Torsdag

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bluntly kirjoitti:Pellavansiemenrouhetta kun heittää hiukan puuron sekaan niin alkaa kuitua löytymään. Hyvin väljällä mielikuvituksella sen voi myös kuvitella maistuvan salmiakille.
Olen nakellut noita ja kurpitsansiemeniä salaatin sekaan. Ihan hyvä lisuke nuokin.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mä liotan pellavansiemeniä vedessä yön yli ja kippaan aamuisin kurkusta alas. Koostumus ei ole mikään miellyttävä - sitä ei suotta kutsuta pellavansiemenlimaksi - mutta on hyväksi vatsan toiminnalle.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Tulipas nälkä tätä lukiessa. Mut meni ravitsemuksellisesti taas niin pää sekasin, etten tienny mitä valitsis, että varmuuden vuoks söin sit sekä cashew-pähkinöitä, leipää että hedelmiä. Ja varmuuden vuoks vähän maustamatonta jugurttia ja all branejakin vielä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Aiemmat ovat puolestaan täyttä hevonpaskaa. Muuten olisi nälän kannalta sama, syödäänkö 500kcal ateria vaikkapa häränfileetä vihanneksilla tai sitten 100gr suklaata (tai pähkinöitä). Molemmissa saman verran kaloreita, suklaa vain on helvetin paljon energiatiheämpää. Ja siinähän on sitä rasvaakin ihan tarpeeksi, joten sinun Manalatieteesi mukaan molemmat satsit pitävät nälän loitolla yhtä kauan? Se, että on olemassa joitain energiatiheydeltään suuria ruoka-aineita, jotka kuitenkin kokonaisvaikutukseltaan - ja huomhuomhuom - pieninä annoksina nautittuina ovat terveydelle hyväksi, ei tee energiatiheydestä epävalidia kriteeriä ruoan nälänpitävyyden suhteen. Vatsalla on tapana ilmoittaa, kun se on tyhjä ja jos sinne nakkaa sormenpään kokoisen mutta äärimmäisen energiatiheän knöllin ravintoainetta x, niin kyllä se edelleen kertoo olevansa tyhjä kun kylläisyyden tunnetta ei synny. Pelkkä kalorimatematiikka ei toimi tässäkään asiassa, olet yhtä pihalla kuin puhuttaessa GI-arvoista.
Onko sun pakko esittää tyhmempää kuin olet? Energiatiheydellä ei sinäänsä ole kovinkaan paljoa tekemistä ruuan nälänpitävyyden kanssa vaan sen ravintoainejakaumalla. Rasva ja proteiinit yhdessä pitävät nälkää. Hiilihydraatit luovat nälkää. Jos syöt 200 gramman suklaalevyn, tulee sokerihumala ja väsymys, jonka jälkeen hirveä nälkä. Jos syöt 200 grammaa pähkinöitä, olet kylläinen pitkään, eikä minkäänlaisia humala- tai väsymystiloja tule. Energiatiheys on näissä kuitenkin suurinpiirtein sama, mutta vaikutus aineenvaihduntaan täysin eri.

Kylläisyydentunne ei myöskään synny siitä että vatsalaukussa on tennispallo.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Lilo kirjoitti:Tulipas nälkä tätä lukiessa. Mut meni ravitsemuksellisesti taas niin pää sekasin, etten tienny mitä valitsis, että varmuuden vuoks söin sit sekä cashew-pähkinöitä, leipää että hedelmiä. Ja varmuuden vuoks vähän maustamatonta jugurttia ja all branejakin vielä.
Ituhippi!1

Alan grillata rehtiä kotimaista jauhomakkaraa, jonka mutustelen alas kepsupin, sinapin, suolakurkun ja sipulan kera.

Ime parsaa!
Asie Payton

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

masa kirjoitti:Ime parsaa!
imin just. eilen keitettyä suoraan jääkaapista kera taikkukastikkeen, nams.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

[quote="Manaaja"][/quote]

Toistan, koska tämä tutkitusti pitää paikkansa:

"Tärkein laihduttamisen ja painonhallinnan onnistumisen kriteeri on se, että ruokavalio koostetaan energiatiheydeltään kevyistä, mutta samalla ravintoainerikkaista ruoka-aineista, jotka pitävät olon mahdollisimman pitkään kylläisenä. Kun painoa alentava ruokavalio toteutetaan oikein, ruokaa voidaan syödä hyvin suuriakin määriä. Älä siis lähde siitä, että Sinun pitäisi syödä vähemmän ruokaa, vaan siitä, että Sinun täytyy saada vähemmän energiaa!
Koska ihmiset syövät päivittäin määrällisesti hyvin saman verran ruokaa, laihduttajan on syytä ymmärtää ruuan energiatiheyden merkitys kylläisyyden tuntemusten säätelyssä. Kylläisyyden tunne määräytyy aterian painon ja/tai tilavuuden eikä ruuan energiamäärän perusteella. Koostamalla ruokavalio energiapitoisuudeltaan kevyistä ruuista saadaan aikaan kylläisyyden tunne, joka myös kestää pitkään.
(esim. Karhunen 2006; Rolls 2000, 1998; Bell 1998; Stubbs 1995.)"
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
Toivottavasti vain tyttäresi.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Asie Payton kirjoitti:
masa kirjoitti:Ime parsaa!
imin just. eilen keitettyä suoraan jääkaapista kera taikkukastikkeen, nams.
Parsa on pahaa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

ninnithequeen kirjoitti:Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
No älä pidä mua jännityksessä.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

ninnithequeen kirjoitti:Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
Tästä tulikin jännittävää! Nyt veikkaillaan. Heitän, että äiti.

Safkakurastanne. Oon varma, että ihmiset, jotka täyttää vatsansa suurella määrällä soppaa ennemmin ku parilla kourallisella pähkylöitä on just niitä, joiden vatsalaukut on venyny ikuisiks ajoiks ja joita ei mitenkään ilman leikkauksia enää voi pelkillä pähkylöillä jeesata.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
Toivottavasti vain tyttäresi.
Ja sen isi...
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Toistan, koska tämä tutkitusti pitää paikkansa:

"Tärkein laihduttamisen ja painonhallinnan onnistumisen kriteeri on se, että ruokavalio koostetaan energiatiheydeltään kevyistä, mutta samalla ravintoainerikkaista ruoka-aineista, jotka pitävät olon mahdollisimman pitkään kylläisenä. Kun painoa alentava ruokavalio toteutetaan oikein, ruokaa voidaan syödä hyvin suuriakin määriä. Älä siis lähde siitä, että Sinun pitäisi syödä vähemmän ruokaa, vaan siitä, että Sinun täytyy saada vähemmän energiaa!
Koska ihmiset syövät päivittäin määrällisesti hyvin saman verran ruokaa, laihduttajan on syytä ymmärtää ruuan energiatiheyden merkitys kylläisyyden tuntemusten säätelyssä. Kylläisyyden tunne määräytyy aterian painon ja/tai tilavuuden eikä ruuan energiamäärän perusteella. Koostamalla ruokavalio energiapitoisuudeltaan kevyistä ruuista saadaan aikaan kylläisyyden tunne, joka myös kestää pitkään.
(esim. Karhunen 2006; Rolls 2000, 1998; Bell 1998; Stubbs 1995.)"
Kylläisyys/määrä-floppia lukuunottamatta tuo pitää hyvin pitkälti paikkansa normaalilla aineenvaihdunnalla ja tarkalla energiatankkauksen laskemisella. Kuitenkin suurin ongelma tuossa on, että siinä opetellaan syömään suuria määriä ja isoja annoskokoja. Silloin pienestä määrästä ei tulekaan kylläiseksi, ja annoksen pitää aina olla suuri, jotta näläntunne pysyy poissa. Kun sitten lautasmalli ei olekaan viimeisen päälle vähäenergiseksi laskettu, pamahdetaan vauhdilla metsikköön niiden energiamäärien kanssa. Ihminen pystyy kuitenkin pysymään kylläisenä myös huomattavasti pienemmillä annoksilla sellaisiin totuttuaan, mikä on loppupeleissä kannattavampaa kuin vatsalaukkunsa mekaaninen venyttäminen vetämällä litra ruokaa kerrallaan ja totuttautuminen vain sitä kautta kylläiseksi.

Pidempikestoinen kylläisyyden tunne on nimittäin hyvin pitkälti kiinni peptideistä, joiden toivotunkaltaisessa triggeroinnissa keskeisinä tekijöinä ovat proteiini ja pitkäketjuiset rasvahapot, eikä vatsalaukun mekaaninen ahtaminen.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kitinässä on kivasti kiukkua ja turhautumista liikkeellä. Jatkakaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Viesti Kirjoittaja Ann »

Vähempikin suupalojen kyttääminen tekis ärtyneeks.

Vaihteeks mukiinmenevä pari tossa subin hääohjelmassa. Ei tehny mieli murhata ketään.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

http://www.mtv3.fi/helmi/kuudesaisti/ar ... 05/1116260

Ärsyttää Tomppa Cruise.

Ja sit vähän naurattaa noi kaikki kännykkäjutut.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Ja sit vähän naurattaa noi kaikki kännykkäjutut.
Mulleko sä naurat?!
Work like a captain, play like a pirate.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Kun mä katoin sen "kuuman" TomCatin tanssin niin koin vahvasti niin ettei ne ole nussineet toisiaan. Kemia puuttui.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Kiva reissu ja sopivasti oli vaatettakin päällä. Ihan viime metreinä rupes vasta paleltaa. Ajeltiin pitkin ja poikin, poikettiin kahville, höpöteltiin jne. Jätkäkin oli ihan söpö, kiva ja mukava.

Pitäs varmaan vähän iltapalaa pupeltaa ja sit painuu pehkuihin. Huomenna vika työpäivä tältä viikolta ja voisin sanoo et oon aika ylpee itestäni. Tänään tuntu kyllä et olin 8 tunnin sijaan tehny 16 tuntisen päivän mut kohta saa levätä ja nukkua vaikka kellon ympäri :]
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Vesper kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Ja sit vähän naurattaa noi kaikki kännykkäjutut.
Mulleko sä naurat?!
Vähän. :D
En uskalla uusia puhelintani kun ne taitaa olla liian vaikeita nykyään...
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Stinky kirjoitti:Jätkäkin oli ihan söpö, kiva ja mukava.

Pitäs varmaan vähän iltapalaa pupeltaa ja sit painuu pehkuihin. Huomenna vika työpäivä tältä viikolta ja voisin sanoo et oon aika ylpee itestäni. Tänään tuntu kyllä et olin 8 tunnin sijaan tehny 16 tuntisen päivän mut kohta saa levätä ja nukkua vaikka kellon ympäri :]
Blaablaablaa miten tylsää. Hö!

Haluisin työntää Tompan pyllyyn tämmösen:

Kuva
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:En uskalla uusia puhelintani kun ne taitaa olla liian vaikeita nykyään...
Tell me about it... Äläkä naura, tää on vakava paikka!! Etenkin kun joku ei oo kyllä siirtänyt kaikkia juttuja vanhasta uuteen, enkä saa tähän nyt haluamaani soittoääntä. Katastrofi! En ehkä osaa vastata kun ei supermassive asshole soi. Ja muistikirjakin puuttuu! Onkohan ne siirtäneet mun muistikorttiakaan... Mur!
Work like a captain, play like a pirate.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^^Niin. Mustakin se oli vähän tylsä. Kaverifiilis jäi, ei muuta. Ehkä ei sitäkään :P
Ois ollu upeeta jos kipinät ois lennelly ja pikkarit kostunu mut ei niin ei.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Vesper kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:En uskalla uusia puhelintani kun ne taitaa olla liian vaikeita nykyään...
Tell me about it... Äläkä naura, tää on vakava paikka!! Etenkin kun joku ei oo kyllä siirtänyt kaikkia juttuja vanhasta uuteen, enkä saa tähän nyt haluamaani soittoääntä. Katastrofi! En ehkä osaa vastata kun ei supermassive asshole soi. Ja muistikirjakin puuttuu! Onkohan ne siirtäneet mun muistikorttiakaan... Mur!
Siis toi kaikki ulkoistetaan? Kuulostaa vakavalta. 8)
Vastaa Viestiin