Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Elppis kirjoitti:t...Disneyn (siis Tikru, Mikki hiiri ym.) vaatteet jne. on ihan kivoja, mutta just Spidermänit ja Cars tulee jo ulos korvista
Kyl. Muutama lahjaksi saatu Cars-vaate on kaapissa mutta itse oon enempi siirtynyt hankkimaan varsinkin paidat noista "oikeista" lastenvaateliikkeistä. Niissä ei tuputeta väkisin ties mitä sarjakuvahahmoja eikä pojille pelkästään synkkiä ja tummia värejä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bliss kirjoitti:
Elppis kirjoitti:t...Disneyn (siis Tikru, Mikki hiiri ym.) vaatteet jne. on ihan kivoja, mutta just Spidermänit ja Cars tulee jo ulos korvista
Kyl. Muutama lahjaksi saatu Cars-vaate on kaapissa mutta itse oon enempi siirtynyt hankkimaan varsinkin paidat noista "oikeista" lastenvaateliikkeistä. Niissä ei tuputeta väkisin ties mitä sarjakuvahahmoja eikä pojille pelkästään synkkiä ja tummia värejä.
Aivan :) Mä olen ihan rakastunut Legon vaatteisiin, peruskuvia autoista ja roboteista, kivat värit ja hyvä materiaali. Koot alkavat 92 cm:stä, joten pitäisi alkaa kohta investoimaan. Seuraavaa Jesper Juniorin alea odotellessa...
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Tsekkaa myös Småfolk, Polarn o. Pyret, Ej Sikke Lej, Minymo ja MC Baby :wink:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bliss kirjoitti:^Tsekkaa myös Småfolk, Polarn o. Pyret, Ej Sikke Lej, Minymo ja MC Baby :wink:
Kiitos vinkistä! (hui kun kalliita! :shock: )
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Elppis kirjoitti:(hui kun kalliita! :shock: )
Ei oikeestaan. Laatu on hiton paljon parempaa kuin muutamalla nimeltä mainitsemattomalla ruotsalaisperäisellä bulkkirättiketjulla
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bliss kirjoitti:
Elppis kirjoitti:(hui kun kalliita! :shock: )
Ei oikeestaan. Laatu on hiton paljon parempaa kuin muutamalla nimeltä mainitsemattomalla ruotsalaisperäisellä bulkkirättiketjulla
Turhaa sensurointia:

H&M vaatteet lässähtää ja venähtää todella nopeasti.

Lindexin kuteet taas ovat usein "kovaa materiaalia" ja päänaukot meidän isopäälle ihan liian pieniä; muutenkin joustamatonta tavaraa.

Kappahallin vaatteista taas lähtee väritys, jos erehtyy ostamaan vähänkin jotain hauskempaa kuosia/kuviointia.

Tosiaan halpamerkki Ciraf on mun mielestä hyvä esimerkki hinta-laatusuhteesta joka osuu oikeaan, samoin TUTTA.
The great club outshines the individual, always and forever.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tuonne lastenvaatetopiikkiin laitoin mielipidepyynnön merkeistä Molo Kids, Ticket to Heaven sekä Me&I (Meandi)? Kaikkia löytyy jo kappaleen verran, mutta laadusta en osaa sanoa kun ei vielä tytsän kokoa. Varsinkin Molo ja Meandi kalliita merkkejä, joten ei niitä kehtaa ostella, jos kerran jälkeen menevät puhki.

Uusretrot vermeet ei ole täällä pop, vaikka niitä jonkun verran löytyy.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Vastaan tähän :)
Ticket to Heaven on ainakin tosi laadukas mutta ihan törkyisen kallis. Saattaisin silti ostaa ellen olis löytänyt yhtä hyvää reilusti halvempaa merkkiä :]

Me&I:n hankkiminen on tehty niin hankalaksi että en viitsi vaivautua, pari serkkupojilta perittyä vaatetta on ollut meillä käytössä ja ovat edelleen kuin uusia, eli laatu on ilmeisen hyvä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

En kyllä viitsisi ostaa lapselle tai kenellekään mitään Molo-vaatteita.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riemumieli kirjoitti:En kyllä viitsisi ostaa lapselle tai kenellekään mitään Molo-vaatteita.
Lausu se moulou, niin ei tuu niin paha mieli. Vaaterasisti.
The great club outshines the individual, always and forever.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ticket To Heavenin vettä hylkivät kaksosaset puvut on käytössä enkä keksi vielä mitään pahaa sanottavaa. Kuvittelin menevän rei'ille pian (oletin huonohkoksi, tuntematon merkki, jota ukki nappuloille alesta osti ihan vaan värien vuoks) mut eipä noissa mitään nirhaumia vieläkään ole. Tyttö saa yleensä kaikista vaatteista vähintään vetskarit rikki, näissä nekin erikoisen kestäviä. JA HELPPOJA. Hyvä kokeilu.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bliss kirjoitti:^Vastaan tähän :)
Ticket to Heaven on ainakin tosi laadukas mutta ihan törkyisen kallis. Saattaisin silti ostaa ellen olis löytänyt yhtä hyvää reilusti halvempaa merkkiä :]

Me&I:n hankkiminen on tehty niin hankalaksi että en viitsi vaivautua, pari serkkupojilta perittyä vaatetta on ollut meillä käytössä ja ovat edelleen kuin uusia, eli laatu on ilmeisen hyvä.
Tuosta Ticket to Heavenia ostin uutena 3-osaisen setin tytsälle sisäkäyttöön (paita, body, housut) ja hintaa oli 37e. Kaupasta katsoin niin hinta oli 25e/kpl eli tosiaan setille olisi tullut hintaa huikeat 75e. Melko kallista. Mikä korvaa tuon Ticketin? Siis jos nyt miellyn itse tuohon :) Tytsälle en ole muuta mieluista vielä löytänyt kokoelmasta.

Me&I ostin paidan huutiksesta uutena 13e, mutta olen katsonut että käytetyissäkin hinta kohoaa todella korkeaksi. Miksi sitä on hankalaa hankkia? En ole tutustunut merkkiin lainkaan, tuo discoapina vain oli niin syötävän suloinen :)

Molosta ei ole kokemusta? Ne on törkeän söpöjä ne ns. elävän kuvan printit. Muutenkin osa mallistosta "rajoja rikkovia". Kallista, kallista.

Mutta kaiken kaikkiaan, laadusta toki kannattaa maksaa.

Ciraf ja Tutta ei ole mun juttu, ei löydy kovinkaan paljon omaa silmää miellyttävää kuosia. Lahjaksi on paljon saatu, ja toki näin ollen käytetty. Tutta ainakin ok laadultaan.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Rouva Pupu kirjoitti: Tuosta Ticket to Heavenia ostin uutena 3-osaisen setin tytsälle sisäkäyttöön (paita, body, housut) ja hintaa oli 37e. Kaupasta katsoin niin hinta oli 25e/kpl eli tosiaan setille olisi tullut hintaa huikeat 75e. Melko kallista. Mikä korvaa tuon Ticketin? Siis jos nyt miellyn itse tuohon :)
Aiemmin mainitsemani Lenne. Tekee tosin vain ulkoiluvaatteita. Sisävaatteiden korvaajaksi voisin vinkata vaikka: Katvig tai Ej Sikke Lej.

Rouva Pupu kirjoitti:Me&I ostin paidan huutiksesta uutena 13e, mutta olen katsonut että käytetyissäkin hinta kohoaa todella korkeaksi. Miksi sitä on hankalaa hankkia?
Se on suoramyyntivaate, ei siis saa mistään kaupasta vaan kuten Tupperware - kutsuja, kutsuja... Ei mun juttu. Vaatteet on kyllä kivoja.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Nyt näkyy maha! Mahamahamaha! Että olen odottanut! Vähän jännittää kahden viikon päästä tulevat iltajuhlat kun etureppua ei nyt saa tungettua enää korsettiin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Poika pisti tänäaamuna siskonsa mekon päälle. Ihan ite. Iloisesti tuli esittelemään sanoen: "Äiti kato! Ronja puku!". :P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Elppis kirjoitti:
Ihmisperse kirjoitti:
Elppis kirjoitti: Eräs ystäväni juuri raskautui ja miehen piuhat oli katkaistu (04/2009). Mies kävi tutkimuksissa; hoitovirhe, menee huomenna uusintaleikkaukseen. Reilu meininki!

Ennenkuin ehditte hykerrellä uskottaomasta vaimosta; ei kyllä ollut mahdollista.
Arvaanpa että kontrollikäynti oli jäänyt tekemättä?
Itse kävin antamassa näytteen noin 2kk operaatiosta, ja nollatulos eli shooting blanks 8)
Sitä ennen ei riskillä vedelty ja aion vielä käydä toisenkin kontrollin noin vuoden päästä operaatiosta, ennenkuin uskon toimenpiteen lopullisuuteen. Kuulemma kun terveen miehen elimistö saattaa tehdä uskomattomia "korjaustoimenpiteitä" onnistuneenkin operaation jälkeen :roll:
Ei ehtinyt kontrollikäyntiin asti.
Buahaha. Et aika paljon oli tehty, mut ei sit ihan loppuun asti viittiny.
Tälle ei voi olla ku vahingonilonen.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lapitii kirjoitti: Buahaha. Et aika paljon oli tehty, mut ei sit ihan loppuun asti viittiny.
Tälle ei voi olla ku vahingonilonen.
Turpa kii.
The great club outshines the individual, always and forever.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Sain kaaaauheet huudot ajanvaraus henkilökunnalta kun tilasin aikaa hammashuoltoon. Kun kävin hammashoitajalla käski varata ajan puolen vuoden päähän lapsen syntymästä, mutta suositus onkin kolme kuukautta ja papereissa lukee, jotta näin myös informoitu. Kortissa kuitenkin se kuusi kuukautta, josta toki olen pari viikkoa myöhässä, koska kärsin dementiasta. Sanoin muutaman valitun sanan, en voi sietää sellaista rääkymistä ja papatusta. Jos paskat on huosuissa niin ne on housuissa, siitä voivottelulla eroon pääse.

Oma äitee kylässä, tytsä kehittynyt ihan pirusti muutaman päivän sisällä. Nopeeta ja aina niin yllättävää <3
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

^ kyllä, ja myös vähän haikeeta omalla tavallaan. Meidän tyttö on tänään 10kk :shock: kauheeta. Oppi muuten eilen nousemaan tv-tasoa vasten seisomaan! Ett ei vissiin paljon puolivartalokipsi ja lasta menoa jarruttele näköjään. Konttaa myös lastansa kanssa hienosti. Silmäthän ne sais olla selässäkin ja vaikka missä, mä oon ihan poikki!!!!!!
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Odotusaikana pitää käydä tarkastuksessa ja sitten synnytyksen jälkeen ottamassa kuvat. Vanhemmat siirtää kaikki reikiä ym. aiheuttavat bakteerit lapselle siksi vanhempien hammashuolto on must ja pop.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

No onneks tota oman suun bakteerikannan siirtamista lapselle voi estaa. Mulla on omassa suussa melkoisen karsea bakteerikanta ja lapsuudesta asti on vahintaan vuosittain ollut paikkausjuttuja, yhtena vuonna muistan 9 reikaa ja seuraavana 8. Nykyaankin niita tuppaa tulemaan, joskaan ei ihan samaa tahtia enaa. Eli meilla ei lapsia suulle suukotella, ei jaeta ruokaa eika ruokailuvalineita ja muutenkin valtellaan sylkikontaktia. On se vaan sen verran vittumaista toi hammaskaluston jatkuva korjaileminen ja paikkojen yllapito ja tasta lystista maksaminen, etta mieluusti yritan saastaa lapsia silta. Noilta ei ole bakteerikantoja suusta testattu, mutta ehjat on hampaat 3-veella ja 1-veella. Tassa jossain vaiheessa vois yrittaa jarkata niille sylkitestia.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Joo, tuollaista ohjeistusta kyllä tietääkseni saa neuvolasta ts. pitäisi saada. Silloin kun itse olin vauva niin tuollaistahan juttua ei ollut vaan varmaan suht kaikki kävi äidin suun kautta :)
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Muistan nauraneeni vedet silmissä kun neuvolantäti neuvoi, ettei lasta kannattaisi pussailla suulle. Myöhemmin tajusin, että se oli tosissaan.

terkuin,
paskamutsi, jonka lapset eivät ole vieläkään käyneet kertaakaan elämässään hammaslääkärissä

ps. Rupes hävettää. Varaan ajan.
Ups. On ne kuulema kerran käyneet.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meillä ei omaa eikä lapsen hammashuoltoa ole painotettu missään vaiheessa. Kaverilta sain tietää, että 1,5v neuvolan yhteydessä on hyvä käydä hammashoitajalla: kysyin tästä neuvolahoitajalta, joka vastasi "juu, olishan se ihan hyvä...". Kun ihmettelin miksei ollut tästä kertonut, niin vastasi "olishan se varmaan jossain vaiheessa tullut esille". Samainen 26v. eukko kysyi multa pojan ollessa 6kk että "joko olette maistaneet puuroja? Alex on jo sen ikäinen että voisi niitä ruveta syömään" sen jälkeen, kun oltiin just 15min puhuttu siitä, miten reippaasti puurot menee aamuin illoin. Fiksua kansaa!!

(ps. tänään kysyin TK:ssa omalta terveydenhoitajalta, että voisko se mitenkään siirtyä neuvolan puolelle, kun on 100 kertaa fiksumman oloinen - naureskeli vaan ettei valitettavasti enää tee neuvolan puolen hommia, kun on keskuksen johtava terveydenhoitaja)
The great club outshines the individual, always and forever.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Olen jotenkin niin pyöristynyt siitä, miten paljon nuo käytännöt riippuu asuinpaikasta. Kyllä se vaan niin on, että jos ei ole sellainen tietoa rillit huurussa etsivä vanhempi niin ei näitä juttuja tule ajatelleeksi tai edes tietoiseksi.

Me saimme ison pinon materiaalia hampaiden hoidosta, niin lapsen kuin vanhempien. Heti ohjatiin hammastarkastukseen, koska jotkut hammasjutut voi levittää tulehduksia muuallekin kehoon mikä ei tietystikään ole raskaana suositeltavaa. Kuvat sitten juuri synnytyksen jälkeen, että näkee ne piilevät reiät jne. Opetettiin niin omien kuin vauvankin hampaidenhoitoa, suositeltiin xylitolin syömistä ym. juttuja. Ts. sitä pitäisi jauhaa jo raskausajasta alkaen.

Neuvolakorttiin on taas merkitty kaikki tarvittavat käynnit hammashuoltoja myöden. Ei sinänsä että neuvolassa olisi niistä nyt enää puhuttu, ennen synnytystä kylläkin.
Vastaa Viestiin