Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

The great club outshines the individual, always and forever.
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Elppis kirjoitti:Kuis olis http://www.tvkaista.fi/
Ehkä?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kun kaiken sortin liikunta-alan julkaisut erilaisissa taulukoissa ilmoittavat, että 60-kiloinen nainen kuluttaa tunnin fillarilenkillä (n. 22 km/h vauhdilla) keskimäärin 650 kcal, ja mun sykemittarin ilmoittama lukema vastaavalle suoritukselle on 315 kcal niin missä on vika?
Tiski

Viesti Kirjoittaja Tiski »

bliss kirjoitti:Kun kaiken sortin liikunta-alan julkaisut erilaisissa taulukoissa ilmoittavat, että 60-kiloinen nainen kuluttaa tunnin fillarilenkillä (n. 22 km/h vauhdilla) keskimäärin 650 kcal, ja mun sykemittarin ilmoittama lukema vastaavalle suoritukselle on 315 kcal niin missä on vika?
Liian hyvä fillari ja paskat taulukot?
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Paskat taulukot. Perus 300-400 (n. 22-vauhdilla), imo.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

bliss kirjoitti:Kun kaiken sortin liikunta-alan julkaisut erilaisissa taulukoissa ilmoittavat, että 60-kiloinen nainen kuluttaa tunnin fillarilenkillä (n. 22 km/h vauhdilla) keskimäärin 650 kcal, ja mun sykemittarin ilmoittama lukema vastaavalle suoritukselle on 315 kcal niin missä on vika?
Onkohan mittari pysynyt paikoillaan koko ajan?
Fcuk

Juoksulla saa noita lukemia mut en usko, että fillarilla mitenkään...
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Mä saan esim crossing tunnilla palamaan tunnissa 460 kcal... pyörräillessä.. pitää yrittää kurkkia tuolta noita kulutuksia, on ne mulla jossain ylhäällä. Toi 315 on kyllä auttamattomasti päin honkia, mulla palaa enemmän 35 minuutin juoksunlenkilläkin.
Fcuk

Äh, sekoilen ite! Siis mun ikivanha polarihan tietää mun polttavan kalorit vasta päälle 100:n sykkeissä. ;) Eipä siis ihme, ettei kilot pysy jos nippanappa syö liikunnat tän vanhan rohjon mukaan tappiin...
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Suunto t6c kertoi eilen menneen n 680 kcal. Kun samaisen laitteen yhdisti tietokoneeseen tuli kulutukseksi n 980 kcal. Eli nää rannevemapimet ei taida analisoida treenidataa tarpeeksi hyvin? Mut tietokeneeseen saa paremman ohjelman??

Välillä kulutukset muuttuu toiseenkin suuntaan, esim t6c n 1000kcal ja tietokone n 700kcal.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ehheh. Juma-leishön. (jumatelation).

Oletteko tytöt ja poijaat tietoisia sellaisesta ajasta, jolloin osattiin kuntoilla ilman sykemittaria ranteessa? Eikö teille oma kroppa kerro milloin rasitustaso on sopiva, ilman mittareita ja taulukoita? Ja kun läskiänne yritätte karistaa, eikö sen kerro vaaka ja kenties alan kirjalliset ohjeet ihan kuntoilun ulkopuolellakin, ilman että teidän pitää koko ajan tietää, mitä se pumppu tykyttää? Ja kun kyse ei teillä ole edes huippu-urheilusta, vaan amatöörien kunnon kohotuksesta. Ihme kyborgeja.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
bliss

Niin, ennenvanhaan ruoka metsästettiin tai kasvatettiin itse. Kaljaa ei saanut kaupasta. Autojakaan ei ollut, internetistä puhumattakaan.

Gat on yhtä kateellinen liikunnasta ja hyvästä kunnosta kuin sutinasta, panemisesta ja ihmissuhteista. Hallelujaa.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

bliss kirjoitti:Niin, ennenvanhaan ruoka metsästettiin tai kasvatettiin itse. Kaljaa ei saanut kaupasta. Autojakaan ei ollut, internetistä puhumattakaan.

Gat on yhtä kateellinen liikunnasta ja hyvästä kunnosta kuin sutinasta, panemisesta ja ihmissuhteista. Hallelujaa.
Vääristelyä.
Vaan niin, etttä kohta ette varmaan voi nussiakaan ilman digitaalista kosteusmittaria pillussa. Syödä ilman elektronista makutesteria. Valita pitääkö ulkona takin päällä ilman henkilökohtaista, mukana kannettavaa sääasemaa lämpötila-ilmanpaine- sademäärä- ja tuulimittareineen.
Tiski

Viesti Kirjoittaja Tiski »

Gat kirjoitti:
bliss kirjoitti:Niin, ennenvanhaan ruoka metsästettiin tai kasvatettiin itse. Kaljaa ei saanut kaupasta. Autojakaan ei ollut, internetistä puhumattakaan.

Vääristelyä.
Vaan niin, etttä kohta ette varmaan voi nussiakaan ilman digitaalista kosteusmittaria pillussa. Syödä ilman elektronista makutesteria. Valita pitääkö ulkona takin päällä ilman henkilökohtaista, mukana kannettavaa sääasemaa lämpötila-ilmanpaine- sademäärä- ja tuulimittareineen.
Palaa arvostelemaan sitten kun voit kirjoittaa urpiaiselle ilman Karhua ;)
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tiski kirjoitti: Palaa arvostelemaan sitten kun voit kirjoittaa urpiaiselle ilman Karhua ;)
Ei pysty. Liian hapokasta.
Pulkannaru
Kitisijä

^^^ ja ^
Toki se mittari otetaan sieltä parhaasta paikasta pois ennen tositoimia !

Sykemittaria olen kylläkin käyttänyt 90- ja 80-luvun taitteesta asti. Osaan elää ilman sitä/niitä, mutta osaan myös hyödyntää niistä saatavaa tietoa. Kuten on myös kosteusmittarin laita.

Osaatko sinä elää ilman katkeruutta? Vai onko tuo katkeruus vain rooli täällä?
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jos minä ihmettelisin, onko sähkötoiminen selänraaputin todella tarpeen, vaikka kaikilla se onkin, niin sittenkinkö se olisi minulta katkeruutta?

Mitä kumman katkeruutta minulla tässä? Siitäkö että kuntoilette? Niinhän minäkin joskus. Vai mittareistanne? Voisinhan minäkin sellaisen ostaa.

Kumma vaan, jos tavallinen kuntoilija ei rasitustaan huomaa ilman moisia mittareita, ja pitää "oikeaa" sykelukua noin helvetin tärkeänä, vaikka ei kuitenkaan ole olympialaisiin trimmattava huippukone vaan ihan tavallinen laihduttava plösö.
Pulkannaru
Kitisijä

^
Jotenkin vaan paistaa monista kommenteista katkeruus läpi.
En siis suinkaan tarkoittanut katkeruutta materiasta, vaan aivan muista jutskista.
-
Rauno Räsänen:
bliss

Gat kirjoitti: Kumma vaan, jos tavallinen kuntoilija ei rasitustaan huomaa ilman moisia mittareita, ja pitää "oikeaa" sykelukua noin helvetin tärkeänä, vaikka ei kuitenkaan ole olympialaisiin trimmattava huippukone vaan ihan tavallinen laihduttava plösö.
Moisia mittareita voi pitää esim. silkan mielenkiinnon vuoksi.

Ai niin; enkä edes ole laihduttava plösö vaan lähempänä sitä trimmattua huippukonetta.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^Tuokin näköjään vaihtelee viikoittain; milloin "mursu joka ei mahdu 16-vuotiaana ostettuihin housuihin" ja sit välillä ihan normi-ittensä :twisted:
bliss

Dumis kirjoitti:^Tuokin näköjään vaihtelee viikoittain; milloin "mursu joka ei mahdu 16-vuotiaana ostettuihin housuihin" ja sit välillä ihan normi-ittensä :twisted:
Kannattaa ehdottomasti ottaa kaikki kirjoittamani 100% tosissaan :mrgreen:

Sitäpaitsi: mä kyllä mahdun 16-vuotiaana ostettuihin housuihin!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^Joo, kylhän mä otan! Jotenkin vaan ikuinen narina netin palstoilla ulkonäöstä on niin out että ei vaan jaksais!

Vissiin aika taas sulkea intterwebbi :D

edit: ei tällä kertaa toki siitä ollut kysymys, kunhan vaan kuittailin.
bliss

Dumis kirjoitti:ikuinen narina netin palstoilla ulkonäöstä on niin out että ei vaan jaksais!
That's just why... ;)
Lapitii
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Gat kirjoitti:Ehheh. Juma-leishön. (jumatelation).
Eikö teille oma kroppa kerro milloin rasitustaso on sopiva, ilman mittareita ja taulukoita?
Kappas, oon yllättäin Gattiksen kans suht samoilla linjoilla täs asias.
Ehkä siks et harrastan liikuntaa lähinnä vaan sen tuoman hyvän olon ja ilon takii. Nään kaiken maaliman kalorimittarit sun muut sensorit vaan turhina ilonpilaajina siinä. Menee liika suorituskeskeiseks sit, imo.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Pulkannaru
Kitisijä

^
Hyvän olon takia mäkin liikun. Muut sivuvaikutukset sit pelkkä bonusta.
Mittarin kanssa saan vaan enemmän irti liikunnasta, siksi haluan käyttää sitä.
Mutta ymmärrän tavallaan myös teitä, jotka eivät ko mittareita halua ja/tai ymmärrä. Teitä on lähipiirissäkin riittämiin. Noilla lähipiirin henkilöillä on elämanasenne enempi löysäranteinen kontrolloiviin jutskiin jne liittyen. Muuten niiden elämänasenne ei kyllä ole löysäranteinen, monella pikemminkin kireäpipoinen. Onneksi ei kuitenkaan kaikilla. Mutta ko laitteita käyttävillä kavereillani ei kellään ole kireäpipoinen elämänasenne. Liekö tuo viimeinen sitten yleistä, en tiiä.
-
Rauno Räsänen:
Vastaa Viestiin