Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:Esbo on suomen toiseksi suurin kaupunki :leuhka:
Kuhmo on pinta-alaltaan suomen suurin. ;)

Kerro edes missä Espoon keskusta on?
Came here for school, graduated to the high life
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Kuhmo on pinta-alaltaan suomen suurin. ;)

Kerro edes missä Espoon keskusta on?
Tehdäänkö niin, että Espoon ja Helsingin kunnallisverotulojen kuppaus Kuhmoon ja muihin pariin sataan niskalaukausta odottelevaan paikkakuntaan lopetetaan?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Tehdäänkö niin, että Espoon ja Helsingin kunnallisverotulojen kuppaus Kuhmoon ja muihin pariin sataan niskalaukausta odottelevaan paikkakuntaan lopetetaan?
Heti kun Espoo ja Helsinki luopuu kaikesta muualta muuttaneesta koulutetusta työvoimastaan pistetään harkintaan.
Came here for school, graduated to the high life
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Tehdäänkö niin, että Espoon ja Helsingin kunnallisverotulojen kuppaus Kuhmoon ja muihin pariin sataan niskalaukausta odottelevaan paikkakuntaan lopetetaan?
Heti kun Espoo ja Helsinki luopuu kaikesta muualta muuttaneesta koulutetusta työvoimastaan pistetään harkintaan.

Mä komppaan Pertsaa ja valmistaudun odottamaan "idiootti" -huutoja.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onko se Helsingin vika että hyvinkoulutettu työvoima haluaa muuttaa sinne?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Onko se Helsingin vika että hyvinkoulutettu työvoima haluaa muuttaa sinne?
Ei mutta se on, että he kuvittelevat saavansa sen sinne ilmaiseksi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Ei mutta se on, että he kuvittelevat saavansa sen sinne ilmaiseksi.
Ketkä he? *foliohattu*
Work like a captain, play like a pirate.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Vesper kirjoitti:Onko se Helsingin vika että hyvinkoulutettu työvoima haluaa muuttaa sinne?
Ei Helsingin, vaan sen tahon joka tukee nykyistä mallia jossa koko maa kaupungillistuu ja maaseutu kuihtuu pikkuhiljaa pois.

Tästä on ennenkin keskuteltu ja tiedän mikä on elcon ja monen muun mielipide asiaan, joten turhahan tästä on uusintaa ottaa. Sovitaan siis että tämä on minun henkilökohtainen mielipide ja teillä on omanne :P
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ei mutta se on, että he kuvittelevat saavansa sen sinne ilmaiseksi.
Ketkä he? *foliohattu*
Elco nyt viimeisenä kommenteistaan päätellen.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Elco nyt viimeisenä kommenteistaan päätellen.
Ja siksi on oikein rangaista jokaista helsinkiläistä? Elcolle lisäveroja ja rahat Kuhmoon!
Work like a captain, play like a pirate.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

En kyl taho yhtään maajussia tänne, niille on oma paikka landella!
Nythän meillä on kekkusta vallan kahvassa, eikö ne saa nyt ajettua sit maajusseille mitään älykästä elinkeinoa, muuta kuin sen saatanan älyttömän ylituetun ylijäämäviljan muuttamisen biopolttoaineeksi?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Ja siksi on oikein rangaista jokaista helsinkiläistä? Elcolle lisäveroja ja rahat Kuhmoon!
Tällä logiikallahan kuhmolaisia rangaistaan, kun he rakentavat koulut ja maksavat koulutuksen ja sitten se menee helsinkiläisten hyödyksi. Daah!

Ei näin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Tällä logiikallahan kuhmolaisia rangaistaan, kun he rakentavat koulut ja maksavat koulutuksen ja sitten se menee helsinkiläisten hyödyksi.
Miten KUKAAN voi ajatella näin? Miten hemmetissä tämä on HELSINKILÄISTEN syytä? Pitäiskös niiden Kuhmolaisten miettiä miten ne ihmiset saisi pidettyä siellä omassa kunnassa? Ai mutta nehän tulee työn perässä pk-seudulle ja yllättäen suuret firmat on keskittyneet pk-seudulle. Mutta sehän on selkeästi HELSINKILÄISTEN vika.
Nyt tekis mieli taas sanoa se i-sana.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Miten KUKAAN voi ajatella näin? Miten hemmetissä tämä on HELSINKILÄISTEN syytä? Pitäiskös niiden Kuhmolaisten miettiä miten ne ihmiset saisi pidettyä siellä omassa kunnassa? Ai mutta nehän tulee työn perässä pk-seudulle ja yllättäen suuret firmat on keskittyneet pk-seudulle. Mutta sehän on selkeästi HELSINKILÄISTEN vika.
Nyt tekis mieli taas sanoa se i-sana.
Mikään ei ole missään kohtaa kenenkään syytä. Koetin mukailla vaan tätä sinun "helsinki-syyllisyys" logiikkaasi kuvitellusta kuhmolaisesta näkökulmasta.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Hyvin sä kiemurtelet. Mä lähden nyt lounaalle :]
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Hyvin sä kiemurtelet. Mä lähden nyt lounaalle :]
Ei sinunkaan vedossa mitään vikaa ole. :)

Tee se hyvin.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Itsehän olen eteläpohjanmaalaiselta pikkupaikkakunnalta kotoisin. En ymmärrä, miksi minun tai kenenkään muunkaan espoolaisen veroeuroja pitäisi käyttää ko. paikan tekohengittämiseen.

Pitäisikö espoolaisten maksaa ikuisesti korvausta siitä, että olen käynyt syntymässä ko. paikkakunnalla?

Siellä käymäni peruskoulu ja lukiohan on suurelta osin kustannettu valtio-osuuksilla, eli peruskoulutuksenikin ovat espoolaiset maksaneet.

Jos suomi lopettaisi maaseudun tekohengittämisen, saisimme kaikki valtavan paljon paremman elintason. Maksaa helvetisti pitää kahdenkymmen miljoonan ihmisen väestölle tarkoitettu infraa tundralla.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Näiden kahden tekniikan yhdistymistä siis itse odotan kunnes ryntään töllötinkauppaan.
Mut jos ei halua/voi odottaa? Jos olis telsu rikki ja olis pakko hankkia uusi tai olla ilman?
Jos on pakko niin on pakko. Paitsi ettei ole pakko kuin kuolla.

Kyllä mä kehottaisin todella vakavasti pysymään pöksyissä just nyt ja harkitsemaan DVB-T2 -virittimellä varustetun television ostoa. Niiden piti itse asiassa saapua kauppoihin jo ennen paralympialaisia ainakin Sonylta, Panasonicilta ja oliko nyt LG:ltäkin vielä. Vähän jännittää itseäkin että missä ne nyt oikein viipyy.

http://www.digitoday.fi/viihde/2009/05/ ... 0913146/66

"Suomen antenni-tv-lähetyksiin on tulossa miljoonahakkeella 8-10 teräväpiirtokanavaa ensi vuonna, ja päätökset siitä, kuka saa rakentaa verkon, tehdään ennen juhannusta, kertoo yksikön päällikkö Juhapekka Ristola liikenne- ja viestintäministeriöstä."

Näin puhuttiin ainakin vielä viime toukokuussa. DNA joka hallinnoi verkkoa, lähetti jo joulukuussa DVB-T2 koelähetyksiä Lahdessa. Eli tää DVB-T2 homma on tässä aika lailla NYT eikä "sitten joskus".
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No ehkä mä maltan. Ostan vaikka sitten itselleni lahjaksi, kun oon saanut nää muutamat ylimääräiset rötväilyläskit karistettua... :oops:
Work like a captain, play like a pirate.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Asuuks joku Keravalla? Millaistakohan aluetta on Sorsakorpi?
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Asuuks joku Keravalla? Millaistakohan aluetta on Sorsakorpi?
Tossa jotain

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ahjo_(Kerava)
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Kai Nalo kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Asuuks joku Keravalla? Millaistakohan aluetta on Sorsakorpi?
Tossa jotain

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ahjo_(Kerava)
Ok... Systeri sano harkitsevansa. Taidanpa lähteä pikku-ajelulle sen kanssa, jotta vakuutumme yhdessä, että nowayjose.

edit: No sekoilinpas. Ei se tuo ollut. Thanks kuitenkin kaikku ja wiki.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 641
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Leila »

NuoriD kirjoitti: Maksaa helvetisti pitää kahdenkymmen miljoonan ihmisen väestölle tarkoitettu infraa tundralla.
Pakkohan täällä landellakin on pitää tiet kunnossa, että eteläsuomalaiset pääsee talvella Tahkolle ja kesällä mökilleen. Ja Leville on päästävä lentämällä, sinne on ihan liian pitkä matka ajaa citymaasturilla. Eikä tätä maaseutua voi ihan täysin tyhjentää. Jonkun on siellä laskettelukeskuksessa tampattava rinteet, myytävä viinat ja vielä siivottava lomalaisten jäljetkin. Tai pienemmässä mittakaavassa; meillä tietää kesän tulon siitä, kun naapurissa mökkiään pitävät Keravalaiset soittelee miehelle "käys kuule lanaamassa traktorilla se mökkitie ja lämmitä samalla mökki". Ja keskustelua syntyy, heti jos Kallansillat Kuopiossa on olleet auki ja siinä joutunut odottamaan.
Äiti tietää
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mitäs tuumitte tästä:

Halpa energiansäästölamppu

Vs.

Ei-halpa energiansäästölamppu

Halpiksessa on siis paketissa 2 lamppua, eli yksi lamppu maksaa 2 euroa.

Halpislampulle luvataan 6000 tuntia ja ei-halpikselle 10 000 tuntia, joten ainakaan tuo ei tee järkeväksi yli kolme kertaa isompaa hintaa. Onko värisävyero merkitsevä syy maksaa yli kolme kertaa enemmän?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin