Tämä kappale on hienoimpia kitinässä koskaan lukemiani. Olo on kuin Salierilla.urpiainen kirjoitti: Toisin sanoen, Pertti on instrumentaalisesti rationaalinen, aksiomaattinen äärikeskustalainen, jos tällainen oksymoron sallitaan, ja miksei sallittaisi. Ja kun Pertin aksioomat ovat minusta aika hirvittäviä, tulee keskustelusta näkökulmastani katsottuna aika turhauttavaa ja hankalaa. Tulee kiusaus hylätä Pertin mielipiteiden rationaalinen analyysi (mielipiteille perusteiden hakeminen) turhana ja hakea pikemminkin Pertin mielipiteille kausaalista selitystä (tyyliin Pertillä oli pienenä kireä pipo ja löysät housut - jotain tällaista taisin hiljattain tehdä kun uumoilin, että ehkä Pertin mielipiteitä selittäisi se, jos hän olisi jonkin uskonlahkon aivopesemä ns. eheytynyt homoseksuaali). Tämä on tietysti tavattoman holhoavaa ja muutenkin ikävää. Ainoana puolustuksenani on se, että eiköhän Pertti puolestaan joudu ajattelemaan jotenkin samoin minusta, sillä niin huonosti me kommunikoimme.
Onko Pertti idiootti?
Suoraan kysymykseen suora vastaus: on se. Kaveri on työläs mielipiteineen joko tahtomattaan (paha asia) tai tahdonalaisesti (vielä pahempi). Ollut noressa minulla kauan, mutta jotenkin aina luikerrellut sieltä nikinvaihdosten myötä pois.
Koomista sinänsä, että niitä idioottileimoja on lyöty spedeen enemmän kuin kehenkään muuhun ja nyt kun kysytään niin kaikki ovatkin, että ei se oikeasti ole.
Idioottikategorioita ovat mm. työläs idiootti (spede, hemuli), harmiton idiootti (Niba, SA) ja roskaväki-idiootti (NTQ, Homeboy, 1108).
Koomista sinänsä, että niitä idioottileimoja on lyöty spedeen enemmän kuin kehenkään muuhun ja nyt kun kysytään niin kaikki ovatkin, että ei se oikeasti ole.
Idioottikategorioita ovat mm. työläs idiootti (spede, hemuli), harmiton idiootti (Niba, SA) ja roskaväki-idiootti (NTQ, Homeboy, 1108).
-
- Kitisijä
Oliko tämä joku itsensäpuhdistamisrituaali vai mikä? Kuulostat ainakin kovin syylliseltä, kun sorrut noin kovasti selittelemään.urpiainen kirjoitti:...En muistaakseni ole häntä idiootiksi nimitelly...
...Mutta en varmaan jatkossakaan nimittele Perttiä idiootiksi...
...Huomautettakoon kuitenkin tuohon kysymykseen voimakkaista tunteista, että en kuitenkaan muista sortuneeni Pertinkään kanssa nimittelyyn tai tunnekuohuntaan...
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
No en minä kyllä tuota syyllisyyttä tunnista tässä ollenkaan. Jos haluat keittiöpsykologisoida tuota asiaa, niin hedelmällisemmän lähtökohdan voisi antaa omasta mielestään väärin ymmärretyksi tulemisen, traumatisoitumisen tai jopa katkeroitumisen arvelu: sen verran olen Kitinässä vääntänyt näiden Gattaca/So Easy/Masojen kanssa, jotka hokevat "idioottia" tiuhempaan kuin Sarasvuo "minä"-sanaa, että ehkä haluan sanoutua irti moisesta meiningistä aika totaalisesti. Tai tehdä selväksi, miten pahastunut olen vieläkin siitä, kun Clay taannoin väitti minunkin moittineen idiooteiksi kanssakeskustelijoita tilanteessa, jossa olin keskustellut vähintäänkin semi-asiallisesti yhden idiootti-hokijan kanssa. Kyllä nämä ovat minusta lupaavampia avauksia psykologisoimalla vähättelyn jalolla saralla kuin tuo ehdottamasi syyllisyysteema.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oliko tämä joku itsensäpuhdistamisrituaali vai mikä? Kuulostat ainakin kovasti syylliseltä, kun sorrut noin kovasti selittelemään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Työelämässä pahin on toki ahkera idiootti, joka voi kyllä tulla lähelle työlästä idioottia. Sinänsä ei yllätä, että kaikki mieleentulevat Kitinän idiootti-mannekiinit ovat miespuolisia.NuoriD kirjoitti:Tästä puuttuu Leninin lanseeraama hyödyllinen idiootti.elco kirjoitti: Idioottikategorioita ovat mm. työläs idiootti (spede, hemuli), harmiton idiootti (Niba, SA) ja roskaväki-idiootti (NTQ, Homeboy, 1108).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Pakko tunnustaa, että on kyllä melkosen huvittaa huomata, miten syvät traumat tuo vääntäminen on sinuun jättänyt. Tämä taisi meinaan olla jo ainakin kymmenes lainaus viesteihisi.. Menikö ihan yöunet?urpiainen kirjoitti:väitti
Ps. Sinä vedit idiotismin tuossa ennen minua esille. Katsoppa pari viestiä ylemmäs ja ihmettele.
Viimeksi muokannut Onslow, 19.05.2009 17:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
urpiainen kirjoitti:hedelmällisemmän lähtökohdan voisi antaa omasta mielestään väärin ymmärretyksi tulemisen, traumatisoitumisen tai jopa katkeroitumisen arvelu. Kyllä nämä ovat minusta lupaavampia avauksia psykologisoimalla vähättelyn jalolla saralla kuin tuo ehdottamasi syyllisyysteema.
MOTOnslow kirjoitti:Pakko tunnustaa, että on kyllä melkosen huvittaa huomata, miten syvät traumat tuo vääntäminen on sinuun jättänyt. Tämä taisi meinaan olla jo ainakin kymmenes lainaus viesteihisi.. Menikö ihan yöunet?
Tosin tämä oli ehkä vähän liian helppoa: Onslown osoittama herkkyys vivahteille on sitä tasoa, että hän ei kyllä tunnistaisi itseironiaa vaikka se mylvisi häntä päin kasvoja kuin klassisen kauden satakiloinen blueslaulajatar.
Pakko kyllä myöntää, että minulla on toisinaan suuria vaikeuksia ymmärtää mitä oikein yrität kertoa. Viestisi kun tuppaavat useinmiten olemaa niin vaikeaselkoisia, sekä täynnä hienoja sanoja ja käsitteitä joita en ole ikinä kuullutkaan. Totta puhuen, ainoastaa SoEasy on ollut vaikeammin ymmärrettävissa kuin sinä.urpiainen kirjoitti: Tosin tämä oli ehkä vähän liian helppoa: Onslown osoittama herkkyys vivahteille on sitä tasoa, että hän ei kyllä tunnistaisi itseironiaa vaikka se mylvisi häntä päin kasvoja kuin klassisen kauden satakiloinen blueslaulajatar.
Nytkään en tajunnut höykäsen pöläystä mitä oikein yrität sanoa ja retostella. Näen vaan silmittömän katkeruutesi aina kun lainaat noita iankaikkisen vanhoja viestejä.
Ps. Lainasit muuten väärän viestin. Oisit lainannut sen ylemmän jossa heiluttelet idiootti-korttia itse ihan ensimmäisenä.
Pss. Yksi toinenkin juttu on muuten minulle epäselvää. Oletko nainen vai mies?
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Petyn ihmiseen, joka ei sano asiaansa suoraan, kuten esmes elco aiemmin. Tästä ketjustahan on tullut varsinainen oman kilven kiilloitustanner. Jumalauta jos kirjoittajan Y öpaut jokainen postaus huokuu Peraa kohtaan osoitettua idioottileimaa, niin ei se nyt vaan ole kovin vilpitöntä julistaa tässä ketjussa, et Pera on juu tosi kolee, paitsi joskus meillä on molemminpuolisia ymmärrysvaikeuksia. Mut piis hei! - Ei näin.NuoriD kirjoitti:Ylermillä on bad cop -vaihde päällä
EDIT: tässä tarinassa elco oli siis hyvis, johon en pettynyt
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Olen yhden ainoan kerran vaihtanut nimimerkkiä tällä palstalla, joten lievennetäänpäs tuota monikkoa. Ehkä ajattelet toista työlääksi nimittämääsi henkilöä?elco kirjoitti:Ollut noressa minulla kauan, mutta jotenkin aina luikerrellut sieltä nikinvaihdosten myötä pois.
Came here for school, graduated to the high life
Tehtävänanto oli erilainen. On helppoa lyödä ruksi ruutuun, mutta hedelmällisempää olisi nähdä kirjoitettuna "miksi P tai jotkut muut ovat idiootteja".Lolita kirjoitti:Miksei tässä ole äänestystä? Spede on usein idiootti.
Jos näet äänestystuloksen tiedät ehkä olevasi (palsta)idiootti, mutta se ei hyödytä sinua mitenkään.
Came here for school, graduated to the high life
Ja sit tuon "nöy" pitäisi kyllä olla "no"!Paha Keisari kirjoitti:Kyllä. Tuon typon teen melkein kerta.Manaaja kirjoitti:Tarkoititko: mediocrePaha Keisari kirjoitti: Kyllä se on kohta taas medicore cop -vaihteella. Nöy worries.