Vesper kirjoitti:^ Ai hintava Halpa verrattuna jopa mun periferiakämppään. Kivat lattiat, mutta muut pinnat ja keittön kaapit niin umpirumia, etten vois asua ilman sitä (surullisen kuuluisaa) pintaremppaa.
Itte taas pysähyin tuon kohdalla siksi, kun keittiö näytti kerrankin siltä ettei tartte vaihtaa kaapinovia eikä tarvis tehdä minkäänlaista pintaremppaa muuta kuin maalata olkkarin seinät Itte tykkään tuollasesta yksinkertasen modernista tyylistä, että tasaset yksiväriset ovipinnat ilman mitään pintakuviota. Pikkuledit vielä yläkaapistojen alle niin jees.
^ Mä en tykänny niistä ovista, ärsytti ne alahommelit. Omani on täysin sliksit ja valkoiset, reelinkivetimillä. Keittiön kaakelit ihan jees. Kylppäri yök, ja erityiseti (olikohan se) makkarin seinä yök. Ja ne beiget tapetit yööök.
Vesper kirjoitti:^ Mä en tykänny niistä ovista, ärsytti ne alahommelit. Omani on täysin sliksit ja valkoiset, reelinkivetimillä. Keittiön kaakelit ihan jees. Kylppäri yök, ja erityiseti (olikohan se) makkarin seinä yök. Ja ne beiget tapetit yööök.
Paremmat noi ovet minustakin ois ilman niitä tummia reunuksia, mutta ei ne niin pal häirihtis että alkasin vaihtaa. Sitäpaitsi tuo emäntä ei taas mun unelmakeittiöstä varmasti innostuis, toi on sopivan neutraali.
Ja seinien maalaaminenhan kuuluu joka tapauksessa asiaan. Varmaan niitä maalailisi, vaikka värit olisivatkin valmiiksi jo suhtkoht kohdallaan.
bedlam kirjoitti:Kattelin noita linkkejänne ja on teillä saatana kallista tuo asuminen! Itte mietiskelin just aamulla, että tää ois kiva, mutta vähän hintava.
Mä voisin antaa toisen jalkani, että saisin ton asunnon tohon hintaan Vantaalta. Täällä vastaava on tämmönen ja sijainti ihan perseessä. 250k paikkeilla päästään Oulun tasoon.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kesä ja kärpäset ovat tulleet. Nimittäin pyöräteillä vellovat perskärpäset eli jalankulkijat. Eilen ne oli miinoittaneet eräällä kohtaa sekä pyörä- että jalkakäytävän, populaa lappasi päin vittua molempiin suuntiin. Koska tapanani ei ole hidastella muiden ryssiessä kuin väistämättömän törmäyksen välttääkseni, painelin komeasti pujotellen läpi revohkan. Yksi mummo alkoi kirkumaan aivan homona kun reppuni pikkaisen hipaisi sen olkapäätä. Oppivatpahan olemaan.
Jään henkeäni pidätellen odottelemaan Teiden ritari -palkintoani...
SikaMika kirjoitti:Kesä ja kärpäset ovat tulleet. Nimittäin pyöräteillä vellovat perskärpäset eli jalankulkijat. Eilen ne oli miinoittaneet eräällä kohtaa sekä pyörä- että jalkakäytävän, populaa lappasi päin vittua molempiin suuntiin. Koska tapanani ei ole hidastella muiden ryssiessä kuin väistämättömän törmäyksen välttääkseni, painelin komeasti pujotellen läpi revohkan. Yksi mummo alkoi kirkumaan aivan homona kun reppuni pikkaisen hipaisi sen olkapäätä. Oppivatpahan olemaan.
Jään henkeäni pidätellen odottelemaan Teiden ritari -palkintoani...
Tää on kyllä jotain ajankohtaista. Mistähän saisi ostettua sellaisen vanhan soittokellon, josta lähtee kunnolla ääntä. Siis sellainen, jossa on jousi ja kilkattimet kuvun sisällä? Nykyään on vain sellaisia pikkukelloja joita näpäytetään peukalolla kellon kylkeen, jotka ei kuulu tarpeeksi ajoissa tientukkeille, jos lähestyy kolmeakymppiä.
Oon viime aikoina kaivannut tosiaan ryyppykavereita sen verran pahasti, että oon harkinnut jopa Cityyn kirjoittelua, kun sieltähän niitä sais, mutta siellä vaan niin on pari tyyppiä, jotka suorastaan raivostuttaa mua. Miten te, jotka täältä keskuudestamme yhä sinne kirjoitatte, jaksatte niitä?
bedlam kirjoitti:Kattelin noita linkkejänne ja on teillä saatana kallista tuo asuminen! Itte mietiskelin just aamulla, että tää ois kiva, mutta vähän hintava.
Mä voisin antaa toisen jalkani, että saisin ton asunnon tohon hintaan Vantaalta. Täällä vastaava on tämmönen ja sijainti ihan perseessä. 250k paikkeilla päästään Oulun tasoon.
Vielä kivempi kämppä oli tuossa melkein naapurissa sadan tonnin pintaan. Ylimmän kerroksen kämppä, 92 neliötä ja remontoitu vasta kondikseen. Se vain, että kun 90% näistä kiinnostavimmista kämpistä on just 70-luvun alussa rakennetuissa taloissa. Eli se putkiremppa on tulossa jossain vaiheessa ja sehän tekee ton kokoseen kämppään jotain 40 donaa...
Kun vain osais ennustaa, että tuleeko se viiden vai kymmenen vuoden päästä.
Vielä kivempi kämppä oli tuossa melkein naapurissa sadan tonnin pintaan. Ylimmän kerroksen kämppä, 92 neliötä ja remontoitu vasta kondikseen. Se vain, että kun 90% näistä kiinnostavimmista kämpistä on just 70-luvun alussa rakennetuissa taloissa. Eli se putkiremppa on tulossa jossain vaiheessa ja sehän tekee ton kokoseen kämppään jotain 40 donaa...
Kun vain osais ennustaa, että tuleeko se viiden vai kymmenen vuoden päästä.
Vietät vaan kovaa rokkistaran elämää etkä tosiaan tiedä oletko elossa viidenkään vuoden kuluttua?
bedlam kirjoitti:Kun vain osais ennustaa, että tuleeko se viiden vai kymmenen vuoden päästä.
Vaikka se tulis vasta kympin päästä, on kämpän myyminen aikaavievää ja hinta alhainen.
Jos se remppa ois tulossa vaikka 10 vuoden päästä, niin varmaan siitä saisi omansa pois kun 5 vuoden päästä möisi pois. Eihän se hinta siitä sen alhaisemmaksi tuon takia varmasti muuttuisi. Mutta kun sitä ajankohtaa ei koskaan tiiä.
Ja ittehän asun 1968 valmistuneessa talossa, johon ei remppaa ole tehty. Ja tää pitäs varmaan saada myytyä mahdollisimman pian pois alta.
bedlam kirjoitti:Kun vain osais ennustaa, että tuleeko se viiden vai kymmenen vuoden päästä.
Vaikka se tulis vasta kympin päästä, on kämpän myyminen aikaavievää ja hinta alhainen.
Niin niin, mutta jos remppa ois tulossa 10 vuoden päästä, niin varmaan siitä saisi omansa pois kun 5 vuoden päästä möisi pois. Mutta kun sitä ajankohtaa ei koskaan tiiä.
Ja ittehän asun 1968 valmistuneessa talossa, johon ei remppaa ole tehty.
Mä asuin vielä viime vuonna talossa, joka oli valmistunut 1979 ja putkiremppa tehty 2004. Että ei noista todellakaan voi sanoa