Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Onko sulla joku syy miksi et voisi ottaa 2x600mg sijaan 3x400mg?

Mun laskuopin mukaan molemmista summautuu 1200mg. Capsit saattavat toimia suurella todennäköisyydellä jopa tehokkaammin samalla annostuksella, koska lääkeaineen koko määrän imeytyminen tapahtuu lyhyemmässä ajassa.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^ On syy. Huono matikkapää :P Jos tarve on niin kokeilen noita. Eilinen oli ihan kamala päivä (mut kävin kun kävinkin salilla ja selvisin hengissä. Jei!).
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Ootko kokeillu ketoprofeenia (ketorin). Itselläni se toimii, toisin kuin Burana ei toimi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Oletko käynyt lääkärissä noitten kipujen takia, ja mitä lääkäri sanoi? Ei tietenkään tarvii kertoa, mutta on nuo niin hurjan kuullosia, että jotain helpotusta olisi varmaan kiva löytää. Voisiko olla endometrioosia?

Mä niin symppaan sua *hali*
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Oon käynyt. Määräsivät Diane novaa ja lykkäsivät burana600- ja panacodreseptit käteen :roll:
Mä syön kaks levyä dianee putkeen ja ihan vaan siks että joka kuukaus ei tarvii kärsiä näin. Jos nää ei pian helpota niin todellakin vaadin kunnon tutkimukset.
olöf
Kitisijä
Viestit: 17
Liittynyt: 30.03.2010 10:43

Viesti Kirjoittaja olöf »

Mulla gyne löysi ultralla syyksi kipuihin kaksi pientä myoomaa. Kipuihn antoi reseptin Miranaxia, kun buranoista tms ei ollut mihinkään. On niin vahvaa, että saa ottaa vain kaksi päivässä, mutta riittänyt ihan hyvin. Paremmin siedetty ja mahaystävällisempi kuin buranat. Gyne sanoi myös, että pillereitä voi huoletta syödä useamman liuskan aina putkeen. Kuulemma monissa muissa maissa (Ruotsissa ja Jenkeissä ainakin, nuo mainitsi esimerkkinä) on ihan normaalia, että pillereitä syödään puolikin vuotta putkeen. Itse en nyt meinaa vuotaa kuukausiin, ellei tule tiputtelua tai muita oireita.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:Jossain ketjussa puheltiin parast'aikaa kiertävästä vatsataudista. Jos se on tämä, joka minua on nyt vaivannut, niin onpa harvinaisen ärhäkkä: toivottavasti vauvanne eivät tätä saa.

Viime arkiviikon loppupuoli meni maatessa sängynpohjalla; jos yritti nousta ylös, ja välillä muutenkin, tuli aika voimalla suihkua kummastakin päästä. Lauantaina kuvittelin sitten oloni normalisoituneen, mutta ilmeisesti sisuskaluni eivät vieläkään ole toipuneet tuosta mylläkästä. Viime yönä kävi jo toista kertaa sitten niin, että tuossa ilta-yhdentoista maissa alkoi ylävatsaa jotenkin kramppaamaan aika helkkarin kivuliaasti. Mitään kuvotusta ei tuntunut, mutta tuskainen olotila sai aikaan aika mehevän oksennuksen joka tapauksessa. Nukkumisesta tai edes makuuasennosta ei oikein voinut haaveillakaan. Sitten tilanne vain yht'äkkiä laukesi aamuyöstä ja olo oli taas normaali. Aika moista, kun varsinaisen taudin päättymisestä on kuitenkin jo päiviä.

Tai siis toivottavasti tämä on vatsatautini jälkimaininkeja, enkä ole hankkinut jotain helkkarin refluksi-sappikivi-suolisyöpää.
Olisi taas pitänyt uskoa omaa internet-diagnoosiaan eikä työterveyshuollon ammattilaisia, niin olisi voinut säästyä puolentoista kuukauden toistuvalta tuskailulta. Ei ollut vatsataudin jälkimaininkeja ei, vaan tuo kakkosvaihtoehtoni eli sappikivitauti. Nyt on sappikivet poistettu nielun kautta tähystyksessä, ja seuraavaksi sitten jonotetaan sappirakon poistoleikkausta. Kaikkea sitä. Ehkä tämä silmien keltaisuuskin kohta helpottaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Jossain ketjussa puheltiin parast'aikaa kiertävästä vatsataudista. Jos se on tämä, joka minua on nyt vaivannut, niin onpa harvinaisen ärhäkkä: toivottavasti vauvanne eivät tätä saa.

Viime arkiviikon loppupuoli meni maatessa sängynpohjalla; jos yritti nousta ylös, ja välillä muutenkin, tuli aika voimalla suihkua kummastakin päästä. Lauantaina kuvittelin sitten oloni normalisoituneen, mutta ilmeisesti sisuskaluni eivät vieläkään ole toipuneet tuosta mylläkästä. Viime yönä kävi jo toista kertaa sitten niin, että tuossa ilta-yhdentoista maissa alkoi ylävatsaa jotenkin kramppaamaan aika helkkarin kivuliaasti. Mitään kuvotusta ei tuntunut, mutta tuskainen olotila sai aikaan aika mehevän oksennuksen joka tapauksessa. Nukkumisesta tai edes makuuasennosta ei oikein voinut haaveillakaan. Sitten tilanne vain yht'äkkiä laukesi aamuyöstä ja olo oli taas normaali. Aika moista, kun varsinaisen taudin päättymisestä on kuitenkin jo päiviä.

Tai siis toivottavasti tämä on vatsatautini jälkimaininkeja, enkä ole hankkinut jotain helkkarin refluksi-sappikivi-suolisyöpää.
Olisi taas pitänyt uskoa omaa internet-diagnoosiaan eikä työterveyshuollon ammattilaisia, niin olisi voinut säästyä puolentoista kuukauden toistuvalta tuskailulta. Ei ollut vatsataudin jälkimaininkeja ei, vaan tuo kakkosvaihtoehtoni eli sappikivitauti. Nyt on sappikivet poistettu nielun kautta tähystyksessä, ja seuraavaksi sitten jonotetaan sappirakon poistoleikkausta. Kaikkea sitä. Ehkä tämä silmien keltaisuuskin kohta helpottaa.
No onneksi oli kuitenkin hoidettavissa oleva tauti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^^ Mulla on poistettu sappirakko jo vuosia sitten, enkä ikinä olisi kuvailemiesi oireiden perusteella diagnosoinut tota.
Work like a captain, play like a pirate.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Stinky kirjoitti:Oon käynyt. Määräsivät Diane novaa ja lykkäsivät burana600- ja panacodreseptit käteen :roll:
Mä syön kaks levyä dianee putkeen ja ihan vaan siks että joka kuukaus ei tarvii kärsiä näin. Jos nää ei pian helpota niin todellakin vaadin kunnon tutkimukset.
Diane Novaa?! WTF, varmaan yhdet eniten sivuvaikutuksia aiheuttavat pillerit markkinoilla.
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Hukun taas maitoon. Suklaamunat normiruoan päälle ovat sentään ainakin toistaiseksi estäneet sairaalahoidon tarpeen aliravitsemuksen takia. Mukelon kanssahan jouduimme viettämään viikon sairaalassa näihin aikoihin synnytyksen jälkeen, koska en yksinkertaisesti kyennyt syömään niin paljon kuin maidontuotantoni olisi edellyttänyt. Lisäksi neuvolatäti oli sitä mieltä, että vaikka minun terveydelleni olisi parempi olla lypsämättä ylimääräisiä maitoja pois, vauvan terveys taas vaatii sitä, koska painonsa ei nouse riittävästi, johtuen sekä suihkuavan maidon aiheuttamasta imemisongelmasta (imeminen aiheuttaa tukehtumisriskin kun maito meinaa toistuvasti päätyä paineella henkitorveen) ja lisäksi vauva tulee kylläiseksi jo etumaidot (laihaa janojuomaa) juotuaan ja jää lähes kokonaan ilman takamaitoa (rasvaista ruokaa). Pahimmillaan heti imetyksen jälkeen lypsettäväksi on jäänyt lähes puoli litraa. Sanoinko jo, että hukun maitoon? Ja että siitä syystä vauvani nälkiintyy...
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Kauhee hedari ollut jo kaksi päivää. Aina sanotaan, että nussimalla se lähtee. No tässä on nussittu jo viisi päivää pupuina, ja se vaan pahenee.

Kukkiikohan nyt, ja mitä?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:Kauhee hedari ollut jo kaksi päivää. Aina sanotaan, että nussimalla se lähtee. No tässä on nussittu jo viisi päivää pupuina, ja se vaan pahenee.

Kukkiikohan nyt, ja mitä?
Leppä kukkii.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^No sitten. Olen tuolle nimittäin hyperallerginen, nenä tippuu päästä siis.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Stinky kirjoitti:Ahistaa.
Sama. Pahenee vaan. Välillä jaksaa ihan oikeestikkin olla hyvä tuulella, hymyillä ja nauraa (hyvin harvoin mut silti) mutta se oikee minä on jossain tosi syvällä piilossa. En ees itteeni tunnista.
Auttaskohan d-vitsku.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Kokeile D:tä. Ja foolihappo (esim Foliren) saattaa kanssa auttaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Mä luulen että mä tarttisin halin. Ikinä ennen oo näin paljoo tehny mieli vaan olla jonkun lähellä ja sylissä. Mun työkaveri hiero mun hartoita tänään ja sen kosketus tuntu niin hyvältä et oisin voinu itkee :?
Mä oon just nyt vähän säälittävä ja ryven itsesäälissä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Stinky kirjoitti:^Mä luulen että mä tarttisin halin. Ikinä ennen oo näin paljoo tehny mieli vaan olla jonkun lähellä ja sylissä. Mun työkaveri hiero mun hartoita tänään ja sen kosketus tuntu niin hyvältä et oisin voinu itkee :?
Mä oon just nyt vähän säälittävä ja ryven itsesäälissä.
Tänne saa aina tulla halimaan, täällä on kolme syliä.
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Naama ja kädet ja nilkat kutiaa ihan hitosti jostain ihon alta. Raapiminen ei auta yhtään :(
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Suvinen kirjoitti:
bliss kirjoitti:Naama ja kädet ja nilkat kutiaa ihan hitosti jostain ihon alta. Raapiminen ei auta yhtään :(
Reumaa?
En mä tiedä :shock:
Veikkaisin jotain allergiaa. Reuma kuulostaa kamalalta.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bliss kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
bliss kirjoitti:Naama ja kädet ja nilkat kutiaa ihan hitosti jostain ihon alta. Raapiminen ei auta yhtään :(
Reumaa?
En mä tiedä :shock:
Veikkaisin jotain allergiaa. Reuma kuulostaa kamalalta.
Nuts are in the air! Eli pähkinäpensaat kukkii, aiheuttaa yleisesti kutinaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Elppis kirjoitti: Tänne saa aina tulla halimaan, täällä on kolme syliä.
Kiitos :h:

Mä jätin ne yhet lääkkeet nyt vajaa viikko sit veks. Turvotus on ainakin laskenut enkä näytä tynnyriltä. Katotaan vaikuttiko ne tähän mielialaankin. Ootellaan..
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

TEKEE MIELI RÖÖKIÄ, ihan vitusti. Näitä tulee kerra-pari-kolmen päivässä ja tuntuu etten kohta enää kestä.

Vikat savut vetäsin 4.1 ja puoltoista kuukautta olen ollut ilman Champixiakin. Mixei tää lopu :evil:
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:TEKEE MIELI RÖÖKIÄ, ihan vitusti. Näitä tulee kerra-pari-kolmen päivässä ja tuntuu etten kohta enää kestä.

Vikat savut vetäsin 4.1 ja puoltoista kuukautta olen ollut ilman Champixiakin. Mixei tää lopu :evil:
Älä oo tommonen. Kyllä se siitä helpottaa. Viimeistään haudassa.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:
Dumis kirjoitti:TEKEE MIELI RÖÖKIÄ, ihan vitusti. Näitä tulee kerra-pari-kolmen päivässä ja tuntuu etten kohta enää kestä.

Vikat savut vetäsin 4.1 ja puoltoista kuukautta olen ollut ilman Champixiakin. Mixei tää lopu :evil:
Älä oo tommonen. Kyllä se siitä helpottaa. Viimeistään haudassa.
Tätä just pelkäänkin. Sattumoisin polttaminen on oikeasti mun mielestä vielä ihan vitun kivaa hommaa, jos nyt ei laske terveydellistä puolta hommasta mukaan.
Vastaa Viestiin