Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

http://www.aamulehti.fi/teema/lamppukoe ... kaa/167080

Jutun mukaan pari 6000:n tunnin lamppua vielä porskuttaa vaikka 6900 tuntia tullut täyteen.

Jotenkin tuo pistää ajattelemaan, että kannattaako siitä lampusta maksaa 7:ää euroa, kun se kuitenkin saattaa poksahtaa pian. 2:n euron lampussa mahd häviö on pienempi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika arpapeliähän nuo tuntuvat olevan:

http://www.aamulehti.fi/teema/lamppukoe ... jan/159370

Olohuoneeseen pistin 4 spottityyppistä lamppua, taitavat väistyä jonkin muun ratkaisun tieltä. Kirkastuminen kestää hemmetin kauan ja lopullinen kirkkauskin on mitä on. Toisaalta makkarin katossa on järein mitä löysin (vastaa 120W hehkulamppua) ja siihen olen tyytyväinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ainoa valaistusteholtaan ja sytymisnopeudeltaan kelvollinen energiansäästölamppu mulla tähän asti on tollanen 100W hehkulamppua vastaava kierremallinen. Se pitää kyllä päästä piilottamaan jonkun varjostimen sisään koska näyttää ihan kauheelta.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Megamanit syttyvät hitaasti ja Osramit myös (vähän nopeampia). Ainut tosi nopea energialamppu on Clas Olsonin (tai jotain) coyotecit, jotka ovat halvempia kuin leipä.

Yksi vuonna 2006 ostettu coyotecci meni juuri vaihtokuntoon. Syynä lienee se, että on paikassa jossa on monta tuntia päivässä päällä. Loput (puolisenkymmentä) palavat vielä. Sanoisin, että rahalle on saanut vastinetta.
Came here for school, graduated to the high life
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Njoooo... toi on ostettu Bauhausista, en nyt millään viitsi kiivetä katsomaan minkä merkkinen se on :D
Syttyy kuitenkin lähes yhtä nopsaan kuin hehkulamppu.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Viimeksi kun osteltiin noita niin myyjä sanoi että se on tekniikasta kiinni, ei siis merkistä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =146530545

NorthLight näkyy olevan tuotenimi nykyään. Ulkonäkö ainakin täsmää edellisiin eivätkä ole pahan hintaisia.
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:Viimeksi kun osteltiin noita niin myyjä sanoi että se on tekniikasta kiinni, ei siis merkistä.
No daah. Ladassa ja bemarissa on usein eri tekniikkaa.

Vaan mitä noihin lamppuihin tulee, niin surkein esitys on ollut vessan katossa kuvun alla oleva 30W Airam. Lämpö ei vissiin oikein pääse pakenemaan mistä Airam ei pidä, vaikka valaisin onkin 60W-kelpoinen. Lamppu kyllä toimii vielä, mutta on himmentynyt ihan älyttömästi käytössä. Ja se oli _kallis_. Vajaat parikymppiä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuinkahan monta noita halpalamppujen valmistajia onkaan? Ettei vain samalta tehtaalta putkahda useimmat, kuten osa laatumerkkienkin lampuista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Onks muilla ollu viime aikoina ongelmia youtuben kanssa? Mulla on melkeen pari viikkoa ollut tuubi täysin käyttökelvoton. Pelkkää "Waiting for s.ytimg.com..." odottelua ja blankkoa ruutua saa katsella koko ajan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ei ole ollut ongelmia.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:Onks muilla ollu viime aikoina ongelmia youtuben kanssa? Mulla on melkeen pari viikkoa ollut tuubi täysin käyttökelvoton. Pelkkää "Waiting for s.ytimg.com..." odottelua ja blankkoa ruutua saa katsella koko ajan.
Mustaa ruutua, mitään ei tapahdu. Viime viikolla alkoi. Välillä toimii.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mitä noi vaginamonologit on ja miksi ne on kuuluisia?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Onks muilla ollu viime aikoina ongelmia youtuben kanssa? Mulla on melkeen pari viikkoa ollut tuubi täysin käyttökelvoton. Pelkkää "Waiting for s.ytimg.com..." odottelua ja blankkoa ruutua saa katsella koko ajan.
Mustaa ruutua, mitään ei tapahdu. Viime viikolla alkoi. Välillä toimii.
Siellä on joku punainen ilmoituspalkki, että uudistavat jotakin.

NuoriD- :google:
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:
annepa kirjoitti:Viimeksi kun osteltiin noita niin myyjä sanoi että se on tekniikasta kiinni, ei siis merkistä.
No daah. Ladassa ja bemarissa on usein eri tekniikkaa.
No daah siis se että kirkastuuko se lamppu heti vai onko ensin himmeä ja kirkastuu hitaasti. Samalla merkillä on molempia malleja. Ai niin mutta onhan olemassa Lada ja Lada Niva O_o
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Elppis kirjoitti:
NuoriD- :google:
:leuhka:

Vaadin henkilökohtaista palvelua.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Manaaja kirjoitti:Onks muilla ollu viime aikoina ongelmia youtuben kanssa? Mulla on melkeen pari viikkoa ollut tuubi täysin käyttökelvoton. Pelkkää "Waiting for s.ytimg.com..." odottelua ja blankkoa ruutua saa katsella koko ajan.
Tää on mielenkiintoinen ongelma, monet ovat sanoneet että jumittaa pelkästään Soneran liittymillä. En ymmärrä miten tuo on mahdollista, mutta töissä on Sonera ja juutuubi on pari viikkoa toiminut todella jumittaen, mutta kotona DNA:n liittymällä ei mitään ongelmia.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Joo, mullakin Soneran 100/10, ja tuntuu kun olis rampautettu mokkula.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:Joo, mullakin Soneran 100/10, ja tuntuu kun olis rampautettu mokkula.
Meillä myös sonera.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 346
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Manaaja kirjoitti:Joo, mullakin Soneran 100/10, ja tuntuu kun olis rampautettu mokkula.
Mitäs oot mieltä tuosta piuhasta? Ajattelin ensin vaihtavani Welhon sataseen, mutta toi Sonerakin olisi saatava mun taloyhtiöön ja se ois reilusti halvempi kuin Welho. Minkälainen piuha toi on (VDSL, kaapelimodeemi, joku Home-PNA)?
henkilökohtaista kukoistusvastuuta rakenteellisen politiikan kustannuksella korostava puolivillainen sosiaalinen teoretisointi
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Ihan tulee valonarua pitkin talojakamoon ja sieltä suoraan eetteripiuhaa huonerasioihin. Ei siis tarvita mitään modeemeja välissä, kunhan tökkää RJ45:n seinään.

Voi kai näitä muillakin tekniikoilla toteuttaa. Mulla oli tätä ennen welhon kaapeliklunssi, enkä ollut niin tyytyväinen. Latenssiajat tällä tekniikalla on ihan naurettavan pienet, ja kyllä se fiilis välittyy surffaukseenkin asti. Ellei surffaa Youtubessa.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Voisitteko suositella ravintoloita, joissa saa ruokaa vielä joskus klo 23-24 lauantaina?! Ydinkeskustassa, ei mitään pizzerioita tahi pikaruokaloita. Joku kiva, muttei kauhian kallis paikka, nyt ruokitaan supertähteä :]
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manala?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

swirl kirjoitti:Voisitteko suositella ravintoloita, joissa saa ruokaa vielä joskus klo 23-24 lauantaina?! Ydinkeskustassa, ei mitään pizzerioita tahi pikaruokaloita. Joku kiva, muttei kauhian kallis paikka, nyt ruokitaan supertähteä :]
Zetor :-D

Virgin Oil?

König?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

swirl kirjoitti:Voisitteko suositella ravintoloita, joissa saa ruokaa vielä joskus klo 23-24 lauantaina?! Ydinkeskustassa, ei mitään pizzerioita tahi pikaruokaloita. Joku kiva, muttei kauhian kallis paikka, nyt ruokitaan supertähteä :]
Hakuun vaan:
http://eat.fi/

Suositukset riippuvat ydinkeskustan määritelmästä. Tuohon aikaan ei enää moni keittiö ole auki, vaikka paikat muuten olisivatkin auki klo 24:ään.
Vastaa Viestiin