Sikainfluenssa
-
- Kitisijä
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1762821
Hitto, just hiekkalaatikolla viikko sit kuulin, että parikin 2-vuotiasta naapurustostamme sikaflunssassa. Eivät tainneet olla riskiryhmää, niin kuin tämä nyt kuollut 2-vuotias... Huoh.
Kai nää uutiset pitäs jo oppia sivuuttamaan, onkohan sitä 40 kuollutta vuoden loppuun mennessä -arviota nostettu?
Hitto, just hiekkalaatikolla viikko sit kuulin, että parikin 2-vuotiasta naapurustostamme sikaflunssassa. Eivät tainneet olla riskiryhmää, niin kuin tämä nyt kuollut 2-vuotias... Huoh.

Kai nää uutiset pitäs jo oppia sivuuttamaan, onkohan sitä 40 kuollutta vuoden loppuun mennessä -arviota nostettu?
Musta se on vähän yksinkertaisen oloinen. Asenne on kyllä kova, mutta ei oikein aina ymmärrä, mistä puhutaan.Nehemiah James kirjoitti:Se Jan Andersson on, noin ohimennen sanoen, ykkösluokan toimittaja. Nyt sillä on vielä tuhdisti enemmän asennetta kuin aikaisemmin. 130%:sti pidän hänestä!!Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilen A-talkissa oli asiasta varsin hyvä keskustelu.
http://www.taloussanomat.fi/terveydenhu ... 0923720/12
Tää niin ku niin tiedettiin. Vitun ääliöt. Halukkaat ois voinu itse maksaa rokotteet tai hitto edes sen erotuksen! Oon varma tästä. Varmempi kuin vitun mediamaksusta...
Tää niin ku niin tiedettiin. Vitun ääliöt. Halukkaat ois voinu itse maksaa rokotteet tai hitto edes sen erotuksen! Oon varma tästä. Varmempi kuin vitun mediamaksusta...
-
- Kitisijä
Erittäin sujuva ja selkeä. Nousi muuten ällistyttävän ripeästi ykköstoimittajien kaartiin muutamia vuosia sitten.NuoriD kirjoitti:Musta se on vähän yksinkertaisen oloinen. Asenne on kyllä kova, mutta ei oikein aina ymmärrä, mistä puhutaan.
Parissa kohtaa Jan kyllä änkkäsi junttimaisesti, koska ei IMO oikein tajunnut pointtia, vaan mielestäni sortui populistisuuteen. Mut ei Jan IMO yksinkertainen ole.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Eilistä keskustelua en katsonut kuin muutaman minuutin. Perustan kantani aiempiin ohjelmiinYlermi Ylihankala kirjoitti:Erittäin sujuva ja selkeä. Nousi muuten ällistyttävän ripeästi ykköstoimittajien kaartiin muutamia vuosia sitten.NuoriD kirjoitti:Musta se on vähän yksinkertaisen oloinen. Asenne on kyllä kova, mutta ei oikein aina ymmärrä, mistä puhutaan.
Parissa kohtaa Jan kyllä änkkäsi junttimaisesti, koska ei IMO oikein tajunnut pointtia, vaan mielestäni sortui populistisuuteen. Mut ei Jan IMO yksinkertainen ole.
-
- Kitisijä
Kuitti. Välillä tuntuu, et Jan sortuu yksinkertaisuuteen ilmeisesti tahallaan, koska toimittajan ilmeisesti kuuluu olla ikään kuin kansan airut ja näin ollen usein asiantuntijoita vastaan, keskustelun herättäjä. Hän jankkaa asioita juuri populistiseen sävyyn missaten joskus pointin.NuoriD kirjoitti:Eilistä keskustelua en katsonut kuin muutaman minuutin. Perustan kantani aiempiin ohjelmiin
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
-
- Kitisijä
Mulla on kymmenen minuutin katselun perusteella tämä sama käsitys. Varmaan aika pitkälle pystyy feikkaamaan mahtavaa toimittajaa ihan sillä, että omaksuu tuon ihmeellisen (ja kansaan menevän) kovisteluasenteen, joka kai nykyään on jotenkin trendikästä.NuoriD kirjoitti:Musta se on vähän yksinkertaisen oloinen. Asenne on kyllä kova, mutta ei oikein aina ymmärrä, mistä puhutaan.
Itse katsoisin mieluummin tyypiä, joka ymmärtää asioista molemmat puolet ja pyrkii rakentaman ymmärrystä myös vastaanottimen toisessa päässä. Vihan ja paniikin lietsontaa on yhteiskunnassa muutenkin tarpeeksi.
Tytsä lähti rokotukseen, onneksi on 5F nappi jota painamalla näin että terveet 6kk-3v saa jo nyt tulla kun riskiryhmäläisiä ei käy ottamassa. Kumpa nyt olisi välttynyt tältä mun tuomalta. Kaverin perheeseen oli tarttunut kun oli isänsä käynyt ensimmäisenä sairaspäivänä katsomassa. 2-3 päivää ja oli itse sairaana.
Tätä mä nyt en kyllä Janin kohdalta löydä vaikka vähän yritänkin. Se että kovistelee asiantuntijoista mielipiteet ulos tilanteessa jossa asiantuntijaa selkeästi vaivaa mielipideummetus ei kai lietso vihaa? Ei kai Jan itse ottanut kantaa missä mennään, vaan lietsoi mielipiteitä paskanjäykistä keskustelijoista? Ja panee homman poikki välittömästi kun keskustelu menee jankkaamiseksi. Samaa linjaa on musta vetänyt jo pitkään. Se että vastaanottimen toisessa päässä ei hiffata missä mennään ei varmaan ole Janin vika?EveryWoman kirjoitti:Vihan ja paniikin lietsontaa on yhteiskunnassa muutenkin tarpeeksi.
-
- Kitisijä
No siis mä olen tosiaan katsonut häntä yhteensä 10 min, joten käsitykseni ei mitenkään voi olla kovin kattava. Mutta noiden minuuttien aikana kävi useamman kerran niin, että oli esitetty kysymys, johon ei kerta kaikkiaan ole olemassa kyllä/ei -vastausta. Ja tämän toimittajan tapa suhtautua asiaan oli tiukata lähes aggressiivisesti ja puhujaa keskeyttäen: "No onko vai eikö ole??" "Kyllä vai ei?"Nehemiah James kirjoitti:Tätä mä nyt en kyllä Janin kohdalta löydä vaikka vähän yritänkin. Se että kovistelee asiantuntijoista mielipiteet ulos tilanteessa jossa asiantuntijaa selkeästi vaivaa mielipideummetus ei kai lietso vihaa? Ei kai Jan itse ottanut kantaa missä mennään, vaan lietsoi mielipiteitä paskanjäykistä keskustelijoista? Ja panee homman poikki välittömästi kun keskustelu menee jankkaamiseksi. Samaa linjaa on musta vetänyt jo pitkään. Se että vastaanottimen toisessa päässä ei hiffata missä mennään ei varmaan ole Janin vika?EveryWoman kirjoitti:Vihan ja paniikin lietsontaa on yhteiskunnassa muutenkin tarpeeksi.
Semmoinen on omiaan lietsomaan paniikkia. Ihmisille on usein muutenkin vaikea ymmärtää, että kaikkiin kysymyksiin ei ole vastauksia. Jos toimittaja on vähällä käydä haastateltavan ylle ellei vastausta tule, piiloviesti tilanteesta on suunnilleen: "Tähän kysymykseen kyllä on olemassa vastaus, mutta tuo kiero tutkija/ministeri/jne. haluaa salata sen kansalta". Juuri päin vastoin tulisi toimia jos halutaan oikeasti edistää asioita eikä vain lisätä sekasortoa. Mielestäni median edustajien tulisi sitoutua olemaan taantumatta rivikansalaisen rooliin, ja toimimaan sillanrakentajina. Valitettavasti kehityssuunta näyttää päinvastaiselta; Hesariakaan ei juuri enää erota Ilta-Sanomista.
Luin tätä ketjua ja kaikella hyvällä toivoisin ainakin Jennyn pitävän iltapäivälehdet pois lukulistalta. On vähän samoja piirteitä kuin itsellä havaittavissa. En ole hysterisoivaa tyyppiä näissä asioissa, mutta monta päivää samassa huoneessa kökkimistä ja lööppien lukemista sai kyllä oman pään niiiin hysteeriseksi että pieniä kilahduksia on sattunut useampi näinä päivinä.
Kumpa olisin tehnyt normaalit eli ottanut supernaturalin boksin sängyn viereen ja katsonut koko neljännen tuotantokauden putkeen. Olisin säästynyt aika paljolta. Lietsominen näyttää tehoavan ihan maalaisjärki ihmisiin jos alusta on sille otollinen.
Kumpa olisin tehnyt normaalit eli ottanut supernaturalin boksin sängyn viereen ja katsonut koko neljännen tuotantokauden putkeen. Olisin säästynyt aika paljolta. Lietsominen näyttää tehoavan ihan maalaisjärki ihmisiin jos alusta on sille otollinen.
Tänään ei ole enää lämpöä ollut. Tamiflut loppui eilen, antibiootit lauantaina. Sunnuntain jälkeen ollut vain pientä lämpöä. Tänään jo jotain touhunut tytsänkin kanssa. Kuume piikki oli se perjantai kun alkoi ja sunnuntai oli pahin, silloin kävin infektioasemalla. Maanantaina alkoi laskemaan jo. Ääni on normalisoitunut.bliss kirjoitti:^Ooksä paranemaan päin? Tehosko lääkkeet?
Tänään käyty taas infektioasemalla. Passitettiin sydänfilmiin ja kokeita otettiin. Onnistuin siis siinä rytäkässä sairastamaan myös keuhkokuumeen ja tämä paine rinnassa ja hikoilu pelkästä ruoan lämmittämisestä on keuhkokuumeen jälkitilaa. Keskiviikkona pitää vielä käydä tulehdusarvoseurannassa, jos alkavat kohoamaan niin sitten tulee tujut antibiootit hoidoksi. On mukava tämä possunuha, suosittelen oikein lämpimästi. Oikeasti, aika vitun nopea ovela paskiainen.
Mutta mitä tapahtuu Ukrainassa? Päivän polttava kysymys. Laskeskelin kyllä huonolla matikkapäälläni ettei kuolleisuus suhteutettuna väkilukuun ole poikkeava muihin maihin verrattuna, mutta en olekaan insinööri. Myös mainitut "mustat keuhkot" on mielenkiintoinen tieto, todenperäisyyden voi tietysti kyseenalaistaa.
Me kuollaan kaikki. Hitto kun olisi aikaa rakentaa aim a legendin tyylinen massiivinen suojakoti.
Me kuollaan kaikki. Hitto kun olisi aikaa rakentaa aim a legendin tyylinen massiivinen suojakoti.