Muuten vaan Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Gat kirjoitti:Isäni soitti just.
Äitini joutui tänään vatsalaukuntähystykseen nielemisvaikeuksien takia. Jo todettu, ettei se ainakaan syöpää ole. Tulehdus. Vatsalaukuntähystys ainakin ilman nielun puudutusta on jo sinällään kidutusta, itse olen kokenut. Nyt ne kaiken lisäksi heti alkuun sillä letkulla törkkäsivät verenvuodon äidin nieluun (en tiedä ehtivätkö tähystää ollenkaan) ja nyt äiti otetaan osastolle. Vittu sentäs.
Nyt tuli lisätietoa, että vatsan tähystys oli jo ehditty suorittaa, mutta letkua ulos vetäessä tulehtunut ja haavainen nielu alkoi vuotamaan runsaasti. Jos ei taltu, äiti siirretään keskussairaalaan.

Äitini nielu puudutettiin tähystystä varten toisin kuin minun, mutta kuulemma oli juuri niin hirveää ja oksennuskouristavaa kuin pelkäsikin. Sama tähystys tulee uudestaan tammikuussa, joten sitten pelkää vielä tuplaten ja syystäkin.

Edit: Äitini ei selviä ilman hevosenannosta Surmontilia ja Oxaminia. Kun kumminkin pihtaavat ja antavat illalla hikiset 5mg Diatsepamia, täytynee salakuljettaa sinne itse oikea annos.
Viimeksi muokannut Gat, 18.12.2009 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Jaksuja Gattiksen äiskälle, toivotaan että vuoto tyrehtyy!
The great club outshines the individual, always and forever.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sais nyt opeliksi takaisin, tahtoo rautakauppaan shoppailemaan ihan sikana.

Hiveltämään pyöriviä sähkökoneita ja kaikkea.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:
Edit: Äitini ei selviä ilman hevosenannosta Surmontilia ja Oxaminia. Kun kumminkin pihtaavat ja antavat illalla hikiset 5mg Diatsepamia, täytynee salakuljettaa sinne itse oikea annos.
Ei ole hyvä ajatus. Kyllä lääkkeiden annostelu kannattaa jättää sairaalan tehtäväksi.

Jos äitisi on tottunut käyttämään isoja annoksi, niin se kannattaa tietysti kertoa osastolla.
Elppis
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Ei ole hyvä ajatus. Kyllä lääkkeiden annostelu kannattaa jättää sairaalan tehtäväksi.

Jos äitisi on tottunut käyttämään isoja annoksi, niin se kannattaa tietysti kertoa osastolla.
Nii just! Ja jos annat jotain lääkettä, niin voi olla kohtalokasta - et voi kontrolloida sitä, mitä lääkäri määrää annettavaksi; voi olla meinaan sellaista ainetta, joka ei taas sovi näiden sun antamies lääkkeiden kanssa yhteen. Tsk tsk!!!
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:
Gat kirjoitti:

Vejähän natsi käteen. Sairaaloiden liikavarovaisuus on tiedossa. Eivät tiedä samaa mitä oma, lääkkeet määrännyt lekuri. Jos antavat nykyisen reseptinsä mukaisen dosagen niin ok. Tai jos eivät, parempi olla hyvä peruste miksei, ja tuskin tulehdushaavainen nielu se on. Ellei sitten verenseisautuslääkkeen kanssa kombo. Tuskin tappava sentäs.

Äiteellä on neurologinen jutska, joka aiheuttaa kivuliaan lihasjännityksen ilman Oxaminia päivälläkin. Ja nukahtamislääkkeet päälle.

Ihan tulee mieleen, miten hoitsut yrittivät kieltää 90-vuotiasta terminaalisyöpäpotilaenoani tupakoimasta kun kärräsimme sairaalan pihalle röökaamaan, se kun kuulemma on terveydelle vaarallista.

Edit: Mutta OK, katsotaan,mitä antavat ja kysytään perustelu. Ehän minä sitä akkaa sentään vahingossa tappaa halua.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Polliisin kannattaisi laittaa sakkorysä esim. Turuntien ja Herttuankallion risteykseen Espoossa. Esim. siinä kohtaa on keskikorokkeeton suojatie jossa harvoin kukaan pysähtyy vaikka toisen kaistan jono olisi paikoillaan.

Eilen aamulla olin itse jumittunut jonoon kyseiseen kohtaan, ja laskin nopeasti että kymmenestä vastaantulevasta autosta ehkä kaksi hidasti hieman siinä kohtaa, ja yksi pysähtyi kokonaan. Tämän pysähtyneen takaa tuli kuorma-auto joka vilkutteli valojaan vihaisena että toinen meni pysähtymään suoralla tiellä (suojatien kohdalla). Panin kuorma-auton kuskin naaman muistiin, viiksivallu saa turpiinsa kun seuraavan kerran nähdään (in my dreams ainakin).

Valitettava tosiasia tosin on että Turuntie on kyseiseltä kohtaa aivan liian raskaasti liikennöity pikkutie. Karaportin risteystä on paranneltu, mutta muuten kyseessä on sama ahdas pikkutie kuin ennenkin. Saisivat edes keskikorokkeet niille parille suojatielle. Valittaisin jonnekin jos olisin Espoon kansalainen, mutta kun en ole.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bedlam kirjoitti:Paska. Pistin pitkät kalsarit, mutta täällä olikin vain 5 astetta pakkasta. Pitkikset on niinku NIIN inhottavat sisällä istuessa.
Olet käsittämättömän amatööri noinkin pohjoisessa asuvaksi. Onko siellä jokin kielto tai kirjoittamaton normi, että jos on kerran laittanut pitkät kalsarit jalkaan niin niitä ei saa ottaa enää sisätiloissa pois? Tulee tänään kotonakin kuumat oltavat kun joudut patsastelemaan munat vaahdossa koko illan. Mites nyt suu pannaan, poromies?!

Mittari näyttää vain -9 astetta, liekö aurinko kärventänyt elohopean noinkin ylös. Niin tai näin tai noin, tänään salihommia ja illalla katsomaan V-M. Loiria Savoyhyn. Jospa kumminkin ihan aluksi aamupalaa hotkisi...
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Gat kirjoitti:

Vejähän natsi käteen. Sairaaloiden liikavarovaisuus on tiedossa. Eivät tiedä samaa mitä oma, lääkkeet määrännyt lekuri. Jos antavat nykyisen reseptinsä mukaisen dosagen niin ok. Tai jos eivät, parempi olla hyvä peruste miksei, ja tuskin tulehdushaavainen nielu se on. Ellei sitten verenseisautuslääkkeen kanssa kombo. Tuskin tappava sentäs.

Äiteellä on neurologinen jutska, joka aiheuttaa kivuliaan lihasjännityksen ilman Oxaminia päivälläkin. Ja nukahtamislääkkeet päälle.

Ihan tulee mieleen, miten hoitsut yrittivät kieltää 90-vuotiasta terminaalisyöpäpotilaenoani tupakoimasta kun kärräsimme sairaalan pihalle röökaamaan, se kun kuulemma on terveydelle vaarallista.

Edit: Mutta OK, katsotaan,mitä antavat ja kysytään perustelu. Ehän minä sitä akkaa sentään vahingossa tappaa halua.
Eihän tässä mistään natseilusta ole kysymys vaan äitisi hengestä ja terveydestä.

Kuten jo edellä kerroin, anna osastolle informaatio äitisi käyttämästä lääkityksestä. Eivät he kiusallaan sitä pihtaa.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Frederik Krueger kirjoitti:Polliisin kannattaisi ... Valittaisin jonnekin jos olisin Espoon kansalainen, mutta kun en ole.
Aika hyvä juttu muuten ettet ole.. 8)
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bedlam kirjoitti:Paska. Pistin pitkät kalsarit, mutta täällä olikin vain 5 astetta pakkasta. Pitkikset on niinku NIIN inhottavat sisällä istuessa.
Aamulla mittari näytti -19 astetta, mutta ei tuntunut yhtä kylmältä kuin eilinen -11? Ehkä sitten oli vain niin paljon tyynempää, vaikka ei eilenkään paljoa tuullut. En ole vielä muistanut vaihtaa pitkiin kalsareihin, tosin ulkonakekkuloinnit ovatkin olleet kovin hetkittäisiä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Elppis
Kitisijä

Frederik Krueger kirjoitti:
Aamulla mittari näytti -19 astetta, mutta ei tuntunut yhtä kylmältä kuin eilinen -11? Ehkä sitten oli vain niin paljon tyynempää, vaikka ei eilenkään paljoa tuullut. En ole vielä muistanut vaihtaa pitkiin kalsareihin, tosin ulkonakekkuloinnit ovatkin olleet kovin hetkittäisiä.
Meri jäätyy.
SikaMika

Gat kirjoitti: Äitini joutui tänään vatsalaukuntähystykseen nielemisvaikeuksien takia.
Haluan osoittaa sinulle ainoannoksen ns. Gattaca-empatiaa:

Voihan se aina sylkeäkin. Ja mitä sä hätäilet, kyllähän sulla on nykyisin varaa maksaa huorasi ja tupakkasi itsekin. :D :h:
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kalsareista tuli mieleen äsken lounaalla nähty näky: joku tuulennussima vinkuheinä pyllisteli siinä pöytäni vieressä linjastolle niin, että perskannikat näkyi kokonaan. Tai no, pikkukalsareiden verhoamat kannikat. Farkut roikkui siis kokonaan pakaroiden alapuolella ja pitkät kalsarit oli jotenkin rullaantuneina valahtaneet myös. Melkoinen näky. Naapuripöydässä otettiin valokuvia.
Work like a captain, play like a pirate.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Joululahjat paketoitu, puuh.

Tää ei niinku malttais odottaa että pääsis kinkunpaistoon jo...ja poroakin on ja vaikka mitä herkkuja voe elämä ku tekis jo mieli. No riisipuuron keitän huomenna ja päästään tytsän kans pulkkamäkeen :h:

Illalla vois koittaa vyöryä tsekkaamaan vanhan rakkaan työpaikkani kondis remontin jäljiltä, siel olis avajaiset. Siit onkin puol vuotta ku oon Soukassa käynyt edes...
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Taas perjantai :shock: Justhan se oli. Menee kyllä viikot niin nopiasti ohi ettei melkein kissaa kerkee sanoo.
Eilen sai kämppä uuden järjestyksen ja nyt mä voin sanoo et se on mieleinen. Ainakin jonkun aikaa.
Ysti muksuineen tulee kylään ja illalla kaks työkaveria. Hippaamaanhan sitä taas joutuu :]
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Masentava päivä jotenkin. Kylmä ulkona, työt eivät maistu ja olisi vielä kauppareissukin edessä.

Evvk.
Came here for school, graduated to the high life
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

No, sinne siis. Hyvää viikonloppua runkkareille.
Came here for school, graduated to the high life
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

exPertti kirjoitti:Masentava päivä jotenkin. Kylmä ulkona, työt eivät maistu ja olisi vielä kauppareissukin edessä.

Evvk.
*piristys*

hei, ulkona on mahtavan kaunista, visio mielessäsi ilta/viikonloppu, menet kauppaan mielessäsi ilta kotona mieleisen toiminnan parissa, tai glögiä, wiskiä, musiikki tai vaikka rauhallinen ilta perheen kanssa.

Kaupat ovat täynnä stressaantuneita kiukkuisia ihmisiä, hymyile itseksesi nini kaikki muiden kiire ja stressi ei pääse vaikuttamaan sinuun.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vesper kirjoitti:Kalsareista tuli mieleen äsken lounaalla nähty näky: joku tuulennussima vinkuheinä pyllisteli siinä pöytäni vieressä linjastolle niin, että perskannikat näkyi kokonaan. Tai no, pikkukalsareiden verhoamat kannikat. Farkut roikkui siis kokonaan pakaroiden alapuolella ja pitkät kalsarit oli jotenkin rullaantuneina valahtaneet myös. Melkoinen näky. Naapuripöydässä otettiin valokuvia.
Niin siinä käy kun ei ole persettä joka kauniisti kannattaisi housuja kannikoitten päällä..
Vesper
Kitisijä

Tsihih, nyt ne tummenukset tulee eikä taaskaan maksa mitään. On se vaan joskus ihan jees olla viehättävä narttu :]
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Bläh!

Kaikki hauska taas pakoilee meikäläistä eli kaikki suunnitelmat karisee kuin kuivat neulaset kuusesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Selkään mitä ilmeisimmin osui taas parin vuoden tauon jälkeen noidannuoli kesken kyykkäyksen. Vittumainen vaiva, viimeksi meni kolme päivää lähes vuodelevossa, tänään ei edes ehdi makoilemaan. Toivottavasti kyse on tosiaan noidannuolesta eikä esim. välilevyn pullistumasta.

Makoilemaan ja valmistautumaan konserttiin, aion vetää pään täyteen suklaakonvehdeilla.
Vesper
Kitisijä

SikaMika kirjoitti:Toivottavasti kyse on tosiaan noidannuolesta eikä esim. välilevyn pullistumasta.
Saatikka välilihan!

Taitaa olla perjantai, lähden siis nukkumaan.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Toivottavasti kyse on tosiaan noidannuolesta eikä esim. välilevyn pullistumasta.
Saatikka välilihan!
Mutta sehän kertoo siitä, että raskaus on lopuillaan, mikä on totta kai mahtihomma!!!
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin