Tuu sä saareen fisustamaan!Vesper kirjoitti:Huhtikuussa Rukalle?
Pakkassäät
Tässäkin on varmaan semmonen autoilijat vs. julkisilla kulkijat. Autoilija on kylmässä ulkoilemassa huvikseen, busseilija ei. Varsinkaan kun dösät ja sporat ja junat kulkee ihan miten sattuu, lystiä siinä sitten venailla tuulisessa -22 säässä puoli tuntia. Ei jaksais koko aikaa hyppiäkään ja vituttaa joka tapauksessa. No, eipähän tarvitse olla ulkona erikseen "happihyppelyllä" tai kävelyllä 

Prepare for the worstest.
Aina voi kävellä seuraavalle pysäkille. Pysyy niinq lämpimänä ja tulee liikuntaakin kaupan päällenowaysis kirjoitti:Varsinkaan kun dösät ja sporat ja junat kulkee ihan miten sattuu, lystiä siinä sitten venailla tuulisessa -22 säässä puoli tuntia.

No ei. Fillarilla -18 lämpötilassa tuulen kera oli hetken hymy hukassa. Loppumatkasta oli jo kuuma.
No helevetti, normaalit talviset ulkoiluvarusteet.Asie Payton kirjoitti:Varpaat? Sormet? Mitkä ketun varusteet sulla on? Neopreenillä olen koittanut. Toimii naamaan, muttei juuri muualle. Kevyissä pakkasissa jalkoihinkin.bliss kirjoitti:Loppumatkasta oli jo kuuma.
Skimbabyysat, goretexkengät ja VILLASUKAT, untuvatakki, ikivanhat nahkaiset turkisvuoriset hanskat. Ei oo kylmä.
Niin ja vähän kerroksia tietty noiden alla. Ei näytä kovin notkeelta mutta etenee.
Kerrokset osaan ja sen sellaiset, mutta mitään tappovarmaa en käsiin ja jalkoihin ole keksinyt. Pohjosessa venäläiset kävi kuumina sellasilla pikku pusseilla joita ne survoi monoihin ja rukkasiin. Teinixillä oli samoja. 6+ tuntia 38-42 astetta lämpöä.bliss kirjoitti:No helevetti, normaalit talviset ulkoiluvarusteet.Asie Payton kirjoitti:Varpaat? Sormet? Mitkä ketun varusteet sulla on? Neopreenillä olen koittanut. Toimii naamaan, muttei juuri muualle. Kevyissä pakkasissa jalkoihinkin.bliss kirjoitti:Loppumatkasta oli jo kuuma.
Skimbabyysat, goretexkengät ja VILLASUKAT, untuvatakki, ikivanhat nahkaiset turkisvuoriset hanskat. Ei oo kylmä.
Niin ja vähän kerroksia tietty noiden alla. Ei näytä kovin notkeelta mutta etenee.
En tiä. Ehkä mä en vaan osaa, vaikka olen 110 lasissa yrittänyt. Tai sitten mä olen oikeasti syntynyt väärään maahan ja olen sormia, sekä varpaita myöden kesämies.
Joo, kyllä julkisten kanssa omat operointilämpötilat ovat bauttiarallaa +15 - +25 astetta. Auton yksinhuoltajana taas -25 - +35 astetta. Jos ulkona on alle +15, bussit ja junat ovat kylmiä. Jos ulkona taas on yli +25, busseissa ja junissa ei saa edes henkeä.
Eihän tuo kuitenkaan ole kuin 10 asteen haitari vs. 60 asteen haitari. Pikkujuttuja siis. Haitarin ulkopuolelle menevissä lämpötiloissa ei oikein tee mieli liikenteeseen lähteä.
Säilytys- ja varastointilämpötilani taas on tiukka +20 astetta celsiusta +/-1 asteen marginaalilla. Naisen kanssa varastoidessa astelukua voidaan alentaa puolellatoista celsiusasteella.
Eihän tuo kuitenkaan ole kuin 10 asteen haitari vs. 60 asteen haitari. Pikkujuttuja siis. Haitarin ulkopuolelle menevissä lämpötiloissa ei oikein tee mieli liikenteeseen lähteä.
Säilytys- ja varastointilämpötilani taas on tiukka +20 astetta celsiusta +/-1 asteen marginaalilla. Naisen kanssa varastoidessa astelukua voidaan alentaa puolellatoista celsiusasteella.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Hullu, kuka nyt noin kylmään ilman autoa lähtisikään?!? Ja jos on aivan pakko, tietenkin pitää olla säänmukainen varustus pitkine kalsareineen ja pilkkihaalareineen. Pakkokos tuonne tuiskuun on lähteä sukkahousuissa ja minihamosessa? Naiset...nowaysis kirjoitti:Tässäkin on varmaan semmonen autoilijat vs. julkisilla kulkijat. Autoilija on kylmässä ulkoilemassa huvikseen, busseilija ei. Varsinkaan kun dösät ja sporat ja junat kulkee ihan miten sattuu, lystiä siinä sitten venailla tuulisessa -22 säässä puoli tuntia. Ei jaksais koko aikaa hyppiäkään ja vituttaa joka tapauksessa.

Kävinhän minäkin viime maanantaina töissä julkisilla kun auto oli määräaikaishuollossa, joten tiedän mistä puhun.
Siksi toisekseen, vaikka olisikin auto, merkilläkin on väliä. Esim. Pertti ei pidä kipakoista pakkasista koska hänellä on Renaultti. Toitsu on puolestaan paljon parempi ja miellyttävämpi talviauto, kävin äskönkin sillä uimahallilla ilman mitään ongelmia. En palellut pätkääkään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
- Pulkannaru
- Kitisijä
Hyvin pärjäsi ilman käsineitä kalastusjutskissa. No ainakin sen 2*30min. Sitten piti jo laittaa hanskat käsiin. No ois menny vielä vajaat 10min lisää, mutta mitä sitä itseään kiusaamaan. Pakkasta 23.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
No, kävelin viikonloppuna onneni ohi ja jätin ostamatta 600g tuplauntuvatakin, joka varmasti olisi pärjäillyt Canada Goosellekin. Kävin sitten katsomassa illalla tätä noin 70% alessa ollutta takkiräkkiä ja ei ollut kuin pientä kokoa pari jäljellä.
Ostin kyllä lohdutukseksi sitten halvan ja ok untuvatakin (Halti, testattu nyt yli tunti noin -14 asteessa pientä pulkan kiskoskelua ja sopivan lämmintä oli), mutta se megalämmin "loppuelämän takki" jäi haaveeksi.
Nyt onneksi pakkaset ainakin hetkeksi helpottivat. Kunhan tämä kuuran tuoma koleus vielä helpottaa niin avot. Ja onneksi ei tullut liian lämmintä.
Ostin kyllä lohdutukseksi sitten halvan ja ok untuvatakin (Halti, testattu nyt yli tunti noin -14 asteessa pientä pulkan kiskoskelua ja sopivan lämmintä oli), mutta se megalämmin "loppuelämän takki" jäi haaveeksi.
Nyt onneksi pakkaset ainakin hetkeksi helpottivat. Kunhan tämä kuuran tuoma koleus vielä helpottaa niin avot. Ja onneksi ei tullut liian lämmintä.
Came here for school, graduated to the high life
Kauneuspuoli on hanskassa. Tarkoitan, että kun tuo kosteus alkaa levitä niin se tuntuu kolealta. Käsittääkseni (ei ole ollut pahemmin pakkaskausia viime vuosina) se helpottaa pian vaikka sen paras työnjälki on silti nähtävissä jos pakkasta piisaa.Kai Nalo kirjoitti:Häh. Luonto ei saatana ole ole kauneimmillaan sitten vehreän alkukesän ja se on sun mielestä "kolea"exPertti kirjoitti: kuuran tuoma koleus
Nyt Pääkaupunkiseudulla on sitten sellaiset muutama aste pakkasta. Onhan tämä tavallaan mukavampi kuin kovemmat pakkaset. Pääasia, että maa on valkoinen. Mutta siitähän se mutta juuri tuleekin. Vaikuttaisi siltä, että noin kymmenessä pakkasasteessa kadut ja tiet pysyvät pääosin lumivalkoisina, mutta nyt ne muuttuvat ruskeaksi sohjoksi. Teoriani empiirinen näyttö on tosin sen verran hajanaista, että toki ilmiön taustalla voi olla lämpötilan sijaan myös suolausaikataulut tms. Joka tapauksessa, esteettiset tekijät saavat puoltamaan kovempia pakkasia. Ja tuo sumukuura pitäisi saada pakolliseksi: koska viimeksi puut ovat olleet Helsingissä näin pitkään näin pakahduttavan kauniita?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
^ Jostakin olemme näköjään urpilaisenkin kanssa samaa mieltä. Pakkasta on juuri sen verran, että postikorttimaisemat taitavat pelastua. Tiet taas alkavat kuraantua.
Ja se mainostamani koleus on nyt kadonnut.
Untuvatakki olikin sitten eilen jo kuuma. Ehkä se voikin olla ihan ok pakkastakki.
Ja se mainostamani koleus on nyt kadonnut.
Untuvatakki olikin sitten eilen jo kuuma. Ehkä se voikin olla ihan ok pakkastakki.
- Pulkannaru
- Kitisijä
Ei.
Kyllä pakkasen pitäisi olla 10 asteen kieppeillä.
Nyt on liian lämmintä, suolatöhnää kaikkialla !
Kyllä pakkasen pitäisi olla 10 asteen kieppeillä.
Nyt on liian lämmintä, suolatöhnää kaikkialla !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
JEP! Täällä parakissa on vakiosäädöt pattereissa ja sisällä +28. PERKELE! Soitin just huoltomiehelle; typerää sähkönkulutusta kun tuuletusikkunat on auki ja patterit täysillä (ei voida itse säätää, pitää olla avain.)Vesper kirjoitti:Lisää pakkasta HETI!!
The great club outshines the individual, always and forever.