Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:Painoa on pakko saada pois, joten yksi vaihtoehto on kalorien laskeminen ja tiukka karppaus eli kituminen. Vai oisko sulla parempaa ehotusta? Ton itsestäänselvyyden lisäksi?

Edit: niin ja kyse on siis siitä toteutuksesta, ei teoriasta miten monella eri tavalla VOISI tehdä. Bootcamp? En käy itse kaupassa? Jos tänne kulkeutuu hellun mukana herkkuja niin heitän ne heti roskiin? Menen metsään mukana kuivattuja linssejä ja kananmunia ja poimin itse loput ruuat? Mitä?
Aikuiset ihmiset varmaan voivat sopia keskenään, että tietynlaiset ruoka-aineet ovat kiellettyjä taloudessa tukeakseen toisen pyrkimyksiä ja ollakseen aiheuttamatta toiselle kiusauksia. Muutenkin homman suunnitteleminen yhdessä varmasti lisäisi motivaatiota?

Miksi karppaus tuntuu sun mielestä pelkältä kitumiselta? Onko sulla karpatessa oikeasti koko ajan nälkä, vai kuvailetko kitumisella nälän tunteen sijaan pikemminkin pidättäytymistä sokeriherkkujen mässäilystä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lihaskudos kuluttaa levossakin energiaa, suunnilleen yhtä paljon kuin aivot. Painoyksikköä kohti lihasten energiatarve on silti pieni. Levossakaan lihakset eivät ole täysin rentoja, vaan elimistön pitää koko ajan yllä pientä lihasjännitystä. Tämä aiheuttaa ionien kuljetustarpeen solunkalvon lävitse. Lihasten painosta noin 20 % on proteiineja. Lihasten proteiinit eivät vain "ole olemassa", vaan ne sekä hajoavat että rakentuvat jatkuvasti. Etenkin proteiinisynteesi vaatii energiaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Lilo kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Mut eiks ikää myöten aineenvaihdunta hidastu kumminkin?
Muistelisin lukeneeni, että vaikuttaa loppujen lopuksi melko vähän.
Vähän, kyllä. Ja tuo perustuu pelkästään lihaskudoksen kokonaismäärän laskuun ja samalla rasvakudoksen määrän nousuun. Sama juttu siis kuin sukupuolten välillä vallitseva tilanne. Kolmikymppisen ja kasikymppisen lihasmassan ero on noin 15 prossaa.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:
annepa kirjoitti:Painoa on pakko saada pois, joten yksi vaihtoehto on kalorien laskeminen ja tiukka karppaus eli kituminen. Vai oisko sulla parempaa ehotusta? Ton itsestäänselvyyden lisäksi?

Edit: niin ja kyse on siis siitä toteutuksesta, ei teoriasta miten monella eri tavalla VOISI tehdä. Bootcamp? En käy itse kaupassa? Jos tänne kulkeutuu hellun mukana herkkuja niin heitän ne heti roskiin? Menen metsään mukana kuivattuja linssejä ja kananmunia ja poimin itse loput ruuat? Mitä?
Aikuiset ihmiset varmaan voivat sopia keskenään, että tietynlaiset ruoka-aineet ovat kiellettyjä taloudessa tukeakseen toisen pyrkimyksiä ja ollakseen aiheuttamatta toiselle kiusauksia. Muutenkin homman suunnitteleminen yhdessä varmasti lisäisi motivaatiota?
Joo, on yritetty. "Siis pitääkö mun lakata syömästä sipsejä jotta sinä voit laihtua?" No ei, mutta voisitko syödä niitä jossain muualla kuin kotona? Yritänpä vielä kerran. Voihan sitä aina muuttaa Ouluun koiran kans jos ei tukea heru :D
Manaaja kirjoitti: Miksi karppaus tuntuu sun mielestä pelkältä kitumiselta? Onko sulla karpatessa oikeasti koko ajan nälkä, vai kuvailetko kitumisella nälän tunteen sijaan pikemminkin pidättäytymistä sokeriherkkujen mässäilystä?
Jälkimmäinen. En kyllä usko että karppaus itsessään on kitumista, minusta se on kitumista että pitää laskea jotain kaloreita. O_o Toivottavasti nyt sitten makeanhimo katoaa, niinkuin moni toitottaa karpatessaan. Aloitan nyt kuitenkin ruokapäiväkirjalla.

Kaiken lisäksi mua ärsyttää koko homma niin että alko jo vituttaan. Mutta ei se nyt auta, itepä oon läskini hankkinu, ite niistä pitää päästä eroonkin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Mirkku
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

??..... :roll:

edit: Pyh. Antaa olla. :?... aivan turha kysymys alunperinkin...
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Suvinen kirjoitti:joku aine pitikin olla grammoissa ja olin merkannut deseissä, sitten piti metsästää netistä paljonko mikäkin painaa.. keittiövaaka on tässä aika ässä, vinks vinks.
Muistaakseni kalorilaskuri.fi osaa muuttaa noi automaagisesti, eli kunhan valitsee mittayksikön oikein. Pitäiskin taas kohta puoleen tsekata, että vieläkö annokset on kohdallaan. Paino ainakin hiipii alaspäin, tosin kovin hitaasti.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Manaaja kirjoitti:nastis & annepa: Vaikka tulenkin taas naurunalaiseksi ja olen ilmiselvästi väärässä, toistan, että liikunta on loppupeleissä aika huono keino laihtua, minkä tekin ilmeisesti olette jo huomanneet, mikä ei tietenkään voi pitää paikkaansa, tai ainakaan sitä ei saa sanoa ääneen.
Tottakai se on huono keino laihtua. Yhden munkin sulatus vaatii tuntitolkulla rehkintää, eli vaikutus on aika vähäinen. Liikunta on kuitenkin hyvä keino pidentää elinikäänsä ja parantaa elämänlaatuaan, painoindeksistä riippumatta. Ja auttaa se painonhallinnassa, vaikka varsinainen laihtuminen vaatiikin sitten yleensä jo isoa remonttia ruokalistaan. Vittumaista vielä sekin, että kun laihtuu niin sitten täytyy jatkossakin syödä vähemmän ellei meinaa lihota uudelleen. Kun ei ole enää niin isoa massaa elätettävänä.
annepa
Kitisijä

Suvinen kirjoitti: keittiövaaka on tässä aika ässä, vinks vinks.
Mulla on keittiövaaka ja olen laskenut kaloreita ainakin kerran ja ei se kyllä "kovin pian" muuttunu miksikään. se on ihan hirveetä tuskaa.
Suvinen kirjoitti: Tsemppiä! Äläkä laita sitä ukkoa kauppaan, jos se tuo sieltä herkkuja. Mä ostan vain terveellisiä ruokia, ja jos ukko haluaa herkutella se hakee itse mässynsä tai käy kotimatkalla mäkkärissä. No problem.
Kiitos tsempistä. Terveellisiäkin ruokia voi syödä liikaa. Revi siitä saatana. Ehkä se kunnon tiukka karppaus auttaa, ainakin niin moni sanoo että ruokahimot häviää.

Eihän ongelma ole se että ukko herkuttelee vaan missä se herkuttelee. Siis toi "saa hakea itse omat mässynsä". Sit se tulee tänne mässyttään niitä. ARGH! Se ei vaan tajua mitä tämä on kun sillä ei itellä ole ikinä ollu mitään paino-ongelmia. Eikä sillä ikinä ole ollu vissin mitään himoja.

Tarvin tähän semmoisen taikatempun että ekalla viikolla tippuu 1-4 kiloa, se pitää motivaatiota yllä jatkaa sen EKANKIN viikon jälkeen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Lilo kirjoitti: Muistelisin lukeneeni, että vaikuttaa loppujen lopuksi melko vähän.
Vähän, kyllä. Ja tuo perustuu pelkästään lihaskudoksen kokonaismäärän laskuun ja samalla rasvakudoksen määrän nousuun. Sama juttu siis kuin sukupuolten välillä vallitseva tilanne. Kolmikymppisen ja kasikymppisen lihasmassan ero on noin 15 prossaa.
Nojoo, siinä meni sekin hyvä selitys. Pitää kattoo tota kalorilaskuria tässä joku päivä töissä vaikka, kun siellä tulee näytön ääressä istuttua koko päivä.

Mulla on vaan henkiset estot tohon kalorienlaskentaan nykyään, kun muistan tietty ne ajat 19 - 18 vuotta sitten (onks siitä niin kauan?!), kun mikään maailmassa ei ollut helpompaa kuin laihtuminen, ja siten miellän kalorienlaskennan teinityttöjen hommaksi. Mutta ei tässä oikein enää muu auta. Tänään en kumminkaan ostanut jäätelöä, vaikka teki mieli!
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nastamuumio kirjoitti:Tänään en kumminkaan ostanut jäätelöä, vaikka teki mieli!
Mä en jätä jätskiä ostamatta, skippaan mielummin safkan :]

t. nimimerkki Päivälliseksi pähkinöitä ja Moose Muncheja
Work like a captain, play like a pirate.
nastamuumio

Oon sit tänään kolme sataa grammaa painavampi kuin eilen, jolloin olin kaks sataa grammaa painavampi kuin edellisenä päivänä. Oon mutantti, joka valmistaa energiaa ympäröivästä ilmasta. Ilmasta matskuu Juubelin säätiön miljoonapalkintoa tavotteleville!
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

nastamuumio kirjoitti:Oon sit tänään kolme sataa grammaa painavampi kuin eilen, jolloin olin kaks sataa grammaa painavampi kuin edellisenä päivänä. Oon mutantti, joka valmistaa energiaa ympäröivästä ilmasta. Ilmasta matskuu Juubelin säätiön miljoonapalkintoa tavotteleville!
Tehkää manalan kanssa lapsi. Saadaan maapallolle toinen kuu.
nastamuumio

elco kirjoitti: Tehkää manalan kanssa lapsi. Saadaan maapallolle toinen kuu.
Näh, yritän tässä nyt vaikka mennä tovin niin, että ajattelen, mitä söisin normaalisti ja sitten vaan syön muuten kaikkea samaa, mutta määränä vain 2/3.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Nastis, laihduttamisesta. On turhaa ja varmasti turhauttavaa seurata painoaan joka aamu ja sitten kehittää päässään mitä hienompia teorioita painonsa muutokselle. Pidä mielessä ihan vaan perusfaktat, äläkä kuuntele manalaa näissä laihdutusasioissa 8)

Laihduttamisessahan pitäisi olla kyse rasvakudoksen poistumisesta, sitähän lähes kaikki pelkästään tavoittelevat. Rasvakudos ei lähde saman tien kilotolkulla, vaan pikkuhiljaa. Sen sijaan nestetasapaino määrittää ihmisen painoa aivan eri lailla lyhyellä aikavälillä. Parinkin kilon heitto painossa voi johtua vain nesteen määrän heittelystä ihmiskehossa.

Vittumaisinta laihduttamisessa on tietysti se, että sen eteen täytyy nähdä vaivaa, jos siis haluaa säilyttää lihasmassansa. Ja se, että projekti on pitkä ja vaatii kovaa sitoutumista. Kaikista ei ole tähän.
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

nastamuumio kirjoitti:Oon sit tänään kolme sataa grammaa painavampi kuin eilen, jolloin olin kaks sataa grammaa painavampi kuin edellisenä päivänä. Oon mutantti, joka valmistaa energiaa ympäröivästä ilmasta.
Jos lohduttaa, niin on huomattavissa aivan selvä aaltoliike painossa kuukautiskierron mukaan. Sillä ei oo oikeestaan mitään tekemistä syömisten tai fläsän kanssa, vaan nimenomaan nesteen kertymisen kanssa. Aika monen naisen pitemmän ajan painokäyrästä voi sanoa hyvinkin tarkkaan että missä kohtaa niillä on menkat.
Me transmitte sursum, Caledoni!
nastamuumio

par-sky kirjoitti:
Jos lohduttaa, niin on huomattavissa aivan selvä aaltoliike painossa kuukautiskierron mukaan. Sillä ei oo oikeestaan mitään tekemistä syömisten tai fläsän kanssa, vaan nimenomaan nesteen kertymisen kanssa. Aika monen naisen pitemmän ajan painokäyrästä voi sanoa hyvinkin tarkkaan että missä kohtaa niillä on menkat.
Toi ei päde muhun, kun must on siis yhtäkkiä tullut mutantti. Viime viikolla oli menkat, mutta turpoilen vaan kiihtyvällä tahdilla. Olis tuo nastaa, jos tää olis tilapäistä, mutta tämmöstä pompahtelevaa nousua tää nyt on tässä ollut koko kevät ja kesä. Vittusaatana. Oon ihan turvoksissa. Kohta olis lounastaukokin. Pakko mennä viimistään just puol kahdeltatoista, kun mennään tästä vaihteesta vuorotellen ja kahdentoista ja puol yhden ajat kuuluu toisille.
annepa
Kitisijä

nastamuumio kirjoitti: Toi ei päde muhun, kun must on siis yhtäkkiä tullut mutantti. Viime viikolla oli menkat, mutta turpoilen vaan kiihtyvällä tahdilla. Olis tuo nastaa, jos tää olis tilapäistä, mutta tämmöstä pompahtelevaa nousua tää nyt on tässä ollut koko kevät ja kesä. Vittusaatana. Oon ihan turvoksissa.
Mulla on vähän samanlaiset fiilikset. Paitsi että tuota pompahtelevaa nousua on tapahtunu jo pitemmän aikaa. Lakkaan syömästä saatana :evil:
Manaaja

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Nastis, laihduttamisesta. On turhaa ja varmasti turhauttavaa seurata painoaan joka aamu ja sitten kehittää päässään mitä hienompia teorioita painonsa muutokselle. Pidä mielessä ihan vaan perusfaktat, äläkä kuuntele manalaa näissä laihdutusasioissa 8)
Juu älä ihmeessä nastis tee sitä virhettä että kuuntelisit 20 kiloa läskiä tiputtaneen vinkkejä, jos se on vähänkään ylipainoinen. Kuuntele mieluummin niiden vinkkejä jotka eivät ole eläessään joutuneet laihduttamiselle ajatustakaan uhraamaan, mutta ovat normaalipainoisia.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Manaaja kirjoitti:Juu älä ihmeessä nastis tee sitä virhettä että kuuntelisit 20 kiloa läskiä tiputtaneen vinkkejä, jos se on vähänkään ylipainoinen. Kuuntele mieluummin niiden vinkkejä jotka eivät ole eläessään joutuneet laihduttamiselle ajatustakaan uhraamaan, mutta ovat normaalipainoisia.
Nii saatana! Oma jogurttidieettini on maailman paras.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

-58kg sanoo että vitusti treeniä ja järkevät ruoka-ajat. Siitä sopii sitten kiistellä.
Kirjoitan tätä alasti
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

nastamuumio kirjoitti:
par-sky kirjoitti:
Toi ei päde muhun, kun must on siis yhtäkkiä tullut mutantti. Viime viikolla oli menkat, mutta turpoilen vaan kiihtyvällä tahdilla. Olis tuo nastaa, jos tää olis tilapäistä, mutta tämmöstä pompahtelevaa nousua tää nyt on tässä ollut koko kevät ja kesä. Vittusaatana. Oon ihan turvoksissa. Kohta olis lounastaukokin. Pakko mennä viimistään just puol kahdeltatoista, kun mennään tästä vaihteesta vuorotellen ja kahdentoista ja puol yhden ajat kuuluu toisille.
Turpoamista aiheuttaa myös suolojen vähyys, jolloin kudokset imevät nesteet itseensä. Eli suolat kuntoon, paljon nesteitä ja kuituja. Muutama laksatiivi iltaisin ja avot ;)

(vitsivitsi.. tuo loppu siis)
The great club outshines the individual, always and forever.
nastamuumio

Must tuntu, et yks yks mies heitti mulle öögaa salilla, mut voiks olla totta, kun oon läski? Ooks harhainenkin viel kaiken lisäks?
Manaaja

nastamuumio kirjoitti:Must tuntu, et yks yks mies heitti mulle öögaa salilla, mut voiks olla totta, kun oon läski? Ooks harhainenkin viel kaiken lisäks?
99% todennäköisyydellä oot. Mut oon kyl kuullu joskus väitettävän et mullekin on annettu öögaa, vaiks oon ruma läski. Ei mee mitenkään kapasiteettiyksikköön, mut kai se tottakin voi olla, ainakin jos ööga on sokee.
annepa
Kitisijä

Manaaja kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Must tuntu, et yks yks mies heitti mulle öögaa salilla, mut voiks olla totta, kun oon läski? Ooks harhainenkin viel kaiken lisäks?
99% todennäköisyydellä oot. Mut oon kyl kuullu joskus väitettävän et mullekin on annettu öögaa, vaiks oon ruma läski. Ei mee mitenkään kapasiteettiyksikköön, mut kai se tottakin voi olla, ainakin jos ööga on sokee.
Joo ja mun yks kaveri sanoi mun avautuessa vitutuksesta että "sähän oot ihan upea nainen" mut se kaveri oliki nainen niin että kyseessä on todennäköisesti naisen selkäänpuukotus. Ja tämä nainen on itseksensä laihtunu jotain 30 kiloo ja sillä on vielä matkaa normaalipainoon niin että ei sitä kannata uskoa ja ihan lämpimikseen puhu vaan mua piristääkseen.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Luin juuri tästä ketjusta ensimmäiset sata sivua, ollaan oltu joskus paljon hauskempia!

Kysymykset kuuluu:

1: Mistä saa ostaa jotain ihkuja turvavyön pehmusteita?

2. Mikä Helsingissä sijaitseva ravintola mahduttaa sisuksiinsa n. 30-40 henkilöä syömään sekä juhlimaan tasokkaasti (vrt. Tukholman Operakällaren)? Plussaa pullottain myydystä alkoholista.
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin