Kerro vaivasta
Jossain ketjussa puheltiin parast'aikaa kiertävästä vatsataudista. Jos se on tämä, joka minua on nyt vaivannut, niin onpa harvinaisen ärhäkkä: toivottavasti vauvanne eivät tätä saa.
Viime arkiviikon loppupuoli meni maatessa sängynpohjalla; jos yritti nousta ylös, ja välillä muutenkin, tuli aika voimalla suihkua kummastakin päästä. Lauantaina kuvittelin sitten oloni normalisoituneen, mutta ilmeisesti sisuskaluni eivät vieläkään ole toipuneet tuosta mylläkästä. Viime yönä kävi jo toista kertaa sitten niin, että tuossa ilta-yhdentoista maissa alkoi ylävatsaa jotenkin kramppaamaan aika helkkarin kivuliaasti. Mitään kuvotusta ei tuntunut, mutta tuskainen olotila sai aikaan aika mehevän oksennuksen joka tapauksessa. Nukkumisesta tai edes makuuasennosta ei oikein voinut haaveillakaan. Sitten tilanne vain yht'äkkiä laukesi aamuyöstä ja olo oli taas normaali. Aika moista, kun varsinaisen taudin päättymisestä on kuitenkin jo päiviä. Tai siis toivottavasti tämä on vatsatautini jälkimaininkeja, enkä ole hankkinut jotain helkkarin refluksi-sappikivi-suolisyöpää.
Viime arkiviikon loppupuoli meni maatessa sängynpohjalla; jos yritti nousta ylös, ja välillä muutenkin, tuli aika voimalla suihkua kummastakin päästä. Lauantaina kuvittelin sitten oloni normalisoituneen, mutta ilmeisesti sisuskaluni eivät vieläkään ole toipuneet tuosta mylläkästä. Viime yönä kävi jo toista kertaa sitten niin, että tuossa ilta-yhdentoista maissa alkoi ylävatsaa jotenkin kramppaamaan aika helkkarin kivuliaasti. Mitään kuvotusta ei tuntunut, mutta tuskainen olotila sai aikaan aika mehevän oksennuksen joka tapauksessa. Nukkumisesta tai edes makuuasennosta ei oikein voinut haaveillakaan. Sitten tilanne vain yht'äkkiä laukesi aamuyöstä ja olo oli taas normaali. Aika moista, kun varsinaisen taudin päättymisestä on kuitenkin jo päiviä. Tai siis toivottavasti tämä on vatsatautini jälkimaininkeja, enkä ole hankkinut jotain helkkarin refluksi-sappikivi-suolisyöpää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Noroksi minäkin tämän olen itsediagnosoinut. Mutta tämä olon muuten parannuttua jopa päiväkausia jatkuva alttius todella tuskaisiin kramppailuihin on kyllä päässyt yllättämään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Tsemppiä vaan sinne - just yksi työkaveri oli viikon poissa vatsataudin ja sitä seuranneiden kerrassaan kiusallisten nivelkipujen vuoksi.Lilo kirjoitti:Tsemppiä. Mä sain matkoilla bakteeriperäisen vatsataudin, ja luulin että se oli ankea vaiva. Ja olihan se - mutta kyllä jälkiseurauksena ilmennyt reaktiivinen niveltulehdus on sittenkin vmäisempi...
Olin lukioaikana vastaavan jälkitaudin takia kuukauden sairaalassa ja monta kuukautta täytyi mennä taksilla kouluun, kun polvia ei saanut rasittaa. Neljä kertaa poistettiin kivaa "hernekeittoa" polvista. Enpä tiennyt, että sellaista vihreää paksua alien-nestettäkin voi ihminen tuottaa.Lilo kirjoitti:Tsemppiä. Mä sain matkoilla bakteeriperäisen vatsataudin, ja luulin että se oli ankea vaiva. Ja olihan se - mutta kyllä jälkiseurauksena ilmennyt reaktiivinen niveltulehdus on sittenkin vmäisempi...
Viimeksi muokannut nokkaelain, 19.02.2010 3:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Vaihdevuodet? Tsoukkibliss kirjoitti:Väsyttää ja pyörryttää ties kuinka monetta viikkoa. Nukkuminen ei auta

Mulla on kuumetta ja ulkona pyryttää. Turha lähteä nyt, en voi vielä hakea poikaa kun goisaa päiväkodissa ja syö välipalan. Turha mennä kotiinkaan kun ehtisin olla siellä max. 30min. Joten kökin tässä.
The great club outshines the individual, always and forever.
- Pulkannaru
- Kitisijä