Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nastamuumio kirjoitti:No se mies tässä on vähän ongelma, kun en liiku missään, missä sellaisia oikein tapaisi. Netti on kokeiltu ja opiskelupiireissä niitä on noin kaks sataa naista naista kohden, eikä ne kaks oo edes sopivia.
No mut ruskeeta vaatetta vaan päälle ja käväseen baariin ja homma on hoidettu. :?

(Tänään oli Hesarissa testi värien vaikutuksesta tähän hommaan...)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

martza kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:No se mies tässä on vähän ongelma, kun en liiku missään, missä sellaisia oikein tapaisi. Netti on kokeiltu ja opiskelupiireissä niitä on noin kaks sataa naista naista kohden, eikä ne kaks oo edes sopivia.
Pitäisiköhän alkaa taas opiskelijaksi, jos tuollainen haaremi olisi opiskelupaikoissa miehille tarjolla. :roll:
Joo, 202 naista. :)
Came here for school, graduated to the high life
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

exPertti kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Yli 50% mahis saada.
Mitä? :?
Vauvan sukupuoli on yli 50% mies, siinä ainakin yks mahis saada mies elämäänsä. Tosin siittäminen voi olla kevyt ongelma, mutta onhan noita keinohetelmöityksiäkin yms..
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Pulkannaru kirjoitti:^^
Eikö se rakentajaRane tykänny sun kuumista muffinsseista?
Vai onko projekti vielä kesken?
Mä oon ollut tiistaista alkaen flussanen, ja oon piileskellyt siltä, kun en oo nyt kovin hehkee. Oon kyl mietiskellyt näitä, et pitäis kysyä siltä onks sillä lapsia ja haluisko se sellasen tai yhden lisää ja jos haluais, niin milloin sille sopis.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dumis kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Yli 50% mahis saada.
Mitä? :?
Vauvan sukupuoli on yli 50% mies, siinä ainakin yks mahis saada mies elämäänsä. Tosin siittäminen voi olla kevyt ongelma, mutta onhan noita keinohetelmöityksiäkin yms..
Ahaa.
Came here for school, graduated to the high life
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Dumis kirjoitti: Vauvan sukupuoli on yli 50% mies, siinä ainakin yks mahis saada mies elämäänsä. Tosin siittäminen voi olla kevyt ongelma, mutta onhan noita keinohetelmöityksiäkin yms..
Mitä jos nastis tekis gattacan kanssa diilin. Gatkis antaa pähkinät ja maksaa pähkinän istutuspuuhat, ja testamenttaa omaisuutensa jälkeläiselleen. Kaikki voittas!
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Nouuuu, Karhun juonti kulkee geeneissä.
Nehemiah James

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Nouuuu, Karhun juonti kulkee geeneissä.
Ei ole totta! En minäkään vedä kiteen kirkasta isäni tavoin. Siitä nastis toteuttamaan. Kun huomioi tuon Gattacan elintavat, niin ehdit vielä itsekin nauttimaan maallisista mammonista lapsesi myötämielisellä avustuksella.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jumalauta. Mä taidan tarttua tohon Gattishommaan! Ei mun täydelliset geenit voi tähän päättyä...
Work like a captain, play like a pirate.
Nehemiah James

Vesper kirjoitti:Jumalauta. Mä taidan tarttua tohon Gattishommaan! Ei mun täydelliset geenit voi tähän päättyä...
Jaa että sitten niinku mun geenit ei keinosiemennykseen kelpaa vain jonkun joulun takia. Tyhmä!!
Vesper
Kitisijä

Nehemiah James kirjoitti:Jaa että sitten niinku mun geenit ei keinosiemennykseen kelpaa vain jonkun joulun takia. Tyhmä!!
No mutku...!
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

Teidät vois pistää vaikka pussauskoppin!

Ja sen kopin tuikata tuleen.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Nehemiah James

Vesper kirjoitti:No mutku...!
Niin eli siis en ole riittävän rikas ja vielä jouluvastainen. Tää on niin tätä.
Vesper
Kitisijä

Voi. Annalla on taas paha olo.

Hauku vaikka jotain, se helpottaa.
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

Vesper kirjoitti:Voi. Annalla on taas paha olo.
Wanhat ihmiset e-irstailemassa saa sen aikaan.
Vesper kirjoitti:Hauku vaikka jotain, se helpottaa.
Just did. Enempi se ärsyyntyminen mun mieltäni piristää, et olis niin helppo.
Rotan aivot valtasivat pääni.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

exPertti kirjoitti: Nyt katsot peiliin niin näet siellä sen ihmisen, jota sinun pitää auttaa.
Jos tulevan entisen kumppanisi unelmat vaativat sinut onnistuakseen, mutta Te ette yhdessä onnistu ei tämä kovin vaikealta kuulosta kun tätä riittävän kaukaa katsoo.
Jos rahoituskuviot eivät toimi niin paikka myyntiin vaan. Jos menet tekemään jotakin niin typerää, kuin "maksa kun jaksat" vaan siksi että ymmärrettävästi välität aivan liikaa vielä tästä naisesta niin kadut sitä vielä kauan. Kun molemmilla tunteet hieman viilenevät se klausaali muuttuu muotoon "never".
Sitten ainut mitä tapahtui on, että parisuhteen menettämisen lisäksi menetät rahasi ja päädytte vielä vihaamaan toisianne.
Pelasta itsesi.
NuoriD kirjoitti: Kyllä mustakin tuntuisi äärettömän vaaralliselta antaa eksälle lainaa. Tietysti, jos rahan menettäminen ei sinua häiritse...
Jos ko. naisella (oletan näin) ei ole nyt mahdollisuutta ostaa sinua ulos, niin mikä takaa, että niin tulee koskaan olemaan? Menetät sekä tilan että lainaamasi rahat. Toki eksän osuus olisi varmaan lainan vakuutena.
Tila myyntiin ja kohti uusia seikkailuja. Ethän sä ole vastuussa eksäsi unelmien toteutumisesta.
Niin. Itseni pelastaminen edellyttää asian hoitamista kunnialla. Vähän nurinkurisesti sanoisin, että raha ei tässä kuitenkaan ole minulle ongelma, vaan toteutus. Toisen osapuolen ongelma se raha tuntuu olevan. Mä jotenkin nään sen asian niin, että vaikka rahaa tarjottaisiin reilusti käteen, se ei syystä tai viidennestä kelpaa. Tällä hetkellä, kaikesta vakuuttelusta huolimatta, en koe olevani rakastettu ja nekin vähät tunteet mitä asian puiminen jättänyt tappamatta, ovat taatusti tuomittuja muuttumaan katkeruudeksi niin kauan kun asia on pöydällä. Paljon kauniita puheita kaveeraamisesta jälestäpäin ja sitä rataa, tuttua huttua ja vanhasta muistista silkkaa paskapuhetta.

Tilan myynti oli siis tuo mainitsemani ratkaisumuoto, jonka ongelmaksi huomaan myös sen, ettei sekään tule millään järkevällä aikataululla tilanteessa auttamaan.

Toisen ratkaisumuodon voi kiteyttää sanomalla, että maksaisitko useampia kymmeniä tuhansia että pääsisit välittömästi elämään elämääsi ja ehkä jopa joskus vielä nauttimaan siitä? Enhän onneksi ole vielä pappaikäinen, joten teoriassa sekin lienee mahdollista. Näen siis asian niin, että tuo raha olisi pieni maksu siitä, että asiat toteutuvat ja "suma" lakkaa seisomasta. Tämä raha-asia on kaikessa absurdiudessaan loppujen lopuksi kovin triviaali, joten en tajua miksei mitään tapahdu vaikka kuinka ponnistelisi. Pelkkä "jollakin aikataululla" ulos ostaminen kuulostaa enemmänkin autokauppiaan jutulta kun realismilta.
EveryWoman kirjoitti:Aha? Hänelle ei toisin sanoen käy oikeastaan mikään vaihtoehto.
Okei, eli hän kenties lähinnä odottaa, että sinä häviäisit savuna ilmaan ja muuten kaikki jatkuisi ennallaan tjsp. Eli ei tunnusta itselleen tosiasioita, ehkä siksi että ei pystyisi pysymään järjissään jos myöntäisi tilanteen itselleen. Kiukuttelulla ja neuvotteluhaluttomuudella suojellaan haurasta egoa ja sellaisia kuvitelmia itsestä, jotka särkyisivät, jos asioista alkaisi keskustella sellaisina kuin ne ovat.
Onpa vaikean kuuloinen tilanne. Melkein tekisi mieli suositella ammattiauttajaa, mutta sekin reitti voi olla liian vaikeaa toteuttaa tässä tapauksessa.
Voimia!
Heh, ammattiauttajasta keskustelu aiheutti melekosen mylläkän jo aiemmin, eikä millään positiivisella tavalla. Lisätään kohtaan ehdotukset, mitkä ei käy.
Muutoin naulan kantaan arvauksesi osui jopa näiden mikkoalatalolasien läpi katsottuna. En vain voi kadota, paitsi sillä yhdellä tavalla, joka ei ole minulle mieleinen.
NuoriD kirjoitti:^ Janne kirjoitti, että ei halua tilaa, koska se sisältää asioita, jota hän ei tarvitse. Eli lainaaminen eksälle tila vakuutena voisi johtaa siihen, että Janne lopulta päätyisi kuitenkin tilan omistajaksi. Sitä ennen olisi tapeltu pitkään hoitamattomasta lainasta...
Eihän tämä ole ensimmäinen kerta maailmassa, kun yhteinen koti laitetaan myyntiin suhteen kariuduttua. Normaali menettely.
Niin, joskin ehdotin jopa sellaista järjestelyä, että tilan omistus olisi 100% toisella osapuolella huolimatta järjestelystä, eli ihan rehellisesti maksaisin kasan rahaa että pääsisin lähtemään.
EveryWoman kirjoitti:Janne kirjoitti myös, että ei halua tuhota toisen tulevaisuutta ja unelmia. En minäkään tuossa tilanteessa haluaisi, ja se olisi enimmäkseen itsekäs päätös.
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Se, ettei halua tuhota toisen tulevaisuutta ja unelmia... Senkin voi ajatella itsekkäänä tekona.
Niin, itsekkäästi minä haluaisin sellaisen ratkaisun, ettei sitä tarvitse kummankaan surra jälestäpäin eikä suotta lisätä katkeruutta. Minä tiedän, että sen minkä taakseen jättää, edestään löytää. Katsoisin noin yleisesti elämäntehtäväkseni saavuttaa onnellisen elämän ja siinä sivussa auttaa mahdollisimman montaa tekemään samoin.
exPertti kirjoitti:Ehdottomasti itsekäs. Näillä esitiedoilla (ei mitään neuvotteluhaluja, ei kunnollista puheyhteyttä, ei toivetta parisuhteen palaamsesta) ei muunlaista päätöstä voi tehdä. Kaikki muu on tyhmyyttä, sen tajuaa kivasti aina kun on liian myöhä.
Toinen juttu on, että jos tässä on jotakin erityisen erilaista josta emme tiedä. Mutta minulle on jäänyt käsitys, että maalle on lähdetty naisen unelmien perässä ja nyt se unelmien prinssi olikin vaan ihan tavallinen suomalainen mies ja unelma on sinällään jo särkynyt. On se Jannekin ihminen, on häneltäkin jotakin särkynyt eikä se parane toisen suunnitelmia mukailemalla.
Käsityksesi on päälinjoiltaan oikea. Itse olisin ollut ihan tyytyväinen Vantaan tilaan, se oli oikeastaan unelmasijainnilla mitä tahansa paitsi Taekwondoa ajatellen. Pitkän tähtäimen suunnitelma oli siis luoda puitteet sellaisella toiminnalle, että molemmat voisimma olla nk. täysipäiväisiä tällä uudella tilalla, mutta se käsittääkseni epäonnistui hivenen epärealistisella käsite-erolla siitä, mikä on pitkä tähtäin ja mikä ei. Minun mielestäni toimintaa ei voi toteuttaa niin kauan kun rahapuoli mättää, joka edellyttää allekirjoittaneen ansiotyössä juoksemista -> vähäisempää panosta tilalla -> isompaa työpanosta toiselle osapuolelle. Ehkä realismia olisi kaivattu jo ennakkosuunnitteluvaiheessa, puolin ja toisin.
EveryWoman kirjoitti:^On tietysti hyvä huolehtia siitä, että Jannella olisi oikeat motiivit erota tyylikkäästi. Tietenkään lainaa ei pidä antaa siksi, että toivoo eksän vielä muuttuvan nyksäksi, mutta en minä ainakaan tuosta tekstistä sellaisia viboja saanutkaan.
Sekin kannattaa toisaalta ymmärtää, että ehdottamasi "kliini" ero ei useimmiten ole mahdollinen. Ihminen ei voi vain yhtäkkiä lakata olemasta ihmissuhteessa entiseen kumppaniinsa, koska se kumppani jatkaa olemassaoloaan myös suhteen päätyttyä ja yhteinen historia on ja pysyy. Siksi ei ole aivan sama, millaiseen tilanteeseen tämä henkilö joutuu suhteen jälkeen, eikä ole ollenkaan väärin eikä huono idea välittää hänestä ja hänen voinnistaan. Marttyyriksi ei kannata heittäytyä, mutta sekin on hyvä ymmärtää että omat loppuelämän fiilikset ovat todennäköisesti paremmat silloin, jos on tehnyt voitavansa toisen auttamiseksi jaloilleen.
Siis samat perustelut kuin sinulla: elämä on rajallinen, sitä ei kannata tuhlata vihanpitoon, ikävyyksiin ja riitelyyn. Jos suhteestaan pääsee irti omasta näkökulmastaan kunniallisesti, on todennäköisempää että jälkikäteen senkin ajan voi nähdä muuna kuin oman elämän haaskauksena.
En näe asiassa sinänsä mitään todennäköisyyksiä mihinkään suuntaan, vaan ennemminkin koetan mennä sen mukaan mitä tapahtuu. Kuulostaa niin ylettömän kornilta, mutta pitäydyn silti huonoudessani siltä osin kun se tulee tarjouksien määrään ja laatuun. Kun kerran tämä "diili" ei toteutunut, en aio sitä sinällään surra, kunhan vain pääsen jollakin keinolla rasitteista eroon ja jälleen kerran rakentamaan elämää palasista uudelleen. Toivon toki vilpittömästi edelleen, että toinen pystyy masinoimaan elämänsä mieleisekseen ja autan siltä osin kun se on mahdollista ja kohtuullista.
exPertti kirjoitti:Eikös J:n kumppanilta olisi tosi epäreilua vaatia häntä toteuttamaan hänen unelmansa vaikka he eroavat. Sellainen epäsuhta ei ole kunniallista nähnytkään.
Niin, absurdia absurdia. Pitäisi auttaa toteuttamaan, mutta ei saa auttaa toteuttamaan. Minä en silti tahdo olla vastuussa toisen unelmista, mielenterveydestä enkä myöskään rahoista. Tämä on ihan puhtaasti itsekkyyttä, mutta omat ongelmat, historiassa ja nykyhetkessä, ovat mielestäni aivan riittävä päivätyö märehtimiselle.
EveryWoman kirjoitti:Eihän se mitään vaadi, vaan Janne haluaa auttaa. Kuten sanottu, itsekin tuossa tilanteessa haluaisin.
Mä olen mm. tullut jätetyksi tilanteessa, jossa kumppani oli toiseen rakastunut, ja autoin häntä pääsemään yhteen tuon toisen kanssa. Olisin auttanut silloinkin, jos kyseessä olisi ollut siskoni. Jos olisin jotenkin jäädyttänyt välini tähän mieheen, meillä tuskin nykyisin olisi niin hyvät välit. Olen hirmu onnellinen, että minulla on sellainen ystävä kuin hän. Paljon olisin menettänyt takertumalla siihen, mikä olisi "reilua" (tosiasiassa reiluutta ei noissa tilanteissa oikein pysty määrittämään, koska siinä pitäisi ottaa huomioon myös kaikki tilanteeseen johtaneet tekijät, ja siihen ei ihmisen mentaalinen kapasiteetti riitä).
Niin, voisiko se olla mitenkään paremmin jos myös toinen saisi elämänsä onnelliseksi, huolimatta siitä miten itselleen käy? Tätä kuvittelen puhtaaksi epäitsekkyydeksi, jos toki on mahdollista välien säilyminenkin kun lusikat on jaettu, mahdollisuus, johon silti suhtaudun vanhan kokemuksen perusteella äärettömän skeptisesti.
Frederik Krueger kirjoitti:Rakastukaa uudelleen toisiinne.
Niin. Uskotaanko puheita yhä rakastamisesta, mutta sen riittämättömyydestä yhdessä oloon ja tilanpitoon nähden vai katsotaanko skeptisesti sen olevan vain puhdasta paskanjauhantaa "väliajan" rauhan säilyttämiseksi? Tämä on asia johon luultavasti ei ole mahdollista saada selvyyttä millään keinolla.
Kirjoitan tätä alasti
Vesper
Kitisijä

Ann kirjoitti:Just did. Enempi se ärsyyntyminen mun mieltäni piristää, et olis niin helppo.
Mähän oon suorastaan varma. Pun jne...
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

McJanne kirjoitti:Niin. Itseni pelastaminen edellyttää asian hoitamista kunnialla. Vähän nurinkurisesti sanoisin, että raha ei tässä kuitenkaan ole minulle ongelma, vaan toteutus.

...

Toisen ratkaisumuodon voi kiteyttää sanomalla, että maksaisitko useampia kymmeniä tuhansia että pääsisit välittömästi elämään elämääsi ja ehkä jopa joskus vielä nauttimaan siitä? Enhän onneksi ole vielä pappaikäinen, joten teoriassa sekin lienee mahdollista.
Ensinnäkin tsemppiä jaksamiseen toiseksi kannattanee katsoa asioita myös juridiselta kannalta, että onko sieltä kautta keinoja ajaa asiaa mihinkään haluttuun suuntaan ratkaisun aikaansaamiseksi.

Suomessa on ihmissuhteiden historiassa monia miehiä ajettu ihmissuhteissa ja raha-asioissa epätoivoisiin tekoihin, sekaisin tai itsemurhaan - joten älä jää tuleen makaamaan, vaan hanki hommalle ratkaisu ja unohda liiallinen ajatus siitä, että sinulla voisi olla avaimet toisen ihmisen onnellisuuteen tai että se olisi sinun vastuusi -- olitte olleet miten tahansa parisuhteessa ja vaikka vielä välittäisit toisesta ihmisestä paljon. Parempi saada asioille ratkaisu ja antaa sen kirpaista, kuin jäädä sumaan ja saada aikaiseksi huono ratkaisu joskus myöhemmin.

Nyt kun asioissa on sekä ihmissuhteet, rahat ja elinkeinot sekaisin on ratkaisun aikaansaaminen vähintäänkin tuskaista teidän kahden kesken. Ota siis reilusti hommaan mukaan asianajaja, joka kylmän analyttisesti käy asiaa läpi ja toivottavasti ajaa sinun etuasi lopputuloksen aikaansaamiseksi. Ja jos toinen osapuoli ei ole ymmärtäväinen neuvotteluille tai ehdotteluille, ajatte asiaa eteenpäin niin juristin kanssa niin - että ratkaisu syntyy tavalla tai toisella.

Kun aikaa kuluu, voi toinenkin osapuoli tarkastella asiaa myöhemmin uudestaan uusin silmin ja ymmärtää myös ne hyvät puolet tuossa, kun ihmissuhteet, rahat ja oma elinkeino ei ole enää akuutissa kriisitilanteessa sidottuna yhdeksi nipuksi.

Jaksamisia.
McJanne
Kitisijä

huima kirjoitti:Jaksamisia.
Oikein hyvin puhuttu. Tajusin juuri, että jos jää toisen ymmärryksen kehittymistä odottamaan, voi joutua odottamaan yllättävän pitkiä aikoja ja tilanne on pidemmän päälle (on jo!) kestämätön.

----------------
Now playing: Suvi Teräsniska - Sanoja vaan
via FoxyTunes
Kirjoitan tätä alasti
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jaa. Pertti on jonkun mielestä idiootti ja EW on mun mielestä kylmä, tunnevammainen, laskelmoiva ja ylimielinen hullu.

Kaikki nää sivut eikä mitään uutta.
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

huima kirjoitti:Ota siis reilusti hommaan mukaan asianajaja, joka kylmän analyttisesti käy asiaa läpi ja toivottavasti ajaa sinun etuasi lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Tuota noin.

Lakiasiantuntijasta voisi olla hyötyä silloin, jos laaditaan sopimuspapereita, mutta muuten pitäisin sitä viimeisenä oljenkortena. Kannattaa muistaa, että asianajaja ajaa nimenomaan asiakkaan taloudellista etua. Jos ja kun kyseessä ei ole ensisijaisesti taloudellinen ongelma, asianajajan mukaan ottaminen voi tulehduttaa tilannetta entisestään tuomatta siihen kuitenkaan sitä kaivattua hyvää ratkaisua.
EveryWoman
Kitisijä

McJanne kirjoitti:Toisen ratkaisumuodon voi kiteyttää sanomalla, että maksaisitko useampia kymmeniä tuhansia että pääsisit välittömästi elämään elämääsi ja ehkä jopa joskus vielä nauttimaan siitä? Enhän onneksi ole vielä pappaikäinen, joten teoriassa sekin lienee mahdollista. Näen siis asian niin, että tuo raha olisi pieni maksu siitä, että asiat toteutuvat ja "suma" lakkaa seisomasta. Tämä raha-asia on kaikessa absurdiudessaan loppujen lopuksi kovin triviaali, joten en tajua miksei mitään tapahdu vaikka kuinka ponnistelisi. Pelkkä "jollakin aikataululla" ulos ostaminen kuulostaa enemmänkin autokauppiaan jutulta kun realismilta.
Tarvitseeko sun sitä etukäteen tietää, onnistuuko se maksaminen vai ei, jos kuitenkin periaatteessa olet valmis vaikka häviämään rahat päästäksesi tilanteesta pois?

Tekisin paperin, jossa tila siirtyy sinulle ellei maksuja hoideta ilman erillisiä huomautuksia. Jos sitten jossakin tulevaisuuden pisteessä tila siirtyy sinulle, voit myydä sen. Siihen asti ja sen jälkeen voit rakentaa omaa elämääsi jossakin muualla. Ja olet antanut eksälle reilun mahdollisuuden päästä jaloilleen.

Sun pitäisi vain olla aktiivinen ja ryhtyä toimintaan, jolloin eksälle on käytävä jokin tarjotuista vaihtoehdoista ellei hän itse keksi parempaa ehdotusta. Tuollainen "mikään ei käy" -prinsessakompleksi haihtunee kyllä, kun hän huomaa että kohta asia on hoidettu häneltä kysymättä, ellei hän ryhdy yhteistyöhön.
En näe asiassa sinänsä mitään todennäköisyyksiä mihinkään suuntaan, vaan ennemminkin koetan mennä sen mukaan mitä tapahtuu. Kuulostaa niin ylettömän kornilta, mutta pitäydyn silti huonoudessani siltä osin kun se tulee tarjouksien määrään ja laatuun. Kun kerran tämä "diili" ei toteutunut, en aio sitä sinällään surra, kunhan vain pääsen jollakin keinolla rasitteista eroon ja jälleen kerran rakentamaan elämää palasista uudelleen. Toivon toki vilpittömästi edelleen, että toinen pystyy masinoimaan elämänsä mieleisekseen ja autan siltä osin kun se on mahdollista ja kohtuullista.
Hyvä.
exPertti kirjoitti:Eikös J:n kumppanilta olisi tosi epäreilua vaatia häntä toteuttamaan hänen unelmansa vaikka he eroavat. Sellainen epäsuhta ei ole kunniallista nähnytkään.
Niin, absurdia absurdia. Pitäisi auttaa toteuttamaan, mutta ei saa auttaa toteuttamaan. Minä en silti tahdo olla vastuussa toisen unelmista, mielenterveydestä enkä myöskään rahoista. Tämä on ihan puhtaasti itsekkyyttä, mutta omat ongelmat, historiassa ja nykyhetkessä, ovat mielestäni aivan riittävä päivätyö märehtimiselle.
Auttaminen onkin eri asia kuin vastuun ottaminen. Vastuu hänen elämästään tulee ilman muuta olla hänellä itsellään.
Niin, voisiko se olla mitenkään paremmin jos myös toinen saisi elämänsä onnelliseksi, huolimatta siitä miten itselleen käy? Tätä kuvittelen puhtaaksi epäitsekkyydeksi, jos toki on mahdollista välien säilyminenkin kun lusikat on jaettu, mahdollisuus, johon silti suhtaudun vanhan kokemuksen perusteella äärettömän skeptisesti.
No ei sen toisen vointia oman hyvinvoinnin edelle kannata arvottaa. Eikä mitään kannata tehdä vain siksi, että ajattelisi sen varmistavan hyvät välit tulevaisuudessa, eikä vastikkeellisuusperiaatteella muutenkaan. Jos ei ole valmis auttamaan ihan auttamisen itsensä vuoksi, en suosittele ryhtymään siihen ollenkaan.

Mutta kyllä se vain on aika ratkaiseva juttu ainakin omassa onnellisuudessani, että tiedän kohdelleeni tielleni tulleita ihmisiä kunniallisesti heidän vajavaisuuksistaan riippumatta. Aina en siinä ole onnistunut, ja seuraukset vain alleviivaavat tätä uskomustani.
Frederik Krueger kirjoitti:Rakastukaa uudelleen toisiinne.
Niin. Uskotaanko puheita yhä rakastamisesta, mutta sen riittämättömyydestä yhdessä oloon ja tilanpitoon nähden vai katsotaanko skeptisesti sen olevan vain puhdasta paskanjauhantaa "väliajan" rauhan säilyttämiseksi? Tämä on asia johon luultavasti ei ole mahdollista saada selvyyttä millään keinolla.
Rakastaminen on sitä, että haluaa toiselle hyvää ja toimii sen hyvän edistämiseksi. Tuntuuko sinusta siltä, että tämä henkilö toimii sinun hyväksesi? Jos ei tunnu, hänellä voi olla sinua kohtaan muita helliä tunteita, mutta rakkautta ei.
McJanne
Kitisijä

EveryWoman kirjoitti:Rakastaminen on sitä, että haluaa toiselle hyvää ja toimii sen hyvän edistämiseksi. Tuntuuko sinusta siltä, että tämä henkilö toimii sinun hyväksesi? Jos ei tunnu, hänellä voi olla sinua kohtaan muita helliä tunteita, mutta rakkautta ei.
Niin, en nyt ala saivarrella tuosta määrittelemisestä, mutta kyllä minulle sellainen käsitys on, että jos (molemminpuolista)rakkautta piisaa, mikään ongelma ei ole liian suuri, 'nuff said.

Ja rehellisyyden nimissä kyllä tässä vainoharhaisimpina hetkinä haiskahtaa vedätys ja hyväksikäyttö ja ennenkaikkea itsekkyys, kerrankin jonkun muun kun oma.

Olen siis varmasti osittain huono ihminen itsekin, kun tulee hetkiä, jolloin toivon että... noh, olkoon, pahoja asioita kuitenkin.

Alkaa kyllä tuntua siltä että pitää taas kohta olla nuppitohtoriin yhteydessä, jos koittas tällä kertaa ehtiä ennenkuin menee kaikki solmuun päässä.
Kirjoitan tätä alasti
EveryWoman
Kitisijä

^Pahojen asioiden mieleen tuleminen ei merkitse, että olisi huono ihminen. Anna tulla vaan ja oikein mehustele niillä. Ajatustensa kieltäminen vie vain pahempaan solmuun, eikä ajatuksilla voi kuitenkaan ketään vahingoittaa. Kai ne ovat jonkinlainen alitajunnan tapa päästä yli vaikeista tilanteista.

Teot ovat sitten eri asia, ja niiden osalta kannattaa pyrkiä ottamaan järki käteen.

Mun mielestä ei ole kannattavaa miettiä toimintastrategiaa siltä pohjalta, yrittääkö toinen mahdollisesti vedättää vai ei. Semmoisen ei kannata antaa vaikuttaa omiin valintoihin; ei siis edes niin päin että päättäisi olla tekemättä jotakin vain sillä perusteella että toinen yrittää saada sut toimimaan niin. Toimi vain ja ainoastaan sen ohjaamana, miten itse haluat toimia.

Mieti, mitä haluat. Tee vaikka lista jutuista, joita pidät itsellesi tärkeinä (siis konkreettisten asioiden lisäksi henkisen puolen asiat). Jos listan tekeminen on hankalaa, laita edes joitakin mieleen tulevia juttua ylös ja keskustele niistä jonkun kaverin kanssa tai listaa tähän ketjuun, niin saat kommentteja. Kyllä se sieltä valkenee vähitellen. Mieti sitten, mitä olet valmis uhraamaan saadaksesi sen mitä haluat. Sitten voi laatia toimintasuunnitelman ja ryhtyä toteuttamaan. Velkakirjojen ja muiden sitovien sopimusten osalta kannattaa käyttää ammattiapua, samoin kuin omien ajatusten setvimisen suhteen.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Pahoittelut Jannelle :(

Konkreettisena ohjeena olisin itse sitä mieltä, että pyritte jakamaan omaisuutenne mahdollisimman oikeudenmukaisesti, mutta ette jätä mitään sidoksia välillenne, mitkä eivät ole välttämättömiä. Oman kokemukseni mukaan ne ovat vain taakka jatkossa, vaikka kuinka muuta nyt puhuttaisiin. Tietysti sidonnaisempikin järjestely voi onnistua jos ero ei ole liian vaikea kummallekaan ja kumpikin on suhteellisen sopuisa ihminen.

Tuosta lakimiehestä, en suosittele, ellei ole välttämätön jostain poikkeuksellisesta syystä. Ärsyttää vaan toista.

Itsellä pitkän suhteen jälkeisestä erosta jäivät sidokseksi kaksi koiraa, yksi anoppi ja yksi auto. Jäljellä on vielä 6 vuoden jälkeenkin yksi koira ja yksi anoppi ja melkoista sompailua on vieläkin välillä, aina välillä kun saa saavillisen katkeruutta ja syytöksiä niskaan, vaikka tuhannesti on vakuutettu kaiken olevan ok. En suosittele, enkä enää usko ystävyyspyrkimyksiin, ne kun leviää aina lopulta vasten kasvoja, kun toiselle koittaa huonompi vaihe. En jaksa enää ja suojelen mieluummin omaa nykyistä perhettäni.

Itsekkyydestä, ihmiset usein vaikuttavat eron tapahtuessa itsekkäiltä tai itsekkäämmiltä kuin yleensä ainakin, jos ero tekee kipeää. Tietysti se voi sattua vain siksikin, että ego saa kolauksen.

Koeta hoitaa siis itsesi nyt ulos siitä sotkusta, ajattelematta enempää toista, kuin mihin pystyt ilman että oma pääsi prakaa. Ymmärsin ettei ero ole helppo sulle(kaan), joten suojele itseäsi, et ehkä nyt juuri pysty uhrautumaan hirveäsi siloittaaksesi toisen tietä vaikka haluaisitkin.
Vastaa Viestiin