Ultimate ruokavalio (hifistely)

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Pulkannaru kirjoitti:Muista hyvät rasvat. Esim Virgino luomurypsäristä.
Rypsiöljy vs oliiviöljy = ota tuosta sitten selvää. Suomalaiset tutkijat tuntuvat olevan järkähtämättömästi sitä mieltä että rypsiöljy on paljon terveellisempää kuin oliiviöljy. Tiedä sitten kuinka paljon tuossa väitteessä on kotiinpäinvetoa (ovathan Itämeren myrkkysilakatkin suomalaisten viranomaisten mielestä hyvin ihmisravinnoksi kelpaavaa, vaikka muualla Euroopassa ollaan toista mieltä), koska toisaalta jotkut tahot ovat puolestaan tätä mieltä:

http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketi ... 36836.html

Kyseisestä keskustelusta jäi minulle lähinnä kuva että rypsiöljy huonontaa, ei paranna, omega-3/6 suhdetta. Tiedä sitten.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Frederik Krueger kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Muista hyvät rasvat. Esim Virgino luomurypsäristä.
Rypsiöljy vs oliiviöljy = ota tuosta sitten selvää.
How hard can it be!?

Oliiviöljyä lyödään salaattiin ja leivälle. Rypsärillä paistetaan silloin kun ei käytetä voita. Eli maku ja ominaisuudet ratkaisevat. Jos käyttää molempia kuten sivistyneen ruuanlaittajan kuuluu, niin mitään tappavan myrkyllistä syövällistä epätasapainotilaa ei synny.

Mitään ruoka-ainetta ei saa käyttää sen vuoksi, että 'sitä pitää käyttää'.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sivustahuutaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Muista hyvät rasvat. Esim Virgino luomurypsäristä.
Rypsiöljy vs oliiviöljy = ota tuosta sitten selvää.
How hard can it be!?

Oliiviöljyä lyödään salaattiin ja leivälle. Rypsärillä paistetaan silloin kun ei käytetä voita.
Lähinnä kommentoinkin sitä käytettyyn esimerkkiin, eli ravinnonlähteenä (leivän päällä tai vaikka suoraan pullon suusta), ei niinkään paistorasvan ominaisuudessa.

Me suomalaisethan tosin saamme rypsäriä nykyisin puoliautomaattisesti vähän kaikkialta, sitä sotketaan tätä nykyä vähän kaikkeen kuten soijaa lihaeineksiin konsanaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Suvinen kirjoitti:
milli kirjoitti: Karpatessa
Mua kiinnostaisi eniten kaikista ruokavalioista juuri vähähiilihydraattinen.
Ja mua. Ajattelin alkaa karpiksi.

Milli, kerrotkos mulle karpaajan "aamupalaleivän" En siis syö kotona aamulla mitään, vaan haluan "leivän" aamulla mukaan ja syön sen sit duunissa. Munapekoni-setti ei kiinnosta :P
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Tee ihan minkä leivän vain haluat. Jätät vain leivän pois.
Vastaa Viestiin