Katselin tässä BBC: Lifea ja jäin miettimään: Miksi en luovuta spermaa, vaikka sillä keinolla levittäisin sukusolujani käytännössä ilmaiseksi? En keksinyt hyvää vastausta.
Ei miehiin ole ohjelmoitu tietoista geenienlevitysvimmaa vaan seksinhimo. Ehkä evoluutio parhaillaan toimii siihen suuntaan, että vimmaiset spermanluovuttajat perivät maan.
Eikös uuden lain mukaan spermanluovutuksesta syntyneillä ole oikeus selvittää isänsä ja myös periä tämä? Mikä onkin tyrehdyttänyt spermanluovutushanat. Ei ole ilmaista, jos tuotatkin kymmeniä perillisiä elatusapua ja jäämistöäsi hinkumaan.
Eikös uuden lain mukaan spermanluovutuksesta syntyneillä ole oikeus selvittää isänsä ja myös periä tämä? Mikä onkin tyrehdyttänyt spermanluovutushanat. Ei ole ilmaista, jos tuotatkin kymmeniä perillisiä elatusapua ja jäämistöäsi hinkumaan.
Ööö.. tuskin mitään perii.
Ymmärtääkseni jälkeläisellä on vain oikeus saada tietää isänsä henkilöllisyys.
Ööö.. tuskin mitään perii.
Ymmärtääkseni jälkeläisellä on vain oikeus saada tietää isänsä henkilöllisyys.
Ja sen tietäessään oikeus ajaa isyysjuttu ja sitten myös periä biologinen isänsä, eikö? Itse asiassa vanhentuneenkin isyysjutun saa nykyään ajaa perusteella, jos ei ole aiemmin tiennyt mahdollisesta isyydestä. Näin vaikka "lapsi" olisi itsekin jo vanhus.
No hyvä. Nyt kadun, että ruksasin etten luovuttaisi. Naiset ovat tyhmiä ja rasittavia ja pillu on yliarvostettu värkki, joten mikä ettei levittää geenejään sperman luovutuksella. Voi lapsiparat mun geeneillä tosin. Joka tapauksessa sperman luovuttaminen on homma, johon luulen minulla olevan harjaannusta.
Joo, silloin tällöin. En ymmärrä mikä siinä on, mutta kohdunkaulan tienoille spermansa luovuttaminen vaan tuntuu jotenkin niin sisäänrakennetun oikealta ja hyvältä.