Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Niinhän sä luulet. Listaas nyt tähän tarkat speksit, niin palstan TM-osasto kertoo totuuden.
Work like a captain, play like a pirate.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Renaultin "MPV". Katso vinkkejä autoiluketjuun postatusta mainoksesta. Uudessa on nuo ihmettelyikkunatkin. :)

Jää määrittelyn mukaa kymmenisen senttiä "large MPV" määrittelyn alarajasta eli on kait "compact".
Viimeksi muokannut exPertti, 08.12.2009 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Came here for school, graduated to the high life
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

exPertti kirjoitti:^ Renaultin "MPV". Katso vinkkejä autoiluketjuuni postatusta mainoksesta. Uudessa on nuo ihmettelyikkunatkin. :)

Jää määrittelyn mukaa kymmenisen senttiä "large MPV" määrittelyn alarajasta eli on kait "compact".
Paljon vanteet?
exPertti
Kitisijä

Bhven kirjoitti:Paljon vanteet?
Hä?
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Bhven kirjoitti:
exPertti kirjoitti:^ Renaultin "MPV". Katso vinkkejä autoiluketjuuni postatusta mainoksesta. Uudessa on nuo ihmettelyikkunatkin. :)

Paljon vanteet?
35", traktorista, niillä turvallisempaa 8)
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Hilfigerin pipon ja tumput itelleni, tytsälle Hello Kitty pyykkikorin.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Emmaljungan Scooter- rattaat.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

RP kirjoitti:Hilfigerin pipon ja tumput itelleni
Piti ostaa vielä kaulahuivi, josko sormikkaatkin saisi. Pitihän sitä tytsällekin ostaa oma setti, ollaan sit ihan samiksii!!! Mutta pankkitili meni törkeesti tyhjemmäksi näistä ostoksista, törkeen kallista. Pelkkä kaulahuivi melkein 40e :x OisiNpa rikas :!: Oi, miksen ooooooo :?:
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

^ Mun on pakko kysyä että miten oot shoppailutaipumuksiesi kanssa ajatellut pärjätä sitten kun sun tytsä on siinä "ihana, mä haluuuuuun ton"-iässä? :) Siis kun se tuo sun eteen kaikkia ihania pukineita joita säkään et voisi vastustaa...

Mä yritin tänään pysyä kovana. Jos selkärankaa ei olisi yhtään, mukaan olisi lähtenyt ehkä noin kuusi mekkoa, pari takkia ja ties mitä kaikkea muuta. Annoin tytöille luvan "ees sovittaa pliide" vaikka mitä, mutta sanoin että alennusmyynnit on tulossa ja just nyt ei oikeestaan tarvita mitään muuta kuin toiselle tytölle takki. Yhden ihanan tunikankin käskin kylmästi jättämään sovitettujen vaatteiden rekkiin... josta sen sitten lopulta kävin koukkaamassa kuitenkin matkaan. :doh: No se oli jo valmiiksi alennuksessa ja ja ja... Onneksi se takkikin löytyi (sekin oli alennuksessa, joten ale-kortin käyttö edelleen piti kutinsa tällä reissulla).

Vaikea opastaa pienokaisiaan fiksuihin kulutustottumuksiin, jos on itse perso tarttumaan kiinni kaikkeen mikä on vähänkin ihana. Mä olen tosin parin vuoden aikana kehittynyt suunnattomasti tässä, enkä enää juuri tee harkitsemattomia hankintoja tai muutenkaan vedä överisti yli tarpeen. Mutta sitten kun niille haluaisi ostaa "kivoi, nättei vaatteita", tietää miten paljon ne itse haluaa niitä, mutta samalla on pakko kasvatusmielessä yrittää olla fiksu. Aargh! Vaikeaa.

Vähän kadehdin RP:tä siinä että kun sen pimu on niin pikkuinen vielä, ettei tajuu vaikka se huoletta kuorrutettaisiin kaikella kivalla. :)
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mitä tarkoitat shoppailutaipumuksillani? Sitäkö, että shoppaan paljon? Vai mitä?
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

RP kirjoitti:Mitä tarkoitat shoppailutaipumuksillani? Sitäkö, että shoppaan paljon? Vai mitä?
Olen täällä jäänyt siihen käsitykseen että tykkäät shoppailusta ja teet sitä paljon. Voihan se toki olla vaan voimakas mielikuvakin.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Lapsillehan on hyvä opettaa, että rahan kuuluu liikkua. :]
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:Mitä tarkoitat shoppailutaipumuksillani? Sitäkö, että shoppaan paljon? Vai mitä?
Mä näen sun "shoppailutaipumukset" sellaisena, että mielelläsi ostat merkkikamaa. Aivan varmasti ostat muutakin, mutta varmasti Hello Kittyt, GAP:n vaatteet jne. tekevät aikamoisen loven lompakkoon. En voi muuta olla kuin kade; ainakin siitä miten hyvin osaat valikoida tuotteet :D Varmaankin aika harkittuja ostoksia (ei vittuilua, tosissani siis), missä mä taas oon huono. Käytän saman rahamäärän moneen ei-niin-laadukkaaseen vaatteeseen, millä saisin puolet näistä vaatteista, mutta tosiaan laadukkaampina.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Elppis kirjoitti:
Mä näen sun "shoppailutaipumukset" sellaisena, että mielelläsi ostat merkkikamaa. Aivan varmasti ostat muutakin, mutta varmasti Hello Kittyt, GAP:n vaatteet jne. tekevät aikamoisen loven lompakkoon. En voi muuta olla kuin kade; ainakin siitä miten hyvin osaat valikoida tuotteet :D Varmaankin aika harkittuja ostoksia (ei vittuilua, tosissani siis), missä mä taas oon huono. Käytän saman rahamäärän moneen ei-niin-laadukkaaseen vaatteeseen, millä saisin puolet näistä vaatteista, mutta tosiaan laadukkaampina.
Tytsälle ostan paljon merkkikamaa, koska ovat huutonetissä suhteellisen edukkaita ja jälleenmyynti arvo on myös suhteellisen suuri. Useimmiten tulee maksettua saman verran merkkituotteesta (laatu on hyvä ja kestävä useimmiten) kuin enintään H&M lastenvaatteesta loppupeleissä. Omansakin saa joskus takaisin, joskus voittoakin, jos vaate haluttu. Mutta se ei ole ideana itselläni.

Se toki vaatii vaivaa, aikaa ja kärsivällisyyttä. Pitää olla jo zen-tason shoppailija ja todella rrrrrakastaa sitä puuhaa. Kun kerran ei ole rikas, eikä olla. Eilenkin pakkailin kaksi tuntia huutonetti paketteja, että saa kassaa kerrytettyä. Budjetointi on kaiken a ja o, tietää mitä on varaa tuhlata ja mitä ei. Budjetista ostetaan myös ne välttämättömät jutut mitä ne nyt ikinä onkaan. No esim. toppapuku talveksi.

Kierrätän lähes kaikki tytsän ostokset myymällä kun käyvät pieniksi. Omiani en myy, paitsi kirjat. Enkä todellakaan ole ikuisuuksiin maksanut DVD elokuvasta yli 3e/kpl. Kauppojen alennysmyynnit ei oikein houkuta kun ne on mielestäni usein "alennuksia" vain. Mies ei enää soita että hei se ja se leffa 6,95e vaan. Ehei, se on oppinut mun vastauksen. Olen odottanut jo vuoden jotta Angel-sarjan boxi alenee, kärsivällisyyttä sano.

Heräteostoksia en juurikaan tee, yleensä päivän pari mietin ostanko vai en. Joko en osta tai sitten siinä ajassa tuote on jo esim. alennuksessa. Win.

Hyödynnän myös miehen työmatkat. Täällä yksi tytön GAPin asu maksoi lähes 60e kun jenkeissä sama maksoi hiukan päälle 20e. Joten sieltä sitten.

Itse ostan usein kerralla kaikki vaatteeni kun vanhat lähtee UFFille, usein Ale aikoina. Nyt tarvitsen ulkoilupuvun, pärjään tämän talven villakangastakilla ja odotan ALEjen loppurysäystä. Välttämättömyyksiin ALEt kelpaa. Merkkejä ostan lähinnä vain laukuissa ja asusteissa. Muutoin H&M akselia vaatetus.

Hintavertailu on kanssa must. Yksi leffa maksaa netissä 4e, toisaalla 12,95 ja kaupassa 9,95e. Kannatti siis surffailla.

Shoppailukassaan säästäminen on myös pop. Raha kiertämään.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Takki, popot, päähine ja tumput pakkasia ajatellen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Shoppailin tytsälle Paul Frankin uikkarit, Hello Kitty talvilippiksen ja tumput ja itsellein Juicy Couturen meikkipussin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Rummut heräteostoksena.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Neljä pronssilautasta ja neljälle pronssilautaselle kolme kromitelinettä. Lehmänkellon. :twisted:
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Tunnin päästä tullaisen, jos on vielä talllella

Kuva

No en tietenkään itselle vaan appivaarille. Kerjään itselleni hankaluuksia joo.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ Ostin. Lelu. Ei ole thinkpadin voittanutta.
exPertti
Kitisijä

"Pohjoisseinämän" kuorihousut x 2.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti: kuorihousut x 2.
Öö?
exPertti
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:
Öö?
http://www.halti.fi/dynamic/1/421.html

Tuossa Haltin näkemys kerrospukeutumisesta. Tuossa piirrustuksessa uloin kerros harrastettaessa ulkona (3) on kuorikerros. Tulee englannin sanasta "shell layer". Kerroksen tavoitteena on suojella sinua pahalta maailmalta (tuulelta ja vedeltä) päästäen silti oman hikesi ulos.

x 2 oli vaan sitä, että kun kerrankin löytyi alesta sopivat ostin kahdet.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Öö?
http://www.halti.fi/dynamic/1/421.html

Tuossa Haltin näkemys kerrospukeutumisesta. Tuossa piirrustuksessa uloin kerros harrastettaessa ulkona (3) on kuorikerros. Tulee englannin sanasta "shell layer". Kerroksen tavoitteena on suojella sinua pahalta maailmalta (tuulelta ja vedeltä) päästäen silti oman hikesi ulos.

x 2 oli vaan sitä, että kun kerrankin löytyi alesta sopivat ostin kahdet.
No ei siellä ulkona nyt noin kylmä ole.
exPertti
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:No ei siellä ulkona nyt noin kylmä ole.
Itseasiassa siellä alkaa olla pikkuhiljaa liiankin kylmä. Kosteudenpoisto-ominaisuudet ovat jo heikenneet.

Tietty voisi jeesustella, että ei tuolla paljoa kosteutta synnykään.. :)
Vastaa Viestiin