Jouluruokaketju
Idea jälkiruuaksi jouluna: paksu viipale vaniljajäätelöä ja päälle joko kerma- tai kahvilikööriä 1/2dl, lapsille vaikka loraus kaakaota. On muuten namia (Kahluan kanssa viime jouluna kokeilussa). On myös emännälle helppoa, ei tartte ns. valmistaa mitään erikseen.
The great club outshines the individual, always and forever.
- kinkku (4,4 kg, harmaasuolattu ja täydellinen)
- perunalaatikko (ei imelletty)
- porkkanalaatikko
- makaronilaatikko (jauhelihalla meillä...)
- karjalanpiirakat
- poro-kanttarellikeitto
- fetasalaatti
- Kestileipää
- herneitä
- juustoja
- graavilohta
- sienisalaatti (saan kaverilta itsetehtyä)
Kaksi viimeistä jää multa syömättä mutta Ukkokullan takia ne tulee pöytään. Snapsit kinkun kanssa jää myös tänä vuonna väliin, mutta PERKELE minähän juon joulupöydässä lasin kunnon punaviiniä!!! NIH!!!
- perunalaatikko (ei imelletty)
- porkkanalaatikko
- makaronilaatikko (jauhelihalla meillä...)
- karjalanpiirakat
- poro-kanttarellikeitto
- fetasalaatti
- Kestileipää
- herneitä
- juustoja
- graavilohta
- sienisalaatti (saan kaverilta itsetehtyä)
Kaksi viimeistä jää multa syömättä mutta Ukkokullan takia ne tulee pöytään. Snapsit kinkun kanssa jää myös tänä vuonna väliin, mutta PERKELE minähän juon joulupöydässä lasin kunnon punaviiniä!!! NIH!!!
En tiedä kun ei olla kotona. Pääasia, jotta graavilohta löytyy, viime vuonna kun ei saanut syödä raskauden takia. Syön vain jouluisin tai juhlissa, jos tarjolla. Himottaa jo nyt ajatus! Muutenkin, olen tottunut syömään jouluna niin paljon, että isompiakin miehiä hirvittää. Jouluisin olen pohjaton kuilu mahani kanssa.
Minusta maksalaatikko ei ole perinteinen jouluruoka, vaikka meilläkin sitä usein lapsuudessa oli jouluisin. En tosin koskaan syönyt sitä, sillä olen aina inhonnut maksalaatikkoa.
Mutta nyt kun saisi porkkana-, lanttu- ja perunalaatikkoa, aah. Ja alkoipa tehdä mieli suklaakonvehtejakin. Mistähän niitä nyt tähän hätään saisi...
Mutta nyt kun saisi porkkana-, lanttu- ja perunalaatikkoa, aah. Ja alkoipa tehdä mieli suklaakonvehtejakin. Mistähän niitä nyt tähän hätään saisi...
Lanttu- ja porkkanalaatikkoa saa kaupastaKreitsu kirjoitti:Minusta maksalaatikko ei ole perinteinen jouluruoka, vaikka meilläkin sitä usein lapsuudessa oli jouluisin. En tosin koskaan syönyt sitä, sillä olen aina inhonnut maksalaatikkoa.

Suklaakonvehtejakin, ikävä kyllä...