Nyt vähän aiheen vierestä ja vähän sen päällekin, avautumista:
Äidin mielestä meillä on välit poikki. Mun mielestä äiti on itse etäinen. Seurustellut nyt uuden miehensä kanssa vuoden, kihlauksen julkistivat viime viikolla. Heti tän seurustelun aloituksen jälkeen äiti on kadonnut kuvioista, lähestulkoon. On edelleen yhteydessä (tänäpäivänä vähemmän) usein ja ollaan tekemisissä, mutta ainoa asia mistä välittää tai mistä haluaa puhua, on tämä uusi mies ja kuinka ihanaa elämä on.
Huppelissa sitten soitteli lomamökiltään tossa kuukausi sitten; miten on mun vika, että äiti oli omantunnon tuskissaan ja itki elämää. Mun vika on kuulemma se, kun joskus facebookin päivitäin "ihana mumi kävi kylässä" (anoppi) tai "alex viettää laatuaikaa fafan kanssa lintsillä". Viimeinen tikki oli kuulemma se, kun kehuin kuinka hienosti poika ajaa MUMIN hankkimaa kolmipyörää. Mun äiti on nyt sitä mieltä, että mä tahallani laitan näitä statuksia sinne, että sille tulis huono olo. Kyllä hänkin vois ostaa pojalle vaikka mitä, pitää vain pyytää. Mikään materia ei korvaa sitä, ettei poika tunne äidin äitiään. Sääli. Nyt mä oon enemmän sillä kannalla että itsepä on tiensä valinnut, aikuinen ihminen tekee omat valintansa ja tällä hetkellä se on äidille se uusi elämä, uusi mies, uudet kujeet. Eniten olen katkera siitä, että mua syytetään tästä äidin huonosta omatunnosta, ihan pimeetä!! Äiti myöskin puolusteli sitä, ettei koskaan ehdi nähdä Alexia kun on niin kiire aina; itse kirjoittelee facebookissa kuink on uuden miehensä siskon perheen kanssa tehnyt tätä, uuden miehensä siskon poikien lätkäpelissä ollut, siskonpoika yökylässä jne. Vähän veetuttaa - Onneks Alex on vasta 2v.
Anteeks.

The great club outshines the individual, always and forever.