Sitä olen eniten ihmetellyt VAG:n tuotteissa, että mistä se vaikutelma hyvästä laadusta on syntynyt? Bensakoneissa paukkuvat puolat ja dieselkoneissa on kaikkea ahtoputkista tuhoutuviin kampiakseleihin. Ripustuspuolesta en edes ala. Vai ovatko muut autot vaan niin shittiä, että se silmäpuoli on tosiaan kuningas sokeitten valtakunnassa?Kai Nalo kirjoitti:Kukahan raasu senkin Seatin meni ostamaan..
Autoilu 2
Came here for school, graduated to the high life
No mun skodillacci on kyllä täys maanantai-painos, ollut kaikki tyyppiviat ja kaikkee muutakin päälle, mutta ei nyt tee kuitenkaan mieli jyrätä konsernin tuotteita heti paskaksi senn takia. VAG-mieshän musta tuli kun 2000 luvun alussa parisen vuotta tutkailin että minkäs auton hommaisin kun Primerastani aika jättää. 1.8t-kone oli yksinkertaisesti hintalaatusuhteeltaan voittamaton ja jossa oli vielä voimavarojakin valjastaa käyttöön. Myös edullinen hintakaan ei haitannut, eikä (lähes) jatkuvat teknareiden (yms) autotestien palkintopallisijoitukset.
Vieläkin olen sitä mieltä että tekniikka on kyllä parasta tuon hintalaatusuhteen autoissa(niinQ ei-premium). Toki tuo 2.0tdi vaikuttaa kärsivän vittumaisesta lastentaudista joka varmaan saadaan joskus poistettua.
Mielenkiinnolla venailenkin uuden 1.6tdi-pannun käyttökokemuksia.
Vieläkin olen sitä mieltä että tekniikka on kyllä parasta tuon hintalaatusuhteen autoissa(niinQ ei-premium). Toki tuo 2.0tdi vaikuttaa kärsivän vittumaisesta lastentaudista joka varmaan saadaan joskus poistettua.
Mielenkiinnolla venailenkin uuden 1.6tdi-pannun käyttökokemuksia.
exPertti kirjoitti: Eli EGR tai kampiakselin asentotunnistin. Parilla sadalla kai tuosta selviää.
Bingo. EGR jumissa ja takuuseen menee uusi EGR-osa. On se helvetin kiva että 184000 ajetulla ja 4,5 vuotta vanhalla autolla on noin hyvä takuu

Btw. Sonatasta tulee ensikesänä farkkuversio markkinoille. Kuulemma 15 pinnaa halvempi kuin Avensis ja tarjolla on ainakin 180 tai yli 200 heppainen diesel. Se auto tulee myymään pomminvarmasti kuin häkä, ja taidanpa jäädä itsekin odottamaan sitä!
Vaikeeta sanoa, kun en ole 20-venttiilisen koneen omistajana tai kellään kaverillakaan kuullut moisesta onkelmasta. UltimateVW:kin on niin jumissa etten ehtinyt parilta ekalta sivulta löytää tuosta juttua.exPertti kirjoitti:Eikös tämä ole juuri se kuusi tulppapuolaa samaan sylinteriin puolessa vuodessa -kone?Dumis kirjoitti:1.8t-kone
^ "Kyllä tuo pitää paikkansa, että puolia menee mutta ei se ihan pelkästään 2.0FSI:n ongelma ole. Itsellä mennyt Seatin 2.0FSI:stä yksi puola viime kesänä. Aikaisemmasta Superb 1.8T:stä meni kaksi puolaa samalla kertaa 2005 keväällä ja appiukon A4 1.8T:stä meni kaksi puolaa kuukauden välein 2007 keväällä. Viimeisin puolarikko on työkaverin 1.4TSI Touran vm. -07 kuukausi sitten joten sama meno jatkuu VW:llä puolien osalta"
Samaiselta foorumilta bongattu. Ilmeisesti ei olekaan pelkkä 1.8T.
Samaiselta foorumilta bongattu. Ilmeisesti ei olekaan pelkkä 1.8T.
Came here for school, graduated to the high life
Sattuu sitä vähän paremmissakin piireissä: faijan MB E220 diisseli mallia 2010 paukahti kuukausi liikkeestä ajamisen jälkeen. Ilmeisesti yhdestä sylinteristä loppui syöttö, koska matka jatkui merkkivaloin, isolla tärinällä ja ilman mitään puhtia. Jos plussia haetaan niin jaksoi sentään viedä perille korjaamon pihaan.
Omassa TT:ssä vm 2007 ei toimi töötti eikä haulikkomiehen ulkopuolinen ovenkaffa palauta (ovi jää auki).
Omassa TT:ssä vm 2007 ei toimi töötti eikä haulikkomiehen ulkopuolinen ovenkaffa palauta (ovi jää auki).
3.2 V6 FSI DSG mua kiinnostaa. VAGin kaikki dieselit on ihan liian mopoja että niitä viitsisi tosissaan harkita.Kai Nalo kirjoitti:Jokohan ne on ratkasseet sen kondenssivesiongelman 2.0tdi koneessa? Jos ei, niin kierrä kaukaa. Oli meinaan sen verran vittumainen ongelma.Manaaja kirjoitti:Pasaatikuski
Vai ei menny ND:n Passatissa ovi pakkasella kiinni. No Jaggessa ei mene takakontti, että tollasiin pikkuvikoihin on jo totuttu. Ja se on tosiaan vain yksi pienimmistä vioista. Auto on menossa nyt neljättä kertaa huoltoon tämän vuoden puolella.
Korjausta odottaa mm. sellaisia triviaaleja tammikuun aikana ilmestyneitä pikkujuttuja kuin öljyvuoto perässä, kiinnikkeestään irronnut huutava ja vikisevä etuiskunvaimennin, jatkuvat vaihteistohäiriöt/vaihteiston vikasietotilat pakkasella, toimimaton ajotietokone (viiksi rikki, toinen viiksi jo kertaalleen vaihdettu)... Kertaalleen jätti jo pihaan, kun jarrupolkimen asentoanturi hajosi, eikä vaihdelaatikko antanut siksi vaihtaa vaihdetta pois P:ltä.
Talking 'bout maanantaikappale. En yksinkertaisesti uskalla omistaa tuota autoa enää sen jälkeen kun takuu siitä jättää.
Kiva, että maailma menee välillä järkevämpään suuntaan.
Keskieuroopassakin on siirrytty valojen käyttöön valoisaan aikaan ja EU on pykännyt direktiivin, jonka mukaan 2011 alkaen uusissa autoissa on päiväkäyttöä varten erilliset huomiovalot. Noitahan näkyy jo uusimmissa autoissa. Mikä hämmästyttävintä, ko. valot kelpaavat myös Suomessa.
Viimeistä edellisessä TM:ssä oli juttua, että nuo uudet päiväkäyttöön tarkoitetut valot säästävät 0.3L/100km verrattuna lyhyiden ajovalojen käyttöön.

Lisäksi tietysti on merkittävää, että ajovalot eivät kulu. Suomessahan on ollut ongelma, että kun täällä autoja käytetään paljon vanhemmiksi kuin sivistysmaissa ja on päiväsaikaan ajovalopakko, niin Xenonit ovat menettäneet tehoaan käytetyissä.
Keskieuroopassakin on siirrytty valojen käyttöön valoisaan aikaan ja EU on pykännyt direktiivin, jonka mukaan 2011 alkaen uusissa autoissa on päiväkäyttöä varten erilliset huomiovalot. Noitahan näkyy jo uusimmissa autoissa. Mikä hämmästyttävintä, ko. valot kelpaavat myös Suomessa.
Viimeistä edellisessä TM:ssä oli juttua, että nuo uudet päiväkäyttöön tarkoitetut valot säästävät 0.3L/100km verrattuna lyhyiden ajovalojen käyttöön.

Lisäksi tietysti on merkittävää, että ajovalot eivät kulu. Suomessahan on ollut ongelma, että kun täällä autoja käytetään paljon vanhemmiksi kuin sivistysmaissa ja on päiväsaikaan ajovalopakko, niin Xenonit ovat menettäneet tehoaan käytetyissä.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
^
Uudet 'hyvää' merkkiä olevat xenon-polttimot saa tarvikeliikkeestä alle 60e/kpl.
Kannattaa uusia ajoissa, esim 100tkm välein. Auttoi ainakin itsellä, arviolta 15..20% parani teho.
Ei niistä kannata maksaa liki 200e/kpl merkkiliikeessä.
Eli kun valoteho hiipuu, niin xenon-polttimot vaihtoon..
Uudet 'hyvää' merkkiä olevat xenon-polttimot saa tarvikeliikkeestä alle 60e/kpl.
Kannattaa uusia ajoissa, esim 100tkm välein. Auttoi ainakin itsellä, arviolta 15..20% parani teho.
Ei niistä kannata maksaa liki 200e/kpl merkkiliikeessä.
Eli kun valoteho hiipuu, niin xenon-polttimot vaihtoon..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Aivan. Veikkaan kuitenkin, että moni ajaa vanhasta tottumuksesta samoilla polttimoilla niin kauan, kuin jotain valonkajoa näkyy.Pulkannaru kirjoitti:^
Uudet 'hyvää' merkkiä olevat xenon-polttimot saa tarvikeliikkeestä alle 60e/kpl.
Kannattaa uusia ajoissa, esim 100tkm välein. Auttoi ainakin itsellä, arviolta 15..20% parani teho.
Ei niistä kannata maksaa liki 200e/kpl merkkiliikeessä.
Eli kun valoteho hiipuu, niin xenon-polttimot vaihtoon..
Mutta kuten edellä kirjoitin, tuo ongelmahan tulee kaikkiaan jäämään pois. Uusien päivävalojen myötä ajovalojen vuotuiset käyttötunnit putoavat reilusti.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
^
Juu.
Tosin sytytykset taitaa verottaa elinikää käyttötunteja nopeammin. Suurin osa xenon-valojen käyttäjistä ei ole valmis maksamaan polttimoista edes 60e/kpl. Vaikka niillä ajaisi 100...250tkm. Itse suhteutan polttimohinnan halogeneihin..Focus söi Pihlipsin VisionPlussia (ei H4) parin per 20tkm, eli tuo tekee noin 100€/100tkm. Siis jokseenkin saman verran kuin xenonien pito kiitettävässä kunnossa.
edit. Hups, eihän mun pitäny kirjoittaa tänne..
Juu.
Tosin sytytykset taitaa verottaa elinikää käyttötunteja nopeammin. Suurin osa xenon-valojen käyttäjistä ei ole valmis maksamaan polttimoista edes 60e/kpl. Vaikka niillä ajaisi 100...250tkm. Itse suhteutan polttimohinnan halogeneihin..Focus söi Pihlipsin VisionPlussia (ei H4) parin per 20tkm, eli tuo tekee noin 100€/100tkm. Siis jokseenkin saman verran kuin xenonien pito kiitettävässä kunnossa.
edit. Hups, eihän mun pitäny kirjoittaa tänne..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Keskuslukituksen kauko-ohjaus lakkasi toimimasta aamulla
Ovet aukesivat kiltisti, mutta lukitseminen ei onnistu kuin manuaalisesti. Patteritkin vaihdatin avaimesta eikä toimi silti. Vittu.
Katsastusmies komensi vaihtamaan pari polttimoa lisää ja suuntaamaan ajovalot. Aikaa yksi kuukausi. Hyväksytty siitä huolimatta.

Ovet aukesivat kiltisti, mutta lukitseminen ei onnistu kuin manuaalisesti. Patteritkin vaihdatin avaimesta eikä toimi silti. Vittu.
Katsastusmies komensi vaihtamaan pari polttimoa lisää ja suuntaamaan ajovalot. Aikaa yksi kuukausi. Hyväksytty siitä huolimatta.
VAG?bliss kirjoitti:Keskuslukituksen kauko-ohjaus lakkasi toimimasta aamulla![]()
Ovet aukesivat kiltisti, mutta lukitseminen ei onnistu kuin manuaalisesti. Patteritkin vaihdatin avaimesta eikä toimi silti. Vittu.
Hyundai kävi eilen pesulassa ja oli yön pakkasessa pesun jälkeen. Aamulla oli -19,5 kun lähin duuniin. Kaikki toimii kuin junan vessa.

Kuluneen kahdeksan vuoden aikana ei ole tullut esiin yhtään sellaista vikaa, josta voisi syyttää merkkiä. Että eiköhän tuo nyt johdu ihan muusta kuin VW-merkistä.Kai Nalo kirjoitti:Minä uskon kaiken olevan mahdollista VAG:n kohdallabliss kirjoitti:Niin.
Sulla toki on oikeus olla mitä mieltä hyvänsä.
Katsastustilastot eivät tue VAG:n vikaherkkyyttä.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/T%C3%9 ... 5252328374
Ko. artikkelin alareunan linkeissä varsinaiset tilastot. Joka ikäryhmässä taitaa olla top 10:ssä joku VAG-konsernin auto. Toyota on tietysti normaaleista käyttöautoista ylivoimainen.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/T%C3%9 ... 5252328374
Ko. artikkelin alareunan linkeissä varsinaiset tilastot. Joka ikäryhmässä taitaa olla top 10:ssä joku VAG-konsernin auto. Toyota on tietysti normaaleista käyttöautoista ylivoimainen.
No enhän minä nyt edes alunperin ollut tölvimässä mistään VAG-viasta, vaan kysyin vaan että olikos sulla VAG, joten herneet nyt pois nenusta.bliss kirjoitti: Sulla toki on oikeus olla mitä mieltä hyvänsä.
Mulla on itsellä ollut viimeksi VAG vuonna 97 ja sen jälkeen yksi Seatti pari vuotta sitten. Ne molemmat on ollet niin susipaskoja autoja kuin olla ja voi, mutta muuta VAG kokemusta ei itselläni ole. Eikä kyllä varmaan tulekaan.
VAG on kyllä konsernina kehittynyt/muuttunut niin paljon viime vuosituhannesta tähän päivään, että 1990-lukuun tukeutuminen kokemuksissaan ei välttämättä ole kovin rakentavaa.Kai Nalo kirjoitti:Mulla on itsellä ollut viimeksi VAG vuonna 97 ja sen jälkeen yksi Seatti pari vuotta sitten. Ne molemmat on ollet niin susipaskoja autoja kuin olla ja voi, mutta muuta VAG kokemusta ei itselläni ole. Eikä kyllä varmaan tulekaan.
Eri asia se on esmes ranskalaisten kanssa. Ne oli paskoja jo silloin ja ovat kyllä edelleenkin pääosin paskoja.