Mikä funktio moisella projektilla? Siirrellä vaan tiedostoja?bliss kirjoitti:^Mä ymmärsin tosta suunnilleen sanat "uudehkot Macit"![]()
Eli MINÄ en saa tota toimimaan tämän elämän aikana. Mutta joo, uudehkot on.
Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju
Ei aina tarttis lähteä käymään duunipaikalla jos tarvii jonkun kuvan tms., joka sijaitsee duunikoneella. Laiskurin homma siis.McJanne kirjoitti:Mikä funktio moisella projektilla? Siirrellä vaan tiedostoja?bliss kirjoitti:^Mä ymmärsin tosta suunnilleen sanat "uudehkot Macit"![]()
Eli MINÄ en saa tota toimimaan tämän elämän aikana. Mutta joo, uudehkot on.
Kuinka suuria datamääriä sun proggikset sisältävät?bliss kirjoitti:Ei aina tarttis lähteä käymään duunipaikalla jos tarvii jonkun kuvan tms., joka sijaitsee duunikoneella. Laiskurin homma siis.
Nykyaikana ei olisi iso - eikä edes kallis - temppu pitää samoja datoja sekä töissä, että kotona. Pieni 500 gigatavun kovalevy painaa parisataa grammaa - ja kulkee kätevästi vaikkapa repun taskussa mukana. Siihen mahtuu aika usein aktiiviset projektit kopiona mukaan töistä.
Eikä tarvitse viritellä verkkoyhteyksiä.
Mitäs jos sulla olisi ohjelma, joka automaagisesti tallentaisi kovalevyn sisällön siirrettävälle levylle aina työpäivän päätteeksi?
Tod. näk se ei veisi tuhottomasti aikaa, kun vain muuttuneet tiedot tallennetaan.
Näin sulla olisi kotona aina identtinen kopio työpaikan kovalevystä ja mitään nettiyhteyttä ei tarvittaisi. Toimisi samalla varmuuskopiona.
Tod. näk se ei veisi tuhottomasti aikaa, kun vain muuttuneet tiedot tallennetaan.
Näin sulla olisi kotona aina identtinen kopio työpaikan kovalevystä ja mitään nettiyhteyttä ei tarvittaisi. Toimisi samalla varmuuskopiona.
Hankit kotiin siis pari isoa levyä, joilla pidät kaiken sen data-arkiston, joka sulla on töissäkin. Pienellä levyllä siirtelet vain niitä 'muuttuneita' aktiivisia tiedostoja / projekteja, joita sillä hetkellä olet työstämässä.bliss kirjoitti:^Mulla on tollanen, mutta ei se oikein mun jutuissa toimi kun en ikinä tiedä mitä matskua saatan tarvita.
Datamäärät voivat olla mitä tahansa muutamasta kilotavusta moneen gigaan.
Äh. Tarttee kehittää jotain. Tai sit vaan pidän puhelimen kiinni aina työaikojen ulkopuolella...
Tuolla tavalla jos asiakas / kumppani soittaa lauantaina ja pyytää uudestaan kuvaa viime vuoden projektista Kickboxing-Bikerfest-Striptease-showsta, niin voit laskuttaa jo puhelun aikana 120 euroa siitä hyvästä että liität sen kuvan sähköpostiin ja lähetät sen menemään.
Jos teillä on jo käytössä serverit, jotka näkyvät sopivalla tavalla internettiin ja sinulla on sopivan suojattu yhteys kotoa ko. koneille, niin nehän ovat loistava tapa ratkaista ongelma ilman että joudut virittelemään VPN-yhteyksiä kotikoneen ja työkoneiden välille.bliss kirjoitti:Eipä kun nämä ovat yhden toisenkin firman käytössä, siellä voi olla vain se krääsä mitä me molemmat tarvitsemme.
Tai sit alan perehtyä salaukseen. *krääääh*
Lisää levyä koneeseen ja verkkojakoihin käyttöoikeuksien asetukset niin, että näette vain omat tietonne. Luulisi sen olevan helpompi ratkaisu, kuin virittää itse vpn.
Löytyykö kännykkään sellaista handsfreekikkulaa, jota voisi käyttää palavereissa. Eli kyseisen kikkulan tulisi olla mieluusti piuhalla puhelimeeen kiinnitettävä, siinä tulisi olla kaiuttimet ja mikrofoni. Kai bluetooth versiokin kävisi, mutta mielummin piuhallinen..
E71:sen omalla kaiuttimella ja mikillä ei tee hevonkettuakaan tässä käytössä.
E71:sen omalla kaiuttimella ja mikillä ei tee hevonkettuakaan tässä käytössä.
^ Ei nyt ihan mitä haet, mutta parasta mitä rahalla saa.
http://www.polycom.eu/products/voice/co ... on500.html
http://www.polycom.eu/products/voice/co ... on500.html
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ymmärrän tuskasi. Olin ennen töissä Polycomin vehkeiden parissa ja tässä firmassa on käytössä aivan paskat härvelit ja neukkaritkin ovat yksiä kaikukoppeja.Kai Nalo kirjoitti:Firma on siis niin tollo ettei täällä ymmärretä kunnon konffapuhelimien päälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.