CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.
CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.
CDON.COM, Nelly, Linus&Lotta, BookPlus jne. ovat yhteydessä toisiinsa, en tiedä millä tavoin? Samaa konsernia?
Anyway, tänään tuli mitta totaalisesti täyteen! Siitä sitten alempana. Asiaan.
CDON.COMista olen tilannut noin kymmenen kertaa, ja vain yhden kerran asiat ovat sujuneet normaalisti eli hyvin. Oikea tuote tuli nopeasti perille ehjänä.
Muut yhdeksän kertaa ovatkin olleet jotain ihan muuta:
- Jokainen tuote on saapunut perille rikkonaisena. DVD ja CD - kotelot ovat olleet vähintään sisältä rikki. Eivät suinkaan lähettäneet uusia tilalle, vain uudet kotelot mitkä tietenkin saapuivat perille rikkonaisina nekin. Daah.
- Väärä tuote. Palautusta ennen piti ottaa yhteyttä internetlomakkeella asiakaspalveluun josta sitten tuli ilmoitus että peruutus hyväksytään. Lähettivät tuotteelle palautuskuoren mikä oli tietysti liian pieni. Kuori oli tarkoitettu levylle, ei boxille. Kolmannella kerralla sain oikean palautuskuoren. Olin maksanut tuotteen ennakkoon, rahoja sai kinuta kaksi kuukautta takaisin omalle tilille. Rahat olisi kuulemma saanut takaisin hyvityksenä eli ostamalla muun tuotteen mistä sitten kyseinen summa miinustettaisiin.
- Mitään tietoa ei saa viivästyneistä tai perutuista toimituksista vaan itse saa kysellä perään. Ei näin.
Olenkin lopettanut kyseisessä lafkassa asioinnin. Harmi, koska sieltä saa edulliseen hintaan itselleni mieluisia elokuvia.
Noh, tilasin viikko sitten ensimmäistä kertaa BookPlussasta kaksi kirjaa. Vasta jälkikäteen hokasin, jotta nämähän on jotenkin yhteydessä toisiinsa. Tänään hain paketin ja kas kummaa, paketissa on vain toinen kirja. Ei mainintaa mahdollisista jälkitoimituksista tmv. Sivujen mukaan molemmat kirjat on toimitettu samassa paketissa. Ostokseni maksoin luottokortilla ja laskutettu on. Oikein innolla odotan mikä vääntö tästä saadaan aikaiseksi. Ei ole hyvät tutinat.
Olen ihastellut Nellyn ja LinusLotan vaatteita, mutta pikainen googletus ja puskaradio antoi paaaljon negatiivista palautetta. Se on fifty-sixty meneekö hyvin vai ei. Ongelmat on samanlaisia, riippumatta kaupasta:
- Tuotetta ei kuulu. On varastosta loppu, tilaus on unohdettu tjmv. MUTTA siitä ei informoida asiakasta. Asiakas saa itse kysellä useaan otteeseen tilauksensa perään. Usein jää ilman vastausta muutamaan yhteydenottoon.
- Toimitusehdoissa on joitakin epäselvyyksiä; nämä siis kannattaa lukea näissä puljuissa tarkkaan.
- Väärä tuote ja tuotteen palautus. Mahdottoman paljon toimitetaan vääriä tuotteita ja niiden palautus on kinkkistä ja oikean tilalle saaminen voi viedä kuukausia. Palautettuja tuotteita katoaa kumman paljon. Rahojaan saa ilmeisesti kinuta takaisin.
- Maksuhuomautukset. Karhukirjeitä tulee jo maksetuista tuotteista (esim. luottokorttiostokset, postiennakkopaketit), laskut on muutenkin sekaisin. Peritään toimitusmaksuja joita ei pitänyt olla. Pyydetään maksamaan palautettuja tuotteita ym. Karhukirje voi tulla vuodenkin päästä tilauksesta
Itse pysyn näistä lafkoista erossa vaikka myymänsä tuotteet kiinnostaisivatkin. Olen tehnyt netin kautta kauppaa todella paljon, vähillä ongelmilla. Lähes kaikki ongelmani kohdistuvatkin näihin lafkoihin.
Millaisia kokemuksia teillä on kyseisistä puljuista? Kiukuttaa että tämmösiä lafkoja mainostetaan telkkarissa asti. Hiukan olisi petrattavaa.
Anyway, tänään tuli mitta totaalisesti täyteen! Siitä sitten alempana. Asiaan.
CDON.COMista olen tilannut noin kymmenen kertaa, ja vain yhden kerran asiat ovat sujuneet normaalisti eli hyvin. Oikea tuote tuli nopeasti perille ehjänä.
Muut yhdeksän kertaa ovatkin olleet jotain ihan muuta:
- Jokainen tuote on saapunut perille rikkonaisena. DVD ja CD - kotelot ovat olleet vähintään sisältä rikki. Eivät suinkaan lähettäneet uusia tilalle, vain uudet kotelot mitkä tietenkin saapuivat perille rikkonaisina nekin. Daah.
- Väärä tuote. Palautusta ennen piti ottaa yhteyttä internetlomakkeella asiakaspalveluun josta sitten tuli ilmoitus että peruutus hyväksytään. Lähettivät tuotteelle palautuskuoren mikä oli tietysti liian pieni. Kuori oli tarkoitettu levylle, ei boxille. Kolmannella kerralla sain oikean palautuskuoren. Olin maksanut tuotteen ennakkoon, rahoja sai kinuta kaksi kuukautta takaisin omalle tilille. Rahat olisi kuulemma saanut takaisin hyvityksenä eli ostamalla muun tuotteen mistä sitten kyseinen summa miinustettaisiin.
- Mitään tietoa ei saa viivästyneistä tai perutuista toimituksista vaan itse saa kysellä perään. Ei näin.
Olenkin lopettanut kyseisessä lafkassa asioinnin. Harmi, koska sieltä saa edulliseen hintaan itselleni mieluisia elokuvia.
Noh, tilasin viikko sitten ensimmäistä kertaa BookPlussasta kaksi kirjaa. Vasta jälkikäteen hokasin, jotta nämähän on jotenkin yhteydessä toisiinsa. Tänään hain paketin ja kas kummaa, paketissa on vain toinen kirja. Ei mainintaa mahdollisista jälkitoimituksista tmv. Sivujen mukaan molemmat kirjat on toimitettu samassa paketissa. Ostokseni maksoin luottokortilla ja laskutettu on. Oikein innolla odotan mikä vääntö tästä saadaan aikaiseksi. Ei ole hyvät tutinat.
Olen ihastellut Nellyn ja LinusLotan vaatteita, mutta pikainen googletus ja puskaradio antoi paaaljon negatiivista palautetta. Se on fifty-sixty meneekö hyvin vai ei. Ongelmat on samanlaisia, riippumatta kaupasta:
- Tuotetta ei kuulu. On varastosta loppu, tilaus on unohdettu tjmv. MUTTA siitä ei informoida asiakasta. Asiakas saa itse kysellä useaan otteeseen tilauksensa perään. Usein jää ilman vastausta muutamaan yhteydenottoon.
- Toimitusehdoissa on joitakin epäselvyyksiä; nämä siis kannattaa lukea näissä puljuissa tarkkaan.
- Väärä tuote ja tuotteen palautus. Mahdottoman paljon toimitetaan vääriä tuotteita ja niiden palautus on kinkkistä ja oikean tilalle saaminen voi viedä kuukausia. Palautettuja tuotteita katoaa kumman paljon. Rahojaan saa ilmeisesti kinuta takaisin.
- Maksuhuomautukset. Karhukirjeitä tulee jo maksetuista tuotteista (esim. luottokorttiostokset, postiennakkopaketit), laskut on muutenkin sekaisin. Peritään toimitusmaksuja joita ei pitänyt olla. Pyydetään maksamaan palautettuja tuotteita ym. Karhukirje voi tulla vuodenkin päästä tilauksesta
Itse pysyn näistä lafkoista erossa vaikka myymänsä tuotteet kiinnostaisivatkin. Olen tehnyt netin kautta kauppaa todella paljon, vähillä ongelmilla. Lähes kaikki ongelmani kohdistuvatkin näihin lafkoihin.
Millaisia kokemuksia teillä on kyseisistä puljuista? Kiukuttaa että tämmösiä lafkoja mainostetaan telkkarissa asti. Hiukan olisi petrattavaa.
Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.
"Osa MTG Internet Retailing'ia - CDON.COM ι Nelly.com ι Linuslotta.com ι Fitnesstukku.fi " - luki Bookplussan sivun alalaidassa.RP kirjoitti:CDON.COM, Nelly, Linus&Lotta, BookPlus jne. ovat yhteydessä toisiinsa, en tiedä millä tavoin? Samaa konsernia?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Re: CDON.COM, BookPluss, Linus&Lotta, Nelly jne.
Noista olen vain CDON:ia käyttänyt. Pari kertaa on ollut jossain CD:ssä kannet osittain rikki, mutta muuten homma toiminut oikein hyvin. Ilmoitukset jälkitoimituksista jne. tulleet perille ja laskutus hoitunut mallikkaasti. Tai sit mulla muisti pätkii...RP kirjoitti:Millaisia kokemuksia teillä on kyseisistä puljuista?
MUTTA viimeisestä tilauksesta taitaa olla jo aika pitkä aika. Just tossa kattelin että voisin tehdä uuden tilauksen, pitääkin olla varuillaan sitten.
Kirjat oon muuten tilannut Adlibrikseltä ja olen ollut tyytyväinen palveluun.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Omat kokemukseni CDONista on vuosilta 2005-2009. Joten mulla on käynyt todellinen huono tuuri jos noin muuten toimii. Noita muita piruuttani googletin ja päädyin siihen tulokseen etten vaateostoksille ryhdy. Eikä tämä ensimmäinen kirjakokemuskaan houkuttele jatkamaan sielläkään saralla.
Mieluummin maksan hiukan enemmän ja varmistun siitä, että mahdolliset mokailut on suhteellisen vähäisiä. Ainahan niitä välillä sattuu liikkeessä kuin liikkeessä, mutta itselleni merkkaa eniten se miten helposti ja vaivattomasti mokailut saa selvitettyä.
Shoppaan 95% netistä kaiken haluamani, ongelmia on ollut harvassa.
Jos ajatellaan kauppaa johon tuhlaan rahaa eniten (discshop) niin ongelmia on ollut kaksi kertaa sitten vuoden 2005 jolloin aloitin asiakkuuden. Toinen oli sentään oma mokani, kaikenlisäks. Olen Timantti-asiakas: tarkoittaa että tilaat sieltä vähintään 1600€/vuosi ja itse tilaan kerralla 15-50€ arvosta tavaraa. Jokainen voi miettiä kuinka monta pakettia sieltä rahdataan vuodessa tähän talouteen! Ongelmien määrä on suorastaan mitätön siihen suhtautettuna.
Mieluummin maksan hiukan enemmän ja varmistun siitä, että mahdolliset mokailut on suhteellisen vähäisiä. Ainahan niitä välillä sattuu liikkeessä kuin liikkeessä, mutta itselleni merkkaa eniten se miten helposti ja vaivattomasti mokailut saa selvitettyä.
Shoppaan 95% netistä kaiken haluamani, ongelmia on ollut harvassa.
Jos ajatellaan kauppaa johon tuhlaan rahaa eniten (discshop) niin ongelmia on ollut kaksi kertaa sitten vuoden 2005 jolloin aloitin asiakkuuden. Toinen oli sentään oma mokani, kaikenlisäks. Olen Timantti-asiakas: tarkoittaa että tilaat sieltä vähintään 1600€/vuosi ja itse tilaan kerralla 15-50€ arvosta tavaraa. Jokainen voi miettiä kuinka monta pakettia sieltä rahdataan vuodessa tähän talouteen! Ongelmien määrä on suorastaan mitätön siihen suhtautettuna.
Cd-kannet saattavat joskus olla rikki ja dvd:n levy irronnut pidikkeestä. Mutta tämä nyt ei mitenkään harvinaista ole muistakaan liikkeistä tilatessa. En kyllä ymmärrä, miksi paketoivat kovaan pahviin kuplamuovien sijaan. Amerikoista asti tulee aina leffat täydellisen ehjinä kun ovat kuplamuovissa.
Enivei, enemmän mulla on ollut ongelmia Discshopin kuin Cdonin kanssa, vaikka 95-prosenttisesti Discshopissakin homma toimii moitteetta. Mutta Discshopista ei koskaan ilmoiteta, jos jotain tuotetta ei vaikka tulekaan saataville. Jos on tehnyt tilauksen, jossa on useampi leffa ja yksi niistä jää kokonaan ilmestymättä, eivät nuo loputkaan leffat tule koskaan! Mulla on yks dvd roikkunut n. 2-3 vuotta Discshopin tilauksissa, koska samaan syssyyn tilattu Halloweenin blu-ray ei koskaan ilmestynytkään. Cdonista on aina tullut sähköpostia, jos joku tuote myöhästyy.
Bookplussasta tilasin parit Fingerporit, toinen tuli viikko sitten ja toisesta tuli mailia, että odottavat saapumista jostain.
Enivei, enemmän mulla on ollut ongelmia Discshopin kuin Cdonin kanssa, vaikka 95-prosenttisesti Discshopissakin homma toimii moitteetta. Mutta Discshopista ei koskaan ilmoiteta, jos jotain tuotetta ei vaikka tulekaan saataville. Jos on tehnyt tilauksen, jossa on useampi leffa ja yksi niistä jää kokonaan ilmestymättä, eivät nuo loputkaan leffat tule koskaan! Mulla on yks dvd roikkunut n. 2-3 vuotta Discshopin tilauksissa, koska samaan syssyyn tilattu Halloweenin blu-ray ei koskaan ilmestynytkään. Cdonista on aina tullut sähköpostia, jos joku tuote myöhästyy.
Bookplussasta tilasin parit Fingerporit, toinen tuli viikko sitten ja toisesta tuli mailia, että odottavat saapumista jostain.
Mitä nyt olen joutunut todenteolla tätä pakkausta treenaamaan niin kuplamuovi EI ole paras vaihtoehto lähettää kamaa JOS kuoret ovat liian isot lähetettävään kamaan suhteutettuna. Tämä on syy miksi CDON levyn kannet ovat olleet itselläni rikki. Levyt pääsevät liikkumaan pakkauksen sisällä, eikä mikään kuplamuovi suojaa silloin jos joutuu kovalle reissulle. Mieluummin otan tiiviissä pahvissa pakattuna, koska tuotteen kunto niiden kanssa on huimasti plussalla tähän mennessä saaduissa paketeissa. Oli kama sitten mikä tahansa. Tiiviys on kaiken a ja o pakatessa.
Ennen discshop lähetti samassa paketissa koko tilauksen vaikka tilauksesta olisi osa varastossa, osa ei. Nykyään lähettää automaattisesti ne, mitkä on varastossa. Ja varausleffoissa erikseen, jos toinen ei ilmesty. On nimittäin varmaan saanut tuosta kommenttia. Tilanteen tosin näkeen omilta sivuiltaan ja namiskaa painamalla saa kyllä sen seisovan tulemaan jos haluaa. CDONilla tätä toimintoa tai ylipäätään infoa ei ainakaan vielä silloin ollut kun itse viimeksi tilasin. Joten en ole koskaan ihmetellyt DS tilauksia kun olen aina nähnyt omilta sivuiltani "ei oota".
Ennen discshop lähetti samassa paketissa koko tilauksen vaikka tilauksesta olisi osa varastossa, osa ei. Nykyään lähettää automaattisesti ne, mitkä on varastossa. Ja varausleffoissa erikseen, jos toinen ei ilmesty. On nimittäin varmaan saanut tuosta kommenttia. Tilanteen tosin näkeen omilta sivuiltaan ja namiskaa painamalla saa kyllä sen seisovan tulemaan jos haluaa. CDONilla tätä toimintoa tai ylipäätään infoa ei ainakaan vielä silloin ollut kun itse viimeksi tilasin. Joten en ole koskaan ihmetellyt DS tilauksia kun olen aina nähnyt omilta sivuiltani "ei oota".
Niin siis itselleni Cdonin lähetykset eivät tule tavallisesti kuplamuovissa, vaan ihan pelkissä kovissa pahvikuorissa.RP kirjoitti:Mitä nyt olen joutunut todenteolla tätä pakkausta treenaamaan niin kuplamuovi EI ole paras vaihtoehto lähettää kamaa JOS kuoret ovat liian isot lähetettävään kamaan suhteutettuna. Tämä on syy miksi CDON levyn kannet ovat olleet itselläni rikki.
Eipä näy tossa meikän tilauksessa tuollaisia namiskoja, on ilmeisesti joku uudempi sydeemi. Enpähän tuota leffaa varsinaisesti kaipaakaan, mutta ärsyttää että tuolla toimittamattomissa tilauksissa roikkuu.RP kirjoitti:Tilanteen tosin näkeen omilta sivuiltaan ja namiskaa painamalla saa kyllä sen seisovan tulemaan jos haluaa.
BookPlussasta tuli sähköpostiviesti missä kerrottiin varastointi virheestä sekä siitä että kirja on tänään lähetetty minulle. Sivujeni mukaan kirja on laskutettu toistamiseen!
Ja ettei liian helpoksi menisi; postiluukusta tipahti tunti sitten saapumisilmoitus kirjapaketille eli todennäköisesti saan nyt yhtä kirjaa kaksin kappalein. Ja vielä molemmat laskutettuina.
Voi vittu, toisen kappaleen palautus onnistuu varmaankin yhtä rempseesti kuten rahojen takaisin saaminen. Ehheh aahhhah.
NOT.
Ja ettei liian helpoksi menisi; postiluukusta tipahti tunti sitten saapumisilmoitus kirjapaketille eli todennäköisesti saan nyt yhtä kirjaa kaksin kappalein. Ja vielä molemmat laskutettuina.
Voi vittu, toisen kappaleen palautus onnistuu varmaankin yhtä rempseesti kuten rahojen takaisin saaminen. Ehheh aahhhah.
NOT.
Mulla on Bookplussan kanssa toiminut ihan hyvin. Kaikki on tullut perille kunnossa ja oikein (joko postiluukusta tai lähimpään postiin kun on ollut isompi paketti). Joskus on jotain viivästymistä ollut, mutta pääsääntöisesti tilaamani kirjat eivät ole ollut varastokamaa joten sinällään ihan ymmärrettävää.
Me transmitte sursum, Caledoni!
CDONiin on tullut työnnettyä rahaa melkoisia määriä vuosien varrella, eikä suurempaa rutisemisen aihetta ole juurikaan ollut. Toimitukset ovat IMO olleet aina hitaita, ja nykyään kun on tottunut Playn hintoihin ja postivapaisiin toimituksiin, en usko että tuota juurikaan tulee käytettyä enää.
Bookplussaa on kerran tullut käytettyä, eikä siitäkään juuri nurisemista ole hitaan toimituksen lisäksi, mutta hintansa ovat melko kirpeät joten tuskinpa sitäkään puljua työllistetään enää.
Bookplussaa on kerran tullut käytettyä, eikä siitäkään juuri nurisemista ole hitaan toimituksen lisäksi, mutta hintansa ovat melko kirpeät joten tuskinpa sitäkään puljua työllistetään enää.