Mukava maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Toi oli muuten kännipostaus!!!!!1
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kalliit farkut on sama kuin auton erikoisvanteet. Periaatteessa ei järkeä, mutta so not, jos varaa on, niin saahan sitä omat rahansa laittaa mihin haluaa. Ja kun ollaan keskustelupalstalla saa sanoa senkin, jos pitää typeränä.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriD kirjoitti:Ja kun ollaan keskustelupalstalla saa sanoa senkin, jos pitää typeränä.
Saako livenäkin sanoa vai pitääkö silloi nuolla pebaa? Ehe ehe :DDDD
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Onko se pöksyillä koreilua jos ostaa muutamat kerralla? Esimerkiksi viidetkymmenet?
Kirjoitan tätä alasti
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriD kirjoitti:Kalliit farkut on sama kuin auton erikoisvanteet. Periaatteessa ei järkeä, mutta so not, jos varaa on, niin saahan sitä omat rahansa laittaa mihin haluaa.
Tämä ei ainakaan meillä ole se pääpointti. Kulutan lähestulkoon saman verran, jopa vähemmän kun olen alkanut shoppailemaan enemmän merkkituotteita. Ja kyllä, kaikki merkkituotteet eivät ole kestäviä vaikka hinta onkin korkea.

Esimerkki: ostin tytsälle KappAhlin trikoot 8e hintaan ja eräät merkkitrikoot 13e hintaan. Hintaero ei ollut kovin korkea tässä tapauksessa. Kapan trikoita on käytetty kolme kertaa ja niiden polviosat ovat jo konttauksesta kuluneet. Merkkitrikoita on käytetty yli kymmenen kertaa eikä ne vieläkään uusille häviä, hiven pesunukkaa löytyy jos tarkasti tarkastelee. Samalla rahalla joko yhdet laadukkaat tai kahdet pian roskiin laitettavat kamat. Jokainen päättäköön itse miten sen rahan käyttää.

Isossa ja isommissa hankinnoissa ero todellakin korostuu, jos on sellainen ostaja joka mieluusti pitää vaatetta mahdollisimman pitkään kuin se että haluaa vauhtelua, jolloin vaatteen kestoiällä ei ole suurtakaan merkitystä. Paitoja vaihtelen usein, joten niihin en juuri panosta, mutta esim. asusteisiin kuten laukkuihin panostan enemmän.

Mielestäni hyvin yksinkertaista.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Duunia tuntuu riittävän ainakin tammikuun alkuun enemmän kun ehtii työaikana ja etätöinä painamaan. Tammikuussa helpottanee, kiitos uuden työkaverin.

Farkkujen ostossa ongelmia reisi-/perseosastolla. Johtunee luikusta kropasta?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

RP kirjoitti:Pääasiallisesti tuon verran maksaa miehen farkut.
Älä juksaa. Prismasta saa paljon halvemmalla!
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vaola kirjoitti:
RP kirjoitti:Pääasiallisesti tuon verran maksaa miehen farkut.
Älä juksaa. Prismasta saa paljon halvemmalla!
Mutku me käydään vaan K-Citymarketissa :(
Vaola
Kitisijä

^ Mitäs merkkikuteita sieltä ostatte? :shock:
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vaola kirjoitti:^ Mitäs merkkikuteita sieltä ostatte? :shock:
Naperoo??! Käykö se merkistä :?:
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriD kirjoitti:järkeä.
Entäs jos ostaa siinä uskossa että toiset kestää paremmin kuin toiset?

Muutamat tietänevät etten välitä paskaakaan kuteiden ulkonäöstä vaan käytännöllisyydestä ja kestävyydestä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:järkeä.
Entäs jos ostaa siinä uskossa että toiset kestää paremmin kuin toiset?

Muutamat tietänevät etten välitä paskaakaan kuteiden ulkonäöstä vaan käytännöllisyydestä ja kestävyydestä.
Minä ainaskin arvostan kestävyyttä vaikka autossa tai nahkatakissa tai työkaluissa tai teknisissä vempaimissa. Farkut ja muu kangastavara taas tuntuu enemmän lyhytikäiseltä kulutusvermeertä. Eli eikös olisi parempi käyttää arkifarkkuina isoa määrää halpiksia, joten puhtaat ja silitetyt ellei suorastaan vielä pakkauspussissa löytyy aina. Ja sitten ehkä (kun sinä kumminkin skorettelet), vain ehkä YHDET perjantain skoretusfarkut, jos haluaa skorettaa nimenomaan bimboilta jotka eivät riisu pikkareitaan ellei persrtaskussasi ole oikean hinttarin logoa?

Siis onko nuo muka sun ainoat istuvat farkut, ja muita et käytä? Kuluuhan ne sitten nopeemmmin kuin mun 14 kpl halpisfarkkuja, vaikka mitä laatua olisivat.

Ja hetikään en usko, etteikö halvemmista farkuista löytyisi sunkin perseelle sopivia. Helsingin keskusta vaan taitaa olla köyhä sellaisista käyttötavarahalleista, joita on muissa kaupungeissa laidoilla. Niin ehkä Hesassakin, mutta sinne on liian pitkä matka. Keskustassa sitten statustuotemyymälöitä.
Bluntly
Kitisijä

^ Usko pois, etsitty on. Ja ongelmana on reisi, ei perse.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Bluntly kirjoitti:^ Usko pois, etsitty on. Ja ongelmana on reisi, ei perse.
Mitenkä mä olen kokoajan luullut perseongelmaksi... onko sun perseestä sitten muuten ollut puhetta :?
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ihme Kitinää jostain vaatteista. Jos joku kuvittelee, että 200€ tai 500€ farkut ovat samassa suhteessa kestävämmät kuin vaikkapa minun 32€ farkkuni (kestävät ehjinä vuoden pari), on hän järjiltään. 500€ farkuilla pitäisi pärjätä näin ollen 15-30 vuotta, ja eihän niillä pärjää. Vaikka pöksyt olisivatkin valmistettu puhtaasta kryptoniitista, niiden kantaja ei ole; ei se perse/vatsa niihin loppuikää kumminkaan mahdu. Miksi siis heidän/kanssaan kinastella ja jauhaa paskaa sivutolkulla, ylikalliista housuista maksajan tarvitsee vain sanoa se todellinen syy (sopivien pöksyjen huono saatavuus) ja eikun leikkelemään häränpuuppaa. Köyhät voivat sitten heittää ryysyistä palstanoppaa niin paljon kiinnostaa. Ihme touhua.

Koska minulla on se yksi ja ainoa sallittu puheenvuoro vielä käyttämättä, käytän sen nyt. Itse en ole huomannut kestävyyseroa kalliimpien ostamieni farkkujen (~100€) ja halvimpien (varmaankin juuri se 32€ joita nyt kaapissa kahdet) välillä. Halpiksien selkeä etu on se, että ne ovat hintalaatu-suhteessa kaikilla mittareilla mitattuina täysin ylivertaiset kalliisiin verrattuina: eivät ehdi mennä pois muodista ja jää homehtumaan kaappiin kun hajoavat sitä ennen, eivät ehdi jäädä liian pieniksi/isoiksi kun hajoavat sitä ennen eikä ne jalassa tarvitse paskoa housuunsa vain siksi että on joutunut panttaamaan oikean kätensä ne ostaakseen ts. voi irroitella ihan rennosti kun on aina varaa ostaa uudet.
On tosin sanottava, että ennen nettiputiikkien yleistymistä jopa minun, maksimissaan semi-muotitietoisen mutta melko reitevän oli vaikea löytää sopivia farkkuja koska siistejä sellaisia myyvien putiikkien määrä oli kovin rajallinen eikä välttämättä edes rahalla meinannut saada haluamaansa. Tätä kokemusta vastaan ymmärrän joidenkin hieman tuntuvammatkin sijoitukset hyvät farmarit löydettyään. Nykyisin onneksi kaikki on helpompaa kun vaihtoehtoja löytää nappuloita klikkailemalla ja rytkyjä voi tilata kotiin vain sovittaakseen ja palauttaakseen ne, ainakin melkein.
Bluntly
Kitisijä

Jep naurettavaa kitinää. Oikeastaan voisivat pussata persettäni pistettyäni rahaa kiertämään ja verokillinkejä tippui valtion kassaan.
Vaola
Kitisijä

RP kirjoitti:Naperoo??! Käykö se merkistä :?:
Ai sieltä saa naperoita..?

No joo, öhhöhööö... Ei ole edes hauska enää. Pakko kai lopettaa tähän ettet RP ajattele mun jatkuvasti takertuvan sun shoppailu-juttuihin... :wink:

Toloselta meinaa taas ratketa perse (farkuista siis) ja olen ilmoittanut että valitsen seuraajat. Onneksi sillä on niin iso ahteri, että kokoja on alennusmyynneistä riittänyt ihan hyvin. :twisted:
Bluntly
Kitisijä

SikaMika kirjoitti:Koska minulla on se yksi ja ainoa sallittu puheenvuoro vielä käyttämättä, käytän sen nyt. Itse en ole huomannut kestävyyseroa kalliimpien ostamieni farkkujen (~100€) ja halvimpien (varmaankin juuri se 32€ joita nyt kaapissa kahdet) välillä.
Torpataan tämä nyt samantien.

Olet siis ostanut kalliit "merkkifarkut", jotka on valmistuttu samassa paikassa kuin halvatkin, vain eri merkki lätkäisty perseeseen. Sama kangas, samat saumat vain merkki tekee hintaeron.

Fail.

Vai oletko ostanut vahvemmasta kankaasta tehdyt?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Mä torppaan tuon osittain. Juuri hiplaan tät uutta HILFIGERIN (mun toiseks lempparein hinttelein) pipoani ja samanlaista Lindexin vastaavaa. Näissä on selkeä ero; ompelussa, neuloksessa, toppauksessa sekä neuloksessa käytetyn langan laadussa. Diiselit tuntuu eriltä kuin levikset. Levikset on pehmeämpää, ohuempaa ja joustavampaa farkkua. Kävin hiplaamassa.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bluntly kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Koska minulla on se yksi ja ainoa sallittu puheenvuoro vielä käyttämättä, käytän sen nyt. Itse en ole huomannut kestävyyseroa kalliimpien ostamieni farkkujen (~100€) ja halvimpien (varmaankin juuri se 32€ joita nyt kaapissa kahdet) välillä.
Torpataan tämä nyt samantien.

Olet siis ostanut kalliit "merkkifarkut", jotka on valmistuttu samassa paikassa kuin halvatkin, vain eri merkki lätkäisty perseeseen. Sama kangas, samat saumat vain merkki tekee hintaeron.

Fail.

Vai oletko ostanut vahvemmasta kankaasta tehdyt?
Eiköhän kaikki ostamani ole melko huonolaatuisia olleet hinnasta riippumatta. Uskon, että löytyy parempilaatuisiakin, esim. sellaiset jotka sinä olet nyt hankkinut. Otan kuitenkin failin vastaan vasta kun tepastelet uusissa farkuissasi vielä 8-16 vuodenkin päästä, jonka esittämäni hinta/laatu-analyysi vaatii. Mikä tahansa syy olla tepastelematta niissä tuolloin (hajosivat/hävisivät/eivät mahdu/hajosit/hävisit) riittää pitämään failin poissa minulta. Jäämme seuraamaan tilannetta.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

RP kirjoitti:^Mä torppaan tuon osittain. Juuri hiplaan tät uutta HILFIGERIN (mun toiseks lempparein hinttelein) pipoani ja samanlaista Lindexin vastaavaa. Näissä on selkeä ero; ompelussa, neuloksessa, toppauksessa sekä neuloksessa käytetyn langan laadussa. Diiselit tuntuu eriltä kuin levikset. Levikset on pehmeämpää, ohuempaa ja joustavampaa farkkua. Kävin hiplaamassa.
No jopas on prinsessa ja herne, jos todella pakkasella kulkiessasi koko ajan tiedostat, onko toisen piposi lanka pehmeämpää kuin toisen.Vaikka merkkipipoja molemmat. Niin ja ihmiset varmaan tutkivat ja ihailevat piposi neuloksia kadulla? Pipo kumminkin häviää. Mistä tuli mieleen, että halvempiin farkkuihin voi paskantaa huolettomammin, kun tietää että ne ovat korvattavissa ellei komerossa jo valmiiksi ole samanlaisia. Röökinpolttamat, öljytahrat ym. samoin. Ei tarvitse varjella kuin tuliterän Mersun maalipintaa. Se on elämänLaatua se huolettomuus.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

bliss kirjoitti:Rahan arvon muutoksen huomioiden, kyllä, ja olen maksanutkin. Ja nimenomaan silloin - nykyään en ehkä. Tai no. Max 300 e voisin maksaakin jos olis oikein ihqut. Vaiks nää.

Nämä ovat jo kalliit.
Joo-o... Mä muistan kun tilasin ekan mittatilauspukuni joskus sillon vähän yli 10v sitten, ja se maksoi tonnin markoissa. Se oli aivan vitullinen kasa rahaa kahdesta vaatekappaleesta.

1000+ euroa farkuista, jotka näyttää ihan neiti Superióren tiistaifarkuilta, paitsi että niissä on pari kukkaa? Morjens.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:Omat 500e farkut oli versacet, kyllä passas maksaa.
Yritin funtsia tätä vartin, mutten ymmärtänyt, joten olen pakotettu kysymään: Miksi? Mitä lisäarvoa se tuo?

Mä käytän Versacen The Dreameria, koska se on hyväntuoksusta öödedöödee. Mä käytän myös Adidaksen Victory League öödedöödee, koska se on hintasekseen hyväntuoksusta öödedöödee. Versace on parempaa öödedöödee, muttei 10 kertaa parempaa öödedöödee. Maksaisinko Versacesta 10 kertaa enemmän? En.

Uskoisinko että Versacen farkut ovat 10 kertaa paremmat kuin 10 kertaa halvemmat bulkkifarkut? En helvetissä.

Mun parhaat ja kestävimmät housut ovat poikkeuksetta jostain prismasta tai tarjousladosta, ja aina jotain sellasta merkkiä josta en oo koskaan aiemmin kuullukaan. Kaikki kalliimmat ja muodikkaammat merkit istuu lähes poikkeuksetta aina huonommin, mutta maksavat silti ihan vitusti enemmän. Musta on ihanaa olla tyytyväinen 20-50 euron housuihin kuin olla vittuuntunut 100 euron housuihin. 500 euron housuista puhumattakaan. Olette hulluja, oikeasti.

Ja mä en usko hetkeäkään, etteikö teille sopisi "mikään niistä halvemmista parinkympin housuista". Ego ei vaan anna myöten edes sovittaa sellaisia.
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

RP kirjoitti:
Puiska lienee insinööri tai jos oikein pahasti käynyt niin peräti diplomi-insinööri? :P Silloin ymmärtäisin tämän matiiiiikan.
Hyi saatana! Minä mikää insinööri oo...väsynyt olin ja heitinyt sen mukaista läppää.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:Ego ei vaan anna myöten edes sovittaa sellaisia.
Niin, tai sitten se ego rakentuu niiden 500 euron merkkifarkkujen päälle.
Vastaa Viestiin