Vesper kirjoitti:ellet sitten halua isukkina antaa jotain pysyvämpää...
Tätä mä vähän haen. Ristit on aivan poissa pelistä - sen verran on sentään tyttö tullut isäänsä. Plus raha, kun on menossa äitinsä yllärinä lahjoittamalle reissulle Pariisiin
Charles Caldwell kirjoitti:Tätä mä vähän haen. Ristit on aivan poissa pelistä - sen verran on sentään tyttö tullut isäänsä. Plus raha, kun on menossa äitinsä yllärinä lahjoittamalle reissulle Pariisiin
Sehän voi olla mitä tahansa, itsehän sä parhaiten teinixin tunnet Ehkä joku koru, ei sen risti tarvitse olla. Stocka esim. myy ihanaa Thomas Saboa, jolta löytyy esim. ranneketjuja, johon voit sitten muina juhlapäivinä ostaa lisää killuttimia... (mullekin saa ostaa!!!)
Kätevä emäntä pesi pyykkiä - ei olis kannattanut. Pyyhkeet pitäis tietty pestä 60 asteessa, mutta pesinkin vahingossa 40 asteessa. Annanks olla näin vai laitanks uudestaan 60 asteeseen vai jotain ihan muuta?
nastamuumio kirjoitti:Kätevä emäntä pesi pyykkiä - ei olis kannattanut. Pyyhkeet pitäis tietty pestä 60 asteessa, mutta pesinkin vahingossa 40 asteessa. Annanks olla näin vai laitanks uudestaan 60 asteeseen vai jotain ihan muuta?
Ei mitään pyykkiä pidä pestä niin kuumassa lämpötilassa kuin pesulappu antaa myöden. Se on se maksimilämpötila mitä kangas/värit kestää kutistumatta/hajoamatta/värjäämättä. Eihän missään lapussa esimerkiksi ole että pestävä 15 asteessa, ja silti on noita pesuaineita jotka mainoksien mukaan pesee puhtaaksi jo niissä lämmöissä. Eli jos pyykit tulevat puhtaiksi, ei ole mitään erityistä tarvetta käyttää suurempaa lämpötilaa. Säästää kangasta ja värejä joka tapauksessa pestä matalammalla lämmöllä.
Voi helvetti sentään, mihin mä tarviin enää naista, jos osaan kerran pestä pyykitkin paremmin kuin nykynaiset!!11
Mikä sinappisalaliitto tässä maassa tällä hetkellä on? En meinaan ole löytänyt mistään kaupasta hiilaritonta/sokeritonta sinappia. Myös Colmans on kadonnut kuin tuhka tuuleen.
Pesin juuri pyöräilykuteet ylilämmöllä +30->40 olen huomannut ettei hienhaju oikein katoa 1,5h pyöräillyistä vermeista tai sitten se on vaan se testosteroni.
Jos haluu vaatteita oikein säästää niin käsinpesu on ainoo varma keino..
Riemumieli kirjoitti:Joten tilapäisratkaisua tarvitaan siksi aikaa.
Asiaa pitkällisesti pohdittuani keksin myös yhden mahdollisen ratkaisun lisää. Pikikermin paistaminen reiän päälle sekä kylmäbitumiliuostus ympäri huolellisesti.
Vanha hyvä konsti, joskin terva on mennyt jo muodista.