Autoilu 2
Joku mihin mahtuu muutakin tavaraa kyytiin kuin käsilaukku. Tarttis mahtua toi lapsi istuimineen ja vähän reissutavaraakin joskus. Mm. Toyota Yarikseen ei mahdu, se kokeiltiin viimeksi kun olin vaihtamassa autoa. Siinä ei käytännössä ole yhtään tavaratilaa. Fiestassa ja Polossa esim. jo on.Kai Nalo kirjoitti:No mikä sitten on auto sun mielestä? Etkös sä nyt kuitenki pikkuautoa hakenut?bliss kirjoitti:Auto. Ei vitsi.
bliss kirjoitti:Toyota Yarikseen ei mahdu, se kokeiltiin viimeksi kun olin vaihtamassa autoa. Siinä ei käytännössä ole yhtään tavaratilaa. Fiestassa ja Polossa esim. jo on.
Jos sulle toijota kelpaa, niin mikä vika on Suzuki Swiftissä?
Onhan toi nyt paljon isompi ja paremman näköinen kuin toijotan vehkeet. Lisäksi siinä taitaa olla ilmastoinnit, vakkarit ja mp3 soittimet rattiohjaimin vakiona. Toijotassa tuskin on?


Hmmmm...Kai Nalo kirjoitti:bliss kirjoitti:Toyota Yarikseen ei mahdu, se kokeiltiin viimeksi kun olin vaihtamassa autoa. Siinä ei käytännössä ole yhtään tavaratilaa. Fiestassa ja Polossa esim. jo on.
Jos sulle toijota kelpaa, niin mikä vika on Suzuki Swiftissä?
Siitä on aika kauan kun kävin pikaisesti totemassa, että Yaris on liian pieni. Swift on muuten vaan epäilyttävä, sen ulkomuodosse ei kyllä ole vikaa.bliss klo 10.28 tänään kirjoitti: Koska mä en halua toiotaa.
Haluan autolla olevan muutaman vuoden päästä vielä vähän vaihtoarvoa jäljellä. Suzukiin automerkkinä en usko yhtään, vähät sen mahdollisesta historiasta.
Joo, eipä noissa tiliä tee ikinä mutta on vähän eri asia saada saman kokoluokan autosta A vaihdossa uuteen/uudehkoon vastaavanlaiseen/kokoiseen 6000 € kuin autosta B 3000 € vaikka niiden alkuperäinen lähtöhinta on satasen-parin tarkkuudella sama. Niinku.Kai Nalo kirjoitti:Ei semmosta olekaanbliss kirjoitti: Haluan autolla olevan muutaman vuoden päästä vielä vähän vaihtoarvoa jäljellä.
Ostaisin ennemmin vaikka dacian kuin minkään noista. C3 Picassolle puoltoääni.Kai Nalo kirjoitti:Mini, Swift, A2, Colt, Smart, Fabia?
EDIT: Jaa oli tuossa Mini.
Viimeksi muokannut exPertti, 03.02.2010 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Came here for school, graduated to the high life
Paitsi että jo huoltokuluissa ja vakuutuksissa tuo ero voi olla kurottu umpeen. Niinku.bliss kirjoitti: Joo, eipä noissa tiliä tee ikinä mutta on vähän eri asia saada saman kokoluokan autosta A vaihdossa uuteen/uudehkoon vastaavanlaiseen/kokoiseen 6000 € kuin autosta B 3000 € vaikka niiden alkuperäinen lähtöhinta on satasen-parin tarkkuudella sama. Niinku.
Swiftiä on muuten lehdistössä pidetty aina poikkeuksellisen hyvänä ja hauskana pikkuautona ajaa. Varsinkin sitä mitä lie "GTI"-versiota jossa on joku ~1.6 litranen mylly vai mikä siinä nyt olikin. Hakannut monissa vertailuissa mm. kuussatasen fiiun sporttiversion ja mini cooperin ajo-ominaisuusarvosteluissa. Ja on huomattavasti edullisempikin.
Vaan kun tuijotin nyt suizan swift-mallistoa, niin siellä ei seiso kuin joku 1.3 litranen nelivetomopedi enää. WTF?
Vaan kun tuijotin nyt suizan swift-mallistoa, niin siellä ei seiso kuin joku 1.3 litranen nelivetomopedi enää. WTF?
Mun käsittääkseni 2 vetoa ei enää saakkaan ja toi 1.5 tai 1.6 ei ole ikinä ollutkaan suomessa myynnissä.Manaaja kirjoitti: Vaan kun tuijotin nyt suizan swift-mallistoa, niin siellä ei seiso kuin joku 1.3 litranen nelivetomopedi enää. WTF?
Paitövei, duunikaverilla oli Audin A4 1.8T nelkkuna aiemmin ja se vaihto sen uuteen Swiftiin. Se on nyt sillä ollut reilut pari vuotta ja kilsoja tulee saman verran kuin blisullakin. Tykkää kuin hullu puuurosta. Ainut vika on olematon vääntö.. Muutenhan ton kone on kuin moottoripyörässä. Jenkaa vaan perkeleesti.
Seuraa Jaguar-uutisia. Noin kuuden päivän tallissamakaamisen aikana kun Jaguar on viihtynyt tiputellessaan öljyä pitkin poikin lattioita, päätin ottaa eilen Jaguarin taas ajoon. Kahteen kertaan nyt autolla sen jälkeen ajettuani olen huomannut, että kun autoa pitää käynnissä noin 5 minuuttia, alkaa jostain tulemaan pahaa hajua sisään. Ilmeisesti ns. apulämmitin on hajonnut, tai en ainakaan muuta selitystä keksi. Itse haju ei niinkään muistuta suoranaisesti polttoainetta, vaan pikemminkin mieleen tulee joku hiljalleen käryävä likainen ja homeinen kangas. Which is nice, ja antaa mukavaa ylemmyydentuntoa pikkuautojen seassa puikkelehtiessa. Aina silloin kun etuiskunvaimentimen viallinen ripustus ei imitoi natisevaa hetekaa.
Tämä Jaguarin omistaminen on kyllä kuin seurustelisi epävakaan persoonallisuuden omaavan naisen kanssa, joka on valitettavasti samalla myös paras panosi ikinä. Et koskaan tiedä, minkä uuden ongelman ja epävarmuudenaiheen hän on taas tälle viikolle keksinyt joka uhmaa yhteistä tulevaisuuttanne. Koskaan et voi olla varma koska se taas lopettaa seuraavan kerran yhteistyön, muuttuu vastustajaksesi, pettää sekä jättää jonnekin, ja saa sinut parhaimmillaankin näyttämään vain paskiaiselta joka ansaitsi sen kaiken.
Kuitenkin kun olette yhdessä ja teette sitä mitä teidät on tarkoitettu yhdessä tekemään, mikään ei voisi olla paremmin, eikä koskaan ole tuntunut yhtä hyvältä niin monella eri tasolla. Ja samalla joka ikinen järkiperäinen solu pääkopassasi sanoo että jätä se splittaileva psykoottinen hullu ennenkuin sattuu ja pahasti, mutta pippeli ja tuntoaistit huutavat vain lisää.
Hommassa on tasan kaksi vaihtoehtoa.
1) Kestät ja siedät kiukuttelua, vikurointia, epäluuloja, pelkoja, kipua, tuulipäisyyttä ja jatkuvaa anteeksiantamista. Ja nautit samalla parhaista kyydeistä ikinä. Kun koeaika loppuu, saat turpaasi ja pahasti. Lasku tulee olemaan henkeäsalpaava.
2) Pistät paketin kiertoon, vaihdat johonkin turvalliseen ja tavalliseen peruspirkkoon, jonka kyyti on keskinkertaista eikä mikään tunnu enää miltään. Elämästä puuttuu jännitys ja 90-asteen kulmassa tapahtuvat sivuluisut. Itket loppuelämäsi koukuttuneena tunnekokemuksesi perään ja jäät miettimään "jos se vain olisi voinut olla vähän ehjempi..."
I fucking hate my life.
Tämä Jaguarin omistaminen on kyllä kuin seurustelisi epävakaan persoonallisuuden omaavan naisen kanssa, joka on valitettavasti samalla myös paras panosi ikinä. Et koskaan tiedä, minkä uuden ongelman ja epävarmuudenaiheen hän on taas tälle viikolle keksinyt joka uhmaa yhteistä tulevaisuuttanne. Koskaan et voi olla varma koska se taas lopettaa seuraavan kerran yhteistyön, muuttuu vastustajaksesi, pettää sekä jättää jonnekin, ja saa sinut parhaimmillaankin näyttämään vain paskiaiselta joka ansaitsi sen kaiken.
Kuitenkin kun olette yhdessä ja teette sitä mitä teidät on tarkoitettu yhdessä tekemään, mikään ei voisi olla paremmin, eikä koskaan ole tuntunut yhtä hyvältä niin monella eri tasolla. Ja samalla joka ikinen järkiperäinen solu pääkopassasi sanoo että jätä se splittaileva psykoottinen hullu ennenkuin sattuu ja pahasti, mutta pippeli ja tuntoaistit huutavat vain lisää.
Hommassa on tasan kaksi vaihtoehtoa.
1) Kestät ja siedät kiukuttelua, vikurointia, epäluuloja, pelkoja, kipua, tuulipäisyyttä ja jatkuvaa anteeksiantamista. Ja nautit samalla parhaista kyydeistä ikinä. Kun koeaika loppuu, saat turpaasi ja pahasti. Lasku tulee olemaan henkeäsalpaava.
2) Pistät paketin kiertoon, vaihdat johonkin turvalliseen ja tavalliseen peruspirkkoon, jonka kyyti on keskinkertaista eikä mikään tunnu enää miltään. Elämästä puuttuu jännitys ja 90-asteen kulmassa tapahtuvat sivuluisut. Itket loppuelämäsi koukuttuneena tunnekokemuksesi perään ja jäät miettimään "jos se vain olisi voinut olla vähän ehjempi..."
I fucking hate my life.
Niin. Ja Jaguar ei ole kuin 4 vuotta uudempi ja uutena yli tuplasti kalliimpi auto, jossa on 14 kertaa enemmän 24 kertaa kalliimpia vikoja.Dumis kirjoitti:Mul on Skodillacin kanssa vähän sama, en uskalla pitää sitä. Jos korjauttaisin kaikki viat, niin se maksais aika vitusti ja sen jälkeen jos siihen tulis joku vähänkään isompi vika, niin varmasti saisin hermoromahduksen.
Jos tohon tulee joku vähänkään isompi vika, niin sen korjaaminen maksaa tajuuajan jälkeen yhden scodillacin verran. Olkoon sitte saatana normi ykspilkkukasiTEE tai RS. VOI PERKELE kun meinaa uhkapökäle kurkkia väkisinkin resorin puolelle.