Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
"Ovat kieltäytyneet ottamasta vastaan"??? Jos niille pudotetaan reiästä säilykehedelmiä niin heittääkö ne säilykkeet takasin maan pinnalle siitä reiästä? Voi elämän kevät.sivustahuutaja kirjoitti:Kaivosmiehet ei ala
Kaivosmiehet ovat myös kieltäytyneet ottamasta vastaan säilykehedelmiä, koska he eivät pidä niistä, ja vaatineet toistuvasti viinaa ja tupakkaa.
Sanotaanko nyt näin, että kaivosmiesten neuvotteluvoima tuntuisi äkkiseltään heikolta?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
ilmeisesti vetoavat nyt kaikkien säälin tunteeseen, eihän voi nikotinistia jättää ilman ansaittua? annostaan ja jos he ovat olleet jo kuukauden siellä niin lopettaminen pitäisi olla helppoa??sivustahuutaja kirjoitti:Kaivosmiehet ei ala
Kaivosmiehet ovat myös kieltäytyneet ottamasta vastaan säilykehedelmiä, koska he eivät pidä niistä, ja vaatineet toistuvasti viinaa ja tupakkaa.
Sanotaanko nyt näin, että kaivosmiesten neuvotteluvoima tuntuisi äkkiseltään heikolta?
Ei kyllä kannata laskeutua liian alas kaivoksessa koska hiilidioksidikin laskeutuu ilmaa painavampana alaspäin ja täyttää kaivoskäytäviä..
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Jos mainareille aletaan jakaa viinaa ja tupakkaa, niin luulen että siitä pelastusreisästä ei tule yksikään ukko ulos, vaan jengi alkaa vaatia huoria sinne alas.annepa kirjoitti:"Ovat kieltäytyneet ottamasta vastaan"??? Jos niille pudotetaan reiästä säilykehedelmiä niin heittääkö ne säilykkeet takasin maan pinnalle siitä reiästä? Voi elämän kevät.
On ne eteviä siellä YLE:ssä, kun osaavat tasapainottaa budjetin. Eikös sen Jungerinkin yhdeksi suurimmista saavutuksista pantu tämä budjetin tasapainottaminen?
Mitenköhän Junger meinaa tasapainottaa valtion budjetin, jos pääsee Urpilaisen kanssa vallan kaffaan?
Mitenköhän Junger meinaa tasapainottaa valtion budjetin, jos pääsee Urpilaisen kanssa vallan kaffaan?
Se on helppoa, kun tuloja saa lisää päättämällä nostaa tv-lupamaksua ja jos ymmärtämätön kanssa katsoo parhaaksi luopua tv:n katselusta, niin muutetaan maksu pakolliseksi mediamaksuksi.elco kirjoitti:On ne eteviä siellä YLE:ssä, kun osaavat tasapainottaa budjetin. Eikös sen Jungerinkin yhdeksi suurimmista saavutuksista pantu tämä budjetin tasapainottaminen?
Mitenköhän Junger meinaa tasapainottaa valtion budjetin, jos pääsee Urpilaisen kanssa vallan kaffaan?
Ja lisäksi kun katsotaan kuinka isot voitot Digita tekee, niin mikäs siinä. Voi saatana....NuoriD kirjoitti:Se on helppoa, kun tuloja saa lisää päättämällä nostaa tv-lupamaksua ja jos ymmärtämätön kanssa katsoo parhaaksi luopua tv:n katselusta, niin muutetaan maksu pakolliseksi mediamaksuksi.elco kirjoitti:On ne eteviä siellä YLE:ssä, kun osaavat tasapainottaa budjetin. Eikös sen Jungerinkin yhdeksi suurimmista saavutuksista pantu tämä budjetin tasapainottaminen?
Mitenköhän Junger meinaa tasapainottaa valtion budjetin, jos pääsee Urpilaisen kanssa vallan kaffaan?
Vuonna 2008 Digita teki voittoa 40% liikevaihdosta. HS uutisoi, että puolet voitosta tulee Yleisradiolta. Yleisradio maksoi vuonna 2008 ohjelmiensa jakelusta antenniverkossa Digitalle noin 35 miljoonaa euroa, jotka siis tulivat niiltä kansalaisilta jotka maksoivat tv-maksua. Suomalaiset tv-luvan maksajat siis antoivat välikäden kautta rahaa Digitalle ja tämä raha laskettiin kyseessä olevan osakeyhtiön voitoksi. Onko homma muuttunut?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Tämä Mikkopekka on kova poika maksattamaan muilla kaikenlaisia maksuja. Ehdoton suosikkini on tietty se, kun Mikkopekan mukaan Thaimaanmatkailu oli järkyttävän halpaa ja sitä piti verottaa raakasti, mitä seuraavassa kolumnissa gubbe itse kävi Thaimaassa.NuoriD kirjoitti: Alan ymmärtää, miksi Elco irtisanoi HS:n tilauksen.
Mielestäni vähintä mitä näiltä kontrollikomukeilta voisi odottaa olisi, että eläisivät niinq opettavat.
Viimeksi muokannut elco, 06.09.2010 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei minua kiinnosta Digian voitot vähääkään vaan ylen tappiot. Pari vuotta sitten YLE:llä oli pari telkkari- ja pari radiokanavaa. Nyt on ygönen, gagonen, teema, ruotsinkielinen kanava, ainakin puolen tusinaa analogista radiokanavaa ja vissiin joku digitaalikanava, jota kukaan ei ole koskaan kuunnellut. Lisäksi on kattava nettipalvelu, josta tuuttaa kaikenmoista sisältöä sieltäkin.annepa kirjoitti: Ja lisäksi kun katsotaan kuinka isot voitot Digita tekee, niin mikäs siinä. Voi saatana....
Miksi ihmeessä kanavien määrä on ainakin tuplattu viime vuosina? Paljonko tuplaaminen on maksanut? Keräävätkö ne nyt lisärahaa taas uutta tuplaaminsta varten?
http://www.esaimaa.fi/Online/2010/09/06 ... 19640039/4
Siinä surullista luettavaa KK:lle ja muille sukeltajille.
Entinen työkaveri ja lapsuudenystävän aviomies.
RIP.
Siinä surullista luettavaa KK:lle ja muille sukeltajille.
Entinen työkaveri ja lapsuudenystävän aviomies.
RIP.
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viestit: 1177
- Liittynyt: 30.10.2005 15:31
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Muistuttakaa minua, että ei ikinä Ryanairin kyytiin...
Airline CEO: Nix co-pilot, save money
Airline CEO: Nix co-pilot, save money
CNN kirjoitti:He's already suggested installing coin-operated lavatories and selling standing room on flights, so it may not be surprising that the latest idea from the colorful CEO of Ryanair is once again pushing air travelers' buttons.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Ryanairin turvallisuushistoria lienee kokolailla moitteeton.Teraslilja_m kirjoitti:Muistuttakaa minua, että ei ikinä Ryanairin kyytiin...
Airline CEO: Nix co-pilot, save moneyCNN kirjoitti:He's already suggested installing coin-operated lavatories and selling standing room on flights, so it may not be surprising that the latest idea from the colorful CEO of Ryanair is once again pushing air travelers' buttons.
Minusta lentokapteeni on lähinnä glorifioitu bussikuski, jolle sopiva palkka olisi 4000e/kk brutto. Ennemmin kuin pistää lentokapteeni kakkospilotiksi niin se kakkospilotti voisi hoitaa kaffitarjoilua kabiinissa.
Viimeksi muokannut elco, 07.09.2010 8:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tuota kakkospilotin tarpeellisuutta on kait pohdittu aivan vakavastikin.elco kirjoitti:Ryanairin turvallisuushistoria lienee kokolailla moitteeton.Teraslilja_m kirjoitti:Muistuttakaa minua, että ei ikinä Ryanairin kyytiin...
Airline CEO: Nix co-pilot, save moneyCNN kirjoitti:He's already suggested installing coin-operated lavatories and selling standing room on flights, so it may not be surprising that the latest idea from the colorful CEO of Ryanair is once again pushing air travelers' buttons.
Minusta lentokapteeni on lähinnä glorifioitu bussikuski, jolle sopiva palkka olisi 4000e/kk brutto. Ennemmin kuin pistää lentokapteeni kakkospilotiksi niin se kakkospilotti voisi hoitaa kaffitarjoilua kabiinissa.
Silloin kun kaikki menee normaalisti, riittää yksi pilotti, mutta hätätilanteessa käsittääkseni kaksi pilottia on parempi kuin yksi.
Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
Olen, yllätys yllätys, eri mieltä (taas). Jokainen kolmen pennin kolumnisti on nälvimässä vaikkapa Nalle Wahlroosia siitä, että tämä vastustaa jyrkästi maataloustukia, mutta on samaan aikaan yksi Suomen suurimmista tukien nostajista. Minusta on selvää, että Nallen kanta on täysin koherentti ja, hieman yllättäen, oikea. Vastaavasti Mikkopekalla: voi olla sitä mieltä, että verotuksen pitäisi ohjata kulutuspäätöksiä toisenlaisiksi kuin miksi ne (mukaanlukien siis omat) nykytodellisuudessa muodostuvat. Jon Elsteriä seuraten yhteiskunta- ja talousteoreetikot puhuvat tällaisesta Odysseuksen tarinan avulla: on rationaalista Odysseukselta haluta tulla sidotuksi mastoon, jotta ei voisi seurata ensimmäisen kertaluvun välittömiä preferenssejään ja lähteä seireenien matkaan. Jälleen vastaavasti Mikkopekalle ja Thaimaan seireeneille (joskus kitinäanalogiat toimivat!). Yleisemmin, moni kannattaa (rationaalisesti) haittaveroja vaikkapa ekologisesti haitallisille päivittäistuotteille, muttei silti halua (rationaalisesti) maksaa niistä markkinahintaa enempää tilanteessa, jossa yleistä haittaveroa ei ole.elco kirjoitti:Ehdoton suosikkini on tietty se, kun Mikkopekan mukaan Thaimaanmatkailu oli järkyttävän halpaa ja sitä piti verottaa raakasti, mitä seuraavassa kolumnissa gubbe itse kävi Thaimaassa.
Mielestäni vähintä mitä näiltä kontrollikomukeilta voisi odottaa olisi, että eläisivät niinq opettavat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ei yhtä ärsyttävä. Kuvaamasi arkkityyppi on yksiselitteisesti naurettava, ei niinkään ärsyttävä.exPertti kirjoitti:Entä Nuori tosivihainen tiedostava idealistinen feministinainen?NuoriD kirjoitti:Mikko-Pekka on nuori semivihainen tiedostava parrakas idealistimies, joka on ehkä ärsyttävin kaikista olemassa olevista arkkityypeistä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Matikkaahan tuo tulisi olemaan, eli katsotaan paljonko olisi tullut raatoja, jos pilotteja olisi nykyään vain yksi. Sitten verrataan säästyneitä palkkoja ihmisen henkeen, joka on noin 2 miljoonaa*. Luultavasti kannattaisi siirtyä yhden pilotin systeemiin ja perustaa vaikka jokin korvausrahasto uhreille (joka siis ei koskisi muslimeja).NuoriD kirjoitti:Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
* Tämä luku on ihan suuruusluokaltaan oikea ja sen ovat määritelleet ihmiset itse itselleen esim. vakuutusten ja vaarallisen työn palkanlisien kautta.
Periaatteessa oikea lähestymistapa, mutta ihmisethän eivät arvioi riskiä noin.sivustahuutaja kirjoitti:Matikkaahan tuo tulisi olemaan, eli katsotaan paljonko olisi tullut raatoja, jos pilotteja olisi nykyään vain yksi. Sitten verrataan säästyneitä palkkoja ihmisen henkeen, joka on noin 2 miljoonaa*. Luultavasti kannattaisi siirtyä yhden pilotin systeemiin ja perustaa vaikka jokin korvausrahasto uhreille (joka siis ei koskisi muslimeja).NuoriD kirjoitti:Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
* Tämä luku on ihan suuruusluokaltaan oikea ja sen ovat määritelleet ihmiset itse itselleen esim. vakuutusten ja vaarallisen työn palkanlisien kautta.
Ihmiset pelkäävät liikaa hyvin harvinaisia, eksoottisia riskejä ja aliarvioivat arkiset riskit.
Tämä tulee esiin joka puolella. Ihmiset pelkäävät lentämistä, vaikka ovat suuremmassa vaarassa automatkalla lentokentälle.
He pelkäävät eksoottisia sairauksia, mutta kuolevat tavallisiin.
Näin ollen ihmiset ovat valmiimpia maksamaan ylimääräistä eksoottisen riskin (lento-onnettomuuden) välttämiseksi, kuin olisivat valmiita maksamaan todennäköisemmän, mutta arkipäiväisemmän riskin välttämiseksi.
Kakkospilotin poistaminen todennäköisesti säästäisi ihmishenkiä. Lentolippujen hinnat laskisivat, ja näin ollen ihmiset lentäisivät enemmän ja autoilisivat vähemmän. Lentoliikenteen turvallisuus on merkittävästi autoliikenteen turvallisuutta parempi. Myöskin ilmaston kannalta lentäminen olisi monesti parempi vaihtoehto. Nykyaikainen matkustajakone käyttää noin kolme litraa sadalla kilometrillä matkustajaa kohti.
Joo. Koska kakkospilottia tarvitaan harvoin, niin yksi kakkospilotti voisi päivystää useampaa lentoa samanaikaisesti.aasi kirjoitti:Kakkospilotti voisi olla tulevaisuudessa myös maissa.NuoriD kirjoitti:Esim. Hudsonjokeen laskeuduttaessa molemmilla piloteilla oli koko ajan kädet täynnä töitä ja silti kakkospilotti ei ehtinyt hätätilanneprotokollassa kohtaan, jossa koneen rungon aukot olisi suljettu. Näin kone alkoi upota.
Se vaatisi tietysti 99,9%:n luotettavat datayhteydet.