Feikit
Feikit
Oliko geetzu oikea ihminen, joka kuoli oikeasti? Onko todisteita?
Itse olen taipuvainen uskomaan, että ko. henkilö oli todellinen. Occamin partaveitsen mukaan ei tee järkeä, että joku olisi investoinut 5-6 vuoden keskustelupalstapanostuksen, pitkällistä bloggausta ja jonkun tyypin kasvokuvia ominaan nettiin.
Jos Geetzu == Manala (ei täysin poissuljettu salaliittoteoria sekään) niin Tix tulee kokemaan tekstiviestittelyidensä kanssa lähes samanmoisen järkytyksen kuin Ace Ventura samanmoisessa elokuvassa kun paljastui, että täti onkin setä.
Keitä muita potentiaalisia feikkejä on? Nicki ainakin. Nicki == Geetzu on myös mahdollinen.
Itse olen taipuvainen uskomaan, että ko. henkilö oli todellinen. Occamin partaveitsen mukaan ei tee järkeä, että joku olisi investoinut 5-6 vuoden keskustelupalstapanostuksen, pitkällistä bloggausta ja jonkun tyypin kasvokuvia ominaan nettiin.
Jos Geetzu == Manala (ei täysin poissuljettu salaliittoteoria sekään) niin Tix tulee kokemaan tekstiviestittelyidensä kanssa lähes samanmoisen järkytyksen kuin Ace Ventura samanmoisessa elokuvassa kun paljastui, että täti onkin setä.
Keitä muita potentiaalisia feikkejä on? Nicki ainakin. Nicki == Geetzu on myös mahdollinen.
-
- Kitisijä
Mä uskon, että netissä on paljon vähemmän feikkejä kuin yleisesti ajatellaan. On totta, että netissä jokainen periaatteessa voi esittää muuta kuin on, mutta toinen kysymys on, miksi ihmiset haluaisivat tehdä niin. Moni joutuu koko elämänsä ajan vetämään feikkirooleja IRL. Netissä puolestaan on mahdollista olla juuri sellainen kuin on oikeasti.
Se, että jotkut ihmiskohtalot, mielipiteet ja persoonallisuudet tuntuvat liian friikeiltä ollakseen tosia, johtuu juuri siitä, että tosielämässä ihmiset peittävät ja piilottelevat poikkeavuuksiaan. Äärimmäisen poikkeavia ilmiöitä voimme siis havaita lähinnä elokuvissa ja muissa fiktiivisissä tuotoksissa, jolloin vastaavat tosielämän ilmiötkin tulee helposti luettua fiktion kategoriaan.
Totuus kuitenkin on, että monista tosielämän tapahtumista ei voi tehdä elokuvia tai kirjoittaa kirjoja, koska ne olisivat yleisön mielestä liian epäuskottavia. Omaankin elämääni mahtuu tällaista tavaraa, ja monen muun tavoin minäkään en kerro niistä muille kuin ehdottoman luotettavalle lähipiirilleni, joka varmasti uskoo kertomani todeksi.
Se, että jotkut ihmiskohtalot, mielipiteet ja persoonallisuudet tuntuvat liian friikeiltä ollakseen tosia, johtuu juuri siitä, että tosielämässä ihmiset peittävät ja piilottelevat poikkeavuuksiaan. Äärimmäisen poikkeavia ilmiöitä voimme siis havaita lähinnä elokuvissa ja muissa fiktiivisissä tuotoksissa, jolloin vastaavat tosielämän ilmiötkin tulee helposti luettua fiktion kategoriaan.
Totuus kuitenkin on, että monista tosielämän tapahtumista ei voi tehdä elokuvia tai kirjoittaa kirjoja, koska ne olisivat yleisön mielestä liian epäuskottavia. Omaankin elämääni mahtuu tällaista tavaraa, ja monen muun tavoin minäkään en kerro niistä muille kuin ehdottoman luotettavalle lähipiirilleni, joka varmasti uskoo kertomani todeksi.
Esim. sä itse täytät kaikki feikkikriteerit; seksikään pantava urallaan menestynyt vapaa-ajallaan seikkaileva ökysti tennistä pelaava insinööri audimies. Sanoinko jo että hotti. Miksi ihmeessä tämmönen immeinen viettäisi aikaa keskustelupalstalla?!1+ Sut on kuitenkin useasti tavattu, joten so not.
Sitä vaan, että usein feikeiksi epäillyillä nimimerkeillä on elämässään jotain muuta kuin tylsää harmaata. Geetsu taas oli kova pala naisille, ihan turha väittää toista. Lähestulkoon jokaisen miehen märkä uni. Siis oltava feikki.
Uskon geetsun olleen olemassa, ei ole syytä olettaa toisin.
Sitä vaan, että usein feikeiksi epäillyillä nimimerkeillä on elämässään jotain muuta kuin tylsää harmaata. Geetsu taas oli kova pala naisille, ihan turha väittää toista. Lähestulkoon jokaisen miehen märkä uni. Siis oltava feikki.
Uskon geetsun olleen olemassa, ei ole syytä olettaa toisin.
Aivan. 9/11 iskujen jälkeen todettiin, että jos joku olisi tehnyt fiktiivisen elokuvan vastaavilla tapahtumilla, niin sitä olisi pidetty epäuskottavana.EveryWoman kirjoitti:
Totuus kuitenkin on, että monista tosielämän tapahtumista ei voi tehdä elokuvia tai kirjoittaa kirjoja, koska ne olisivat yleisön mielestä liian epäuskottavia.
Kova pala varmaankin samalla tavalla kuin vaikkapa Jenna Jameson. Ei siis kovin läheisesti hiertävä. Tai sitten mäkin ymmärsin väärin tai vaan ajattelen väärin.
Noin yleisesti mun henkilökohtainen mielipide on, että ei ole sitten mitään väliä onko joku feikki vai ei ja millä tavoin. Mä joka tapauksessa suhtaudun kaikkiin palstantäyttäjiin tietyllä varauksella kunnes toisin todistetaan.
Noin yleisesti mun henkilökohtainen mielipide on, että ei ole sitten mitään väliä onko joku feikki vai ei ja millä tavoin. Mä joka tapauksessa suhtaudun kaikkiin palstantäyttäjiin tietyllä varauksella kunnes toisin todistetaan.
-
- Kitisijä
Yleisellä tasolla totean, että en usko pitkälliseen feikkaukseen netissä. Tämä sen takia, että jos feikkaa, ei saa mitään.
Totta kai voi olla mukava kirjoittaa trolli, jossa kertoo olevansa lapsettomuushoidossa käyvän pariskunnan vaimo, joka nyt pelkää olevansa raskaana laivalla panemalleen neekerimiehelle. Pitällinen vedätys ei kuitenkaan mielestäni tuo iloa.
Totta kai voi olla mukava kirjoittaa trolli, jossa kertoo olevansa lapsettomuushoidossa käyvän pariskunnan vaimo, joka nyt pelkää olevansa raskaana laivalla panemalleen neekerimiehelle. Pitällinen vedätys ei kuitenkaan mielestäni tuo iloa.
Vain minä olen todellinen.
Te muut olette sairaan masokistisen mielikuvitukseni tuotteita.
Geetzusta mulla ei muita todisteita kuin muisto äänestä puhelimessa ja Cityajoilta valokuva, jossa ihan arkisesti on terassilla arkisten ihmisten seassa. (Vaatteet päällä). Ja sama nätti akka siinä kuvassa oli kuin galleriakuvissaan.
Geetzusta mulla ei muita todisteita kuin muisto äänestä puhelimessa ja Cityajoilta valokuva, jossa ihan arkisesti on terassilla arkisten ihmisten seassa. (Vaatteet päällä). Ja sama nätti akka siinä kuvassa oli kuin galleriakuvissaan.
Useampikin kitinäläinen nainen on geetzun muistokirjoituksissa sanonut olleensa hänelle kateellinen. Ei tietenkään tarkoita, että kaikki olisivat.RP kirjoitti:Sanoinkin lähestulkoon. Ja ninni ei ymmärtänyt mitä kovalla palalla tarkoitin. Ja ei, kukaan city/kitinäläinen ei ole tavannut pupua IRL miestäni lukuunottamatta. Osa on nähnyt esim. hääkuvia yms. mutta siihen on jäänyt.
- Haemaeraemies
- Kitisijä
Offtopic, derail ja ties mitä muuta mutta:NuoriD kirjoitti:
9/11 iskujen jälkeen todettiin, että jos joku olisi tehnyt fiktiivisen elokuvan vastaavilla tapahtumilla, niin sitä olisi pidetty epäuskottavana.
The Lone Gunmen:
The debut of the show in March 2001, began with Byers' father faking his death to uncover a conspiracy to hijack an airliner. The Lone Gunmen try to get to the truth of his supposed death and uncover the conspiracy.
One retrospectively interesting aspect of this pilot episode is that the airliner has been hijacked (via remote control of the plane's autopilot) and, by the end, both Byers and his father have boarded the plane to try to stop the hijacking. Through the aid of the other Gunmen, they are able to regain control of the plane and just miss crashing into the World Trade Center with the airliner.
This, of course, was before the actual 9/11 attack against the World Trade Center later that year.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lone_Gunmen
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Aivan. Gattis on todellinen, mutta sinä olet Gattiksen mielikuvituksen tuotettaninnithequeen kirjoitti:Kyllä sä olet todellinen. Olen tavannut. Ja jopa tykkäsin. Kaikesta postailustasi en ehkä tykkää mutta mulla on onneksi huumorintajuakin.Gat kirjoitti:Vain minä olen todellinen.
Tämä ei liity Kitinään tai sen hahmoihin mitenkään, mutta...NuoriD kirjoitti:Pitällinen vedätys ei kuitenkaan mielestäni tuo iloa.
Otetaan nyt sitten esim. Rebecca Beushausen, joka nettivedätyksensä lisäksi ehti petkuttaa muistaakseni jopa kahta pariskuntaa. Eikä lopettanut vaikka jäi kiinni.
Beushausenilla oli siis jokin obsessio saada mahdollisimman paljon huomiota tekeytymällä raskaaksi. Aina uudelleen. Harmi etten löytänyt omistamaani lehtiartikkelia aiheesta netistä.
Eli ei ehkä sun mielestä, mutta joku toinen, täysin toisentyyppisistä lähtökohdista ponnistava, kenties sairas ihminen saattaa saada paljonkin.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Re: Feikit
Olin kerran (ikävä kyllä) myös Nickin kanssa puhelinyhteydessä ja vieläpä samana yönä myös Geetzun kaa. Geetzulla ehta naisen ääni, Nickillä miehen, epästatilaisella määrittelemättömällä junttiaksentilla. Tosin ei yhtä karmea aksentti kuin mun pohjalais-savolais-hämäläinen.elco kirjoitti: Nicki == Geetzu on myös mahdollinen.
edit: Hyperlutka Cityn Kauhea-Namu taas oli kilttiääninen ja siweän kuuloinen. Ja kaiken lisäksi soittojen aikaan pesi pyykkiä tai ripusti pyykkiä. Kauhea-Namu=Ninni?
Molemmat tavanneena: ei tod.Gat kirjoitti:Kauhea-Namu=Ninni?
kauheaNamu olisi helposti voinut olla vedätys. vedätyksissähän on tapana vetää vähän yli. mutta olin sillekin kateellinen joo.
ja Geelle, isosti. jos joku nainen väittää ettei ollut, niin enpä taida uskoa. (moni mieskin varmaan oli)
minä onneksi kanavoin kateuteni rakkaudeksi no joo, ei sentäs. rakastunutihastunut ja kateellinen voi olla, molempia.
tottakai netissä ollaan epäileviä, Gaia pitää meitä muita ihan idiootteina... hoh. mutta jossain vaiheessa epäilykset lähtevät, kun tuntee tarpeeksi hyvin.
EW puhui asiaa. Olen seurannut läheltä miten erästä ihmistä ja hänen tarinoitaan ei uskota, koska ovat vaan niin utopistisia niin "tottakai sen täytyy valehdella." Läheltä olen nähnyt, että sille todella tapahtuu niin outoja asioita, joten tiedän, että se puhuu totta. Sama siis voi päteä muihinkin.
ja Geelle, isosti. jos joku nainen väittää ettei ollut, niin enpä taida uskoa. (moni mieskin varmaan oli)
minä onneksi kanavoin kateuteni rakkaudeksi no joo, ei sentäs. rakastunutihastunut ja kateellinen voi olla, molempia.
tottakai netissä ollaan epäileviä, Gaia pitää meitä muita ihan idiootteina... hoh. mutta jossain vaiheessa epäilykset lähtevät, kun tuntee tarpeeksi hyvin.
EW puhui asiaa. Olen seurannut läheltä miten erästä ihmistä ja hänen tarinoitaan ei uskota, koska ovat vaan niin utopistisia niin "tottakai sen täytyy valehdella." Läheltä olen nähnyt, että sille todella tapahtuu niin outoja asioita, joten tiedän, että se puhuu totta. Sama siis voi päteä muihinkin.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
mutta sisällä sataa.
Mietin kyllä, että jos joku olisi jaksanut tosiaan tuon ajan kehitellä tasaisin tappavasti kehittyvää olematonta persoonaa niin eihän sellaisen ihmisen kanssa Kesselikään uskaltaisi öitään nukkua.elco kirjoitti:Oliko geetzu oikea ihminen, joka kuoli oikeasti? Onko todisteita?
Tix juttu nauratti.
Came here for school, graduated to the high life
Voisin lyödä erittäin isosta summasta vetoa, että G oli todellinen.
Minäkään en tuota kateellisuusjuttua ymmärrä, että mikä siinä on muka itsestään selvää. Olisiko pitänyt olla kateellinen ulkonäöstä, rahasta vai kenties vuoristoratamaisesta tunne-elämästä/avioliitosta ja melkein epätodellisesta kuolemien ketjusta, jonka toinen joutui kohtaamaan? Symppasin, en ollut kateellinen.
Minäkään en tuota kateellisuusjuttua ymmärrä, että mikä siinä on muka itsestään selvää. Olisiko pitänyt olla kateellinen ulkonäöstä, rahasta vai kenties vuoristoratamaisesta tunne-elämästä/avioliitosta ja melkein epätodellisesta kuolemien ketjusta, jonka toinen joutui kohtaamaan? Symppasin, en ollut kateellinen.
Tämä tuntui silloin City-aikoina ihan selviölle, mutta Nickin 'hävittyä' asiaa ei ole sen koommin ajatellut. Uskon kyllä silti yhäkin, että osa jutuistaan oli vahvasti fantasialla maustettua, vaikka kuinka muuta tolkuttaisitte.elco kirjoitti:Nicki == Geetzu on myös mahdollinen.