Pitääkö paikkansa, että pelkkä käsidesi voi joissakin tapauksissa aiheuttaa jopa isompia ongelmia? Siis jos ei ensin pese käsiään jää käsiin se bakteeri/viruskanta jota desi ei tapa ja se loppu käsidesistä muodostaa käsien päälle massan, jossa on hyvä pöpöjen kasvaa ja kehittyä?Vesper kirjoitti:Kyllä isi. Mulla onkin pumppupullollinen käsidesiä työpöydän kulmalla. *ruiskii*
Pimeä Perjantai
Came here for school, graduated to the high life
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Samikset! Syytän D-vitamiinia (20 mikrogrammaa/päivä), kala-/avocadorasvoja ja liikuntaa. Lisäksi, se että aamu(ö)isin on pimeää ja viileää on mielestäni superhienoa, koska silloin nukun sikeämmin ja pidempään kuin kesäisin, jolloin aamuvarhaisellakin on valoa kuin keskipäivällä ja hikeä pukkaa "nukkuessa".nowaysis kirjoitti:Nakitan sikapositiivisella energialla. Mua ei oo koskaan syksy kauheemmin masentanu
Alkoi ajaessa (-2 astetta) mietityttää joko pitäisi sittenkin vaihtaa talvirenkaat, vaikka toistaiseksi kesärenkaatkin pitivät kunhan ajoi harkiten. Vituttaa vaan sellaiset ropisevat nastarenkaat kun kuitenkin tulee +4 sadekelit koko talveksi. Ehkä seuraavat talvirenkaani ovat vihdoinkin kitkat. Ai niin mutta tänä talvena taidan tarvita nastarenkaita marraskuun lopulla kun lähdemme kavereiden kanssa juhlimaan mökille, siellä on kuulemma joku jyrkkä mäki jossa pahimmillaan saattaa tarvita talvisin naapurin traktorin vetoapua. Toivottavasti ei kuitenkaan.
Mutta nyt labraan, aion tänään ratkaista pari ongelmaa kuin mikäkin supersankari.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Aivan samat aatokset ja eilen sainkin ekat kitkani autoon. Jos ne vakuuttavat, niin luultavasti ajan sit joka talvi kitkoilla.Frederik Krueger kirjoitti: Alkoi ajaessa (-2 astetta) mietityttää joko pitäisi sittenkin vaihtaa talvirenkaat, vaikka toistaiseksi kesärenkaatkin pitivät kunhan ajoi harkiten. Vituttaa vaan sellaiset ropisevat nastarenkaat kun kuitenkin tulee +4 sadekelit koko talveksi. Ehkä seuraavat talvirenkaani ovat vihdoinkin kitkat.
Mitenkäs se teknarin testi sanoi. Jos ajaa kitkoilla pitää hyväksyä, että ne eivät pidä yhtä hyvin kuin nastat.Dumis kirjoitti:Aivan samat aatokset ja eilen sainkin ekat kitkani autoon. Jos ne vakuuttavat, niin luultavasti ajan sit joka talvi kitkoilla.Frederik Krueger kirjoitti: Alkoi ajaessa (-2 astetta) mietityttää joko pitäisi sittenkin vaihtaa talvirenkaat, vaikka toistaiseksi kesärenkaatkin pitivät kunhan ajoi harkiten. Vituttaa vaan sellaiset ropisevat nastarenkaat kun kuitenkin tulee +4 sadekelit koko talveksi. Ehkä seuraavat talvirenkaani ovat vihdoinkin kitkat.
Siis odotettavissa helvetin iso örisevä vihreä mies joka osaa magaa.Frederik Krueger kirjoitti:Mutta nyt labraan, aion tänään ratkaista pari ongelmaa kuin mikäkin supersankari.
Olen kitkoilla ajellut jo pauttiarallaa kahdeksan viimeisen vuoden talvet. Pohjoisessakin, mutta pääsääntöisesti täällä etelän vesikeleissä. Nastarenkaisiin en enää vaihda. Toistaiseksi on ollut noin kaksi päivää talvessa jolloin on joutunut arpomaan kannattaako tonne kitkoilla yrittää. Ongelmia ei toistaiseksi ole ollut. Nastoihin en enää vaihda.
Täälläkin odotellaan innolla vuoden kohokohtaa eli renkaidenvaihtoa, joka kuuluu tehdä huolella ja hartaudella ja erittäin kosteasti. Ihan traditio jo, autotallibileet on parhautta!
Edit: Voi kyllä käydä niinkin, ettei mua tällä kertaa edes pyydetä mukaan. Sit täytyy tyytyy vaan pelaan kumien kans täällä himassa.
Edit: Voi kyllä käydä niinkin, ettei mua tällä kertaa edes pyydetä mukaan. Sit täytyy tyytyy vaan pelaan kumien kans täällä himassa.
Viimeksi muokannut Lapitii, 30.10.2009 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Kuivalla tiellä, ei. Vetisellä tiellä, ei. Jäisellä tiellä, ei.Nehemiah James kirjoitti:Kuivalla tiellä? Vetisellä tiellä? Lumisella tiellä? Jäisellä tiellä? Täh? Kitkarenkaat on kyllä asennekysymys.exPertti kirjoitti:että ne eivät pidä yhtä hyvin kuin nastat.
Väitinkö muuta, että kuin asennekysymys?
Nastarenkaat pitävät selvästi kitkoja paremmin silloin, kun talvirenkaita eniten tarvitaan, eli liukkaalla tiellä. Tämä on todettu testeissä kerta toisensa jälkeen. Mutta voihan sitä tietysti yhtä hyvin viisastella, että sliksit ovat kaikkein parhaat kuivalla asfaltilla.Nehemiah James kirjoitti:Kuivalla tiellä? Vetisellä tiellä? Lumisella tiellä? Jäisellä tiellä? Täh? Kitkarenkaat on kyllä asennekysymys.exPertti kirjoitti:että ne eivät pidä yhtä hyvin kuin nastat.
Mutta voihan sitä jättää turvavyönkin laittamatta ja ajaa "varovasti".
"Pohjoismaiset alemman nopeusluokan kitkarenkaat eivät ole missään pitoa, turvallisuutta tai ajettavuutta mittaavissa kokeissa nastarenkaita parempia. Eivät edes asfaltilla, mikä saattaa tuntua yllättävältä. Tämä fakta on jokaisen kitkarenkaita puolustavan syytä tunnustaa.
Ainoa todellinen peruste pohjoismaisten kitkarenkaiden valinnalle on ajomukavuus, joka saavutetaan luopumalla osasta renkaiden turvallisuutta, niin jäisellä kuin sulallakin tiellä"
http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/re ... nkaat-2009
Ainoa todellinen peruste pohjoismaisten kitkarenkaiden valinnalle on ajomukavuus, joka saavutetaan luopumalla osasta renkaiden turvallisuutta, niin jäisellä kuin sulallakin tiellä"
http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/re ... nkaat-2009
Viimeksi muokannut NuoriD, 30.10.2009 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
_Minusta_ kitkat ovat vähän kuin hybridiautot.NuoriD kirjoitti:Nastarenkaat pitävät selvästi kitkoja paremmin silloin, kun talvirenkaita eniten tarvitaan, eli liukkaalla tiellä. Tämä on todettu testeissä kerta toisensa jälkeen. Mutta voihan sitä tietysti yhtä hyvin viisastella, että sliksit ovat kaikkein parhaat kuivalla asfaltilla.
Mutta voihan sitä jättää turvavyönkin laittamatta ja ajaa "varovasti".
Molempia käyttävistä tulee sietämättömiä analysaattoreita ja kaikkitietäviä maantien kuninkaita.
Minulle on ihan sama millaiset renkaat muilla autoissaan on, minua ärsyttää vaan se hype joka kitkoilla ajamiseen liittyy.
Ok. Et. Älä hermoo, ota huikka!exPertti kirjoitti:Kuivalla tiellä, ei. Vetisellä tiellä, ei. Jäisellä tiellä, ei.
Käytännössä en ole henkilökohtaisesti kokenut muuta kuin positiivisia fiiliksiä kitkoista. Vähän ne oli lötköt kesäkuumalla, joten kyllä mä vastakin ajelen kesäkumeilla kesällä, mutta en pidä hirveetä kiirettä niiden allevaihtamisessa.
Eiköhän tuleva viikonloppu helpota hermoja, ainakin jos en erehdy tarkistamaan onko elintenluovutusketjuun tullut mitään uutta.Nehemiah James kirjoitti:Ok. Et. Älä hermoo, ota huikka!exPertti kirjoitti:Kuivalla tiellä, ei. Vetisellä tiellä, ei. Jäisellä tiellä, ei.
Käytännössä en ole henkilökohtaisesti kokenut muuta kuin positiivisia fiiliksiä kitkoista. Vähän ne oli lötköt kesäkuumalla, joten kyllä mä vastakin ajelen kesäkumeilla kesällä, mutta en pidä hirveetä kiirettä niiden allevaihtamisessa.

Olen koettanut poistaa tätä muitten tyrät faktoria elämässäni hankkimalla ns. modernilla korirakenteella rakennetut autot, joissa on tarpeellinen ajoelektroniikkakin.NuoriD kirjoitti:´exPertti kirjoitti:
Minulle on ihan sama millaiset renkaat muilla autoissaan on, minua ärsyttää vaan se hype joka kitkoilla ajamiseen liittyy.
Ehkä se ei kuitenkaan ole "ihan sama" siinä vaiheessa, kun vastapuoli tulee kohti sinua.
Parempaan en pysty.
- Riemumieli
- Kitisijä
- Riemumieli
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Kitkat ollut täällä pari talvea, ei oikein mitään hyvää sanottavaa. Kuuluivat kauppaan, joten ajan ne loppuun ennenkuin vaihdan nastoihin. Kitkat ovat muuten vesikelillä asfaltilla vitun liukkaat.
Tämä oli muuten vain henkilökohtainen mielipiteeni. En ole asiantuntija, mut saahan mulla mielipide olla.
Tämä oli muuten vain henkilökohtainen mielipiteeni. En ole asiantuntija, mut saahan mulla mielipide olla.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 30.10.2009 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Kuten on jo kerrottu, Känädässä konsensus tuntui olevan että nastat ovat tavallisille ihmisille turhat (nastat laitetaan alle vain tilanteissa joissa Suomessa laitettaisiin varmaan lumiketjut), ja teitä pitäisi suolata mahdollisimman paljon. Ja voi pojat, kyllä sitä siellä tehtiinkin, jopa jalkakäytäville.exPertti kirjoitti:^ Ehkä tuo on osa ongelmaa. Jotkut vielä gurun omaisesti kehuvat ajavansa huonommalla rengastuksella ja jakavat yleensä vielä ohjeita miten ajonvakautukset ovat turhia ja suolauksenkin voisi lopettaa.
En sano että he olivat oikeassa, mutta yllättävää miten yksimielisiä he (~10 autoilevaa henkilöä joiden mielipiteen kuulin) tuntuivat asiasta olevan.
Suurempi kiistelyn aihe meille tuli siitä onko amerikkalainen systeemi järkevä jossa saa ajaa punaisia päin, jos on kääntymässä oikealle (vai miten se nyt meni). Mielestäni siinä ei ollut mitään logiikkaa, kanadalaisten mielestä oli. Perusteluna heillä oli se että miksei saisi mennä jos kerran vasemmalta ei ole tulossa yhtään autoa, johon minä kysyin että miksei samantien saisi mennä punaisista valoista suoraan tai kääntyä vasemmalle, jos havaitsee ettei oikealtakaan tai edestä ole tulossa autoja => valot ovat jokseenkin turhat.
Emme päässeet väittelyssämme yksimielisyyteen, heidän perustelunsa olivat huonoja. Onneksi minä olin asiakkaan roolissa joten he olivat altavastaajina.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 30.10.2009 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?