Lolita kirjoitti:Tai sitten terkkarilääkärit eivät todellakaan käytä mitään oppimaansa työssään ja todellakin arvaavat.
Niin. En minä käänny pankin puoleen, jos haluan sijoittaa rahojani. Pankin puoleen käännyn kun työnantaja maksaa rahat suoraan tilille, jos haluan lainaa tai jos haluan käydä pörssikauppaa.
Lääkärin puoleen on pakko kääntyä, jos haluaa troppeja. Ne ovat väkivaltakoneiston erikoissuojeluksessa oleva laillistettu diileritaho. Tämän diileri- ja ryöstömonopolin voisi puolestani mainiosti purkaa. Jos hammaslääkäri vetää minulta hampaan suusta niin aivan yhtä hyvin voisin soittaa palvelevaan puhelimeen tai tutkia itse, mitä troppia ottaa, että yöllä saa suunnilleen nukuttua ja kipu pysyy hallinnassa. Ko. diagnoosiin ei tarvita peruskoulun päättötodistusta kummempaa tutkintoa.
Ihan siinä missä lentokapteenit ovat glorifioituja bussikuskeja niin lekurit ovat ikäänkuin automekaanikkoja. Jos kone ei käynnisty niin puolestani voivat hoitaa auton pajalla; jos taasen bensavalo syttyy niin en tajua miksi bensan saamiseksi pitäisi maksaa suojelurahaa jollekin kelmille reseptin kirjoittamisesta itse tankkaamisen sijaan.
Leikkaukset jne ovat sitten jo vähän asia erikseen. Pointti kuitenkin on, että nykylääkäreiden rutiinihommista selviää aivan mainiosti kaveri, joka osaa selata tietokantaa, joka mäppää oireen troppiin.