Ei, kun se oli joku koeajoauto. En muista merkkiä.masa kirjoitti:Daah. Manaaja ajaa autolla joka on tehty maassa jossa sataa aina.
Autoilu 2
BMW. Siinä ei tihku pelittänyt lainkaan fiksusti omaan makuun. Lancer Ralliartissa oli tollanen 4-portainen muka-automaattinen herkkyyssäädettävä tihkukytkin, joka vissiin toimi pitkälti auton nopeuden perusteella. Jostain syystä sen toiminta oli kuitenkin ihan ok suppean kokemuksen perusteella.exPertti kirjoitti:Ei, kun se oli joku koeajoauto. En muista merkkiä.masa kirjoitti:Daah. Manaaja ajaa autolla joka on tehty maassa jossa sataa aina.
Oman auton automaattinen tihku on raivostuttava, ja hinkkaa lasia kuin jeppe teinipimatsua latotanssien jatkoilla jos taivas näyttää pätkääkään pilviseltä. Eniten ärsyttää ne suhteellisen pienillä sateilla tapahtuvat sadetunnistimen määräämät täysnopeudella suoritettavat pyyhinnät. En itse käytännössä koskaan ikinä missään tilanteessa koe tarvetta tai halua käyttää pyyhkimien maksiminopeutta. Onneksi tossa on myös hyvin toimiva säädettävä tihku about 8 portaalla. Bemarissa ei ollut, ja pienessä tihkusateessa joutui käyttämään manuaalisia kertapyyhkäisyjä kerta toisensa perään, kun sadetunnistin oli about yhtä perseestä kuin Jaguarissa eikä epäautomaattista tihkuasentoa ollut olemassakaan.
No, käytännössä omassa rellussa herkimmällä säädöllä tuo muuttuu "jaggeksi" ja kahden epäherkimmällä on itselle sopiva. Ottaisi päähän, jos tuota ei voisi itselle sopivaksi säätää vaan otetaan mitä ylhäältä annetaan.Manaaja kirjoitti:BMW. Siinä ei tihku pelittänyt lainkaan fiksusti omaan makuun. Lancer Ralliartissa oli tollanen 4-portainen muka-automaattinen herkkyyssäädettävä tihkukytkin, joka vissiin toimi pitkälti auton nopeuden perusteella. Jostain syystä sen toiminta oli kuitenkin ihan ok suppean kokemuksen perusteella.
Oman auton automaattinen tihku on raivostuttava, ja hinkkaa lasia kuin jeppe teinipimatsua latotanssien jatkoilla jos taivas näyttää pätkääkään pilviseltä. Eniten ärsyttää ne suhteellisen pienillä sateilla tapahtuvat sadetunnistimen määräämät täysnopeudella suoritettavat pyyhinnät. En itse käytännössä koskaan ikinä missään tilanteessa koe tarvetta tai halua käyttää pyyhkimien maksiminopeutta. Onneksi tossa on myös hyvin toimiva säädettävä tihku about 8 portaalla. Bemarissa ei ollut, ja pienessä tihkusateessa joutui käyttämään manuaalisia kertapyyhkäisyjä kerta toisensa perään, kun sadetunnistin oli about yhtä perseestä kuin Jaguarissa eikä epäautomaattista tihkuasentoa ollut olemassakaan.
Came here for school, graduated to the high life
Samaa olin huomaavinani Lancerin automaattitihkussa.exPertti kirjoitti:No, käytännössä omassa rellussa herkimmällä säädöllä tuo muuttuu "jaggeksi" ja kahden epäherkimmällä on itselle sopiva.
Jaggessa nopeuskin vaikuttaa: Kaupunkinopeudessa automaattitoiminto toimii välillä ihan siedettävästi, mutta kun motarilla on 130km/h kellossa, pyyhkijät raapivat itsensä verille jo aivan mitättömän tihkusumun takia.
http://www.iltasanomat.fi/autot/2144550
Olenko ainut, jonka mielestä tuo on kuin amis-Paven tuunaama perusgolffi?
Olenko ainut, jonka mielestä tuo on kuin amis-Paven tuunaama perusgolffi?
Came here for school, graduated to the high life
^ Joo ei kyllä paljoa lämmitä. R32 on sentään vielä ihan siedettävän näköinen "teiniviritys" mutta tuo on vain jotenkin amis.
Lisäksi on kyllä saatu 2 litrasella rivinelkulla varustetulle etuvetoselle pikkuautolle viritettyä hinta kohdilleen lyömällä isompaa vannetta, lyhyempää jousta ja moottorinohjaukselle uutta lastua. Mieluummin ostaa puolella rahalla saman vehkeen miedommalla viritysasteella, käy laittamassa jossain Harisella uuden turbon, downpipen ja softan, ostaa ite isommat pilluvanteet ja eibachin madallussarjan ja jäljellejäävällä 20 tonnilla bensaa.
Lisäksi on kyllä saatu 2 litrasella rivinelkulla varustetulle etuvetoselle pikkuautolle viritettyä hinta kohdilleen lyömällä isompaa vannetta, lyhyempää jousta ja moottorinohjaukselle uutta lastua. Mieluummin ostaa puolella rahalla saman vehkeen miedommalla viritysasteella, käy laittamassa jossain Harisella uuden turbon, downpipen ja softan, ostaa ite isommat pilluvanteet ja eibachin madallussarjan ja jäljellejäävällä 20 tonnilla bensaa.
Ralli ei olekaan niin helppoa kun kattelee perseitä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MleuPXWotcI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MleuPXWotcI[/youtube]
Jos volkkarin ja rellun ero on 10% tasan arvosanoissa niin ei huoleta. Käytetyn rellun kun saa takuuvarmasti 30% halvemmalla.Manaaja kirjoitti:No voi saatana, ostinko mä taas laaduttoman paskan toisen tilalle. No Pertti, jos nyt katot kuitenkin niitä numeroarvoja sieltä sijaluvun perästä, niin kyllä ranskalaiset ovat osanneet oman hajurakonsa tuossa laaduttomuudessa pitää.
Can't beat that math.
Came here for school, graduated to the high life
No et sä ainakaan pitkää matikkaa ole lukenut.exPertti kirjoitti:Jos volkkarin ja rellun ero on 10% tasan
Mikään ei vituta niin paljon kuin paska auto, joka ei pysy ehjänä. Siinä ei mitkään rahansäästöprosentitkaan helpota. Sitä jatkuvaa vittuuntuneisuutta ja stressiä autosta ei vaan jaksa, vaikka miten saisi halvemmalla. Mulla on ollut Jaguar, Renault ja Peugeot. Kaikki olivat susipaskoja, mainitussa järjestyksessä. Kaikki edellämainitut vehkeet olen vaihtanut sen vuoksi, etteivät ne pysyneet ehjinä. En siis esimerkiksi vanhenemisen/kilometrien vuoksi, kuten muut autoni.exPertti kirjoitti:Can't beat that math.
Sinnepäin.Manaaja kirjoitti:No et sä ainakaan pitkää matikkaa ole lukenut.exPertti kirjoitti:Jos volkkarin ja rellun ero on 10% tasan
No, arvelinhan hinnaneronkin väärin. Etsin edes sinnepäin vastaavat rellun ja passatin ja vaikka passatilla on ajettu yli puolet enemmän on rellun hinta vain 58% siitä.
Came here for school, graduated to the high life
Otin satunnaisen kaksilitraisen bensalla kulkevan (Joo tiedetään, huonon laadun esikuvan) farmariLagunan ja 20FSI farkkupassatin vuosimallia 2006.Manaaja kirjoitti:Näytähän nää "vastaavat" mitä tarkoitat?exPertti kirjoitti:No, arvelinhan hinnaneronkin väärin. Etsin edes sinnepäin vastaavat rellun ja passatin ja vaikka passatilla on ajettu yli puolet enemmän on rellun hinta vain 58% siitä.
Lagunassa oli 42t ajettu, passatissa 98t
Hinnat muistaakseni 12900e, 21890e
Paskatti on vaan "Comfort", joten liekö vielä huonommin varusteltu kuin renault.
EDIT: Rellut olivat näköjään joko 68t ajettu 12900e, tai 42t ajettu 13800e. Paskatissa oli 11kW enemmän tehoja, mutta huonompi varustelu. En ole ikinä autojen keskinäisiä tiloja pystynyt vertailemaan, joten no comments siitä sektorista.
Came here for school, graduated to the high life
Laitas nyt ne vastaavat ihan esille, niin katsotaan ootko tehnyt valintas kenties hieman biasoituneesti esimerkiksi valitsemalla halvimman ja kalleimman minkä löydät, vai ovatko ko. esimerkit ihan "rehellisesti" poimittuja. Mikähän mahtaa olla ko. autojen hintaero uutena? Eli voidaanko puhua samanlaisesta autosta alkujaankaan?
4v vanha 68t ajettu 2.0l farmarilagunaManaaja kirjoitti:Laitas nyt ne vastaavat ihan esille, niin katsotaan ootko tehnyt valintas kenties hieman biasoituneesti esimerkiksi valitsemalla halvimman ja kalleimman minkä löydät, vai ovatko ko. esimerkit ihan "rehellisesti" poimittuja. Mikähän mahtaa olla ko. autojen hintaero uutena? Eli voidaanko puhua samanlaisesta autosta alkujaankaan?
4v vanha 98t ajettu 2.0l farmarivolkkari
Näyttävät olevan molemmat jyväshyvästä. Passattia hakiessa piti mennä pois haun etusivulta, että löysi edes alle 100t ajetun farmarin.
Came here for school, graduated to the high life