Apukäynnistyskaapeleilla.RP kirjoitti:Niin, jotta miten saan sen käyntiin?
Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Näin. Minusta ylipaino ≠ rumuus.Vesper kirjoitti:Piti vaan sanoa että upeita naisia. Kauniskasvoisia ja vartalotkin ylipainosta huolimatta kauniita, eikä mitään löllyviä säkkejä. Ihmettelen, jos joku ei panisi (pl. Tix ja masa).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Mitä tulee Hazardin ulkonäköön, eiköhän selvää ole että monien mielestä Hazardi on vitun ruma visvalehmäläskipaskasaatanamätapansuthuora! post mortemiin Halmeeseen kohdistuneiden loukkaavaksi ymmärrettyjen kommenttiensa takia. Sinänsä sillä ei liene juurikaan tekemistä hänen todellisen habituksensa kanssa.
Jos rumuus ja kauneus määritellään siten että kyseinen henkilö aiheuttaisi minussa samaan hissiin tullessaan vähintään lievän oksu- tai panetusreaktion, yhdyn näkemyksiin joissa Hazardi ei ole kumpaakaan, vaan ikäisekseen(?) perustavis.
Jos rumuus ja kauneus määritellään siten että kyseinen henkilö aiheuttaisi minussa samaan hissiin tullessaan vähintään lievän oksu- tai panetusreaktion, yhdyn näkemyksiin joissa Hazardi ei ole kumpaakaan, vaan ikäisekseen(?) perustavis.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Käsittääkseni autoa pidetään tolpassa yleensä 30-120 min riippuen lämpötilasta, sen pidemmät lämmittelyt eivät kai juurikaan edistä auton käynnistymistä, riippumatta pakkasesta. Jos ja kun vika on tosiaankin akussa, tolpassa pitäminen ei taida sen toimivuuteen juurikaan vaikuttaa, koska ei siinä ainakaan suoraan akkua lämmitetä, kai?RP kirjoitti:Tarkoitus oli lähteä kaverin kanssa shoppaamaan, mutta automme ei lähde käyntiin. Pakkasta about -35 astetta. Teki tämän jokin aika sitten, korjaantui kun ilmat laantui. Ottaa virtaa, mutta ei starttaa eli akussa vika. Ei siis näemmä hyvässä kunnossa. Tolpassa on pöhöttänyt pari tuntia.
Niin, jotta miten saan sen käyntiin?
Eikös entisaikoina ollut tapana ottaa auton akku porstuan puolelle lämpiämään jotta auto käynnistyisi kovalla pakkasella? Eikö sama vinkki tepsi enää nykyautoilla?
Niin, tiedän ettei tuo tolpassa olo hirveösti auta jos akku on simahtanut. Se nyt vaan oli huomautuksena siinä, ettei autoa ihan kylmiltään oltu lähdössä käynnistämään.
Akkuostoksille kunhan sinne kerkeää aka pääsee, akkua ei ihan kehtaa päivittäin sisään rahdata
Saatikka ottaa riskiä, että oon miljoonien kauppakassien kanssa jumalan selän takana auton hyydyttyä uudestaan.
Olen 99,9% varma että vika akussa vaikka en autoista mitään tiedäkään. Tekee samat mitä sen muutaman kerran kun akun tyhjenemisen olen kokenut. Vanhassa autossa nimittäin oli ihan finaalissa ja onnistuttiin parin minuutin musakuuntelulla jäämään parkkikselle. Silloin uutta ei ostettu, koska auto oli pian menossa vaihtoon.
Ja hiukan lämpimämmällä pakkasella lähtee normaalisti käyntiin. Se kun on seisonut monta päivää kun mies ei ole sitä ajeluttanut mikä lie edesauttaa noita ongelmia jos akku sökönä.
Toivon ainakin akkua, ei jaksai mitään isompaa remppaa.
Akkuostoksille kunhan sinne kerkeää aka pääsee, akkua ei ihan kehtaa päivittäin sisään rahdata

Olen 99,9% varma että vika akussa vaikka en autoista mitään tiedäkään. Tekee samat mitä sen muutaman kerran kun akun tyhjenemisen olen kokenut. Vanhassa autossa nimittäin oli ihan finaalissa ja onnistuttiin parin minuutin musakuuntelulla jäämään parkkikselle. Silloin uutta ei ostettu, koska auto oli pian menossa vaihtoon.
Ja hiukan lämpimämmällä pakkasella lähtee normaalisti käyntiin. Se kun on seisonut monta päivää kun mies ei ole sitä ajeluttanut mikä lie edesauttaa noita ongelmia jos akku sökönä.
Toivon ainakin akkua, ei jaksai mitään isompaa remppaa.
Mjoo, ja nyt kun planeetta on peruuttanut ilmaston lämpenemisen, autoihin voisi taas ruveta asentamaan käynnistyskampia, kun akuista hyytyy tehot pakkasella.Frederik Krueger kirjoitti:Eikös entisaikoina ollut tapana ottaa auton akku porstuan puolelle lämpiämään jotta auto käynnistyisi kovalla pakkasella? Eikö sama vinkki tepsi enää nykyautoilla?
Mulla tippui sormus saareekkeen reunassa olevan puoliseinän sisään päällä olevasta reiästä (josta siis nousee sähköpistokkeita ja pistokerasian pohja on auki = sormus putosi lattiatasoon). Imurin letku ei tosta päällä olevasta reiästä mahdu. Serkkupoika ilmoitti että pitää hankkia tartuntakynsi. Biltemassa on, mut pituus vaivaiset 60 cm. Mistä saan semmoisen 1-1.5 m pitkän tartuntakynnen? Tai muita ehdotuksia miten sen sormuksen saa sieltä loukusta pois?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010012 ... 5_uu.shtml
Nauratti toi vapaudenriisto syytekohta, kuin se on mahdollista?
Ja se että vitun tyhmä teini sai nilkoilleen kun alkoi aukomaan päätään.
Nauratti toi vapaudenriisto syytekohta, kuin se on mahdollista?

-
- Kitisijä
No niinpä, hauska lukea näitä "uutisia" kun niissä ei kerrota kaikkea.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei tuon perusteella mitenkään.Dumis kirjoitti:Nauratti toi vapaudenriisto syytekohta, kuin se on mahdollista?
Vähän sama kun levittää nettiin vaikka ite tekemänsä biisin ja sit leikkaa lopusta 30% pois, sit on kaikilla kiva olla.
*angstailee*
FFFFFFFFFFFUUUUUUUU!
Sormus on hopeaa. Rautalankakoukku on yks mahollisuus, käyn nyt ensin huomenna ostaan sitä. Seinän sisälle näkee jotenkuten, paikallistin kyllä jo sormuksen. Onpahan ainakin tallessabliss kirjoitti:Aika harva sormus on sellaista materiaalia, jonka saa ongittua magneetilla.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Joku magneettisysteemi.annepa kirjoitti:Tai muita ehdotuksia miten sen sormuksen saa sieltä loukusta pois?
Rautalankakoukku? Näkeekö sinne rakoon?

-
- Kitisijä
Hyvin tyypillistä "rikos"uutisointia on aiemminkin esiintuomani epäillyn rikoksen potentiaalinen rangaistus. "Starba nönnönnöötä uhkaa kuuden vuoden kiinteä penalti", joka käytönnässä on epäillyn rikosnimikkeen rangaistusmaksimi. Suomessahan ei näitä maksimeja käytännössä koskaan käytetä ainakaan natturajutuissa, ja ensikertalainen tai pikkutekijä hyvin usein saa vain sakot. Toteutuva asteikko on siis lähellä minimirangaistusta.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Veikkaan että mummo on pysäköinyt tahallisesti autonsa kaverin jalan päälle niin että kaveri on jäänyt nalkkiin. Silloin toi nimike olisi edes jotenkin perusteltu.Dumis kirjoitti:No niinpä, hauska lukea näitä "uutisia" kun niissä ei kerrota kaikkea.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei tuon perusteella mitenkään.Dumis kirjoitti:Nauratti toi vapaudenriisto syytekohta, kuin se on mahdollista?
Vähän sama kun levittää nettiin vaikka ite tekemänsä biisin ja sit leikkaa lopusta 30% pois, sit on kaikilla kiva olla.
*angstailee*
FFFFFFFFFFFUUUUUUUU!
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Mjooh, ihan oikeassa olet, uuden akun osto ja vaihto tilalle on varmasti paljon pienempi vaiva.Bhven kirjoitti:Mjoo, ja nyt kun planeetta on peruuttanut ilmaston lämpenemisen, autoihin voisi taas ruveta asentamaan käynnistyskampia, kun akuista hyytyy tehot pakkasella.Frederik Krueger kirjoitti:Eikös entisaikoina ollut tapana ottaa auton akku porstuan puolelle lämpiämään jotta auto käynnistyisi kovalla pakkasella? Eikö sama vinkki tepsi enää nykyautoilla?

Käynnistyskaapelit lienevät kuitenkin ykkösvaihtoehto, jos on joku auttamassa autoineen ja kaapeleineen. Jos ei ole, sitten pitää miettiä vaihtoehtoja.
Ainakin oma autoni tarvitsee näillä keleillä kolmen tunnin tolppa-ajan ja kahden tunnin kohdalla se ei meinaa lähteä kirveelläkään käyntiin. Pitäs tosin kaiketi mennä hehkutulppakauppaan..Frederik Krueger kirjoitti: Käsittääkseni autoa pidetään tolpassa yleensä 30-120 min riippuen lämpötilasta, sen pidemmät lämmittelyt eivät kai juurikaan edistä auton käynnistymistä, riippumatta pakkasesta.
Toimii varmasti, jos kyseessä ei ole nykyauto tyyliin MB, Audi, BMW jne. Niistä kun otat akun irti niin saat hinauttaa auton pajalle. Ei meinaan tee kovin hyvää noille tietokonevermeille olla ilman virtaa..Frederik Krueger kirjoitti: Eikös entisaikoina ollut tapana ottaa auton akku porstuan puolelle lämpiämään jotta auto käynnistyisi kovalla pakkasella? Eikö sama vinkki tepsi enää nykyautoilla?
Pitääkö terveysasemalle varata aika rokotusta varten vai voiko marssia vaan jonoon? Kyse on jäykkäkouristusrokotteesta joka siis kuuluu yleiseen rokoteohjelmaan ja on ilmainen.
Helsingin terveysasema-sivulta ei tietoa löydy, Malmin puhelinpalvelu on ruuhkautunut eikä jonottaa voi.
Helsingin terveysasema-sivulta ei tietoa löydy, Malmin puhelinpalvelu on ruuhkautunut eikä jonottaa voi.
Siellä kun on sikarokotukset käynnissä niin kai se suositeltavaa olisi soittaa jos pystyy, toisaalta mikä se jäykkäkouristuksen itämisaika olikaan 3 päivää vai viikko?annepa kirjoitti:Pitääkö terveysasemalle varata aika rokotusta varten vai voiko marssia vaan jonoon? Kyse on jäykkäkouristusrokotteesta joka siis kuuluu yleiseen rokoteohjelmaan ja on ilmainen.
Akku irti 10-15 minuutiksi niin saa olla lyömässä radioon koodia, moottorinohjaus ja automaattivaihteisto menettävät opitut ohjelmansa, ajonestolaitteet ja varashälyttimet saattavat seota yms. Ei siis tosiaan mitenkään suositeltavaa vähänkään tuoreemmissa vehkeissä.Kai Nalo kirjoitti:Toimii varmasti, jos kyseessä ei ole nykyauto tyyliin MB, Audi, BMW jne. Niistä kun otat akun irti niin saat hinauttaa auton pajalle. Ei meinaan tee kovin hyvää noille tietokonevermeille olla ilman virtaa..Frederik Krueger kirjoitti:Eikös entisaikoina ollut tapana ottaa auton akku porstuan puolelle lämpiämään jotta auto käynnistyisi kovalla pakkasella? Eikö sama vinkki tepsi enää nykyautoilla?
Ja kun ottaa vielä huomioon minkälaisen muovikuorien purkutyön monissa nykyautoissa saa suorittaa ennenkuin pääsee edes napoihin käsiksi akun kiinnikkeistä puhumattakaan, niin eipä paljoa tee mieli kanniskella sitä porstuaan ja takaisin.
- Pulkannaru
- Kitisijä
^
Kannattaakin tuupata koko auto porstuaan, tai autotalliin.
Ja jos/kun on akkuostoksilla (tai tilaamassa uutta autoa) kannattaa samalla ottaa suurin akku mikä mahtuu ko auton akkutelineeseen. Itselläni kuuskymppisen tilalla kasikymppinen. Näin, ennen akun hyytymistä, kohdalle ehtii osumaan pidempi ajomatka jonka aikana akku ehtii latautua täyteen. Ikääntymistä vastaan tuo ei kai kovin paljoa auta.
Kannattaakin tuupata koko auto porstuaan, tai autotalliin.
Ja jos/kun on akkuostoksilla (tai tilaamassa uutta autoa) kannattaa samalla ottaa suurin akku mikä mahtuu ko auton akkutelineeseen. Itselläni kuuskymppisen tilalla kasikymppinen. Näin, ennen akun hyytymistä, kohdalle ehtii osumaan pidempi ajomatka jonka aikana akku ehtii latautua täyteen. Ikääntymistä vastaan tuo ei kai kovin paljoa auta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ei rautalangalla vaan sinitarralla. Sormus on taas ihmisten ilmoilla. Ratkaisuna minimaglite (kaulaan ripustettuna ettei sekin tipu mustaan aukkoon), mopin varsi ja sinitarramöhkäle varren päähän. Sit tähtäys ja painallus. Jeebliss kirjoitti:Rautalankakoukku? Näkeekö sinne rakoon?annepa kirjoitti:Tai muita ehdotuksia miten sen sormuksen saa sieltä loukusta pois?