puutarhanhoito
Miten olis patjarikko? Saa monissa väreissä, on mun suosikki. Sitten erilaiset mehikasvit, vaikkeivät kyllä juuri kuki. Maksaruohot, ristikki... Onhan näitä, ja puutarhalla kertovat lisää.Gat kirjoitti:Sais olla jotain ihan matalaa melkein sammalen tasolla, mutta väriläikkinä.
Work like a captain, play like a pirate.
- Pulkannaru
- Kitisijä
bliss kirjoitti:yök
Vesper kirjoitti:eläimiä
Valitse tuolta Kasvikortisto -> luonnonvaraiset -> laita kasvin korkeudeksi esim 10cm. Joku vaihtoehto löytyy ainakin.Gat kirjoitti:liian korkea
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Googlasin nyt, että patjarikko ei tykkää koko ajan aurinkoisista paikoista. Joita pihakallioni on. Mutta kun talokin on kallion päällä ja takana on jyrkkä rinne, niin siihen hyvin.
Pihakallio on zenpuutarhaluomu, nimittäin viime kesänä poistin sammaleen muualta paitsi halkeamapaikoista, alkoi olla umpeenkasvanut. Luonnolliseen vaikutelmaan tarvitsin haravointia, runsaasti sammalmyrkkyä, haravointia ja harjausta. Oli alkuun kalmanvalkoinen,nyt alkaa taas kivikin tummua.
Homoa joo. Kohta varmaan kyselen ruusuista.
Pihakallio on zenpuutarhaluomu, nimittäin viime kesänä poistin sammaleen muualta paitsi halkeamapaikoista, alkoi olla umpeenkasvanut. Luonnolliseen vaikutelmaan tarvitsin haravointia, runsaasti sammalmyrkkyä, haravointia ja harjausta. Oli alkuun kalmanvalkoinen,nyt alkaa taas kivikin tummua.
Homoa joo. Kohta varmaan kyselen ruusuista.
http://www.exoticgarden.fiGat kirjoitti:Niin onko tietoa kalliokasveista? Ehkä huomenna käyn puutarhakaupassa.
PRUNELLA grandiflora Isoniittyhumala 'Pagoda'
SAPONARIA ocymoides Kivikkosuopayrtti
SAXIFRAGA arendsii Patjarikko 'Purpurmantel'
ANTENNARIA Kissankäpäliä
CAMPANULA poscharskyana Tähtikello
SEMPERVIVUM Mehitähtiä
ACAENA microphylla Ruskoakeena
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Laita kirsikkatomaatti ja vaikka kesäkurpitsa. Viihtyvät hyvin ja tuottavat satoaStinky kirjoitti:Koska mulla ei ole enää pihaa niin mä askartelen pihan parvekkeelle. Otin töistä kaks isoo styrokslaatikkoa (tuunaan ne kyllä parvekkeen väreihin sopiviks) jotka täytän mullalla. Isken sinne salaatit (kolmea erilaista) ja herneenversot kasvamaan.
Mitä muuta sitä vois siellä kasvatella? Ideoita?

Work like a captain, play like a pirate.
Ostin kalliolle punaista patjarikkoa 6 törppöö ja valkoista lydianmaksaruohoa (Lydian maksa??) 5 törppöö. En löytänyt sinistä tai keltaista sopivaa. Kotoa löysin jotain en tiiä keltaista maksaruohoa, siirtelin sitä. Työntelin ne kaikki sammaleen Sisään. Tuli homo olo. Lisää tarvitaan, talokin kun on kallion päällä.
Vittu musta on tulossa vitun Homo!Gat kirjoitti:Ostin kalliolle punaista patjarikkoa 6 törppöö ja valkoista lydianmaksaruohoa (Lydian maksa??) 5 törppöö. En löytänyt sinistä tai keltaista sopivaa. Kotoa löysin jotain en tiiä keltaista maksaruohoa, siirtelin sitä. Työntelin ne kaikki sammaleen Sisään. Tuli homo olo. Lisää tarvitaan, talokin kun on kallion päällä.
Noiden lisäksi ostin lisää valkoista Lydian Maksaa ja sitten vaaleanpunaista (!!) Kaukasianmaksaruohoa. Just äsken tilasin netistä Tuijaa (eikä se oo nainen vaikka puskaa on) 3 tainta ruohikkolänttiin kallion keskelle sekä sinistä Italian(pthyi!)kelloa ympärille. Homo!! Homo! Homohomo! P.s HOMOOOO!
Tulin siihen tulokseen, että en edes aio laittaa parvekkeelle siellä jo olevien pelargonien lisäksi yhtään mitään. Yläkerta suolaa ne joka tapauksessa röökintuhkalla joten miksi vaivautua.
Kaktukset nostin kyllä ulos nauttimaan kesästä. Päästän ne takaisin sisätiloihin joskus loka-marraskuun vaihteessa.
Kaktukset nostin kyllä ulos nauttimaan kesästä. Päästän ne takaisin sisätiloihin joskus loka-marraskuun vaihteessa.
No vittu kyllä ne saa pitää tuhkansa omalla puolellaan, vie niille stögis josseivat muuten tajua.bliss kirjoitti:Tulin siihen tulokseen, että en edes aio laittaa parvekkeelle siellä jo olevien pelargonien lisäksi yhtään mitään. Yläkerta suolaa ne joka tapauksessa röökintuhkalla joten miksi vaivautua.
^Mä lätkäsin rekkistä kun se heitti stumpin mein partsilta alas ollessaan poikaa kattomassa. Ei vissiin kiinnostanu ku ei ollu enää oma koti...samoin rätkätin broidille ku se teki joskus ajat sitte saman. Prkl.
Edit: mulla palo aikanaan Soukan asunnossa partsilla pöytäliina ku idiootit visko stumppeja.
Edit: mulla palo aikanaan Soukan asunnossa partsilla pöytäliina ku idiootit visko stumppeja.
Kerrostalossa vitutti kun yläkerran akka kasteli jotain rehuja niin, että multavedet valu mulle. Rankasin röökaamalla aina kun se tuuletti petivaatteitaan. Vituttaa älyttömästi kun porukka heittää stumppeja kadulle, opettelisivat stumppaamaan ja keräämään roskat.
Sit vituttaa ylipitkä märkä liian iso nurmikko.
Sit vituttaa ylipitkä märkä liian iso nurmikko.
Mä en oikeen tajua tätä että aina pitää lätkiä ja mätkiä. Sitten ihmetellään kun lyöminen vakiintuu suhteessa vaivattomaksi känniääliöharrasteeksi. Ihmisille voi myös puhua. Jos se ei auta, kannattaa vaihtaa maisemaa. Nää lätkimiset, vaikka eivät oliskaan mitenkään fyysisesti satuttavia asioita, on kuitenkin aina jotenkin alentavia.ninnithequeen kirjoitti:Mä lätkäsin rekkistä kun
Mun 2 senttiä.
Lätkäsin: läpsäisin selkään et älä tee noin.Manaaja kirjoitti:Mä en oikeen tajua tätä että aina pitää lätkiä ja mätkiä. Sitten ihmetellään kun lyöminen vakiintuu suhteessa vaivattomaksi känniääliöharrasteeksi. Ihmisille voi myös puhua. Jos se ei auta, kannattaa vaihtaa maisemaa. Nää lätkimiset, vaikka eivät oliskaan mitenkään fyysisesti satuttavia asioita, on kuitenkin aina jotenkin alentavia.ninnithequeen kirjoitti:Mä lätkäsin rekkistä kun
Mun 2 senttiä.
Kerran kuuntelin kun alakerran herkkupoika pesi parvekettaan ja hoksasin että minä kans. No, ränni ei oikeen pitänyt ja mun parvekkeen paskavedet valui sen herkun vastapestylle partsille. Leivoin omenapiirakan anteeksipyynnöksi. Se oli mielissään. Ei jäänyt mitään hampaankoloon.Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Kerrostalossa vitutti kun yläkerran akka kasteli jotain rehuja niin, että multavedet valu mulle.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.