Texmexiii. Hellu syö lätyn kans, minä ilman. Tein ite guacamolen ekaa kertaa, ja onhan se hemmetin paljon parempaa ku ne kaupan purkkisoosit. Tuli vähän liian tulista, mutta vain vähän.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Tähteitä. Makaronisalaattia, juustosalaattia, mustatorvisienipiirakkaa ja punaviinimarjarahkapiirakkaa. Olisi hirveän noloa jos ruoka loppuisi kutsuilta kesken, joten sitä tulee tehdä sammioittain liikaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Tuunasin makaronilaatikon Koskenlaskijalla ja sienillä. En tuunaa enää, tuli jotenkin..märkää. Voi johtua siitä etten tavallisesti käytä munamaitoa, tuommoiset löysät, liimautuvat makaronit ovat surullisia.
Paistetaan kanat, sienet ja sipulit. Lisätään suolaa, valkosipulia, valkopippuria, oreganoa ja kaurakermaa. Keitetään kuitupasta. Toivotaan parasta ja aletaan syömään.
Melnais kirjoitti:Tuunasin makaronilaatikon Koskenlaskijalla ja sienillä. En tuunaa enää, tuli jotenkin..märkää. Voi johtua siitä etten tavallisesti käytä munamaitoa, tuommoiset löysät, liimautuvat makaronit ovat surullisia.
Koskenlaskijasta tuli mieleen että saatiin naapureilta ihan loistava kesäkurpitsavuoan ohje. Siihen tuli kesäkurpitsaa, riisiä, tomaattia, sipulia, savuporokoskenlaskijaa, basilikaa, pippuria, suolaa, kauramaitoa ja kaurakermaa ja päälle vielä vähän pekonia. Oli tautisen hyvää, sääli vaan että poikanen tuli kovasti kipeäksi tuosta koskenlaskijasta ja pekonista, vaikka yritin ottaa niitä vain hippusen. Mutta tätä aion tehdä kun voin taas syödä joskus niin kuin normaali-ihmiset. Halutessaan voi korvata kaurakerman ja -maidon meijerituotteilla, ehkä tulisi vielä maukkaampaa. Mutta oli ihan huippua noinkin.
Toivottavasti Melnais ei enää seiso kurpitsa ojossa siellä keittiössä, mutta tässä tulee:
1.5 dl risottoriisiä
Noin 600 g kesäkurpitsaa
2-3 tomaattia
0.5 pakettia savuporokoskenlaskijaa (tai vaikka koko paketti)
1 iso sipuli
1 tl suolaa
1 tl basilikaa
2 dl ruokakermaa/kaurakermaa
0.5 dl maitoa/kauramaitoa
Pinnalle pekonia maun mukaan, esim 140 g paketti.
Mittaa riisi uunivuokaan. Kuutioi kesäkurpitsa, tomaatti ja juusto, lisää ne ja mausteet uunivuokaan. Lisää kerma ja maito. Kypsennä 225 asteessa noin 25 min. Paloittele pekoni ja lisää se tasaisesti vuoan pinnalle. Kypsennä vielä noin 20 min, tai kunnes pekoni on rapeaa.
Tillillä, rosepippurilla, merisuolalla ja hikkoripuun savu-uutteella maustettua merilohta uunissa paahdettuna ja höyrytettyjä wihanneksia siihen tueksi. Nom nom, sillä alkoikin jo se naudan sisäfileen puputtaminen kyllästyttää.