Mutta tupla vioilla ja pienemmillä kilsoilla oleva Rellu kelpaa?exPertti kirjoitti:Jos 84 tuhatta on kriittinen kilometrimäärä audille niin kauppaan jää.
Päivän uutiskatsaus
- Pulkannaru
- Kitisijä
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ne kertovat ainoastaan siitä missä mallissa autot ovat katsastukseen mennessään. Eli jos autossa on vikavaloa vilkuttava vika niin tuskin näkyy katsastustilastoissa. Ripustus yms. pulmat sen sijaan usein näkyvät. Paljon riippuu myös takaisinkutsuista yms.Kai Nalo kirjoitti:Minä en. Ne kun eivät kerro mitään korjasukustannuksista ja ongelmien todellisesta luonteesta.NuoriD kirjoitti: Uskon, että linkittämäni kaltaiset tilastot ovat objektiivisempia ja perustuvat tietysti paljon laajempaan aineistoon.
Came here for school, graduated to the high life
Tilastossa ero näkyy olevan 1,7%.Pulkannaru kirjoitti:Mutta tupla vioilla ja pienemmillä kilsoilla oleva Rellu kelpaa?exPertti kirjoitti:Jos 84 tuhatta on kriittinen kilometrimäärä audille niin kauppaan jää.
Katsoin samanverran ajetun hinnat alkaen Audi A6:n. Ei ollut edes avant, joten säilykepurkkihan tuo tiloiltaan on. Hinnanero näkyy olevan 12tE omaani. Sillä melkein korjaa jo tuon reippaan 1,5% puhumattakaan, että tavaramme eivät sovi audiin.
Njoo, mutta kyllä sitten taas keskustelupalstaraportointiin vaikuttaa se, mikä mielikuva ostajalla on ennen auton ostoa.Kai Nalo kirjoitti:Minä en. Ne kun eivät kerro mitään korjauskustannuksista ja ongelmien todellisesta luonteesta.NuoriD kirjoitti: Uskon, että linkittämäni kaltaiset tilastot ovat objektiivisempia ja perustuvat tietysti paljon laajempaan aineistoon.
Jos joku ajattelee ostavansa paskan mutta halvan ja se on paska ja halpa, niin ei hän välttämättä lähde sitä raportoimaan.
Jos sen sijaan ajattelee ostavansa kalliin mutta hyvän, ja se onkin sitten kallis mutta keskinkertainen, niin siitä valittaa paljon herkemmin.
Lisäksi tietysti myyntimäärät: jos autoa A myydään sata ja 50% on viallisia, niin siinä on 50 valittajaa.
Jos autoa B myydään 1000 ja 10% on viallisia, niin siitä on 100 valittajaa.
B autoa siis haukutaan enemmän vaikka oikeasti A on todennäköisemmin huonompi.
Tilastot ovat objektiivisempia.
Millä tavalla tää modernius sun mielestä sitten näkyy? Mä vaan mietin, että kun mulla oli se Laguna aikoinaan, niin ei siinä kyllä mun mielestä mitään modernia fiilistä ollut, vaan sisustuksestakin tuli ennemmin 80-luku mieleen. Ja ainakaan mitään erityisen moderneja varusteita siinä ei ollut, kuten vaikkapa sutimisenestoa, mikä useissa muissa saman ikäisissä ja -kokoisissa autoissa jo oli.exPertti kirjoitti:Siis mitä yritän sanoa on, että Rellun ostoni ei ole puhdasta oikeaoppista rakkautta automerkkiin (vaikka pidänkin monesta asiasta siinä).
Vaan saada mahdollisimman tilava, turvallinen ja moderni auto mahdollisimman halvalla.
Aika höpöä veistelet.NuoriD kirjoitti: Tilastot ovat objektiivisempia.
Esim. tuo volkkarin 2.0 tdi:n vesiongelma. Sitä ei saa selville minkään katsastustilaston perusteella. Foorumeita lukemalla asia konkretisoituu 10:ssä minuutissa. Sama pätee moneen moneen muuhunkin ongelmaan, joita tilastoissa ei näy.
No olisiko paras vaihtoehto tutustua keskustelupalstoihin JA katsastustilastoihin?Kai Nalo kirjoitti:Aika höpöä veistelet.NuoriD kirjoitti: Tilastot ovat objektiivisempia.
Esim. tuo volkkarin 2.0 tdi:n vesiongelma. Sitä ei saa selville minkään katsastustilaston perusteella. Foorumeita lukemalla asia konkretisoituu 10:ssä minuutissa. Sama pätee moneen moneen muuhunkin ongelmaan, joita tilastoissa ei näy.
Tosin sitten kaikki autot on paskoja?
Itselläni ei ole mitään selvää mielipidettä sen suhteen, mikä auto tarjoaa parhaan vastineen rahalle.
Jos jotain pitäisi vastata, vastaisin Toyota Corolla, mutta se on taas niin perusharmaa valinta, että en kovin innokkaasti sitä ottaisi. Järkisyyt kyllä puoltaisivat mielestäni sen ostoa. Mutta eihän autoa juuri koskaan valita järkiperustein.
Ainakin Scenic on kuin avaruusalus.Manaaja kirjoitti:Millä tavalla tää modernius sun mielestä sitten näkyy? Mä vaan mietin, että kun mulla oli se Laguna aikoinaan, niin ei siinä kyllä mun mielestä mitään modernia fiilistä ollut, vaan sisustuksestakin tuli ennemmin 80-luku mieleen. Ja ainakaan mitään erityisen moderneja varusteita siinä ei ollut, kuten vaikkapa sutimisenestoa, mikä useissa muissa saman ikäisissä ja -kokoisissa autoissa jo oli.
Varustelistasta mainittakoon ESP sähköisellä kitkalukolla, automaatti-ilmastointi, sadetunnistin, lapsilukon kytkin kuskin ovessa, tietty ei ikkunankahvoja, lasikatto. Ja muotoilua ei kukaan voi ainakaan 80-lukulaiseksi moittia.

Sitten monia muita pikkujuttuja, kuten täysin muokattavissa olevat takaistuimet (siirrä, taita, poista).
Ainut mikä tästä uudesta puuttuu mihin ehdin tottua edellisessä on itsestään himmenevä taustapeili.
Niin joo, tykkään myös tästä suuntauksesta, jossa istutaan korkealla. Jos kerran ajetaan pakettiautolla niin miksi pitäisi ajaa maassa kiinni.
Emmä tiiä mulla on maisterin paperit ja harrastan seksiä n. pari kertaa kuussa, eikun siis maassa!NuoriD kirjoitti:" ilman minkäänlaista tutkintoa olevat valkoiset amerikkalaiset harrastivat seksiä 16,3 kertaa kuukaudessa. "
Täytyy taas muistaa olla iloinen siitä, että jaksoi lukea pääsykokeisiin.
Tuskinpa tuota selittäisi niin alkeellinen virhe, että ilman tutkintoa olevat ovat yleensä nuorempia.
Toisilla on kummat harrastukset??
Juutalaiset pakenevat Malmöstä, kun antisemitismi kasvaa.
Juutalaisten kimpussa uusnatsit, Israelin politiikkaa vastustavat vasemmistolaiset sekä muslimimaahanmuuttajat.
http://hommaforum.org/index.php/topic,22016.0.html
Juutalaisten kimpussa uusnatsit, Israelin politiikkaa vastustavat vasemmistolaiset sekä muslimimaahanmuuttajat.
http://hommaforum.org/index.php/topic,22016.0.html
Tietty, mutta kätevä se on ollut varsinkin tässä uudemmassa, jossa se on säädetty aika lailla paremmin kuin vanhassa.Manaaja kirjoitti:Toihan on sitten se kaikista halvin keino toteuttaa ko. asia jarrujen:n avulla, eikä kyseessä ole todellinen lukko laisinkaan. Entry-level Octavioissakin oli moinen jo vuosituhannen alussa. :pexPertti kirjoitti:Varustelistasta mainittakoon ESP sähköisellä kitkalukolla
Joo, illalla autoon istuttuani muistin vielä vakkari/nopeudenrajoitin, mäkilähtöavustimena käyttökelpoisen sähköisen käsijarrun (lähtee pois päältä kun nostat kytkintä). Ja jos modernisuus on kriteeri start/stop nappula lienee osa sitä? Avaimenreikiä ei myöskään auton ovista ilman ruuvitalttaa löydy.