Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Prepare for the worstest.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kai Nalo kirjoitti:Kyllähän tota ylipainoa ylimäärästä on, kun painoa kerta on 100 kiloa ja vartta 186. Soppiihan tuosta niistää 15 kiloa vekka :oops:

Mjoo, ehkä sitä tosiaan kannattaa laittaa toi ruokavalio ja roppa kuntoon ennen kuin puukkoon menee.
Jos vedät 15 kiloa veks samalla kun käyt salilla, niin ootkin aika adonis-kunnossa.

Meikällä on raamit 184 ja 104kg. Enkä ikinä halua painaa salilla käydessäni 95:ttä vähempää. Mut mulla ton kympin kyllä pystyy raapasemaan pois, mutta nou hätä. On tässä aikaa korjailla kilot oikeisiin kohtiin.

Tällä hetkellä ei mikään paikka kipeä paitsi alaselkä, mutta se nyt on ihan hoidettavissa venyttelyllä.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Dumis kirjoitti: Meikällä on raamit 184 ja 104kg. Enkä ikinä halua painaa salilla käydessäni 95:ttä vähempää.

90kg ajattelin kesän tavoitepainoksi. Mitään kukkakeppipainoja en halua saavuttaa vaan massaakin pitää olla. Mikään timotei-heinänkorsi ei ole mun tavoitteena.

Anyways, uskon että suurin ongelma näörästyksessäni johtuu epäsäännöllisestä ruokalusta. Sitä olen nyt remontteeraamassa eniten.
Asie Payton

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Voi vitun paska. Siis polvi. Oli pakko ottaa aika ortopedille kun ei tällä pääse kunnolla liikkumaan. Ja siksi piti hälyttää siskon perhe apuun – tarviin kuskia ja lastenhoitoa. On tää elämä taas kivaa.

muoks: Epäili että eturistiside on paskana. Huomenna vasta aikasintaan pääsee magneettikuviin. Sisempi nivelside on ainakin paskana, mutta se kuulemma parantuisi tuella ja levolla. Ei kai tässä auta kuin toivoa parasta.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Katoin aamulla mittarista lämpötilan päin vittua ja palellutin reiteni pahasti, niitä vieläkin vähän särkee. Nyt on välillä kylmä ja välillä tulee kauhee hiki. Oksettaakin niin et tekis mieli mennä työntää sormet kurkkuun jos olo siitä helpottuis.

Edit: ei tullu yrjö ja olokin on nyt jees. Söin jopa karkkia :]
Viimeksi muokannut Stinky, 21.01.2010 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Kai Nalo kirjoitti: Anyways, uskon että suurin ongelma näörästyksessäni johtuu epäsäännöllisestä ruokalusta. Sitä olen nyt remontteeraamassa eniten.
MOT. Napostelut, alkoholi ja makeiset kuriin, ja vajaassa kolmessa viikossa närästys on gone. Ehanaa.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Taas vaihteeksi KAIKKI mitä syön aiheuttaa mahavaivoja.
Prkl. Pitää varmaan ottaa kuukauden kaurapuuro- tai riisikuuri ja kokeilla lisätä sitten varovasti muita ruokia.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Olen huomenna mokaaja.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Kyllä lähtee!

1. Lensin tiistaina selälleni luistimilla, hiano mustelma ja vihlova perse slash alaselkä.

2. Otin sikapiikin to, muistona himokipeä lihas(nyt jo helpottaa) ja inhoja flunssaoireita ja karmivaa väsymystä. Onneks näin viikonloppuna, mutta kolmatta päivää pitää jo oireita yllä, lieko normiflunssaa sittenkin, kun muksullakin vähän on..

3. Bonuksena iskin pään kaapin oveen, tarkemmin ottaen silmäkulman. Yritin jäisillä mustaherukoilla ehkäistä mustelmaa, näyttää jopa onnistuneen. Toisaalta, tämän liikkumattomuuden ja sisällä kökkimisen jäljiltä silmänalusten tummuusluokka ei välttis ois pahasti ollut eroavainen mustelmasta, ainakaan ennen vihertymisvaihetta.

Muuten ihan bueno viilis. 8)
Manaaja

Olen mokaaja.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Manaaja kirjoitti:Olen mokaaja.
:?:
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Perkele! Loppuviikosta töissä tuntui, että niska on pikkasen jumissa. Hieroskelin sitten suht voimakkailla vedoilla isse issessein niskalihaksia ja yhtäkkiä tuntu että taju lähtee. Hirviä pakotus niskan ja takaraivon alueelle, tunne muistutti pitkälti migreeniä mutta ei minusta sitä kuitenkaan ollu.

No, helpotti sitten pikkasen, mutta vieläkin tuntuu tasainen pakotus tuossa takaraivon ja niskan alueella. Ja kun just joku päivä tuossa sanoin, ettei ole niskojen kanssa ollu ongelmia vaikka on 10 vuotta tehny näyttöpäätteellä töitä. Mutta miten tuo kipu yhtäkkiä räjähti päälle, kun hetken hieroi niskaa?
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Se oli Jumalan kosto ylimielisyydestäsi!11

(VITSI)
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

bedlam kirjoitti:Perkele!
Mul ois suppoi, tuunko asentaan?
Rotan aivot valtasivat pääni.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

nowaysis kirjoitti:Kyllä lähtee!
Kumpi sulla on persenal trainerina, Bluntly vai Swirl?
Manaaja

bliss kirjoitti: :?:
Kävin treffeillä.
bedlam

Ann kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Perkele!
Mul ois suppoi, tuunko asentaan?
Ois ihanaa!
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Jos niska on pahasti jumissa tai mahdollisesti tulehtunut/ärtynyt, niin liian voimakkaat/väärät otteet voivat laukaista voimakkaan päänsäryn. Tulehtunutta lihasta ei käsittääkseni saisi hieroa lainkaan ja muutenkin jos kotikonstein lähtee hieroskelemaan niin kannattaa pitää ne otteet kevyinä.

Etsipä mieluummin jotain niska-/hartiajumppa-ohjeita. Mulle fysioterapeutti aikanaan sanoi ettei kovin jumista ja oireilevaa niskaa kannata myöskään venyttää, vaan pistää veri kiertämään kevyellä jumpalla.

Kantsuu käydä fyssarin pakeilla, jos vaivasta on jatkuvaksi häiriöksi asti, mutta myös varautua siihen ettei apu välttämättä saavu sieltäkään sen hieronnan muodossa.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
bedlam

^ tänks! Itse kans olen huomannut, ettei niskan venyttely ainakaan auta tähän, vaikka kuinka hitaasti tekee. Pitääpä koettaa jotenkin hissuksiin välillä aina liikutella päivän aikana, josko tuo tuosta aukeis.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vaola kirjoitti:Jos niska on pahasti jumissa tai mahdollisesti tulehtunut/ärtynyt, niin liian voimakkaat/väärät otteet voivat laukaista voimakkaan päänsäryn. Tulehtunutta lihasta ei käsittääkseni saisi hieroa lainkaan
Ei ni, parempi ottaa tulehuskipulääkettä ja antaa tulehtuneelle lihakselle jääpussihoitoa. Jos taas lihakset on jumissa ja siksi kipiät niin lämpöhoitoa eli kaura/vehnäpussia tai kuumavesipulloa.

Tämähän ei ole lääkäriltä tullut hoitosuositus (en ole lääkäriltä sellaista saanut näihin vaivoihin) mutta näin olen antanut itselleni kertoa muilta tahoilta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Ja tosiaan korostan edelleen sitä, että niskasta kun on kyse, niin jos vaivat jatkuvat, kantsii käydä tsekauttamassa mistä on kyse. Mullehan eräs tuttava tuputti omaa jumppa-rutiiniaan, kun oireet olivat samankaltaiset ja häntä se oli auttanut kovasti. Fysioterapeutti sitten totesi että mulla on yliliikkuva niska (kun taas tuttavalla päinvastoin) ja määräsi mulle nimenomaan ne vahvistavat vastaliikkeet verrattuna tuttavan jumppaan.

Mulla oli tilanne mennyt niin pahaksi, että oli välillä jopa tunnottomuuttakin lavoissa, niiden päänsärkyjen ja niska- + lapakipujen lisäksi. Tosin mulla oli yksi auto- ja yksi toinen onnettomuus siinä taustalla (joiden jälkeen ei tehty kunnollista fysioterapiaa), joten ei ollut ihme että oirehti niin kovin ja niska oli huonossa kunnossa.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
bedlam

Kiitoksia viel! Kyllä tästä varmaan lekuriin täytyy tällä viikolla mennä, ei nyt aamusta iltaan ole kipiä mutta aina muutaman tunnin välein alkaa aina rasittua. Välillä tuntuu että silmät pullahtaa pihalle, kun päätä kallistaa eteenpäin. Ja ketuttaa popsia kipulääkkeitäkin, kun en tavallisesti semmosia syö. Semmonen suoraan iholle laitettava lääkevoide tuntuu toimivan kyllä kaikista tehokkaimmin.
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

bedlam kirjoitti:Semmonen suoraan iholle laitettava lääkevoide tuntuu toimivan kyllä kaikista tehokkaimmin.
Se suppo tuntuu kans tosi kivalta.
Rotan aivot valtasivat pääni.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Vasen korva ollut lukossa/tukossa eilisillasta saakka. Ei auta trumpettipuhallukset nenästä kiinni pitäen eikä mikään, se on vaan ummessa ja soi. Auttakee!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

SikaMika kirjoitti:Vasen korva ollut lukossa/tukossa eilisillasta saakka. Ei auta trumpettipuhallukset nenästä kiinni pitäen eikä mikään, se on vaan ummessa ja soi. Auttakee!
Jos epäilet että on vaikkua, niin apteekista Removaxia (reseptivapaa) ja pariks tuntia korvaan, jonka jälkeen huuhtelu. Jossei jeesaa, niin sit Removax yöks korvaan ja aamusella korva hoitsulle vesipumpattavaksi.

Jeesannut mua aina, mulla on jostain syystä tota vaikkua vidusti(tai sit liian ohkaset korvakäytävät).

edit: sitä pumpulia/tjms tietty tarttee kans.
Vastaa Viestiin