Stadinarska kirjoitti:Suosittelen ihan kaikille, jotka autoilusta yhtään mitään ymmärtää.
Ihan kaikki jotka autoilusta yhtään mitään ymmärtää, jättää tuollaiset väärästä päästä vetävät, kauniit keulapainoiset traktorit kauppaan. Ajo-ominaisuudet ja suorituskyky eivät taaskaan kohtaa Alfalla ulkonäköä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ilmastointi siinä on joka tapauksessa, sähkötakaikkunoita et juuri tartte kuskin penkillä istuessasi ja muillakin valolla näkee ihan hienosti, että mitä ees kysyt
Nokun tahon miettiä ääneen Tietty jos budjetti olis rajaton, niin ottaisin kummatkin. Tarkoitus on käydä koeajossa 1.8T combi DSG:llä tässä lähiaikoina.
bliss kirjoitti:sähkötakaikkunoita et juuri tartte
Dumis ei varmaan, mutta mua harmittaa suuresti, että nykyisessä ei saa noita manuaalisia lukittua millään. Poika on päättänyt avata ikkunansa jo pari kertaa motarilla. Ei hyvä. Vaihdan pojan.
bliss kirjoitti:..muillakin valolla näkee ihan hienosti, että mitä ees kysyt
Jos ajaa vain pk-seudun lähistöllä, niin juu, pärjää.
Mutta jos ajaa 20+ tkm/v pimeässä tuolla jossain..niin silloin todella hyvät tuplaxenonit on tarpeen. Paitsi jos tykkää ajaa turvallista n 50km/h nopeutta 5 tuntia, sen sijaan et ajaisi 80...100km/h turvallisesti ja lyhyemmässä ajassa. Kaikkien automerkkien tuplaxenonit eivät tosin ole todella hyviä.
-
Rauno Räsänen:
Ainakin vanhemman skeidan climatronic on enemmän perseestä kuin etu. DSG:stä on sentään oikeata hyötyä sekä suorituskyvyn, kulutuksen että mukavuuden puolesta.
^^ Paino sanalla tupla. Lähixenoneista ei kyllä ole käytännössä paskan hyötyä. Ainakin omastani voisin mielelläni vaihtaa lähixenonit normihalogeneihin jos ne xenonit saisi kaukovaloihin, siitäkin huolimatta että ton halogenikaukovalot ovat poikkeuksellisen pätevät.
Tosin harvemmin sitä kaukovaloja tarvii lainkaan pk-seudulla surffaillessa.
^
On niistä lähivaloxenoneistakin hyötyä huonoilla keleillä, esim sumu, rankka vesisade ja lumituisku. Rasittaa silloin kyllä silmiä, mutta näkee - edes erinomaisilla lähivalohalogeneilla ei tuolloin juuri näe. Pelkkien lähivaloxenonien haitta on, että pitkät halogenivalot eivät tunnu näyttävän mitään - kiitos kirkkaan lähivalokuvion, jonka mukaan silmä säätyy.
Mutta pitkät xenonit pitää olla ja niiden rinnalle pitää syttyä halogenit avuksi. Silloin Näkee. Muilla xenon-versioilla ei tee hevonpaskan vertaa pks ulkopuolella ajaessa. Näillä kunnollisilla erotti lumisateessakin hyvin aurausviitat ja tieuran vaaran laelta seuraavan vaaran laelle, matkaa yli 2km.
Pitääkin kohta ostaa uudet polttimot xenoneihin. Johan näillä tuli 100tkm ajettua.. kyllä näilläkin näkee, mutta uusilla aina paremmin!
-
Rauno Räsänen:
Jihuu eli jahuu! Ajaessani Kehä II:sta ja Turunväylää treeneihin muistin vihdoinkin testata josko autoni varusteluun tosiaankin kuului vakionopeussäädin, ja kyllähän se tuntui toimivan ihan erinomaisesti jopa ehkäpä. Hieno hommeliini, tulee tarpeeseen tulossa olevien parin pidemmän matkan takia. Tämähän auto alkaa tuntua avaruusalukselta edelliseen ominaisuuksista riisuttuun autooni verrattuna, tässähän on melkein kaikki ja karvanopat kanssa. Vitsit jos tästä vielä paljastuu rakettimoottori ja lentokyky niin voi jehna.
Testatessa tuli mieleen taannoinen liikenneuutinen jossa joku omaa vakionopeussäädintään testaillut kuski ajoi pahan kolarin, siksi vähän syke nousi kun kokeilin samaa ekaa kertaa elämässäni. Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.