Vitalinea mainoksissa on sentään hieman tahatonta komiikkaa "Vitalinea. Eikä mikään kiristä". Meillä kun joku kiristää se ottaa päähän, vituttaa yms. Usein kun ihmiset hoitaa kiristämämistä alkoholilla.Suvinen kirjoitti:Enkä tosiaan ole koskaan nähnyt yhtään hyvää jogurtti- tai vanukasmainosta.
Ärsyttävimmät mainokset
Me transmitte sursum, Caledoni!
Activia. Hotels.com. Kaikki mainokset, joiden oletusarvona on, että nainen vuotaa koko ajan jotakin pahanhajuista. Se "ai toi on sun äitis" -hammastahnamainos.
Näitähän riittää. Mutta noiden Vitalinea -lässytysten jälkeen Lidlin "Mä muistan kun me oltiin mun kaverin Pipsa-Riitan kanssa jääkaapilla" naurattaa.
Näitähän riittää. Mutta noiden Vitalinea -lässytysten jälkeen Lidlin "Mä muistan kun me oltiin mun kaverin Pipsa-Riitan kanssa jääkaapilla" naurattaa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
"Intiimialueen pahanhajuinen vuoto" ärsyttää parista syystä:
1)"Intiimialueen" siis minkä? Miksi asiosta voi puhua niiden oikeilla nimillä?
2)Spiikeriksi valittu joku (lääkäriä esittävä?) nainen, joka ei puhu suomea äidinkielenään. Siis miksi? Onko se jotenkin vakuuttavampaa vai mikä idis siinä on?
Edit: uudemmassa versiossa spiikkeri on vaihdettu.
1)"Intiimialueen" siis minkä? Miksi asiosta voi puhua niiden oikeilla nimillä?
2)Spiikeriksi valittu joku (lääkäriä esittävä?) nainen, joka ei puhu suomea äidinkielenään. Siis miksi? Onko se jotenkin vakuuttavampaa vai mikä idis siinä on?
Edit: uudemmassa versiossa spiikkeri on vaihdettu.
Viimeksi muokannut NuoriD, 11.05.2010 9:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lidlin mainoksissa on sentään hyvää yritystä. Alfredo oli aika hassu!Lilo kirjoitti:Activia. Hotels.com. Kaikki mainokset, joiden oletusarvona on, että nainen vuotaa koko ajan jotakin pahanhajuista. Se "ai toi on sun äitis" -hammastahnamainos.
Näitähän riittää. Mutta noiden Vitalinea -lässytysten jälkeen Lidlin "Mä muistan kun me oltiin mun kaverin Pipsa-Riitan kanssa jääkaapilla" naurattaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
- Viestit: 5729
- Liittynyt: 15.08.2005 21:45
Paskan möivät joo. Puolustukseksi on kuitenkin sanottava, että alkoholin mainonta on erittäin tiukasti säädeltyä. Ei esim. saa esittää, että alkoholin nauttiminen olisi hauskaa, tai että se lisäisi flaksia tms. Em. teemoista olisi helppoa tehdä mainoksia. Kun ne on kielletty, niin se on paljon vaikeampaa.
GRAAAH tämä mainos tuli eilen telkkarista ja heti tuli mieleen että pitää raportoida se tähän ketjuun. Olin ihan GRAAH!Lapitii kirjoitti:^^ Joo. Etenki jos kattoo ruutu.fi:stä jossa se tulee joka väliin, mainoksia ei voi kelaa ja mainoskatkot on nii lyhyitä ettei oikein maksa vaivaa häipyä paikaltakaan. Ehdoton ykkösinhokki, tosiaanki GRAAH!!
Harmillista, sillä tämä laulu edellisessä mainoksen versiossa muiden laulamana (vammaiset, veteraanit jne) oli hyvä!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Tästä saisi hauskanSuvinen kirjoitti:^Totta tuokin. Mutta onhan olemassa monta hyvää olut/siideri/lonkeromainosta, esim. otto-lonkeromainokset ja taannoiset koff- mainokset olivat hauskoja, ainakin suomalaiseen makuun - suomalaisten mielestähän kaikki kännäämiseen liittyvä on hilpeää. Ehkä nämä upcider- mainokset sitten tehdään jossain muualla, jossa ajatuksella ei ole niin väliä. Tosin muut vastaavan tuotteen mainokset ovat tähän mennessä olleet ihan hauskoja, ja tuo astetta enemmän nostetta- slogan on toiminut muissa yhteyksissä. Tässä uudessa mainoksessa vaan ei tunnu olevan mitään ideaa. Onkohan kyseessä leikelty versio?
http://www.valvira.fi/files/ohjeet/alkoholimainonta.pdf
"Runsaan alkoholinkäytön myönteiseksi kuvaamiseksi voidaan katsoa erilaiset rehvastelun
tai muun voimakkaan humalatilan kuvaukset sekä sellaisten sanontojen käyttö mainoksissa,
jotka kuvaavat voimakasta humalatilaa myönteisesti. Tämän lainkohdan perusteella
voidaan kielletyksi katsoa myös sellainen mainos, jossa muutoin esitetään myönteisessä
valossa alkoholin runsasta käyttöä, esimerkiksi siten, että luodaan ihailtava kuva henkilöstä,
joka juo useita alkoholijuomia nopeaan tahtiin perättäin tai jolla on hyvä alkoholin
sietokyky.
Mainoksessa ei saa esittää tilanteita eikä luoda kuvaa, jonka mukaan alkoholia runsaasti
käyttävä on paremmin pukeutunut, hauskemman näköinen, menevämpi tai onnellisempi
kuin kohtuukäyttäjä tai raitis henkilö. Ilman eri käyttäjien vertailuakin kiellettyä on kuvata
kohtuukäyttäjä tai raitis henkilö esimerkiksi sosiaalisen asemansa, elämänkatsomuksensa
tai ruumiillisten tai henkisten kykyjensä puolesta kielteisesti."
Voisi tehdä esim. mainoksen, jossa hyvin kuivan näköinen pullonpohjalasisinen virkamies lukee ääneen tätä mainosta ja ottaa samalla Kurkoa.