Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

ninnithequeen kirjoitti:Ja UK piti poikaa oikeen sylissä, jestas. En saanut ottaa kuvaa todistusaineistoksi :D
No et kai kun sekin kuva olisi ollut täällä galtsussa samoin tein.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Zeb kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ja UK piti poikaa oikeen sylissä, jestas. En saanut ottaa kuvaa todistusaineistoksi :D
No et kai kun sekin kuva olisi ollut täällä galtsussa samoin tein.
Kamerast patterit loppu...
Oli vaan jotenkin söpöä ku hää alkaa heltymään ku niin kiukutteli ensin.
Ja muisti tuoda tytön askarteleman äitienpäiväkortin kun se jäi aikasemmin matkasta.

Poika on raapinu TAAS pahemmaks päänsä, kunnon verinaarmuja päässä ja hiukset lähtee...öljytty, harjattu, laitettu myssyä päähän mutta kun "mää en haluu pitää tätä myssyä WÄÄÄÄÄÄ!" Ja ihottuma levinny otsaan. Hurjan näkönen mies. Bepanten taas kovas käytös.

Tekis mieli laittaa jeesusteippiä sen käsiin...
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Kauppaan nyt sullekin sitä maitoallergian mahdollisuutta. Mistä se ihottuma sitten johtuu?
ninnithequeen

Zeb kirjoitti:^Kauppaan nyt sullekin sitä maitoallergian mahdollisuutta. Mistä se ihottuma sitten johtuu?
Sanoivat ettei se sitä ole lääkärissä. Se on joka toinen päivä hyvä ja kun ihottumaa ei ole ku naamassa niin tuskin...iho muuten hyvä joka paikassa. Sitä maitoallergiaa mäki kyl pelkäsin mut ei kuulemma ole. Toi naaman ja pään raapiminen on kamalaa. Sillä kun on sitä vauvakarstaa ja se kutisee.
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Pidä sillä puuvillatumppuja kädessä, niin ei saa raavittua itseään verille. Itse oon isompanakin nukkunnu joskus pahimpina aikoina tumput kädessä ettei yöllä tule raavittua. Päivällä sentään itsekontrolli pelaa aika hyvin vuosien harjottelun jälkeen.

Eli kutiaminen ja raapiminen näin atoopikon näkökulmasta: kutittaa -> raavin -> kutittaa enempi -> raavin -> kutittaa ihan perkeleesti -> raavin -> iho on raavittu verille ja kutittaa niin paljon ettei ihmismieli voi sitä käsittää -> yritän repiä ihoni kokonaan irti jos kutina sillä lakkaisi
ja niin edelleen... Eli se raapinen ihan oikeasti vaan pahentaa sitä kutinaa.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:
Zeb kirjoitti:^Kauppaan nyt sullekin sitä maitoallergian mahdollisuutta. Mistä se ihottuma sitten johtuu?
Sanoivat ettei se sitä ole lääkärissä. Se on joka toinen päivä hyvä ja kun ihottumaa ei ole ku naamassa niin tuskin...iho muuten hyvä joka paikassa. Sitä maitoallergiaa mäki kyl pelkäsin mut ei kuulemma ole. Toi naaman ja pään raapiminen on kamalaa. Sillä kun on sitä vauvakarstaa ja se kutisee.
Ettei olis kissoille allerginen.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Niin, Ninni koita 1% hydrokortisonivoidetta 1-2 x viikko, jos sillä paranis.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Poikanen on kasvanut reilussa kuukaudessa kolme senttiä pituutta :shock:
ninnithequeen

Elppis kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Sanoivat ettei se sitä ole lääkärissä. Se on joka toinen päivä hyvä ja kun ihottumaa ei ole ku naamassa niin tuskin...iho muuten hyvä joka paikassa. Sitä maitoallergiaa mäki kyl pelkäsin mut ei kuulemma ole. Toi naaman ja pään raapiminen on kamalaa. Sillä kun on sitä vauvakarstaa ja se kutisee.
Niin, Ninni koita 1% hydrokortisonivoidetta 1-2 x viikko, jos sillä paranis.
Sitä mä todella pelkään että olis kissoille allerginen. Mut sit ois varmaan muuallakin? Ja muitakin oireita. Kuulemma. Toi raapiminen on sitä pahinta. Ja sit itketään ku raapastaan omilla kynsillä vähän liian kovaa. Nyt on poski hyvänä mut otsassa näppylää. Se niinku vaihtaa paikkaa aina. Voisko se johtuu tosta maissivellistä mitä hää on saanu? Niin no oli sitä ennenkin...
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^allerginen ihottuma voi kyllä mun mielestä olla paikallistakin.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^^ Käyks kissat välillä puskee tms? Mulla tulee otsaan/poskiin punasia ja kutiavia "kuivavia" läikkiä helposti jos kissat tulee naamalle. Mihinkään muualle kroppaan sama ei päde, kuin kasvojen seutuun. Kissa voi vaikka nukkua mun paljaan rintakehän päällä ilman että tulee mitään (muuta kuin hengitysongelmia), mutta joskus jos kissa puskee naamaan, mulla on seuraavat 3h punanen ja kutiseva laikku naamassa siinä kohtaa mihin pörröperse osui.
ninnithequeen

Manaaja kirjoitti:^^ Käyks kissat välillä puskee tms? Mulla tulee otsaan/poskiin punasia ja kutiavia "kuivavia" läikkiä helposti jos kissat tulee naamalle. Mihinkään muualle kroppaan sama ei päde, kuin kasvojen seutuun. Kissa voi vaikka nukkua mun paljaan rintakehän päällä ilman että tulee mitään (muuta kuin hengitysongelmia), mutta joskus jos kissa puskee naamaan, mulla on seuraavat 3h punanen ja kutiseva laikku naamassa siinä kohtaa mihin pörröperse osui.
Kissat ei tod mene puskemaan Miskaa. Paitti haistamassa ovat päässeet käymään. Luikkueunukki pelkää häntä liikaa, Kasja nuuhkasee aina et jaaha, tommonen, ei kiinnosta, mä nukun ny omas sängys jee. Sadja on käyny puskemassa mut siit on aikaa eikä mitään näppylää tullut. Saavat olla täällä makkarissa - paitsi öisin kun mä nukun. Mä oon vähän peloissani tosta kollista ku se on niin mustis. Edesmennyt Sheri meinaan kaatoi vihaisena juuri kävelemään oppineen Nitan ku oli niin mustis. Ja loppuun asti oli erittäin äkäinen tytölle koska mä olin HÄNEN äitinsä, Nita ei saanut edes paijata kun se mulkaisten meni karkuun. Ja nukkui mun vieressä joka yö. Sheri siis kuoli vuosi sitten. Kasja on sen sisko ja ihan eriluontoinen vanhus.

Mä niin rukoilen ettei toi ois kissoista. Pienet on Nitan kissoja, ne sais varmaan uuden kodin, mutta mun vanhus...kuka haluais 12 v vanhan sydänvikaisen leikkaamattoman nartun? Vaikka hää onkin niin kauhian kiltti....

Meni kissojen puolelle mut oon mä niittenkin mamma :)
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tämä ei nyt ole mitään erityisosaamisaluetta mulle tosiaan, mutta: Pienten vauvojen allergiat ovat lähes aina ruoka-aineallergioita, ei eläin- tai siitepölyallergioita. Sanotaan myös, että erittäin harvoin lapsi herkistyisi sille elukalle mikä on koko ajan kotona ollut, ennemmin pitäisi siedättyä niille. En usko siis että kyse olisi kissa-allergiasta. Maitoallergia voisi hyvinkin olla, eikä se, että ihottumaa on vain pään aluella mitenkään tarkoita etteikö voisi olla maitoallergia. Pikkuvauvoilla noi ihottumat on yleensä nimenomaan pään alueella, siirtyy sitten muutaman kk kuluttua myös raajojen ojentajapuolille ja vartaloon ja sitten hiukan isommilla lapsilla taipeisiin.

Älä Ninni ihan heti niele jos väittävät ettei voisi maitoallergiaa olla. Ei ne neuvolassa tunnu kauheasti aina tietävän, riippuu ihan kuka lääkäri sattuu kohdalle. Itsellä ainakin ollu sellainen olo monta kertaa siellä, että kunhan jollain kommentilla pääsevät eroon kyselijästä. Eli jos muksu kärsii siitä ihottumasta, niin vaadi lisätutkimuksia. Käytännössä menee kyllä niin, että täytyy vain kokeilla toinen maidonkorvike, yleensä Almiron tai Neocate, joissa maitoproteiini on joko pilkottu tai korvattu aminohapoilla. Almironia voi itsekin hakea apteekista ilman reseptiä, maksaa vaan jonkun kympin purkilta, en muista montako vrk riittää, ja varmaan viikko pari pitäis syöttää ennen kuin voi sanoa että auttaako. Lisäksi herkimmät allergikot reagoi myös Almironille, joten senkään sopimattomuus ei vielä poissulje maitoallergiaa. Sitten lääkärin kautta voisi saada ihopistokokeet (prickit), joissa positiivinen tulos puhuu allergian puolesta, mutta negatiivinen ei sitä poissulje, pikkuvauvoilla kun ei usein testeissä vielä mitään näy.

Vaadi sieltä neuvolasta lisätutkimuksia jos ihottuma noin kovin poikaa haittaa. Laimea kortisonivoide varmaan ihan ok idea harvakseltaan, mutta silti itse haluaisin syyn selvittää ennen kuin pitkäaikaisesti alkaisin kortisonia lapseen läästiä. Jos on allergista ihottumaa, niin myös antihistamiineja käytetään kutinaan, mutta edelleen, ensin jonkun sortin diagnoosi.

Vielä, kannattaa selvittää asia ennen kuin alat kiinteitä lapselle antaa. Sitten kun menee jo montaa sorttia ruokaa ja ihottuma vaan jatkuu on entistä vaikeampi selvittää mikä ruoka mahdollisesti olisi ihottumaan syyllinen.

Oliko teillä Ninni muuten suvussa allergioita?
ninnithequeen

^Nita ei oo eläessään ollu allerginen millekään, ei ruoka-aineille ei millekään. Meillä oli 2 kissaa ja 2 kania kun hän syntyi. Ja hirvee heinäpöly pupujen takia varmaan.
mustaenkeli
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

bliss kirjoitti:Poikanen on kasvanut reilussa kuukaudessa kolme senttiä pituutta :shock:
Missä sää sitä kuukauden välein mittaat?? :shock:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^^Entäs sä tai lapsen isä? Jos jompi kumpi vanhemmista on atooppinen/allerginen niin lapsella on 50 % mahdollisuus olla (jos nyt oikein muistan). Tuli mieleen vielä että oot tainnu sanoa et poika puklailee paljon. Sekin voi valitettavasti olla maitoallergiaoire. Tai sitten voi olla olematta, kaikki vauvathan jonkin verran puklailee. Mutta tolkuton puklailu ja varsinkin jos puklaa vielä pitkän aikaa syötön jälkeen tai oikein oksentelee sitä maitoa, niin se voisi puhua sen allergian puolesta. Lisäksi huonot unet, itkuisuus, pieruisuus, ripuli ja jopa ummetus voi olla maitoallergiaoireita. Lapset oireilee siis joko iholla tai vatsalla.
bliss

mustaenkeli kirjoitti:
bliss kirjoitti:Poikanen on kasvanut reilussa kuukaudessa kolme senttiä pituutta :shock:
Missä sää sitä kuukauden välein mittaat?? :shock:
Meidän keittiössä :P
ninnithequeen

Zeb kirjoitti:^^Entäs sä tai lapsen isä? Jos jompi kumpi vanhemmista on atooppinen/allerginen niin lapsella on 50 % mahdollisuus olla (jos nyt oikein muistan). Tuli mieleen vielä että oot tainnu sanoa et poika puklailee paljon. Sekin voi valitettavasti olla maitoallergiaoire. Tai sitten voi olla olematta, kaikki vauvathan jonkin verran puklailee. Mutta tolkuton puklailu ja varsinkin jos puklaa vielä pitkän aikaa syötön jälkeen tai oikein oksentelee sitä maitoa, niin se voisi puhua sen allergian puolesta. Lisäksi huonot unet, itkuisuus, pieruisuus, ripuli ja jopa ummetus voi olla maitoallergiaoireita. Lapset oireilee siis joko iholla tai vatsalla.
Pojan isällä on kyl atooppinen iho ja iho-onkelmia muutenkin.

Vellin syöttäminen on hillinnyt puklaamista pojalla.

Ja tänään iho on taas paljon parempi...
ninnithequeen

par-sky kirjoitti:Pidä sillä puuvillatumppuja kädessä, niin ei saa raavittua itseään verille.
Oli menny tää ohi. Ne tumput EI PYSY sen käsissä.
bliss

^Hanki sille paita, jossa on hihoissa sellaset käännettävät tumput.
ninnithequeen

bliss kirjoitti:^Hanki sille paita, jossa on hihoissa sellaset käännettävät tumput.
Oon laittanu yöks aina liian isot paidat pitkillä hihoilla mut se saakeli kuoriutuu niistäkin..
Elppis
Kitisijä

ninnithequeen kirjoitti:
bliss kirjoitti:^Hanki sille paita, jossa on hihoissa sellaset käännettävät tumput.
Oon laittanu yöks aina liian isot paidat pitkillä hihoilla mut se saakeli kuoriutuu niistäkin..
Ihan oikeasti käännettävät hihat, ei vain liian pitkiä (yleensä vaatekin liian iso siis). Ihan tylysti vaikka teippaat ne tumput bodyn hihaan kiinni yöksi tai sitten saa jätkä tottua olemaan kypärähatussaan :( Avohaavat on aina nounou :( Raukka!
ninnithequeen

Ne pahat naarmut on siis siellä päässä ku karsta kutisee. Paranemaan päin näköjään. Pikkunaarmuja on toki naamassakin ollu. Öljyä, bepantenia, kaikkea....

Ja puklumies puklunen haisee ny niin pahalle et se on kylpypäivä taas.
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Luulen että kyseessä on patjan hakkaamisen aiheuttama traumastressi-ihottuma.
ninnithequeen

Toimistorotta kirjoitti:Luulen että kyseessä on patjan hakkaamisen aiheuttama traumastressi-ihottuma.
Manala?
Vastaa Viestiin