Itse pallotin neutraali, koska haluan oppia ymmärtämään niiden kantajia. En suhtaudu musiikkiin tai mihinkään pändiin niin intohimoisesti etteikö pelkkä levyn ostaminen riittäisi. Tämän vuoksi aikuinen bändipaidan kantaja aiheuttaa minussa hieman huvittuneisuutta. Samalla tavalla kuin jalkapallojoukkueen fanipaitaa kantava muulloin kuin pelipäivänä pelipaikassa. Vähän junttiahan se.
Mulla on vaan yksi bändipaita. Pidin sitä keikalla ja nyt sitten kotipaitana. Olen mahdollisesti saattanut käydä se päällä kaupassa, mahdollisesti.
Bändipaidat on mauttomia silloin kun sulla on toisen bändin paita keikalla (esim. Metallican keikalla näki paljon Iron Maiden paitoja) ja sillon kun ne oli Hollywoodissa asti muotia, eikä osalla ollut hajuakaan bändistä, minkä paitaa piti päällä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Paita ilman bändin tekstiä tai logoa tai teksti kulkemassa tyylitellysti esim. hihan saumaa saattaa olla sangen tyylikäs. Ja tokihan "bändipaitoja" kannattaa painaa myös itse klassisella silkkipainotekniikalla. Itselläni ei taida tällä hetkellä olla kaksi mainospaitaa, joita käytän useahkosti.
Bluntly kirjoitti:Käytän. Jos joku ei tykkää niin ei ole meikäläisen ongelma.
Stinky kirjoitti:Mulle on yks lysti onko muotia vai ei, mautonta tai ei. Mä käytän mitä haluan ja muiden pukeutuminen ei hetkauta suuntaan tai toiseen
Ei tässä kysymyksenasettelussa ollut tarkoitus ketään tuomita tai leimata. Lähinnä huvitin itseäni ja samalla muita triviaalilla asialla, josta kuitenkin joillan on varmasti ihan mielipidekin. Kelpaatte jatkossakin sellaisina kuin olette.
Mää en oikein osaa pitää bändipaitoja, vaikka osa kavereista ei muita pidäkään. Dilliger Escape Planilta esim. tilasin syksyllä sellasen vähän erilaisen paidan, jota oli myynnissä vain yhden päivän ajan, mutta ajattelin sitä ekaa kertaa kokeilla päällä sitten Dillingerin keikalla Ilosaaressa.
Jos se kuva/teksti on kiva, niin sit on paitakin kiva. Riippuu tietysti myös tilanteesta, esim. mun mielestäni se oli ihan mahtavaa kun Tolosen pitkätukka-broidi oli kanssamme Monster Magnetin keikalla Anna Abreu-paidassaan.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Ymmärrän bändipaidat silloin kun ne ovat tyylikkäitä jatai sopivasti massasta erottuvia. Kannanottona/itsensämainostamisena, kuten "hei, minäkin kuuntelen heviä" ne herättävät lähinnä huvitusta.
Olen asian suhteen neutraali. Itselläni on törkeän tyylikkäitä Lemonator ja Itä-Saksa paitoja, mutta ei tule käytettyä. Käytän yksivärisiä vaatteita, joista revin kaikki tuotemerkit pois, kuten kunnon salaisen agentin kuuluu. Hevipaidat, joissa on joku örkin kuva, sopivat sellaisille henkilöille, jotka muutenkin näyttävät hevareilta.
Riippuu ihan simona bändistä, printistä ja paidan mallista. Sellaset XXL-kokoiset, bändin pärstäkuvilla/suurella, kirkkaanvärisellä fontilla painetulla bändin nimellä koristellut ovat yleisesti ottaen äärettömän no-no.
Bändipaitoja on päällä lähes joka päivä, mutta kesällä käytän niitä melkein ainoastaan keikoilla&festareilla. Jos on hieno kuva, niin sitten ei oo mauton, mut jos on ihan kakka&käytetty kuva, niin mautontaaaah!