Äänestin helpointa ja minulle maukkainta: kalapuikkoja.
Itse olen huono syömään, ja lisäksi aina vaan vaivaa sama, että tulee kuolemanväsymys, jos päivällä syön.
Sitten viime viikot olen laiskuuttani syönyt eli juonut pääasiassa Blå Bandin "Kuumakuppeja" eli pussikeittoja. Laitan tuopillisen tai kuksallisen vettä mikroon ja kuumettua siihen ei ohjeen mukaan yksi vaan kolme pussillista jauhetta että tulee tiuhaa. Aika kallista, mutta sentään helppo niellä.
Kaikki ne lienee samaa kamaa, vain mausteena paketin nimellinen aines. Eniten pidän katkaravusta, lohesta, juusto-parsasta ja pinaatista, joita yhdistelen luovasti.
Mä sanon että jauhelihakeitto, mutta tuunattuna. Eli reippaasti tomaattimurskaa ja chiliä sekaan. Ja perunatkin voi korvata kasviksilla, kuten parsakaalilla ja paprikalla. Nam!
^Hassua, mulla oli ihan tismalleen sama juttu mielessä Yleensä oon lisännyt myös kidneypapuja ja tuloksena on ollut vähän texmex-tyyppinen jauhelihakeitto.
Noissa keittojuurespuseissa näyttää olevan parsaakin. Perunaa en halua korvata, tykkään. Kaapissa on koskenlaskijaa, se toisi hyvää makua keittoliemeen.
RP kirjoitti:Noissa keittojuurespuseissa näyttää olevan parsaakin. Perunaa en halua korvata, tykkään. Kaapissa on koskenlaskijaa, se toisi hyvää makua keittoliemeen.
Nyt puhut asiaa! Tää on ehkä paras talvikeitto ikinä No, kana-kookos-curry -keitto tulee hyvänä kakkosena.
^Sulla on hyviä keittoreseptejä. Täytyy testailla. Tykkään keitoista, mutta en oikein keksi uusia makutestailuja vaan aina sitä peruskeittoa joko kanalla, nakeilla, jauhelihalla tai kalalla.
"Vihannesmössöistä" että pitkään en tajunnut, miksi vanhempieni kokkaukset maistuvat minusta paskalta. Sitten huomasin, että heittävät ruokaan kuin ruokaan sekaan aina saman pakastevihannespussukan. Joka minusta maistuu "karvaalle" tai kitkerälle. Nythän on niin, että ihmisillä on synnynnäisesti erilainen makuaisti, varsinkin tuon karvaan maistamisessa. Siit on jossain tutkimuskin: toinen ei maista ollenkaan, toinen maistaa kuin vanhan paskan. Kai sitten hypännyt sukupolven yli meillä.
Ou nou, mä pilasinkin vaan entisestään, sori. Mut ota hei oikeeesti ne tortillat, kermaviilikastilla. Namnam. Hmm pitäsköhän itekin syyä jotain..... Ei kai, meen röökilla.
Jauhiskeitto, mutta tänä lauantaina tyydyn kuitenkin naudan olkaan nojaan ja kassleria pilkon sivuun, lisään perunaa,kaalia, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, purjoa, maa-artisokkaa, ja mausteeksi mustaa pippuria, vähän suppilovahveroa, kuivattua(omaa) liperiä tuoretta persiljaa, liemikuution ja laakerinlehteä!
Mä skippaan kanssa jauhelihakeitosta perunat ja laitan kasvissuikaleiden seuraksi parsakaalia, papuja ja paprikaa. Sit maustan tabascolla ja tomaattisoseella ja heitän vielä creme fraichea sekaan. Nam.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Mä kokkasin tänään siskolla. On melko haastavaa, kun on tottunut tiettyihin mausteisiin ja raaka-aineisiin kaapissa ja sitten niitä ei toisella olekaan. Vaihtelua toki, mutta vähän piti kikkailla. Hyvää tuli silti ja kaikki meni