exPertti kirjoitti:Kenellä sitten ei olisi inhimillisyyttä toista ihmistä kohtaan?
Hmmm

Provoja ne on.exPertti kirjoitti:^ Pelottavinta on lukea jutun keskusteluosiota. Aluksi luulin, että keskustelijat provoavat, mutta taitavat olla tosissaan että keskuksen työntekijät pitäisi asettaa syytteeseen kun eivät nyt yhtä bussia saa tilattua.
Toivottavasti sulta löytyy myös vähän inhimillisyyttä niitäkin kohtaan, jotka mamujen kanssa joutuu erinäisiin kohtaamisiin. Vai voiko ne kuitata punaniska leimalla tai heiluttelemalla rasisti-korttia? Senhän sä juuri tässä ketjussa teit.Ylermi Ylihankala kirjoitti: että on mussakin vähän inhimillisyyttä mamuja ja heidän murheitaan kohtaan.
Jos tuo on totta niin ei voi muuta sanoa, kuin että onneksi ovat tänne meille päin asuttaneet hyvätapaisempia mamuja kuin sinne. Meillä päin taas ihan ehdat suomalaiset juopot on hoitaneet sen ahdistelupuolen, viimeksi kun kävelin äitiysneuvolaan.Rouva Pupu kirjoitti:...jos kuukauden sisällä olen joutunut kolme! (3) kertaa oikeasti seksuaalisen häirinnän kohteeksi kaupassa ja kauppamatkalla, näen päivittäin miten nämä herttaiset pikkulapset kouluttavat suomalaisia lapsia leikkipihalla tai miten aikuiset miehet ahdistelevat nuoria teinityttöjä päivästä toiseen kaupan edustalla/rannoilla ym. niin sanottakoon, että kiinnostaa himpun verran myös näiden suomalaisten murheet ja tuntemukset.
Tietenkään ei ole totta, tietysti valehtelin. Unohdetaan koko homma, mamut ovat rikkaus, koska siellä päin kaikki ok. Varsinkin kun suomalaisetkin.Zeb kirjoitti: Jos tuo on totta niin ei voi muuta sanoa, kuin että onneksi ovat tänne meille päin asuttaneet hyvätapaisempia mamuja kuin sinne. Meillä päin taas ihan ehdat suomalaiset juopot on hoitaneet sen ahdistelupuolen, viimeksi kun kävelin äitiysneuvolaan.
Minähän olen joskus muinoin ollut opintojen ohessa pari vuotta töissä turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksessa, ja jo tuolloin ihmeteltiin, miksi kummassa näitä keskuksia perustetaan, ja vielä lyhytjänteisen projektiluonteisesti, kaikenmaailman tuppukyliin metsän keskelle kun urbaaniympäristö kuitenkin on niin paljon vastaanottavaisempi erilaisuudelle (tosin on Suomessa muitakin urbaaniympäristöjä kuin pääkaupunkiseutu). En ihmettele, että Lammilla on lieviä vaikeuksia asettumisessa osaksi yhteisöä.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Täälläpäinkin, maalaispitäjässä, on ollut näitä mamuongelmia. Onkohan se kuitenkaan hyvä idea sulloa neekereitä ja rättipäitä näihin pikku maalaispitäjiin? Mihinkä se lantavarvas punaisesta niskastaa pääsee?
Kauneuskysymykset sikseen, mutta toiseen väittämääsi täytyy tarttua. En minä ainakaan pidä vallasta parisuhteessa, kummallakaan osapuolella. Pidän tasapainosta.huima kirjoitti:Sitäpaitsi oikeasti kauniit naiset tykkäävät pienestä esineellistämisestä, koska se on puhdasta valtaa heidän taskuunsa. Kysy vaikka keneltä kauniilta naiselta Kitinässäkin privaatisti. Julkisesti toki pitää paheksua.
Mitä inhimillisyys mielestäsi on?Zeb kirjoitti:Kuulosti vaan koomiselta juuri sinun suustasi. Ehkä olet oikeasti inhimillinen ja empaattinen ihminen, mutta se ei vain välity näin keskustelupalstalla.exPertti kirjoitti:Niin?
Ja se selittää tai jopa vähentää toisten tekemien rikkomusten suuruutta?Zeb kirjoitti:Ei täällä ole kaikki ok. Täällä on ahdistelevia suomalaisia juoppoja. Vai eikö niitä taas lasketa siellä päin?Rouva Pupu kirjoitti:Unohdetaan koko homma, mamut ovat rikkaus, koska siellä päin kaikki ok. Varsinkin kun suomalaisetkin.
No nyt olet ytimessä. Kun miehille valta muodostuu älykkyyden ja ansaintakyvykkyyden kautta, saa nainen valtaa naisellisten ominaisuuksien kautta - tuoden suhteen mahdollisesti jopa tasapainoon. Ja kaikki ovat onnellisia. MOT.EveryWoman kirjoitti:En minä ainakaan pidä vallasta parisuhteessa, kummallakaan osapuolella. Pidän tasapainosta.
Ainakin tahtoa yrittää edes ymmärtää mistä mikäkin asia tai teko johtuu.exPertti kirjoitti:Mitä inhimillisyys mielestäsi on?
Ansaitsevatko kaikki planeettamme asukkaat mielestäsi inhimillisyyttä osakseen?
Mikä minussa sitten on epäinhimillistä (tätä kai voi pitää korrektina terminä) mielestäsi?Zeb kirjoitti:Ainakin tahtoa yrittää edes ymmärtää mistä mikäkin asia tai teko johtuu.exPertti kirjoitti:Mitä inhimillisyys mielestäsi on?
Ansaitsevatko kaikki planeettamme asukkaat mielestäsi inhimillisyyttä osakseen?
Jälkimmäiseen kyllä, ehdottomasti. Mikä ei millään muotoa tarkoita että kaikkia tekoja pitäisi hyväksyä.
Tietysti lasketaan, tyhmä kysymys. Sinulta taas tuntuu unohtuvan se tosiseikka, ettei suomalaisen suorittama häirintä millään tasolla oikeuta mamujen toimintaa. Sekin usein unohtuu, että jos ei itsellä kokemuksia, niitä ei voi olla toisillakaan. Ehkä saat muutaman säälipisteen kun ahdistelu tapahtui sentään matkalla äitiysneuvolaan. Odotan omia säälipisteitäni, koska ahdisteluni ovat tapahtuneet lapseni kanssa vaunuilessa. Odotan, ja paljon. Inhimillisyyttä, kiitos.Zeb kirjoitti: Ei täällä ole kaikki ok. Täällä on ahdistelevia suomalaisia juoppoja. Vai eikö niitä taas lasketa siellä päin?
Sanotaan ennemmin epäempaattista. Sellainen kuva on vain tullut viesteistäsi vuosien varrella. Ei ehkä ihan alussa, muistelisin, että 2004 paikkeilla kirjoitit vielä eri sävyyn. En aio alkaa kaivaa viestihistoriaasi, joten etkö voisi nyt vain tyytyä siihen, että tällainen kuva nyt on välittynyt minulle.exPertti kirjoitti:Mikä minussa sitten on epäinhimillistä (tätä kai voi pitää korrektina terminä) mielestäsi?
Itse olen kokenut toimivaksi vain sellaisen järjestelyn, jossa valta on eri osa-alueiden sisälläkin jakautunut osapuilleen tasan. Jos toinen on ainoa, joka ajaa autoa ja toinen ainoa joka silittää paitoja, suhde on minun näkökulmastani rampa. Mitä enemmän tällaisia epätasapainoisia osa-alueita suhteessa on, sitä hyödyttömämmäksi sen koen, vaikka kokonaispisteet näennäisesti menisivätkin tasan.huima kirjoitti:No nyt olet ytimessä. Kun miehille valta muodostuu älykkyyden ja ansaintakyvykkyyden kautta, saa nainen valtaa naisellisten ominaisuuksien kautta - tuoden suhteen mahdollisesti jopa tasapainoon. Ja kaikki ovat onnellisia. MOT.EveryWoman kirjoitti:En minä ainakaan pidä vallasta parisuhteessa, kummallakaan osapuolella. Pidän tasapainosta.
Empaattisuuden tasoni vaihtelee kyllä huomattavasti riippuen mistä on kyse. Ihan kaikki ilmiöt eivät minusta ansaitse empatiaa osakseen.Zeb kirjoitti:Sanotaan ennemmin epäempaattista. Sellainen kuva on vain tullut viesteistäsi vuosien varrella. Ei ehkä ihan alussa, muistelisin, että 2004 paikkeilla kirjoitit vielä eri sävyyn. En aio alkaa kaivaa viestihistoriaasi, joten etkö voisi nyt vain tyytyä siihen, että tällainen kuva nyt on välittynyt minulle.exPertti kirjoitti:Mikä minussa sitten on epäinhimillistä (tätä kai voi pitää korrektina terminä) mielestäsi?
Tuntuu usein, että tällaisilla ihmettelyillä koetetaan vähätellä toisen tekemiä havaintoja ympäristöstään.Zeb kirjoitti:Argumentista en tiedä, kun en taida olla täällä niin väittelyhenkisesti kuin ehkä itse. Tarkoitus oli lähinnä ihmetellä minun ja Pupun kokemusten erilaisuutta.