Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen kirjoitti:Nyt vähän kiukuttaa, kun tyttö ei suostunut aamusyötön jälkeen takaisin unille, vaikka mammaa olisi kovasti nukuttanut. Yhdeksältä luovutin ja noustiin, laitoin tytön leikkimatolle ja menin puuhaamaan itselleni aamupalaa. Vähän ajan päästä tajusin, että kovin on hiljaista.. ja sinnehän mytty oli matolle nukahtanut. Nostin sen takaisin sänkyyn, ja siellä se koisaa vieläkin, yli kolme tuntia myöhemmin! Itse en tietenkään enää viitsinyt mennä takaisin nukkumaan, kun luulin että se herää kuitenkin pian, ja olin laittanut itselleni kellon soimaan kymmeneksi. Mutta koska nukuin vain kaksi kolmen tunnin pätkää viime yönä olen nyt liian väsynyt tehdäkseni tehokkaana mitään tässä aamun tunteina, jotka pitäisi käyttää hyödyksi kun tyttö nukkuu. Joten istun koneella yövaatteissa, päätä särkee ja kiukuttaa ja väsyttää ja on jo puolipäivä enkä ole tehnyt mitään. Ärrrhh! Arvasin kyllä, että tämä mun nukkumisherkkyys tulee aiheuttamaan eniten ongelmia äitiydessä; musta kun ei ole oikein mihinkään jos en saa nukkua kunnolla ja tarpeeksi.
Joo, (vittu) welcome to motherhood! Mulla oli ihan identtiset olo abauttiarallaa just samassa vaiheessa. Ulos en kehdannut kun jätkä karjui ellei nukkunut (se "huutaa itsensä uneen"- juttu on keksittyä!), itse näytin variksen pelättimeltä mustine silmien alusineen.. Laitokselta kun tultiin kotiin, poika nukku 21-03, söi, 03.30-8.30, voila! Ihme.. joo, kesti 5 viikkoa, kunnes alkoi kiukku, huuto ja kitinä. Tuntui helpottavan tossa jossain vaiheessa, kunnes tuli taas jotain kiukuttavaa.

Eli älä huoli, se on pakko polkee paskassa että pääsee asfaltille.
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Ja niin vaikea kuin sitä nyt juuri, väsyneenä ja väsymykseen kyllästyneenä, on uskoa, tulet kaipaamaan juuri näitä vauva-aikoja joskus kahden-kolmen vuoden kuluttua. :)
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bliss kirjoitti:^Ja niin vaikea kuin sitä nyt juuri, väsyneenä ja väsymykseen kyllästyneenä, on uskoa, tulet kaipaamaan juuri näitä vauva-aikoja joskus kahden-kolmen vuoden kuluttua. :)
Nimenomaan just sillon...ku ei perässä pysy.

Nyt Nita on jo niin vanha ja fiksu ettei kauheest tarvii perään kattoa enää, nysse on taas helppo :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

bliss kirjoitti:^Ja niin vaikea kuin sitä nyt juuri, väsyneenä ja väsymykseen kyllästyneenä, on uskoa, tulet kaipaamaan juuri näitä vauva-aikoja joskus kahden-kolmen vuoden kuluttua. :)
Heh, itse en kyllä zombieväsymystä ja tissitakiaista haikaillut enää siinä vaiheessa kun lapsi nukkui yöt, käveli, söi kutakuinkin itse, kävi potalla ja sanoi mikä harmittaa kiljumisen sijaan ;)

Jotkut tykkää enemmän vauvavaiheesta, toiset taaperosta ylöspäin. Itse arvostan ns. oman elämän hiljattaista palautumista yksivuotissynttäreistä alkaen :) Ehkä tässä on se ero, että toiset sanovat haluavansa vauvan, toiset lapsen. Itse halusin tuolloin vauvan, nyt mulle riittäis ihan lapsi vaan :)

Joka päivä vie kuitenkin eteenpäin, eikä matkalla nautiskelukaan ole kielletty 8)
Prepare for the worstest.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

nowaysis kirjoitti:Jotkut tykkää enemmän vauvavaiheesta, toiset taaperosta ylöspäin. Itse arvostan ns. oman elämän hiljattaista palautumista yksivuotissynttäreistä alkaen :) Ehkä tässä on se ero, että toiset sanovat haluavansa vauvan, toiset lapsen. Itse halusin tuolloin vauvan, nyt mulle riittäis ihan lapsi vaan :)
Mielenkiintoista pohdintaa.

Itse pidin monesta asiasta vauvavaiheessa ja voisin kuvitella vielä täydellistä rääpälettä hoivaavani onnesta hehkuen. Toisaalta nyt kun juniorin taidot ja oma-aloitteisuus kasvaa päivä päivältä on sitä tosi mukava seurata. Arvostan kyllä myös tuota oman elämän asteittaista palautumista, mutta ehkä se yksi vaavi vielä jos jostakin tipahtaisi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Nyt ois täytettävänä tämmönen hiton kodinhoitotukilappunen, joka pyöriny pöydille, mutta kelaanhan tämä on toimitettava.

Tosiaia on, että minulla on kaksi lasta. Tällähetkellä 8kk ja 1v7kk. Pienempää en halua laittaa minkään valtakunnan päiväkotiin. En ihan vielä. Isompi selvästi jo kaipaisikin virikkeitä ja toimintaa.
Nyt pohdiin, arvon ja mietin, josko huomenna soittelisin tonne päivähoitotoimeen ja kyselisin, oisko tuota isompaa mitenkään mahollista saaha puolipäivähoitoon. Vaikka niin, että kävis hoidossa 2-3 päivää viikossa ja muuten olis kotona pikkusiskonsa ja äitinsä kanssa. Jos näin tapahtuisi, niin mitä ilmeisimmin en kodinhoitotukea pienemmästä menetä ja maksuluokka isomman päivähoidostakin taitaa siellä alhaisimmassa mahdollisessa olla. Mikäli olen oikein ymmärtänyt? En kai minä niin kovin huono äiti olisi, jos tuon pojan viikarin hoitoon heivaisinkin alle 25h/vko. Tuo voisi ehkä jopa olla se selviytymismuoto, jolla tässä huushollissa loppuvuoden hoitaisin. Elämä kun jatkuu osa-aikaisena YH:na, jeppa jee...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Siis noinhan iso osa (en muista miten iso mut ei siitä kauaa ole kun asiasta oli keskustelua mediassa) tekee, tai siis niin, että toinen hoidossa (usein ehkä on jo saanut hoitopaikan kun pikkusisar syntyy). Hoitoon ilman muuta jos se tuntuu parhaalta ratkaisulta. Ei vaikuta kodinhoitotukeen junnun osalta ei...

Kesä on ollu virikkeitä täynnä mut kyllä tuo meidän tyttö on taas aloittanut hoitopaikkakaipailunsa. Tarkotus oli ainakin vuoden loppuun olla kotona kun tuntuu älyttömältä viedä paikkaa sitä enemmän tarvitsevilta, ei me vanhemmat käydä töissäkään. Muutettiin alueelle, jossa vielä edellistä enemmän alle kouluikäsiä muksuja mut eihän niistä seuraa viikolla ole kun kaikki käyvät tarhassa. Ihan tymää!

Jätkälle (1v 9kk) tuntuu olevan parasta seuraa iskä ja äiskä plus pieni lähipiiri lapsineen, on ihan erilainen ku siskonsa tossa iässä. Tyttö taas juoksee melkein kaupassa muita ikäisiään kiinni... Ja viikonloppuna se sano, etten sovi enää prinsessaleikkeihinsä! APUA!

Pitäis olla aktiivinen äiti ja etsiä sitä seuraa mut hitto kun en saa aikaseks. Energiavajetta.

Lisäpohdintaa... Vasta kai tänä kesänä joku kliksahti mussa niin kuin toivoin aina ennen kliksahtavan. Nyt en vällää suoriutua mistään kotihommeleista jos se aika on lapsilta ja niiden leikeiltä pois. Tänään istuin palapelien ja legojen seassa muutaman tunnin eikä ajatukset harhaillu missään muualla. Aiemmin olin hermoraunio, mietin mitä safkaks ja muistanko vaihteeks tyhjentää pesukoneen. Mitä kaikkee... Turhaa.

Nyt ku mä haluisin vaan leikkii ja olla läsnä niin mun seura ei enää riitäkään. Tytölle. Pojan saan onneks viel itsestäni sekaisin. 8)

Tottakai mulla on vauvakuumekin nyt kun ei tosiaan tarttis... nowan aiempaan tekstiin; taidan olla nykyään vauvoista JA lapsista kiinnostunut, aiemmin vain vauvoista.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

irmelianneli kirjoitti:Millos Melnaisin vauvauutisia saadaan kuulla...? 8)
Jos kaikki sujuu hyvin, maaliskuussa. :D En ole oikein jaksanut salailla vaan kertonut riskit tiedostaen odotuksesta kaikille jotka ovat hoksanneet jotain voinnista kysyä.

Turvottaa, rasvoituttaa, väsyttää kuin aneemista ja olen sairaslomalla jatkuvan oksentelun vuoksi. Kukkeaa on. Keskityn etsimään juuri tuollaisia ihanan positiivisia selviytymistarinoita, ne antaa toivoa ja muistuttaa miksi kannattaa jaksaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Uuuuuuu :]
Onnittelut!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Melnais kirjoitti:Keskityn etsimään juuri tuollaisia ihanan positiivisia selviytymistarinoita, ne antaa toivoa ja muistuttaa miksi kannattaa jaksaa.
Komeeta! Lupaan parantaa kuin sikamika juoksuani ja jatkossa pelkästään hehkuttaa perheonnea kuin ninni parhaimmillaan osaa ja tekee.

Meillä oli vaikea odotusaika, mutta sitten kun räjähtää, on elämä niin täynnä sitä mahan ulkopuolista lasta, että raskaat vaiheet unohtuvat kuin itsestään. Tsemiä!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Onnee <3

Lohdutukseksi, se elämä lapsen kanssa on 90% onnee ja 10% vähemmän onnee eli ihan peruslaiffii :)
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kiitokset! Tänään on hyvä päivä, olen oksentanut vasta kerran ja yökkinyt neljästi. Kokeilen tallata apteekkiin ja kauppaan hakemaan jaffaa.

Mielihaluja on. Tekee mieli kylmää perunamuussia ja karjalanpaistia, hyvin kylmää ja haisematonta juustoa, puolukkasurvosta, jauhelihakeiton lientä ja leipäjuustoa. Kaikkein eniten kylmää maksalaatikkoa jota en uskalla ostaa, söisin koko lootan kerralla. Paitsi ettei sitä saa paljolti syödä, maksalaatikko voisi olla ikävä oksennettava. Kuten ovat myös punaviinimarjat, karviaiset, mustikat ja karjalanpiirakat. Yllätys miten jugurttikin tekee heikkoa ylöstullessaan.

Turvallisia ruokia ovat kuivat murot ja banaanit. Mitä vammailua, en ole koskaan ajatellut näin tiivisti ruokaa ja syömistä!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

^ Onnea! Mä jotenkin kyllä tunsinkin sen :]

Itseäni viime päivinä vähän itkettänyt ja surettanut imetyksen lopahtaminen. Jotenkin itekseen se on vain 6-7 kk iästä vähentynyt ja nyt vissiin sitten kokonaan loppunut :( (Tyttö siis nyt 8kk 3vk) Ei tunnu kauheen hyvältä. Haikeus ja ikävöinti. Olisin kuitenkin halunnut sinne 1v (suositeltuun) ikään tissittää. Ei tuo enää huoli edes vaikka yritän kuitenkin tarjota, eilenkin katsoi jotenkin huvittuneen hölmistyneesti mua vaan ja puhalsi siihen.. :roll:
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Onnea varovaisesti jo toivotan Mellulle.

Vähän alkoi vihjailulta vaikuttaa kun aloit Mammailuketjua selailemaan ihan uudella innolla. ;)
Came here for school, graduated to the high life
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Onnittelut Melnais! Muistelisin, että mansikat on helppoa ja hyvänmakusta oksennettavaa. Jääkaappikylminä jeesas mulla liki kaikkeen kökköön.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä pillitin kanssa eilen, huono äiti syndrooma. Isolla sohvalla kaameet barrikadit ja tyttö kaukana reunalta. Ja vaikka kuinka tiedän ym. niin silti annoin sen sitten tapahtua, alle minuutissa muksahti jollain keinolla lattialle. Tytsä huusi suoraa huutoa, samoin äiskä. Sit huomasin et oon semmonen äiti kun ostaa lohdutusta tytsälle kun oon ollut paha! Sai kylpyankan ja kylpykirjan.

:)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

irmelianneli kirjoitti: Itseäni viime päivinä vähän itkettänyt ja surettanut imetyksen lopahtaminen. Jotenkin itekseen se on vain 6-7 kk iästä vähentynyt ja nyt vissiin sitten kokonaan loppunut :(
Ja minä ku voisin jopa toivoa olevani sinä... Mulle boli todella tärkeää saada tän kakkosen kanssa se positiivinen ja onnistunut imetys ilman rintaraivareita ja sainkin! Kerrassaan mahdottoman tissitakiaisen. Niin kun mullekin on sanottu, että kyllä ne sitten ajan myötä itsekseen lopettelevat...

Noh. Tuo 8kk ja 1vkoa vanha käkikello se viimeyönä(kin) kukkui tasatunnein. Aivan. Tunnin välein. Ja vaikka kuinka pullostakin maitoa ja velliä tarjosi, niin rauhoittui kunnolla vasta tissille. Prkl. En mä tämmöstä tilannu....
Noh. ilmeisesti ne on nyt ne hampaat, jotka vaivaavat. Olettaisin. Niitä kun ei läpi vielä yhen ainutta... *huokaus*
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti: Itseäni viime päivinä vähän itkettänyt ja surettanut imetyksen lopahtaminen. Jotenkin itekseen se on vain 6-7 kk iästä vähentynyt ja nyt vissiin sitten kokonaan loppunut :(
Ja minä ku voisin jopa toivoa olevani sinä... Mulle boli todella tärkeää saada tän kakkosen kanssa se positiivinen ja onnistunut imetys ilman rintaraivareita ja sainkin! Kerrassaan mahdottoman tissitakiaisen. Niin kun mullekin on sanottu, että kyllä ne sitten ajan myötä itsekseen lopettelevat...

Noh. Tuo 8kk ja 1vkoa vanha käkikello se viimeyönä(kin) kukkui tasatunnein. Aivan. Tunnin välein. Ja vaikka kuinka pullostakin maitoa ja velliä tarjosi, niin rauhoittui kunnolla vasta tissille. Prkl. En mä tämmöstä tilannu....
Noh. ilmeisesti ne on nyt ne hampaat, jotka vaivaavat. Olettaisin. Niitä kun ei läpi vielä yhen ainutta... *huokaus*
Mustaenkeli, luottopuolustajani Savon Hilma!
On tää niin hassua. Ihminen tykkää pehmeistä tissistä vauvasta vaariin.
Minä en voi juttuasi lukea asiallisesti. En vaan voi. Minussa on vikaa.

Kuljin tänään Kalliossa ja juuri ajattelin, että Mustis juuri oli noissa paikoissa ja sit yhtäkkiä se on Suavvonmaan Hilima. Miten tämä maailma nyt sua kohtelee. Olet onnellinen aikalailla. Kuinkahan monta lasta sä saat? Oletko nyt TIINE? Nyt mulla sanavarasto ei riitä.

Mutta oletko sinä vielä Mustaenkeli. Sinä voisit olla Savon äitee-enkeli tai jotain? Kuinkas ukko nyt? Onko hän ajanut autoa tiellä nyt vaihteeksi?

TULEPAS sieltä joskus Suomeen päin ja mennään kahville. Eikö olisi erittäin hauskaa!? Sano miehellesi, että "kuule, hoidapa lapset ja koti niin minä käväisien Arskaa katsomassa". Noin helppoa se on! Minä osaan kyllä nämä lauseet.

ONKO MAMMANA kiva olla?

Kysyinkö liikaa, olinko ollenkaan fiksu vai oliko kysymykseni liian hyviä?

STADINARSKA
Eli vanha nuori kunnon Arska
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti:Miten tämä maailma nyt sua kohtelee. Olet onnellinen aikalailla. Kuinkahan monta lasta sä saat? Oletko nyt TIINE?
Onnellinen joo ja väsynyt. Neljä vois olla kiva. Siihen pari lainattua vielä päälle. Mutta, ehkä se mieli vielä muuttuu. Kun nuo kaks ekaa oppii syömään itse ja pyllynsä pyyhkimään. Ehkä en sitten enää ikinä halua tätä rumbaa uudelleen. En siis ole tiine ja hormonitkin alkaa kivasti palautua omaksi itsekseen. Aika jees. :wink:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Äitiyspakkaus tuli :D Söpöjä pikku vaatteita ja tavaroita. Varsinaista pääsisältöä pakkaukseen saadaan toivottavasti odottaa vielä muutama kuukausi.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mun hormoonit heittelee niin etten järjissäni pysy :roll:

Onnea Zeb ja Mellu, oli menny multa ohi!
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kukahan tosiaan seuraavaksi tiinehtyy? :o

Mut voi laskea joukosta pois.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

ninnithequeen kirjoitti:Onnea Zeb ja Mellu, oli menny multa ohi!
Kiitos! :) Ja onnea myös itsellesi!
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:Tänään on hyvä päivä, olen oksentanut vasta kerran ja yökkinyt neljästi. Kokeilen tallata apteekkiin ja kauppaan hakemaan jaffaa.
Niin ja onnea myös sulle, Melnais! Toivottavasti sulla on "vain" normiyrjötykset, sittenhän se on ohi viikon 12 paikkeilla. Mulla ei ollu noinkaan paha kuin sulla, en nimittäin oksunnut ollenkaan. Mutta muistaakseni se 24/7 jatkuva kuvotuskin oli aika lamaannuttavan kuvottava kokemus kestäessään viikkotolkulla. Voi vaan lohduttautua sillä, että palkka noista kärsimyksistä on takuulla sen kaiken arvoista.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kylläpäs täällä lisäännytään.

Onnea!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Vastaa Viestiin