Perjantai
-
- Kitisijä
Sain eilen söpöysyliannostuksen kun käytiin kattoon 5-viikosia koiranpentuja. Ja yks niistä on mun 
Tänään sitten puhelinpalaveria klo 9-16. Jee....

Tänään sitten puhelinpalaveria klo 9-16. Jee....
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Metsästykoiraksi ja perheenjäseneksi.bliss kirjoitti:^^Metsästyskoiraksi?![]()
Oon kans jotenkin tykästynyt noihin lappareihin, en tiä miksi. Oon kattonu noita seeffereiden muotoilua ja minusta se menee kyllä jo överiksi, varsinki näyttelylinjoissa. Eihän ne koirat enää pysty käveleen kunnolla!
Kiitos! En malttais enää oottaa, vielä 3 viikkoa!Elppis kirjoitti:Onnea annepalle tulevasta perheenlisäyksestä!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Totta kyllä. Näyttelylinja ei mua kiinnostakaan mutta tässä maassa on sellainen pienenpieni ongelma, että käyttölinjan kasvattajat eivät halua myydä koiria sellaisiin koteihin, joissa ei harrasteta hullun kiilto silmissä suolejua ja hankita IPO-mestaruuksia.annepa kirjoitti:Oon kattonu noita seeffereiden muotoilua ja minusta se menee kyllä jo överiksi, varsinki näyttelylinjoissa. Eihän ne koirat enää pysty käveleen kunnolla!
Lapparit on mukavia koiria ja todennäköisempi valinta meille. Ihan paras lasten kanssa
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Tiedetään. Meillä on ollut sellaisia kolme kappaletta. Kaikki pitkäkarvaiset koirat ovat yhtä kurjia kurakelilläKai Nalo kirjoitti:^ noi on myös "tosi mukavia" koiria etelä-suomen normaaleihin paskatalviin, kuraisiin syksyihin ja keväisiin, puhumattakaan vittumaisesta karvanlähdöstä ja sen aiheuttamasta harmista.

(paitsi mun edesmennyt pitkäkarvainen sakemannini, joka ei missään nimessä suostunut menemään ulos jos oli märkää tai kylmä - mahdollisimman äkkiä lähimmän puskan juurelle tarpeilleen ja ÄKKIÄ takaisin sisälle)
Näitä oli sitten 8:

Isäntä oli antanu niille tohon pentuosastoon hirvensorkan ja sitä ne jyrsi ja tappelivat sen päältä

Isäntä oli antanu niille tohon pentuosastoon hirvensorkan ja sitä ne jyrsi ja tappelivat sen päältä

Olen jo jonkin aikaa seurannut HS.fi:ssä olevaa blogia 3 lapparista. Ihan loistavia tarinoita ja kuvia! Siihen porukkaan synty viime vuonna lapsi ja nyt ne koirat suojelee sitä ja tuo sille lahjoja (=omia lelujaan).bliss kirjoitti:Lapparit on mukavia koiria ja todennäköisempi valinta meille. Ihan paras lasten kanssa

Meijän naapurissa on semmoinen, karvallinen. Hassun näköinen tapaus.Elppis kirjoitti:Kai Nalo, noistakin on aina 1-2 koiraa / pentue karvallisia, niitä on "pitkäkarvaisia" karvattomiakin
Jaa en tiennytkään. Joka tapauksessa vanhalla kollegalla on tommonen lämpöpatteri ilman karvan karvaa. Hauska elukka, mutta ei todellakaan mun valinta.Elppis kirjoitti:Kai Nalo, noistakin on aina 1-2 koiraa / pentue karvallisia, niitä on "pitkäkarvaisia" karvattomiakin
Mun valinta ois tää, jos ois okt:

Erittäin mahtava luonne, sopivan kokoinen ja karvaa ei lähde juurikaan irti. Lisäksi noissa on se hyvä puoli, että niitä saa pitää vapaana luonnossa ympäri vuoden, toisin kuin esim tuota annepan hirvikoiraa..
swirl kirjoitti:^Mun mielestäni bullit on uskomattoman hurmaavia. Tuo on kääpiöbulli ja kääpiön tahtoisinkin. Kattokaa nyt totakin, voiko tollaista ollakaan?!

Kyllä niitten ulkonäkö itseänikin miellyttää, mutta vähän arveluttaa kuitenkin melko helppojen koirien kanssa toiminutta se niitten kouluttaminen.
Came here for school, graduated to the high life