Mammailu
Käytin niitä yhden kierron, oli niin kovat päänsäryt ettei kestänyt. Nyt etsin parempaa ratkaisua, mieluisin ei ole vielä mahdollista. On se nyt kumma kun ei saa niitä putkia solmuun! Argh!
Olet vasta synnyttänyt, joten hormonit nyt on ihan vinksinvonksin muutenkin. Ja tietysti kun ehkä pitää tutustua itsekin uudelleen kroppaansa ym. juttuja, mitkä saattaa myös vaikuttaa. Puhumattakaan mahdollisista väsymyksistä ja vähästä yhteisestä kaksin ajasta.
Itse vaan hyppäsin satulaan ja niin ne halut palasi itsestään kun pääsi taas normaaliin seksielämään kiinni. Nyt mennään ihan ylikierroksilla, mutta se näkyy muissakin elämän osa-alueissa. Siis tuo hormoonien sekaisin olo. Onneksi sentään olen leppoisa myrskyissäni.
Olet vasta synnyttänyt, joten hormonit nyt on ihan vinksinvonksin muutenkin. Ja tietysti kun ehkä pitää tutustua itsekin uudelleen kroppaansa ym. juttuja, mitkä saattaa myös vaikuttaa. Puhumattakaan mahdollisista väsymyksistä ja vähästä yhteisestä kaksin ajasta.
Itse vaan hyppäsin satulaan ja niin ne halut palasi itsestään kun pääsi taas normaaliin seksielämään kiinni. Nyt mennään ihan ylikierroksilla, mutta se näkyy muissakin elämän osa-alueissa. Siis tuo hormoonien sekaisin olo. Onneksi sentään olen leppoisa myrskyissäni.
Mäkin olen nyt jo vähän huolissani noista ehkäisyasioista. Mies varmaan haluaisi toisen muksun heti ekan perään mutta oma kroppa ja pää ei varmaan sitä kestäisi. Yleensä kun ollaan menty varmoilla päivillä, niin synnytyksen jälkeen se ei sitten onnistukaan kun ei todennäköisesti ole mitään kiertoa edes. Pillerit toimii myös mulla tuplaehkäisynä, kun ei halua harrastaa seksiä ollenkaan, niin ei varmasti tule raskaaksi. Pitääks tässä jotain kierukkaa alkaa miettiä mukamas? Kamalan vaivalloista, plääh.
-
- Kitisijä
Mulla ollut kuparikierukka 5 v., toiminut oikein hyvin ja huolettomasti. Tosin joskus harvoin aavistuksen verran tuntuu, mutta synnyttäneillä tuskin on sitäkään pulmaa. Ainoa ärsyttävä juttu on sen laitattaminen (ja poistaminen varmaan kanssa), mutta jos on kokenut synnytyksenkin niin ei varmaan tunnu paljon missään sen rinnalla.Zeb kirjoitti:Mäkin olen nyt jo vähän huolissani noista ehkäisyasioista. Mies varmaan haluaisi toisen muksun heti ekan perään mutta oma kroppa ja pää ei varmaan sitä kestäisi. Yleensä kun ollaan menty varmoilla päivillä, niin synnytyksen jälkeen se ei sitten onnistukaan kun ei todennäköisesti ole mitään kiertoa edes. Pillerit toimii myös mulla tuplaehkäisynä, kun ei halua harrastaa seksiä ollenkaan, niin ei varmasti tule raskaaksi. Pitääks tässä jotain kierukkaa alkaa miettiä mukamas? Kamalan vaivalloista, plääh.
Tosin hormonikierukka ehkäisisi paremmin syöviltä ja mitä niitä nyt olikaan, mutta hormoni on sitten samaa kuin pillereissäkin.
Luullakseni ne hormonikierukan hormonimäärät on tosi pieniä, siis ne mitkä pääsee systeemiverenkiertoon saakka. Hormonikierukassa riesana taitaa ensisijaan olla se vaivalloinen asennus ja poisto, luulisin. Onko jollain kokemusta hormonikierukasta? Ennen kaikkea sellaisella, joka lahnautuu pillereistä?
^^^Mullakin on hopea-kuparikierukka ja oon ollut tyytyväinen. En halua ylimääräisiä hormoneja elimistööni, ellen sitten satu niitä jostain syystä tarvitsemaan.
Tuntuu miten? Siis ne langat vai muutenkin?EveryWoman kirjoitti:Tosin joskus harvoin aavistuksen verran tuntuu, mutta synnyttäneillä tuskin on sitäkään pulmaa.
Mulla supisteli aika paljon ensimmäisellä laittokerralla, vaikka olinkin jo synnyttänyt. Ihan niin kovaa, että piti menna pitkäkseen potemaan. Mutta melko nopeasti kivut alkoivat helpottamaan. Toisella kerralla, kun vanha vaihdettiin uuteen, pääsinkin sitten jo paljon helpommalla. Huomattavan paljon.EveryWoman kirjoitti:Ainoa ärsyttävä juttu on sen laitattaminen (ja poistaminen varmaan kanssa), mutta jos on kokenut synnytyksenkin niin ei varmaan tunnu paljon missään sen rinnalla.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Kyllä mä olen kuullut paljon enemmän juttuja alun saaneista kumien ja pillereiden kanssa, kun kierukan.Rouva Pupu kirjoitti:Luotatteko tuohon kuparikierukkaan? Tiedän niin monta siitä huolimatta alkunsa saanutta tapausta, etten itse uskaltaisi sen varaan ehkäisyä jättää. Tietysti jos raskaus ei ole katastrofi niin sitten.
The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Kitisijä
Kierukka pistelee kohdun seinämiin, olettaisin. Mutta tuo kuulostaa kyllä paljon pahemmalta kuin mitä ne satunnaiset tuntemukset on.Vaola kirjoitti:Tuntuu miten? Siis ne langat vai muutenkin?
Ai katos, en tiennyt että voi supistellakin. Itsellä ei semmoista, ainoastaan sattui kun härveli meni kohdunsuusta sisään.Mulla supisteli aika paljon ensimmäisellä laittokerralla, vaikka olinkin jo synnyttänyt. Ihan niin kovaa, että piti menna pitkäkseen potemaan. Mutta melko nopeasti kivut alkoivat helpottamaan. Toisella kerralla, kun vanha vaihdettiin uuteen, pääsinkin sitten jo paljon helpommalla. Huomattavan paljon.
-
- Kitisijä
Tilastollinen varmuus 98-99%, melkein yhtä hyvä kuin pillereillä. Ja pillerithän on varmat ainoastaan oikein otettuna, itsellä ei oikein toimineet sen takia (oon tosi huono muistamaan jotain tylsiä päivittäisrutiinihommia).Rouva Pupu kirjoitti:Luotatteko tuohon kuparikierukkaan? Tiedän niin monta siitä huolimatta alkunsa saanutta tapausta, etten itse uskaltaisi sen varaan ehkäisyä jättää. Tietysti jos raskaus ei ole katastrofi niin sitten.
Viimeksi muokannut EveryWoman, 11.09.2009 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole hormonikierukasta kuullut koskaan, mutta kuparista sitäkin enemmän. Sehän ollut käytössä jo ennen jeesuksen syntymää.Elppis kirjoitti:Kyllä mä olen kuullut paljon enemmän juttuja alun saaneista kumien ja pillereiden kanssa, kun kierukan.Rouva Pupu kirjoitti:Luotatteko tuohon kuparikierukkaan? Tiedän niin monta siitä huolimatta alkunsa saanutta tapausta, etten itse uskaltaisi sen varaan ehkäisyä jättää. Tietysti jos raskaus ei ole katastrofi niin sitten.
Ei se kierukan asennus nyt (mun mielestä) varsinaisesti vaivalloinen ole. Meni ihan kätevästi perus gynellä käynnin yhteydessä. Ei se miellyttävää ole, mutta sittenpä ei tarvitse viiteen vuoteen muistella ottaa pillereitä, ostaa kortsuja (vakisuhteessa ollessa tietty) tai muitakaan.Zeb kirjoitti:Hormonikierukassa riesana taitaa ensisijaan olla se vaivalloinen asennus ja poisto, luulisin.
Mä vähän harkitsin hormonikierukkaa edellisen vaihdon yhteydessä. Lääkäri ei suositellut sitä mulle, kun sanoi ettei mulla ole tarvetta "lisähormoneille". Lähinnä mua kiinnosti itsekkäästi mahdollinen kuukautisten poisjääminen. Tosin sitäkin jännäsin, että jos tottuu siihen etteivät kuukautiset tule ja ehkäisy kuitenkin pettää, niin mistäs sitä sitten tietää olevansa raskaana? Ja lääkäri sanoi myös että vaikka hormonin pitäisi vaikuttaa enemmän paikallisesti, niin kyllä sitä silti pääsee verenkiertoon, joten on mahdollista että sivuoireita kuitenkin tulee.
Niin sitten aika selkeästi pitäydyin tuossa tavallisessa kierukassa.

"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Luotan. Mä en tiedä yhtään. Tai oon mä törmännyt ihmisiin joiden "kaverin kaverien naapurin serkun vauva syntyi kierukka kädessä", mut niitä en laske.Rouva Pupu kirjoitti:Luotatteko tuohon kuparikierukkaan? Tiedän niin monta siitä huolimatta alkunsa saanutta tapausta, etten itse uskaltaisi sen varaan ehkäisyä jättää. Tietysti jos raskaus ei ole katastrofi niin sitten.
Enemmän on sitten omassa tuttavapiirissä ilmennyt tapauksia pillerien ja keskeytetyn yhdynnän epäonnistumisista. Mutta jos pillerit sattuisivat olemaan mulle se paras ehkäisymuoto, niin kyllä mä sitten varmaan voisin niitäkin käyttää. Mikään menetelmä ei ole kuitenkaan 100% varma, aina löytyy joku onneton poikkeus.
Ok. Mulla on joskus kuukautisten aikoihin vähän vastaavanlaisia tuntemuksia ja olen miettinyt voisiko se olla jotain tuon tapaista. Eipä siitä ole kauheasti haittaa tosin ollut, koska ekoina päivinä tulee muutenkin otettua satunnaisesti joku särkylääke.EveryWoman kirjoitti:Kierukka pistelee kohdun seinämiin, olettaisin. Mutta tuo kuulostaa kyllä paljon pahemmalta kuin mitä ne satunnaiset tuntemukset on.
-
- Kitisijä
Mun pitäis kohtapuoliin joko laitattaa uus kierukka tai vaihtaa menetelmää. Oon ajatellut ehkä kokeilla niitä käsivarteen laitettavia kapseleita, kun kaverilta jäi menkat kokonaan pois ja sanoi ettei tullut samoja sivuvaikutuksia kuin pillereillä, vaikka hormonit onkin periaatteessa samoja.
Oishan se ihan kiva, jos ei ois 7-9 pv/kk puolikuntoisena menkkojen vuoksi. Ja nyt opiskeluhorrorkiireiden helpotettua voisin aloittaa varmaan jotain säännöllisempää liikuntaakin ja ryhtyä katsomaan mitä laitan suuhuni, joten lihomista voisi ehkä vähän kontrolloida. Tosin joissakin tapauksissa se on kuulemma lähes mahdotonta, teki sitten mitä vaan, mut ainahan sitä ehkäisymenetelmää voi sitten taas vaihtaa.
Onko kellään kapselia?
Oishan se ihan kiva, jos ei ois 7-9 pv/kk puolikuntoisena menkkojen vuoksi. Ja nyt opiskeluhorrorkiireiden helpotettua voisin aloittaa varmaan jotain säännöllisempää liikuntaakin ja ryhtyä katsomaan mitä laitan suuhuni, joten lihomista voisi ehkä vähän kontrolloida. Tosin joissakin tapauksissa se on kuulemma lähes mahdotonta, teki sitten mitä vaan, mut ainahan sitä ehkäisymenetelmää voi sitten taas vaihtaa.
Onko kellään kapselia?
Eräs ystäväni juuri raskautui ja miehen piuhat oli katkaistu (04/2009). Mies kävi tutkimuksissa; hoitovirhe, menee huomenna uusintaleikkaukseen. Reilu meininki!Nehemiah James kirjoitti:Miksi ette pyydä miehiänne leikkaamaan piuhat poikki?
Ennenkuin ehditte hykerrellä uskottaomasta vaimosta; ei kyllä ollut mahdollista.
The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Kitisijä
Koska olen kiinnostunut ottamaan kapselin, sillä perusteella mitä olen siitä kuullut, enkä kauheasti tykkää siitä kohdunsuun sorkkimisesta, joten jos sen voi välttää (vaikka onkin vain 2x viidessä vuodessa tapahtuva juttu) niin mielelläni vältän. Ja siksikin, että jos lisääntymisoperaatio alkaa ihan tosissaan alle viiden vuoden sisällä, niin sitten sen joutuu taas poistattamaan.Zeb kirjoitti:EW: Mikset sä ota hormonikierukkaa? Tai ala lisääntyä?
Onko sulla siis mielipide siitä, miksi kierukka kandeisi ennemmin ottaa?
-
- Kitisijä