Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^
Juu.
Älä kysele hölmöjä !!!1!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:Mihin se karkas?
Ihana olettamus.
Pulkannaru kirjoitti:Juu. Älä kysele hölmöjä !!!1!
Ei mun kysymys ollut hölmö. Se oli kysymys. Enkä kyllä vieläkään ole saanut yhtäkään hyvää perusteltua vastausta.

Ja jatkokysymys kuuluu: Jos vastasit kyllä, mistä niitä löytää? Siis sellasia hyviä. Sieltä (purje)venesatamastako?
Work like a captain, play like a pirate.
Pulkannaru
Kitisijä

Vesper kirjoitti:Ei mun kysymys ollut hölmö. Se oli kysymys. Enkä kyllä vieläkään ole saanut yhtäkään hyvää perusteltua vastausta.

Ja jatkokysymys kuuluu: Jos vastasit kyllä, mistä niitä löytää? Siis sellasia hyviä. Sieltä (purje)venesatamastako?
Ensimmäiseen perustelu:
elämä on sen Sulle oikean miehen kanssa joskus huomattavasti parempaa/ihanampaa/valitseomasana ku nyt sinkkuna. Joskus toki kuraa, mutta ne hyvät jutut kantaa - ainakin isot pojat ja tytöt kertoo niin, itehän mä en tiiä mitään, tästäkään.

Jatkokyssäriin:
täällä me ollaan ympäriinsä. Sellaisen hyvän (ja ilmeisesti ei ikuisen pelimiehen?) kun vaan osaat löytää ja napata kiinni. Ei se sen kummempaa. Voi löytyä purjevenesatamasta näin keväällä rassaamasta rakastaan, riippuen mitä etsit. Ja ei ne purjehtijat välttis ole kroisoksia, osalla on (esim) Korsossa kerrostaloyksiö, että pystyy harrastamaan.

Ei se sen vaikeampaa ole kuin hyvän naisenkaan löytäminen. Mutta mistä perkeleestä mä sen löydän? Siis mulle erinomaisen naisen.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vesper
Kitisijä

Pulkannaru kirjoitti:Sellaisen hyvän (ja ilmeisesti ei ikuisen pelimiehen?) kun vaan osaat löytää ja napata kiinni. Ei se sen kummempaa.
No täähän oli hyvä vastaus, meenki heti kokeilee!
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Vesper kirjoitti:Ja jatkokysymys kuuluu: Jos vastasit kyllä, mistä niitä löytää? Siis sellasia hyviä. Sieltä (purje)venesatamastako?
Ohjelmasta Treffit pimeässä, tietysti!
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Palstan lekureille kysymys: hinkuisin kovasti vaeltamaan edes jollain tavalla jo tänä kesänä. Ongelmanani on sektiohaava, joka virallisesti asettaa painorajoituksen kannettaville asioille. Käytännössähän en kuitenkaan ole voinut noudattaa tuota kunnolla, kun 15-kiloista mukeloa on pakko nostella vähän väliä. Jos käytössä on yksi yöpymispaikka ja teemme vain päiväretkiä, tarvitsisi minun kantaa pelkästään vauvaa liinassa, mutta paikalle ja pois päästäksemme joutuisin lisäksi kantamaan jonkin verran kevyehköä, ehkä 10-kiloista rinkkaa. Onko kyseessä typerä riskinotto ja pitääkö minun unohtaa ajatus niin kauan kuin painorajoitus on voimassa?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mihin se karkas?
Ihana olettamus.
No ei siinä kyllä sellaista ollut. Pilkkua viilaten joo, mut toihan nyt on yleinen sanonta ottamatta kantaa siihen kumpi lähti ja kumman tahdosta.
Manaaja

Mistä mä keksin järkevänhintaiset ei-ihan-paskat 245/40-R18 kumit alle vain yhdeksi kesäksi? Ei vältsis maksaa tonnia rengaskierroksesta.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prossu: En mä vaan muista kauanko se painorajoitus oli voimassa. Mulle taidettiin sanoa vaan parista kuukaudesta ettei vauvaa painavampaa. Luulisin että loppukesästä olisi jo suht turvallista, mutta kannattaa jostain tarkistaa.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:prossu: En mä vaan muista kauanko se painorajoitus oli voimassa. Mulle taidettiin sanoa vaan parista kuukaudesta ettei vauvaa painavampaa. Luulisin että loppukesästä olisi jo suht turvallista, mutta kannattaa jostain tarkistaa.
Mukelon syntymän jälkeen minulle väitettiin, että esim. painavia huonekaluja ei saisi nostella puoleen vuoteen. Nyt ei kuitenkaan varoiteltu mistään, joko arvelivat minun muistavan, tai sitten tiesivät ettei vanhemman lapsen nostelun kieltäminen onnistu...
Pulkannaru
Kitisijä

Vesper kirjoitti:No täähän oli hyvä vastaus, meenki heti kokeilee!
Niin. Kas kun et oo ennen huomannut tota!!
-
Rauno Räsänen:
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Viereisellä rakentamattomalla tontilla on musta n 4-5 cm halkaisijaltaan oleva putki, joka on pulputtanut puhtaan näköistä vettä tontiemme välissä olevaan ojaan us. kuukausia. Aiemmin putkea emme ole edes havainneet, koska siitä ei ole tullut mitään. Olemme asuneet ko. tontilla 5 vuotta. Nyt eilen putki yht'äkkiä lopetti veden tuottamisen.

Mikähän mahtaa olla kyseessä? Salaojan purkuputki se ei voi olla, koska vedentulo loppui aivan äkisti ja ollut aiemmin kuiva (toki salaoja kait periaatteessa olisi saattanut aiemmin olla tukossa).

Eli putki on ensin lähes 5 vuotta kuiva, sitten tuottaa vettä us. kuukausia ja nyt eilen taas lopetti.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Jos se on sitä terveysvettä, mitä yhdestoista tunti sarjassakin. :)
Came here for school, graduated to the high life
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Mistä mä keksin järkevänhintaiset ei-ihan-paskat 245/40-R18 kumit alle vain yhdeksi kesäksi? Ei vältsis maksaa tonnia rengaskierroksesta.
Ite ostan broidin kaverilta (rengasliikkeessä kait töissä) käytetyt 205/55/16-gumit kesänakeiksi myyntiä varten. Kuulemma n.5-milliset maksaa 150e. Haluutko että kysyn jos sulle löytyis jottain?
Manaaja

Dumis kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mistä mä keksin järkevänhintaiset ei-ihan-paskat 245/40-R18 kumit alle vain yhdeksi kesäksi? Ei vältsis maksaa tonnia rengaskierroksesta.
Ite ostan broidin kaverilta (rengasliikkeessä kait töissä) käytetyt 205/55/16-gumit kesänakeiksi myyntiä varten. Kuulemma n.5-milliset maksaa 150e. Haluutko että kysyn jos sulle löytyis jottain?
Tänks mut tuli jo tilattua ja maksettua saksasta kieppi uusia. :-/

Edit: Näemmä pistetty rahtiinkin jo.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Hämmästeltiin siskon kanssa öljysäiliön päälle tulvinutta vettä... Siis ei koskaan ennen tapahtunu, liekö edessä vaan pumppaus ja tämä siis seurausta huge-lumisesta talvesta? Kannen ja säiliön välissä siis.

Missä ne miehet on kun niitä tarttis.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Minkä takia mun leivät tai patongit ei kohoa? Ne vaan levii. Ja ihan ohjeen mukaan oon tehny.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Millasta hiivaa sulla oli?
Stinky

^Semmosta normaalia, ei kuivahiivaa. Viimeks tein kuivahiivalla ja sama juttu :(
bliss

Olisko sulla ollu liian lämmintä nestettä?
Kuivahiiva ei kyl oo niin arka.
Stinky

Ohjeessa luki kylmään veteen. Ja kulhossa se taikina kyl nousi oikeen hienosti mut pellillä sit rupes lätsähtää.
Vesper
Kitisijä

Mutta eihän hiiva toimi jos ei neste ole lämmintä...
bliss

^Jos ne uunissa sit taas nousee :)
bliss

Vesper kirjoitti:Mutta eihän hiiva toimi jos ei neste ole lämmintä...
Toimii se. Oon tehny paljon erilaisia leipiä jotka tehään kylmään nesteeseen.
Mut silloin pitää nimenomaan olla sitä tavallista hiivaa.
Vesper
Kitisijä

bliss kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mutta eihän hiiva toimi jos ei neste ole lämmintä...
Toimii se. Oon tehny paljon erilaisia leipiä jotka tehään kylmään nesteeseen.
Mut silloin pitää nimenomaan olla sitä tavallista hiivaa.
No mutta sitten pitää kyllä kohottaa lämpimässä, kyllä hiiva tarvitsee lämpöä toimiakseen. Samoin kuin aikaa ja jotain ravintoa, esim. sokeria.
Vastaa Viestiin