Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta, missä kohtaa mahdoin pissiä puuroosi kun tämä arvostelu on ollut tätä luokkaa jo ties miten kauan?
Täällä on puolen tusinaa tyyppiä, joita en voi sietää; toinen puolen tusinaa tyyppiä, jotka ovat muuten vaan idiootteja (pun intended) ja puolen tusinaa sekavaa ja epämääräistä hörhöä. Sitten on lisäksi mitäänsanomatonta porukkaa ja hyviä tyyppejä.

Kun nyt sullakin on palautteesta päätellen pääsääntöisesti idioottimaiset mielipiteet, joita silti tiukasti viljelet niin en täysin ymmärrä, miksi oletat, että kaikki silti vaan sokeasti rakastaisivat sinua?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Täällä on puolen tusinaa tyyppiä, joita en voi sietää; toinen puolen tusinaa tyyppiä, jotka ovat muuten vaan idiootteja (pun intended) ja puolen tusinaa sekavaa ja epämääräistä hörhöä. Sitten on lisäksi mitäänsanomatonta porukkaa ja hyviä tyyppejä.

Kun nyt sullakin on palautteesta päätellen pääsääntöisesti idioottimaiset mielipiteet, joita silti tiukasti viljelet niin en täysin ymmärrä, miksi oletat, että kaikki silti vaan sokeasti rakastaisivat sinua?
On kai kuitenkin eri asia sokeasti rakastaa kuin esimerkiksi vaikka väittää, että ei sinua Elco ole oikeasti olemassa / olet oikeasti työtön luuseri jakomäestä.
Came here for school, graduated to the high life
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: On kai kuitenkin eri asia sokeasti rakastaa kuin esimerkiksi vaikka väittää, että ei sinua Elco ole oikeasti olemassa / olet oikeasti työtön luuseri jakomäestä.
Voi, voi, pertti-parkaa. Itsepähän olet kuoppasi kaivanut. Jollet tajua, mikä meni vikaan niin voi, voi, pertti-idari-parkaa uudestaan.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Voi, voi, pertti-parkaa. Itsepähän olet kuoppasi kaivanut. Jollet tajua, mikä meni vikaan niin voi, voi, pertti-idari-parkaa uudestaan.
Hienoa, tarkkaan harkittua, argumentointia.
Came here for school, graduated to the high life
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Hienoa, tarkkaan harkittua, argumentointia.
Mikä tossa on niin vaikeaa ymmärtää? Montako kertaa olet saanut idaripalautetta? Kuinka monelta kirjoittajalta?

Miksiköhän?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Mikä tossa on niin vaikeaa ymmärtää? Montako kertaa olet saanut idaripalautetta? Kuinka monelta kirjoittajalta?

Miksiköhän?
Oikeastaan rattoisaan idiootti sitä idiootti tätä tyyliinne on jo ehtinyt tottua. Ja tietty kun jokainen ihminen tarkastelee tätä ympäröivää maailmaa oman napansa kautta niin henkilökohtaisesti se tuntuu kertovan enemmän vastakirjoittajasta kuin kirjoituksen kohteesta.

Mutta tämä koko elämän mitätöinti oli niin hieno uusi nyanssi, että siitä jo hieman ehdin innostua. Eiköhän sekin kiinnostus piakkoin sula tietty.
Came here for school, graduated to the high life
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti:Ja tietty kun jokainen ihminen tarkastelee tätä ympäröivää maailmaa oman napansa kautta niin henkilökohtaisesti se tuntuu kertovan enemmän vastakirjoittajasta kuin kirjoituksen kohteesta.
Entä mitä se kertoo, jos kymmenen tyyppiä on sitä mieltä, että joku on idiootti?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ja tietty kun jokainen ihminen tarkastelee tätä ympäröivää maailmaa oman napansa kautta niin henkilökohtaisesti se tuntuu kertovan enemmän vastakirjoittajasta kuin kirjoituksen kohteesta.
Entä mitä se kertoo, jos kymmenen tyyppiä on sitä mieltä, että joku on idiootti?
Hakusanalla "idiootiksi haukkuminen" löytyi 46 000 tulosta. Oletan, että kaikki eivät ole kitinästä vaikka aika tuotteliaita olettekin.

Se, että toisen mielipiteet tuntuvat typeriltä ja varsinkin hyvin kaukaisilta omaan ajattelutapaan verraten tuntuu netissä antavan oikeuden idiootti/hitler tiedä-mikä-kortteihin.

Se pitää paikkansa, että muistan kyllä sellaisiakin tapauksia joissa olen lähetä nappia painettuani tuntenut itsenikin idiootiksi. Ja samalla lailla olen tuntenut joittenkin muittenkin kommentteja aika-ajoin lukiessa.

Ja nämä kerran riittävällä joukolla annetut stigmat tuntuvat pysyvän. En ole kyllä itse yhtään sen parempi. Yhteinen palstahistoriamme on jo niin pitkä, että monista nimimerkeistä on ehtinyt muodostua enemmän tai vähemmän mairitteleva ennakkoasenne.
Came here for school, graduated to the high life
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

elco kirjoitti: Täällä on puolen tusinaa tyyppiä, joita en voi sietää; toinen puolen tusinaa tyyppiä, jotka ovat muuten vaan idiootteja (pun intended) ja puolen tusinaa sekavaa ja epämääräistä hörhöä. Sitten on lisäksi mitäänsanomatonta porukkaa ja hyviä tyyppejä.
Onko täällä muka edelleen noin paljon porukkaa?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

bliss kirjoitti:
elco kirjoitti: Täällä on puolen tusinaa tyyppiä, joita en voi sietää; toinen puolen tusinaa tyyppiä, jotka ovat muuten vaan idiootteja (pun intended) ja puolen tusinaa sekavaa ja epämääräistä hörhöä. Sitten on lisäksi mitäänsanomatonta porukkaa ja hyviä tyyppejä.
Onko täällä muka edelleen noin paljon porukkaa?
Ilman nimimerkkilistoja tuo on joka tapauksessa vain kärpäsen surinaa korvissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti: Se, että toisen mielipiteet tuntuvat typeriltä ja varsinkin hyvin kaukaisilta omaan ajattelutapaan verraten tuntuu netissä antavan oikeuden idiootti/hitler tiedä-mikä-kortteihin.
Joo tätä en tajua. Että miten voi joku tyyppi netissä nyppiä paljon että pitää naputtaa ruudulle ties mitä törkeyksiä ja idioottimaisuuksia. Kyllä mieki välillä pyörittelen päätäni täällä Kitinässä ja muuallakin yhen jos toisenkin (myös sinun) mielipiteille ja toiminteille mutta en kyllä muistaakseni ole avannut sanaista arkkuani törkeyksiä suoltaen. Mitä se mulle kuuluu ja jos joku on mun mielestä pösilö niin pitääkö mun olla yhtä pösilö ja vajota samalle tasolle? No öö ei. TOSIN netissä tulee helposti väärinkäsityksiä kun ei näe ilmeitä eikä kuule äänensävyjä.

Ja btw, sun perhe-elämä on varmasti joillekin kateuden aihe. Mulla on muutama kaveri jotka on vielä sinkuloita, niin ne on avoimen kateellisia - siis hyväntahtoisesti ja toivovat mulle ja meille hyvää - mun elämästä. Vaikka se on ihan tavallista keskiluokkaista perhe-elämää hellun ja koiran kanssa, ei mitään fänsiä. Sitä ite aina välillä unohtaa miten hyvin asiat on eikä osaa pitää arvossa asioita jotka oikeasti on tärkeitä.

Joillakin se kateus vaan purkautuu eri lailla kuin näillä mun ihanilla kavereilla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Nyt jo kahdesti minun olevan lähinnä kateellinen pertin perhe-elämästä. Jos haluaisin perheen, minulla olisi sellainen. Toistaiseksi en ole sitä vielä tarpeeksi halunnut, vaikka tilaisuuksia on ollut.
Work like a captain, play like a pirate.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Nyt jo kahdesti minun olevan lähinnä kateellinen pertin perhe-elämästä. Jos haluaisin perheen, minulla olisi sellainen. Toistaiseksi en ole sitä vielä tarpeeksi halunnut, vaikka tilaisuuksia on ollut.
Hmph. Totta kai sinulla olisi perhe, jos haluaisit pelkästäänn perheen, mutta ilmeisesti et ole löytänyt haluamasi kaltaista kumppania, joka haluaisi kanssasi perheen. Pertti on.

Kyllähän Gattiskin löytäisi itselleen postimyyntivaimon parilla hiiren klikkauksella.

En väitä, että olet kateellinen Pertille, mutta mielestäni ON asiatonta alkaa dissaamaan Pertin perheonnea sen perusteella, että ei pidä hänen mielipiteistään.

Tässä lopussa oli kitinäanalogia, mutta kuulin päässäni Urpiaisen äänen, jonka mukaa kitänäanalogiat ovat epäonnistuneita.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Nyt jo kahdesti minun olevan lähinnä kateellinen pertin perhe-elämästä. Jos haluaisin perheen, minulla olisi sellainen. Toistaiseksi en ole sitä vielä tarpeeksi halunnut, vaikka tilaisuuksia on ollut.
En tiedä viittasitko täällä "kahdesti" minun kommenttiin. Selvennykseksi kuitenkin, että minä en viitannut sinuun.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:mielestäni ON asiatonta alkaa dissaamaan Pertin perheonnea sen perusteella, että ei pidä hänen mielipiteistään.
Mistä näin päättelit? Osoitatko kyseisen kohdan teksteistäni, ole hyvä.
Work like a captain, play like a pirate.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:mielestäni ON asiatonta alkaa dissaamaan Pertin perheonnea sen perusteella, että ei pidä hänen mielipiteistään.
Mistä näin päättelit? Osoitatko kyseisen kohdan teksteistäni, ole hyvä.
Vesper kirjoitti:Pertsa parisuhdeneuvojana on vähän kun Gattis seksuaaliterapeuttina.
Vesper kirjoitti:
Edit: Mä luulen, että Pertsa on keksinyt koko perhe-elämänsä.
Onhan kitinässä toki paljon pahempaakin nähty, mutta yo:n perusteella et tunnu arvostavan Pertsan parisuhdetta/perhe-elämää kovin korkealle.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Et kyllä nyt vastannut kysymykseeni. Miten tekstistäni voi päätellä, että koska en pidä pertin teksteistä (väite yksi), en myöskään arvosta hänen perhe-elämäänsä (väite kaksi)? Etenkin kun jo aiemmin kerroin, että pertin tekstien perusteella epäilen pertin perhe-elämän olevan täysin keksittyä. Ehkäpä koko pertti on mielikuvituksen tuotetta... Mitä me pertistä oikeastaan edes tiedetään? Onko kukaan tavannut perttiä? Nähnyt yhtäkään kuvaa?
Viimeksi muokannut Vesper, 07.04.2010 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Rauhaa kaikille.

Heitto Pertin perhe-elämän kuvitteellisuudesta lienee ihan validi virtuaalimaailmassa tilanteessa, jossa Pertin reaalielämää ei oikeasti tunneta - toisin kuin joidenkin palsta-eläimien kohdalla tunnetaan sekä virtuaalielämä että jonkin verran reaalielämästä.

Pertti on kyllä loistava veto monessa mielessä, ennen kaikkea siinä mielessä että Pertin kautta pääsee käsiksi keski-ikäisten ihmisten sielunmaisemaan tavalla joka ei normaalisti ole mahdollista ilman että menee Kehä III:n ulkopuolelle ja viettää aikaa huoltoaseman kahvilassa puhuen maailmaa selväksi.

Pertti voisi siis yhtä hyvin olla trendikäs kolmekymppinen jannu Punavuoresta, kirjoittaen loistavaa parodiaa kaupunkikeskustalaisuuden ytimestä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Muistaakseni Pertti on kertonut ikänsä ainakin suurin piirtein, ja kertomuksen perusteella hän on keski-ikäistä nuorempi. Muistan yllättyneeni tästä tiedosta, ja muistan myös Pertin ehkä vähän loukkistelleen. Muistankohan ihan pieleen? Anyway, huojentavaa että en ole ainoa, jolle Pertin puheenvuoroista syntyy mielikuva keski-ikäisyydestä.
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Voisko joku vaikka vähän retostella lomamatkalla tai jotain, pertin perheen periskopointi on jo nähty.

Tätä ei voi retosteluksi sanoa koska toteutus on täysin auki, mutta olen vähän plänännyt vuorotteluvapaan ottamista ja sapattia. Tarkoitus on ottaa 6 - 12 kk pituinen setti. Kaipailen vähän ammattilaisten kommentteja, että voin hioa pläniä tai missaa mitään tärkeää ja ehdotonta.

Verotusedullisuus- ja säänmiellyttävyyssyistä ajattelin, että lähtö olisi syyskuussa. Ensin lento Nykiin kevyin matkalaukuin, siellä mestojen tsekkailua ja säätilaan sopivia kuteita halvalla matkaan. Siitä itärannikkoa pitkin alas Floridaan ja kun rusketus on hankittu, road trip jossa pysähdyksiä ainakin New Orleans, Dallas ja Las Vegas & Los Angeles. Kalifornia katselun jälkeen aikomus olisi töräyttää Meksikoon ja joko nölliä maanteitse väliamerikan läpi tai lentää Brasiliaan. Muita kiintoisia sillä suunnalla olisivat lähinnä Argentiina ja Chile. Sen jälkeen kun Etelä-Amerikka alkaa kyllästyttää, lento Uuteen-Seelantiin ja sieltä sitten ausseihin.

Aussien jälkeen ehdoton etappi on Japani. Siellä ainakin pari viikkoa, tuttujen tarjoaman majoituksen ja opastelun ansiosta kenties kauemminkin. Kun viihtyminen siellä päin alkaa riittää, Macao, Singapore tai Hong Kong välietapiksi, vähän kallistuisin Hong Kongin puolelle ja poikkeaminen mantereen puolelle Kiinaan ei sekään ole poissuljettu vaihtoehto. Sieltä sitten killumaan Thaimaa-Laos-Kambodzha-Vietnam -seutuville niin kauan kunnes helppo elämä tympäisee tai sadekausi huutoo menemään.

Ajatus olisi, että huhti-toukokuussa tulisi Suomeen ja hengaisi lopun sapatin satunnaisten Euroopan reissujen varassa. Jos koti-ikävä ei ole vielä suunnaton ja tili aivan kuiva, Suomen sijasta voisi lentää Tel Aviviin ja kiertää lähi-idän konfliktimaita.

Budjetti on noin 50.000 €, josta laskeskelen lentoihin noin 15.000 €. Mahtaakohan riittää?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Mitä me pertistä oikeastaan edes tiedetään?
Tätä koko ajan hullummaksi käyvää perääntymistaistelua katsellessa alan toivoa vastauksen olevan "ette mitään".
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja martza »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mitä me pertistä oikeastaan edes tiedetään?
Tätä koko ajan hullummaksi käyvää perääntymistaistelua katsellessa alan toivoa vastauksen olevan "ette mitään".
Älä välitä. Kityssä on kirjoittajia joka lähtöön.
Mä voin edustaa tätä keski-ikäistä sukupolvea tai mistä oikeastaan kukaan tietää, kuinka vanha mä oon ja mikä on mun perhesuhde.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Et kyllä nyt vastannut kysymykseeni. Miten tekstistäni voi päätellä, että koska en pidä pertin teksteistä (väite yksi), en myöskään arvosta hänen perhe-elämäänsä (väite kaksi)? Etenkin kun jo aiemmin kerroin, että pertin tekstien perusteella epäilen pertin perhe-elämän olevan täysin keksittyä. Ehkäpä koko pertti on mielikuvituksen tuotetta... Mitä me pertistä oikeastaan edes tiedetään? Onko kukaan tavannut perttiä? Nähnyt yhtäkään kuvaa?
Ei muakaan ole tavannut kuin (tietääkseni) yksi kitänäläinen ja hänkään ei tunnistanut, ainakaan ei juossut karkuun vastaanotolta. Silti kukaan ei ole ainakaan julkisesti esittänyt epäilyjä perhe-elämäni olemassaolosta, ihme kyllä.

En mä kyllä näe Pertsan hahmossa mitään kovin ihmeellisen kummastuttavaa, toki ihmetyttää, miten mies voi kepua kannattaa, mutta onhan sitä maailmassa hullumpaakin kuultu, ja joissanhan niiden kepun äänestäjien on pakko olla.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:En mä kyllä näe Pertsan hahmossa mitään kovin ihmeellisen kummastuttavaa, toki ihmetyttää, miten mies voi kepua kannattaa, mutta onhan sitä maailmassa hullumpaakin kuultu, ja joissanhan niiden kepun äänestäjien on pakko olla.
Piti ihan tarkistaa, että vuonna 2007 keskustaa äänesti 640 427 muutakin ihmistä kuin minä. Meitä voi olla kaikkialla.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Piti ihan tarkistaa, että vuonna 2007 keskustaa äänesti 640 427 muutakin ihmistä kuin minä. Meitä voi olla kaikkialla.
Sehän tässä pelottavaa onkin.
Vastaa Viestiin