Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Sola kirjoitti:Mitä eroa on palkkaako firma sut suoraan vai rekryfirman kautta? Hyvät ja huonot puolet? Kokemuksia?
No rekryfirman kautta voi kertyä enemmän tuollaisi pätkätöitä. Jos yritys palkkaa sut, niin määräaikainenkin työsuhde tulee olla perusteltu, ja peräkkäisiä määräaikaisiakin työsuhteita samaan lafkaan/työhön ei voi olla montaa, ennen kuin työsuhde muuttuu vakituiseksi... ymmärtääkseni.

Olin joskus eilakaislalla töissä. Ei mitään ongelmia, pieni palkka vain. Ja sitten se firma mihin sut on lähetetty rekryfirman kautta.. niin sinne ei sitten voi noin vain mennä töihin (eipä :P ) . Suoraan yrityksessä palkollisena palkkakin on parempi.

Rekryfirmoilla, kuten Eilakaislalla oli kyllä ihan kiva olla duunissa, siellä sai kurssitelle itseään aikalailla niin paljon kuin halus.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Viesti Kirjoittaja Sola »

Tänks murut. Tää homma tuli vähän niinkun kaverin kautta joten en tiiä vielä tarkemmin. Mut hei, haastattelussahan se selviää :)
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Siis ymmärsinkö oikein, että olet menossa työvoimanvuokrausfirmaan?

Silloin sä olet töissä työvoimanvuokrausfirmassa, et siinä firmassa, jolta työvoimanvuokrausfirma vuokraa työvoimaa.

Työvoimanvuokrausfirman työsopimukset voivat ymmärtääkseni olla määräaikaisia ilman mitään rajoituksia.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Viesti Kirjoittaja Sola »

No kun mä en tiedä mitä toi viesti minkä laitoin tonne ylemmäs, tarkotti.
Mut on tähänki firmaan haastateltu rekryfirman kautta mut kuitenkin palkattiin suoraan tänne.
Et en oikeesti tiedä. Kaveri meni samaseen firmaan rekryfirmankautta ja ennen koeajan loppumista palkattiin suoraan vakinaiseks ko. firmaan.

Osaanko tarpeeks epäselvästi kirjottaa :P
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Sola kirjoitti: Osaanko tarpeeks epäselvästi kirjottaa :P
Näytä tissit!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Sola kirjoitti:Tuli viesti että "paikka täytetään GO-Onin tai Baronan kautta: yrityksessämme ei ole tällä hetkellä lupa palkata uusia työntekijöitä suoraan firman listoille".
Jeh,

eli tuo vaikuttaisi siltä että sinulle sopimus tulee vuokrausfirman kanssa ja varsinainen työpaikka ostaa palvelun ko. firmalta.

Monet firmat käyttävät vuokrausfirmoja ulkoistaakseen henkilöstöhallinnan riskit ja epämiellyttävyydet, kuten ikävistä tai huonosti suoriutuvista ihmisistä irti pääsemisen. Maksetaan siis työsuorituksista hieman enemmän, mutta eipähän tarvitse niitä etuisuuksia ja lakkoilujakaan siedellä samalla tavalla, koska ne ovat sitten Baronan tai vastaavan päänvaiva. Näin siis teoriassa, käytännöstä Finnair sai oppia vähänaikaa sitten.

Oman henkilöstön pitäminen ja tsemppaaminen on niin last century!

Vuokraus on yleistynyt hyvin monilla aloilla ja joihinkin juttuihin se sopii oikein hyvin - toisiin taas vähän huonommin. Kohta me kaikki olemme konsultteja, emmekä sitoudu yhtään mihinkään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:Kohta me kaikki olemme konsultteja, emmekä sitoudu yhtään mihinkään.
- Päivää
- Päivää
- Sä oot se meidän uus konsultti?
- Joo
- Tulit tänne tehostamaan meidän bisnestä ja uudistamaan asiakaskokemusta?
- Joo-o... Mitä te tarkalleen haluutte että mä teen teidän SAP:ille? Jos sä kerrot, niin mä kyllä naputtelen.

Onko tuo 'konsultti' siis Baronalta vai Accenturelta?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

sivustahuutaja kirjoitti:- Päivää
- Päivää
- Sä oot se meidän uus konsultti?
- Joo
- Tulit tänne tehostamaan meidän bisnestä ja uudistamaan asiakaskokemusta?
- Joo-o... Mitä te tarkalleen haluutte että mä teen teidän SAP:ille? Jos sä kerrot, niin mä kyllä naputtelen.

Onko tuo 'konsultti' siis Baronalta vai Accenturelta?
Accidenturelta tietysti.

Vai onko Barona alkanut diilaamaan SAP-osaajia? Luulin että Bilot palkkaa ne osaavimmat ja Accenture loput.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lähetin viime viikonlopun hotellivisiitistäni korjaavaa palautetta hotellin palautesivujen kautta. Palautteeseeni vastasi hotellin omistaja äärimmäisen kohteliaasti (ja yllättäen englanniksi). Dirika mitä kohteliaimmin myös pyysi minua vastaamaan, sopiiko hänen ehdottomansa "hyvitys" minulle. Nyt oon ihan ällikällä lyöty, enkä oikein osaa vastata sopivalla tavalla. Siis minä, kaikkien palautteenantajien ja niihin vastaajien jedi. Apua!
Work like a captain, play like a pirate.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Tää on nyt ihan alkeiskysymys, mutta osaako Word laskea mun puolesta, kuinka monta merkkiä mun kirjoituksessa on? Jos osaa, niin miten saan sen kertomaan tietonsa myös minulle?
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 346
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

nastamuumio kirjoitti:Tää on nyt ihan alkeiskysymys, mutta osaako Word laskea mun puolesta, kuinka monta merkkiä mun kirjoituksessa on? Jos osaa, niin miten saan sen kertomaan tietonsa myös minulle?
Tools - Word Count...
henkilökohtaista kukoistusvastuuta rakenteellisen politiikan kustannuksella korostava puolivillainen sosiaalinen teoretisointi
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Sleazoid kirjoitti: Tools - Word Count...
Mä en löydä mun suomenkielisestä työkaluvalikosta mitään ton tapasta.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Tiedosto -> Ominaisuudet -> Tilastotiedot
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Lilo kirjoitti:Tiedosto -> Ominaisuudet -> Tilastotiedot
Kiitti, löytyi!
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Miten se kiinalaisen safkan "ruskea kastike" tehdään. Siis se, jota useinmiten löytyy naudanlihan, kiinalaisten sienten ja kasvisten kaverina.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:Miten se kiinalaisen safkan "ruskea kastike" tehdään. Siis se, jota useinmiten löytyy naudanlihan, kiinalaisten sienten ja kasvisten kaverina.
Jotain+jotain+jotain+ vitusti natriumglutamaattia.

omnom.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Haemaeraemies kirjoitti:
masa kirjoitti:Miten se kiinalaisen safkan "ruskea kastike" tehdään. Siis se, jota useinmiten löytyy naudanlihan, kiinalaisten sienten ja kasvisten kaverina.
Jotain+jotain+jotain+ vitusti natriumglutamaattia.

omnom.
Hapanimeläkastiyke?

Göögle-> http://www.soppakauha.com/index.asp?s=/ ... t/1395.htm :lol: :lol: :lol:

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta ... inalainen)

Tää oli hyvä ohje aina ensin makea sitten vasta ättica!

Niin joo yrittelin klimppisoppaa, vaatii kehittelyä vaikka sairaan hyvää tulikin, konteksti kehittymätön..
Pyyhin Netikettiin..
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Huomasin jotta bedlam on sulkenut tunnuksensa... koska ja MIKSI??
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:Huomasin jotta bedlam on sulkenut tunnuksensa... koska ja MIKSI??
Ehkä petilampaalla on uusi parempi elämä.. :x
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Elppis kirjoitti:
RP kirjoitti:Huomasin jotta bedlam on sulkenut tunnuksensa... koska ja MIKSI??
Ehkä petilampaalla on uusi parempi elämä.. :x
Pöh, ei hyväksyttävä syy.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Pitäs keksiä joku häälahja lähetettäväksi Kolumbiaan. (Ja unohtakaa ne kaikki hauskat kokkelivitsit...) Sais olla jotakin suomalaista ja olis ihan kiva, jos lähettäminen ei tulis itse lahjaa kalliimmaks, eli ei mitään kivoja koristetiiliskiviä...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ryhdyimme vaimon kanssa askartelemaan massiivitammesta (4cm paksu) siporex-kaiteen päälle puista listaa.

Käytiin Bauhausissa, jossa listat sahattiin. Vasta kotona huomasin, että yhdessä on noin 1x1 cm oksankolo.

Millä sen saisi siistimmin piiloon? Onko olemassa erisävyisiä kittejä eri puulaaduille?

Aikoinaan kesätöissä porailin puutulppia, joilla sitten korjailtiin ikkunanpokian virheitä (olen tehnyt rehellistäkin työtä joskus!). Puutulppaa en välttämättä ryhtyisi käyttämään (ei mulla välttis ole työkalujakaan), kun oksanreikä on listan kapealla sivulla, mutta jos sen poraisi pois, niin leveämpi sivu aukeaisi.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Onko olemassa erisävyisiä kittejä eri puulaaduille?

On, mutta jos olisin sinä, veisin sen takaisin ja pyytäisin uuden tilalle.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Onko olemassa erisävyisiä kittejä eri puulaaduille?

On, mutta jos olisin sinä, veisin sen takaisin ja pyytäisin uuden tilalle.
Sitä masiivitammea myydään isoina levyinä. Eli ostimme ison levyn, josta sahattiin. Eli ei meillä oikein ole reklamoitavaa mielestäni. Reikä siis ei näkynyt päällepäin vaan tuli esiin kun levy sahattiin listoiksi.

Mutta se, missä mokattiin oli, että jätetiin yksi osa levystä sinne Bauhausiin, kun ajateltiin, että ei tarvita sitä. Nyt tuon reikäisen voisi korvat sillä. Täytyy tänään mennä vo:n jälkeen katsomaan, onko se vielä siellä. Toki voi olla, että se oli juuri tämän oksanreikälistan vastinpala, eli siinäkin on sama reikä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:Eli ei meillä oikein ole reklamoitavaa mielestäni.
Noilla sakemannilafkoilla on yllättävän hyvä palvelu valitustilanteissa. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Ne puukitit on aika kalliita, eikä ikinä niin hyviä kuin luulisi.
Vastaa Viestiin