Pakkassäät

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mitä mieltä talvikeleistä tänä vuonna

Ihquu, tulisipa vielä paljon kylmempää
13
41%
Sellainen -5 olisi hyvä ei yhtään enempää
16
50%
Sataisi vaikka vettä ennemmin
3
9%
Tuulenpuiska
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 32

NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Nyt alkaa kyllä hermo mennä. Lunta tulee taas vaakasuoraan.

Voisiko Suomi hyökätä jonnekin eteläeurooppaan ja siirtää valtakunnan sinne?

Eläkkeellä muutan kyllä Floridaan, jos tällainen meno jatkuu.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

NuoriD kirjoitti:Eläkkeellä muutan kyllä Floridaan, jos tällainen meno jatkuu.
No pakkastahan sielläkin on ja meren korallit kuolee, kosta meri on muuttunut liian kylmäksi. Suuntaa mielummin thaivaaseen tai muualle kaakkois-aasiaan.
Asie Payton

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

NuoriD kirjoitti:
Mitoitus eteläsuomessa on 180 kg neliölle, eli vielä pitäisi kestää. Aika monella hermo on kyllä pettänyt.

http://wwwi3.ymparisto.fi/i3/tilanne/fin/lumi/Lumi.htm
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lumi ... 5253169862
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010022 ... 2_uu.shtml

Mahtokohan lumi romahduttaa katon? Ainakin lopussa muistutetaan tarkkailemaan katon kinoksia.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Eläkkeellä muutan kyllä Floridaan, jos tällainen meno jatkuu.
... jossa hurricaani pyyhkäisee golfautosi huitvittuun ja puhkuu talosi pillun päreiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

RP kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010022 ... 2_uu.shtml

Mahtokohan lumi romahduttaa katon? Ainakin lopussa muistutetaan tarkkailemaan katon kinoksia.
Laittaa vaan lisätukia välikattoon, niin eiköhän sitten kestä? ;)

Nimim. seurannut korjausrakentamisen lisäkoulutusta kosketusetäisyydeltä.
elco kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Eläkkeellä muutan kyllä Floridaan, jos tällainen meno jatkuu.
... jossa hurricaani pyyhkäisee golfautosi huitvittuun ja puhkuu talosi pillun päreiksi.
Tällä kertaa insinööri on lääkäriä fiksumpi.
Pyyhin Netikettiin..
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

SikaMika kirjoitti:Kävin taas eilen päivittämässä lumilapiotarjonnan tilanteen, Ruoholahden kauppakeskuksessa oli tarjolla yhteensä nolla kappaletta. Kampissa oli sama tilanne viime viikolla. Lunta on parvekkeella nyt niin paljon, että ettei ikkunoista näe kuin taivaan; matalimmillaankin löytyy toista metriä paskaa. Eilen lumi alkoi kondensoitumaan vedeksi tuplaikkunoiden väliin, joten jotain tarttis tehdä. Onneksi törmäsi sattumalta eilen taloyhtiön kiinteistöhuoltojamppoihin, lupasivat että lähettävät gubben tyhjentämään koko kerroksen parvekkeet lähipäivinä. Sitä odotellessa voin vaikka katsella puolikkaasta ikkunastani tuota lumisadetta...
Mä käytin pesuvatia lumen viskaamiseksi kadulle. Toimii. Tosin parveke on pienehkö.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Chap kirjoitti:Mä käytin pesuvatia lumen viskaamiseksi kadulle. Toimii. Tosin parveke on pienehkö.
Mä käytin parvekkeen lasitusta estämään lumen pääsyä parvekkeelle, toimii. Jotain hyötyä siitäkin hankinnasta sitten niin vaikka aiemmin ihmettelin hankinnan tarpeellisuutta. Tosin, on sinne joistain kumman raoista päässyt talven aikana ainakin paikoitellen ehkä sentinkin verran lunta sisään.

Eilen vai olikossenyt toissapäivänä meinasi hieman panna vituttammahan kun pihaa ja autopaikkaa ei oltu käyty auraamassa koko päivänä! Saatana, lunta oli ainakin nilkkaan asti! Mikä ihme AKT lumenluojien lakko liennyt ollut, normaalisti käyvät auraamassa pyrypäivinä kahdesti aamuin illoin. Onneksi nyt piha ja autopaikka ovat taas putipuhtaat.

Katon tilanteesta en ole varma, en näe alhaalta onko siellä kuinka paljon tavaraa. Onneksi eivät ole kuitenkaan putoilemassa ohikulkijoiden tai asukkaiden niskaan, vaan etunurtsille.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Frederik Krueger kirjoitti:
Chap kirjoitti:Mä käytin pesuvatia lumen viskaamiseksi kadulle. Toimii. Tosin parveke on pienehkö.
Mä käytin parvekkeen lasitusta estämään lumen pääsyä parvekkeelle, toimii.
Minulle tuo ei olisi vaihtoehto, koska parveke on kadulle päin ja talo suojeltu, joten lupaa lasitukseen ei varmasti irtoaisi (eikä katon rakentamiseen parvekkeelle, sekin puuttuu). Tällä hetkellä lunta on parvekkeella niin saatanasti, arvioilta joku 70-80 senttiä. Viikonloppuna nakkaan lumet taas jalankulkijoiden niskaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Laiska pistäisi säteilylämmittimen pörisemään hetkeksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Itku meinaa tulla lumen kanssa. Kaupungin aura-autot huolehtivat tällä katuosuudella erittäin hyvin auto- ja pyöräteiden puhtaudesta, mistä tietysti plussaa. Mä en vaan pääse lähtemään minnekään kotoa, kun kolmasti päivässä lumikarhu hyräyttää puolimetrisen vallin ulosajoväylälle. Yhdeksännellä kuulla raskaana kolaus tai lapionti useasti päivässä ei vaan ole vaihtoehto, ei pysty. Kiusa!
Elämä kantaa, jos sen antaa
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vapaavuori tappaa katolla ja puutarhassa

Vapaavuorihan antoi kiinteistönomistajille käskyn pudottaa lumia välittömästä. Nyt pari on kuollut ja ainakin sata loukkaantunut. Vapaavuorella meni nyt hätäkakka housuun. "Hänen mukaansa viranomaiset ovat nimenomaan korostaneet työturvallisuutta". Ainakaan Vapaavuori ei puhunut työturvallisuudesta mitään.

Tarinan opetus on tietysti, että ei pidä hypätä kaivoon, vaikka ihan ministeri kehottaa.

Oikeilla varusteilla vaaraa ei tietysti ole, mutta niistä Vapaavuori ei mitään muistanut puhua.

Yhtään omakotitalon kattoa ei ole vielä sortunut. Sen sijaan kaksi on kuollut pudotellessaan lumia.

http://wwwi2.ymparisto.fi/i2/90/roob2/tanaan_fi.html
Viimeksi muokannut NuoriD, 01.03.2010 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Darwin Awardeja runsain mitoin jaossa taas...
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pakkasta saatana! Tota kurakeliä ei kestä!
Work like a captain, play like a pirate.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

No kylläpä kestää kun tietää mitä siitä lopuksi seuraa!!!!1
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:No kylläpä kestää kun tietää mitä siitä lopuksi seuraa!!!!1
Koko kesän kestävä vesisade?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kai Nalo kirjoitti:
bliss kirjoitti:No kylläpä kestää kun tietää mitä siitä lopuksi seuraa!!!!1
Koko kesän kestävä vesisade?
Ihan saatanana sama, kunhan on plusasteita edes yli 10.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Miksi ihmeessä te talvea inhoavat asutte tässä maassa. Eikö kannattaisi muuttaa johonkin lämpöisempään paikkaan niin ois elo yhtä juhlaa?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kai Nalo kirjoitti:Miksi ihmeessä te talvea inhoavat asutte tässä maassa. Eikö kannattaisi muuttaa johonkin lämpöisempään paikkaan niin ois elo yhtä juhlaa?
Anoppi just ilmoitti että se hetki kun "pääsee" eläkkeelle, eli n. reilun 10 vuoden kuluttua, ottaa hän pojan melkein puoleksi vuodeksi etelään kanssaan. EI ONNAA!
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kai Nalo kirjoitti:Miksi ihmeessä te talvea inhoavat asutte tässä maassa. Eikö kannattaisi muuttaa johonkin lämpöisempään paikkaan niin ois elo yhtä juhlaa?
No kannattaisi tietysti. Harmikseni olen syntynyt suomeen. Ensi kerralla synnyn huomattavasti lähemmäs päiväntasaajaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:Miksi ihmeessä te talvea inhoavat asutte tässä maassa. Eikö kannattaisi muuttaa johonkin lämpöisempään paikkaan niin ois elo yhtä juhlaa?
No kannattaisi tietysti. Harmikseni olen syntynyt suomeen. Ensi kerralla synnyn huomattavasti lähemmäs päiväntasaajaa.
NuoriD pömppömahaisena Etiopialaisena?
The great club outshines the individual, always and forever.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

NuoriD kirjoitti: No kannattaisi tietysti. Harmikseni olen syntynyt suomeen. Ensi kerralla synnyn huomattavasti lähemmäs päiväntasaajaa.
Oletko toteuttaja vai paskanpuhuja. Achmed syntyi Somaliaan mutta se tuli laivan kontissa Suomeen. Tee vaihatrit jä lähde kontilla Somaliaan!
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Elppis kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:Miksi ihmeessä te talvea inhoavat asutte tässä maassa. Eikö kannattaisi muuttaa johonkin lämpöisempään paikkaan niin ois elo yhtä juhlaa?
No kannattaisi tietysti. Harmikseni olen syntynyt suomeen. Ensi kerralla synnyn huomattavasti lähemmäs päiväntasaajaa.
NuoriD pömppömahaisena Etiopialaisena?
ND floridalaisena lääkärinä. Avomersu hankintaan!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No mut nyt on vasta maaliskuu, ei toi kurakeli voi vielä alkaa!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kai Nalo kirjoitti:Miksi ihmeessä te talvea inhoavat asutte tässä maassa. Eikö kannattaisi muuttaa johonkin lämpöisempään paikkaan niin ois elo yhtä juhlaa?
Koska mä rakastan mun työtä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin