Miksi et ajat bussikaistaa?
Ai niin. Se on muuten huomattavan vittumaista kun pitäisi kääntyä oikealle ja ryhmittyä bussikaistalle, mutta et voi kun bussikaistaa tulee vasenta jonoa just-vähän-kovempaa joku ääliöryhmä joka on ajanut bussikaistaa viimeiset neljä kilometriä. Tää tilanne tulee vastaan aika usein mm. kehä ykkösellä idästäpäin ajettaessa jos haluaa yrittää tunkea itsensä turtsalle. On ollut pakko vaan opetella ajaa itsekin sitä bussikaistaa edelliseltä sillalta asti. Toihan ei käytännössä kai edes ole bussikaista enää, mutta ainakaan ennen ei saanut sitä oikeanpuolimmaista ajaa suoraan turtsaa edeltävän risteyksen yli ellei ollut taksibussi.
Taidan ostaa humveen. Ei tee niin pahaa antaa runtua!
Taidan ostaa humveen. Ei tee niin pahaa antaa runtua!
Kauheen agressiivista. Mikä siinä kaistanvaihdossa on niin vaikeaa ja pelottavaa? vilkku päälle ja auto kaistojen rajalle sen olosena, että olis tarve päästä toiselle kaistalle. Kyllä mun mielestä Suomessakin kohtuu hyvin tehdään tilaa, kun ajaa asiallisesti ja ennakoitavasti. Joskus kohdalle osuu joku jääräpää joka ei periaatteesta laske väliin, mutta eleensä seuraava jo tekee tilaa.
-
- Kitisijä
Tampereella bussikaistojen ajokieltoja noudatetaan mallikelpoisen kuuliaisesti. Itse poikkean tästä silloin, kun useimmiten jo hyvissä ajoin (3-4 korttelia ennen) vaihdan bussikaistalle ennen oikealla kääntymistäni.
Kuinka aikaisin sitten saa/tulee vaihtaa bussikaistalle ennen kääntymistä? Tästä ei liene kirjattua ohjetta, mutta olen saanut ohjeen, että pari korttelia aikaisemmin olis jonkinlainen maksimi.
Kuinka aikaisin sitten saa/tulee vaihtaa bussikaistalle ennen kääntymistä? Tästä ei liene kirjattua ohjetta, mutta olen saanut ohjeen, että pari korttelia aikaisemmin olis jonkinlainen maksimi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Yli 8km/h ylityksestä vain rikkeellisen läpsäisyn verran. Oikeasta ylinopeudesta sitten kyllä.Vesper kirjoitti:Eli sua saa vetää myös dunkkuun kun ajat ylinopeutta? Vai onko se eri asia?Manaaja kirjoitti:Olisiko se muuten kauhean moraalitonta pysäyttää lainrikkoja ja rikkoa lakia vetämällä sitä dunkkuun? Minusta ei. Toteutan! Menen siis päivystämään Tapiolaan.
-
- Kitisijä
On vähän turhan pieni ja kevyt auto. Saattaa tulla vastapalloon. Suosittelen tätä.Manaaja kirjoitti:Taidan ostaa humveen. Ei tee niin pahaa antaa runtua!
-
- Kitisijä
Ostit väärän Porsaanelco kirjoitti:Tässähän pitää hommata porscheen käsiase, että pystyy puolustautumaan näiltä mielipuolilta.
Panssaroitu Panamera
-
- Kitisijä
Mistä kohtaa sä otit tuon mun lainauksen?masa kirjoitti:Eilen landelta himaan ajaessani kiroilin jotain mulkvistia joka ajoi motarilla pitkät päällä vastaan. Olitko se sinä Dave? Tunnusta!NuoriD kirjoitti:Onko se pahempi juttu kuin bussikaistalla ajo?
Kyllä mä valojen kanssa olen kiltti, ne kun häiritsevät vastaantulijaa.
Ajan valottomalla motarilla hyvin harvoin, mutta olen pohtinut tuota valokysymystä ajaessani.
Kokemusta on ainoastaan kolmostieltä. Siinähän eri suuntiin ajavat kaistat ovat niin kaukana toisistaan, että saattaisi parantaa ajoturvallisuutta, jos ajettaisiin pitkät päällä? vai? Mielestäni ne eivät enää häikäise, jos ei niihin erikseen tuijota. Toisaalta siellä on kyllä hirviaidatkin.
Kokemusta on ainoastaan kolmostieltä. Siinähän eri suuntiin ajavat kaistat ovat niin kaukana toisistaan, että saattaisi parantaa ajoturvallisuutta, jos ajettaisiin pitkät päällä? vai? Mielestäni ne eivät enää häikäise, jos ei niihin erikseen tuijota. Toisaalta siellä on kyllä hirviaidatkin.
Pimeässä tuppaa katso kääntymään valoa kohden ja ainakin meikäläisen valoaroilla silmillä tekee pahaa kun kolmosella tulee joku vastaan pitkät päällä. Asia olisi eri jos väliin lyötäisiin vaikka kuusiaita.NuoriD kirjoitti: Mielestäni ne eivät enää häikäise, jos ei niihin erikseen tuijota. Toisaalta siellä on kyllä hirviaidatkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Autoissa on todella hyviä valoja ja toisaalta toisena ääripäänä taasen myös saunalyhtyjä. Noilla todella hyvillä valoilla kun ajelee pitkät (valot) päällä, niin tuppaa häikimään motarilla vastaantulijan kaistallakin, jopa suorilla osuuksilla. Valokeilojen pituudessa ja myös leveydessä on hyvin suuria eroja. Omakohtaisesti ei juuri muiden valot häikäise, kun on itsellä todella hyvät valot. Huomannee mm siitä, että vastaantuleva raskaskalusto, metsikön keskellä menevällä tiellä, tiputtaa lyhyille valoille jo hyvissä ajoissa ennen mutkaa, siis kun vastaantulijaa ei pysty näkemään pitkään aikaan.NuoriD kirjoitti:Siinähän eri suuntiin ajavat kaistat ovat niin kaukana toisistaan, että saattaisi parantaa ajoturvallisuutta, jos ajettaisiin pitkät päällä? vai? Mielestäni ne eivät enää häikäise, jos ei niihin erikseen tuijota.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ai narsistististen minäminä-ryhmään vai? Siellä taitaa olla tungosta nykyään..elco kirjoitti:Käsittämättömän koville liikennöinti joillekin ottaa.
Kannattaisiko mennä johonkin terapiaryhmään?
Mut joo, en todellakaan ole yllättynyt että juuri sinä astuit tuohon miinaan.
Viimeksi muokannut masa, 27.09.2010 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.