annepa kirjoitti:Mulla kyllä kiinnostais tietää että mikä siinä nyt mättää, niin että jos sulle Manaaja selviää että mikä mättää ja mikä tehoaa niin kerropa tänne.
Mjoo siis sen tiedän, että insuliinitasoni ovat tavallista korkeammat, kun ne on verestä mitattu 12h syömättömyyden jälkeen. Tai näin on kahteen kertaan ollut vähän reilu parikymppisenä. Syystä tai toisesta insuliinia on siis tarjolla silloinkin, kun ei oikein pitäisi. Mitään sen syvempää kartoitusta hormonitoimintaan tai arvoihin ei ole tehty, sillä tästäkin epäpätevä yleislääkäri veti vaan ne johtopäätökset että insuliinitasoni ovat korkeat siksi, että olen syönyt aamulla jotain tai juonut mehua tms. joka on sitten moisen efektin aiheuttanut.
Lääkäri on myös ennustanut 2-tyypin diabeteksen syntyä minulle alle vuoden kuluessa koska "selvästi syöt paljon sokereita etkä liiku". Ja tästä siis on jo lähemmäs 10 vuotta, eikä diabeteksesta ole kyllä tietoakaan, enkä sokeri/hiilarijuttuja ole koskaan tykännyt syödä. En mä kyllä sillon juuri liikkunutkaan, se on toisaalta ihan totta, mutta en mä koskaan ole erityisen epäterveellisesti syönyt, koska en juuri välitä mistään makeasta/pullista/leivonnaisista/vaaleasta leivästä.
Olishan semmonen kattava selvitys varmaan paikallaan, mutta mulla tuppaa loppumaan puoskareiden kanssa hermot, kun palvelu on sitä luokkaa että "täällä on oikeastikin sairaita, mene lenkille siitä ja lopeta se pitsan naamariin vetely" jopa yksityisellä.